יום ראשון, 06.10.2024 שעה 05:12
ליגת העל 24-25
132-155מכבי חיפה1
132-95מכבי ת"א2
104-85בית"ר ירושלים3
1010-116מכבי בני ריינה4
82-65הפועל ב"ש5
86-66הפועל חיפה6
88-46עירוני טבריה7
79-96מ.ס אשדוד8
710-46מכבי פ"ת9
66-56בני סכנין10
49-65הפועל ירושלים11
410-46עירוני ק"ש12
39-55מכבי נתניה13
38-36הפועל חדרה14
לוח משחקים
  • מ.ס אשדוד
  • 1 - 0
  • הפועל חיפה
  • מכבי חיפה
  • 0 - 3
  • בני סכנין
  • מכבי פ"ת
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • עירוני טבריה
  • 1 - 1
  • הפועל חדרה
  • בית"ר ירושלים
  • 1 - 1
  • עירוני ק"ש
  • הפועל ב"ש
  • ראשון, 06/10, 20:15
  • הפועל ירושלים
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 06/10, 20:30
  • מכבי ת"א

יניב קטן שמע שהוא לא בתכניות ונאלץ לפרוש

כפי שפורסם לראשונה ב-ONE, הקפטן והסמל הירוק תולה את הנעליים בקבוצה בה החל את דרכו לאחר שקיבל הודעה שהוא לא בתכניות: "הזמן המתאים ביותר"

|
יניב קטן. מסיים קריירה מפוארת (שי לוי)
יניב קטן. מסיים קריירה מפוארת (שי לוי)

עכשיו זה סופי. קפטן מכבי חיפה יניב קטן נפגש היום (חמישי) עם הבעלים של מכבי חיפה יעקב שחר ובסיום הפגישה החליט לתלות את הנעליים ולהודיע על פרישה ממשחק פעיל, כפי שפורסם לראשונה ב-ONE.

במהלך השיחה שהתקיימה בין שחר, סגנו עוזי מור, יניב קטן ועורך דינו עוזי קטן, בחיפה הודיעו לקטן שמבחינתם הוא יכול לקבל החלטה אם להמשיך בעונה הקרובה או לא מתוך ידיעה שמעמדו המקצועי עלול להשתנות. אחרי מחשבה של מספר דקות, החליט קטן להודיע על פרישה. קטן ביקש לקחת פסק זמן של מספר חודשים כדי לעכל את התקופה שעבר בשנים האחרונות. בין הצדדים לא עלתה האפשרות שיקבל תפקיד עתידי במועדון.

לאורך כל השבועות האחרונים קטן כבר גיבש את ההחלטה להודיע על פרישה אחרי שהבין כבר לפני חודש שאינו בתוכניות של המאמן אלכסנדר סטנוייביץ', אבל הקפטן לא הודיע רשמית על שום החלטה עד אשר הסדיר את ענייניו מול המועדון, כאשר קטן ימשיך לקבל את שכרו בשנתיים הקרובות.

בהודעה שהוציאה הקבוצה באתר הרשמי נכתב: "בפגישה שנערכה בין נשיא המועדון יעקב שחר לבין הקפטן יניב קטן, הודיע השחקן כי החליט לפרוש ממשחק הכדורגל".

קטן הוסיף הודעת פרידה: לאחר לא מעט לבטים, שיחות והתייעצויות עם ההנהלה והקרובים אליי, הגעתי למסקנה שזה הזמן המתאים ביותר לפרוש מכדורגל. מגיל 9 אני במכבי חיפה, 25 שנה. חוויתי פה אליפויות, רגעים גדולים, הישגים אדירים. עבורי זו הייתה גאווה גדולה להיות הקפטן של מכבי חיפה".

עוד אמר קטן: "אחרי כל השנים בבית הזה, הגיע העת לתלות את הנעליים. אני רוצה להודות להנהלה על השנים היפות, למשפחה ובעיקר לקהל, עשרות אלפים שתמכו בי ואהבו אותי ללא גבולות. אני פשוט אוהב אתכם".

שחר הוסיף: ״אנו מודים ליניב על שנים ארוכות של נתינה ושותפות להצלחות רבות במועדון״.

קטן - סמל של חיפה, שש אליפויות ושערים בצ'מפיונס (יצחק הברמן, היסטוריון מכבי חיפה)
קטן החל את דרכו בקבוצה מהכרמל בגיל 10 ואת הפריצה עשה מול פאריס סן ז'רמן במסגרת גביע אירופה למחזיקות גביע כשהיה בן 17. קטן בישל שער לאלון מזרחי ועזר לקבוצתו להעפיל לשמינית הגמר של הטורניר, משם המשיכה עד לרבע.

הקפטן נפרד: קליפ פרידה מקטן

בשנת 2001 זכה עם מכבי חיפה באליפות הראשונה שלו מבין שש. ביוני 2000 ערך את הופעת הבכורה שלו בנבחרת ישראל במשחק ידידות מול הונגריה (1:2). קטן היה שותף מלא להופעה הראשונה של קבוצה ישראלית בליגת האלופות. ב-2002/03 כבש מול מנצ'סטר יונייטד באולד טראפורד ובקפריסין וסיים עם שלושה שערים בליגת האלופות.

בינואר 2006 עבר לשחק בווסטהאם האנגלית, אבל חזר למועדון החיפאי לאחר חצי שנה. ב-2008/09 זכה באליפות החמישית שלו במדי המועדון. קטן היה קרוב לזכות בתואר אליפות נוסף ב-2010, אבל שיטת הקיזוז, הפסד בפלייאוף להפועל ת"א ו-1:1 במחזור הסיום מול בני יהודה, הובילו לכך שהירוקים נשארו בלי האליפות. ב-24/09/2011 כבש קטן את שערו ה-100 במדי מכבי חיפה בכל המסגרות בניצחון על עירוני רמת השרון.

יניב קטן (יוסי ציפקיס)
יניב קטן. 467 הופעות ליגה ללא כרטיס אדום (יוסי ציפקיס)
 

בסיום אותה עונה זכה עם חיפה באליפות והגיע עם הקבוצה לגמר גביע המדינה, שם הפסידה להפועל תל אביב. בסך הכל ערך קטן 467 הופעות במדי הקבוצה בהן כבש 79 שערים. במדי הנבחרת הלאומית ערך 31 הופעות וכבש חמישה שערים. קטן מצא את הרשת של 21 קבוצות שונות במהלך הקריירה. כאשר הפועל אשקלון, הפועל רמת גן, מכבי קרית גת, הפועל ירושלים, והפועל רעננה הן היחידות שלא נכנעו ליכולת הכיבוש המופלאה של הקשר/חלוץ.  

מחוץ מהגיחה לאפטון פארק, קטן רשם 630 הופעות במשחקים רשמיים במדים הירוקים של מכבי חיפה בכול המסגרות, כולל גביע אירופה, הליגה האירופית, ליגת האלופות וגביע האינטרטוטו. רק מאמנה הטרי של הפועל עכו, אלון חרזי עם 721 הופעות בצוותא עם מאמנו בעונה האחרונה, אריק בנאדו עם 554 הופעות מקדימים אותו.

יניב קטן (רויטרס)
יניב קטן. 89 בישולים בירוק (רויטרס)
 

רגע לפני שהדחפורים מוחקים את יסודותיו של אצטדיון קריית אליעזר, 'סבא אליעזר' נפרד מהשחקן שנהנה לכבוש בו במדי מכבי חיפה יותר מכל אחד אחר. קטן כבש 54 מתוך 79 שעריו באצטדיון הביתי של הירוקים. האצטדיון החוץ האהוב ביותר על קטן חוץ הוא ללא ספק בלומפילד, בו הבקיע שבעה שערים. לעומתו האצטדיון הלאומי בר"ג, לא האיר לו פנים. קטן לא הצליח למצוא בו את הרשת אפילו פעם אחת.

שיא נוסף שיש לקטן במהלך שנותיו הרבות בכרמל הוא כמות הבישולים, הסמל החיפאי סיפק 89 אסיסטים והוא מקדים את אגדה ירוקה נוספת. 'הקוסם', אייל ברקוביץ' עם 71, שיא הבישולים של הקפטן הפורש לעונה עומד על 14. קטן מעולם לא הורחק בכרטיס אדום.
 

יניב קטן (יוסי ציפקיס)
יניב קטן. מלך הבישולים של הירוקים (יוסי ציפקיס)
 

קטן הוא חלק ממועדון מצומצם ויוקרתי של  שלושה שחקנים ישראלים שזכו להופיע פעמיים בשלב הבתים של ליגת האלופות בצוותא עם וואליד באדיר ואלון חרזי. התואר היחידי שחסר לארון העמוס של קבלן התארים הירוק הוא גביע המדינה, לאחר שבע זכיות בתואר אליפות ושלוש זכיות בגביע הטוטו.

גביע המדינה הוא היחידי שחסר לרשימת התארים המפוארת של יניב קטן. ארבע פעמים הוא הגיע למעמד הגמר והיה קרוב לפגישה עם הנשיא, אך ארבע פעמים הירוקים סיימו בצד העצוב של הלילה.

יניב קטן (רויטרס)
יניב קטן. פעמיים בשלב הבתים של ליגת האלופות (רויטרס)
 

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */