יום שבת, 06.07.2024 שעה 03:13

נמני: לאריאל הרוש יש חוזה לעוד עונה בבית"ר

בתוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE שוחחנו עם סוכנו של שוער הנבחרת וקפטן בית"ר על עתידו: "אף גורם לא הזכיר את האפשרות להארכת חוזה של הרוש"

|
אופירה אסייג ואיציק זוהר (מערכת ONE)
אופירה אסייג ואיציק זוהר (מערכת ONE)

אופירה אסייג ואיציק זוהר הגישו לכם כעת את תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM), רדיו גלי ישראל, (102.5FM 89.3FM ו-106.5FM) וכן בתחנת רדיו קול הים האדום.

התוכנית משודרת מדי ערב מ-18:00 עד 20:00 וניתן לשמוע אותה גם כאן אצלנו באתר.

בתו של אי'צה: "נלחם על הרגע האחרון, האבא הטוב בעולם"
לאחר פטירתו של יו"ר ההתאחדות לשעבר, איצ'ה מנחם שהלך לעולמו הבוקר בגיל 75 לאחר מאבק ממושך וקשה במחלת הסרטן. שוחחנו עם בתו של איצ'ה, ענת על הרגעים האחרונים. בנוסף שוחחנו עם דמויות מרכזיות בכדורגל הישראלי שנפרדים מהיו"ר האהוב, גברי לוי, שייע פיינגבוים ואורי שילה.

ענת, בתו של א'יצה מנחם ספרי לנו על ההתפתחויות בימים האחרונים?
"איצ'ה היה חולה זמן רב, טיפלנו בו זמן רב הוא נלחם במשך זמן רב. אך הקריסה הגיעה ביום שישי האחרון, איצ'ה נלחם עד הרגע האחרון".

איך נפרדת ממנו?
"הוא נפרד ממני, ברגעים האחרונים הוא ביקש ממני להתקרב אליו ורק לתת נשיקה".

תנסי לתאר לנו אותו כאבא?
"הוא היה האבא הכי טוב שיכול להיות כל חיים מעבר לכדורגל היו הילדים והנכדים שלו. הוא חיי את חייו למען המשפחה".

איצ´ה מנחם מגיע לקרית שלום (אור שפונדר)
שייע פנגנבויים: "היה האבא של השחקנים" (אור שפונדר)
 

כמה הכדורגל והעשייה חסרו לו לאחר הפרישה?
"הוא היה ממשיך ללכת למשחקים, הוא היה חלק מהעשייה ותמיד אהב לנסוע ולראות משחקים. בימים האחרונים הוא עוד התעניין במשחקים של המונדיאל".

גברי לוי איך אתה נפרד מאיצ'ה מנחם?
"הוא היה איש נפלא עם חוש הומור נפלא למי שלא הכיר אותו, לא יודע איזה חוש הומור מיוחד יש לו. אני שמח וגאה שהבאתי אותו להתאחדות לכדורגל, למרות שאנשים רבים לא רצו שהוא יהיה יו"ר. בתקופה שלו לא היו נערות ליווי, הוא היה מהיוזמים הגדולים של בית הנבחרות אף על פי שיש אנשים שזוקפים את זה לעצמם. ביחד אני והוא עשינו את התוכנית לבית הנבחרות, אבל הוא לא הספיק לבנות את בית הנבחרות. בתקופה שלו הנבחרת הצעירה הגיעה ליורו בהולנד, הוא דחף אותה בכול כוחו".

כשאומרים שהוא היה נעים הליכות, תן דוגמא לדרכו של איצ'ה?
"הוא ידע להרים את הקול כשצריך וזה בסדר, זה חשוב שהוא ידע להיות לצעוק בתור יושב ראש. עלו לו על הראש, לא עשו לו חיים קלים. אבל אי'צה בדרכו שלו ידע להתנהל בתוך הכדורגל, הוא קיבל את זה בצורה טובה".

שייע פיינגנבוים, איצ'ה היה אחד מהכוכבים של הפועל תל אביב בתור ילד, איך אתה תזכור אותו?
"אני הייתי צעיר כשאי'צה יחד עם חודרוב ושאר הכוכבים בתקופה ההיא של הפועל שיחקו. הוא היה שחקן כנף ימין מהיר, אדם נפלא שאי אפשר לריב איתו. בחור שרצה לעשות הכל, הגיע לגדולות באגד. הוא עזר לשחקנים שרצו לעבוד אחרי הקריירה. הוא היה כמו אבא של השחקנים, הוא דאג לכולם, ליטף, חיבק עזר. היה לאי'צה המון הומור. אדם שצריך להצדיע לו ומה לעשות שהחיים קשים ומגיעים לרגעים שאנחנו לא רוצים להגיע אליהם".  

אורי שילה, היה המנכ"ל של אי'צה מנחם בתקופתו כיו"ר ההתאחדות, איך אתה נפרד מאי'צה?
"איצ'ה היה עם לב זהב, תמיד היה איש של אווירה שמחה סביבו עם המון הומור ותחושה נוחה. הוא היה דמות בין עובדי ההתאחדות של מן סבא שתמיד מדברים עליו, ברמה המקצועית עבדתי איתו שלוש שנים. אני זוכר את עצמי בתחילת דרכי בהתאחדות לצדו, היחסים ברמה האישית ביננו תמיד היו טובים".

אתה זוכר רגעים באופן ספציפי ממנו?
"הקטע של איצ'ה היה בעיקר לספר בדיחות. הוא היה מספר את אותה הבדיחה פעמים רבות, תמיד היא הייתה מצחיקה אבל בגלל הדרך שהוא מספר אותה. כול החיקויים והמבטאים שהוא היה מעניק לבדיחות וההומור שלו נשארו חקוקות אצלנו, אשרי הבנאדם שזוכרים אותו בגלל חיוכים והומור. ברמה האישית זה יום עצוב".

איצ´ה מנחם (מערכת ONE)
אורי שילה: "אדם שידע להתחמק מעימותים"
 

אפשר לומר שהוא היה יו"ר אהוב בתקופתו?
"זה אדם שידע לראות את העימותים מתקרבים ולהתחמק מהם, זו יכולת מופלאה. הוא לא היה איש של מדון, אלא אווירה טובה ונינוחה. הוא היה תמיד מוקף בהמון ידידים וחברים".

רוני לוי: "ברזיל נבחרת טובה ואיכותית, אך לא נבחרת גדולה"
המונדיאל בברזיל נמשך, לאחר תוצאת התיקו המאכזבת של ברזיל מול מקסיקו שוחחנו עם המאמן רוני לוי, לגבי היכולת החלשה של המארחת, ועם העיתונאי, סאל אמרגי לגבי התחושות בספרד לקראת המפגש מול צ'ילה.

רוני לוי מה התחושות שלך לגבי המונדיאל?
"ראשית כל אני נהנה לראות שלושה משחקים ביום, זה תענוג. הסיבוב הראשון הוא יותר בנושא של גישושים, משחקים כדורגל יותר פתוח".

נבחרת ברזיל מאכזבת גם אותך?
"בינתיים היא לא נבחרת גדולה. הנבחרות הגדולות של ברזיל היו בעלות חלוץ עם שיעור קומה כמו רונאלדו, רומאריו. בנבחרת הזו אין להם חלוץ מהסוג הזה. יש להם קו הגנה מאוד איכותי. זו נבחרת טובה אך לא מדהימה".

ניימאר מאוכזב (GettyImages)
רוני לוי: "בעבר לברזיל היו חלוצים כמו רונאלדו או רומאריו" (GettyImages)
 

סאל אמרגי מה התחושות בספרד לגבי המשחק מול צ'ילה?
"בספרד מדברים רק על המשחק מול צ'ילה, הם בטוחים שחייבים לנצח ואפילו לנצח בהפרשים גדולים שניים ומעלה".

מה לגבי רונאלדו ומסי?
"בספרד מדברים על השער של מסי ומאוד רוצים שהוא יצליח יחד עם הנבחרת שלו בברזיל. לגבי רונאלדו מדברים כי הפציעה בברך שהוא סובל ממנה כנראה תהפוך להיות כזו שתלווה אותו במהלך כל הקריירה".

רוני לוי, האם אתה מאמין שספרד יכולה לחולל מהפך או שמה נגמר עידן?
"אני לא חושב שנגמר עידן. הם משחקים כדורגל איכותי מאוד, כשהם הובילו 0:1 הייתה הזדמנות לדוד סילבה להכפיל את התוצאה והמשחק היה משתנה לגמרי. אני חושב שיש להם את האפשרות להפוך את הכיוון".

מה התוצאה הערב בין ספרד לצ'ילה?
"2:0 לספרד".

קסיאס (רויטרס)
רוני לוי : "לא חושב שמדובר בסוף עידן בספרד" (רויטרס)
 

אבי נמני: "לאריאל יש חוזה, השמועות מגיעות מבית"ר"
מצבו של קפטן בית"ר ירושלים ושוער הנבחרת, אריאל הרוש עדיין סבוך. שוחחנו עם סוכנו של השוער, אבי נמני לגבי מצבו והאפשרות שיעבור לשחק באירופה.

ערב טוב אבי נמני, מה קורה עם אריאל הרוש?
"אני יסביר בכנות, לאריאל הרוש יש חוזה לעוד עונה. עד לרגע זה אף גורם בבית"ר לא הזכיר את האפשרות של הארכת ההסכם שלו בבית"ר. יש גורם אחד חשוב בבית"ר שקובע וזה אלי טביב, הוא לא דיבר על שום אפשרות של הארכת חוזה".

איפה אריאל הרוש ישחק בעונה הבאה?
"אם לא תגיע שום הצעה, אריאל הרוש ישאר בבית"ר. כרגע אין שום הצעה בנושא של הרוש. החוזה של אריאל הרוש מסתיים בעוד עונה, הוא יוכל לנהל מו"מ מינואר לקראת העונה שאחריה".

מה הצעת לו כסוכן?
"אני חושב שהדבר האידיאלי הוא לסיים את העונה הזו בבית"ר ירושלים. אני חושב שבמידה ותהיה הצעה טובה עבורו הוא ישמח לצאת לאירופה. אני מבין את הצד של בית"ר בתור קבוצה, שרוצה למכור אותו ולקבל תמורה".

אריאל הרוש (רויטרס)
נמני: "הדבר האידיאלי הוא לסיים את החוזה בבית"ר" (רויטרס)
 

מאיפה מגיעות הידיעות על המצב של אריאל הרוש?
"זה לא מגיע מהצד שלנו, אלא כמובן מהצד של בית"ר שרוצה להלחיץ את העניינים וזה ברור לי. כנראה שהיא רוצה להוציא ידיעות על אריאל בתקווה שתגיע ההצעה והוא ימכר".

מה לגבי יוסי בניון שנוחת הלילה?
"הוא נוחת הלילה, אך הוא לא ידבר עד שהחוזה לא ייחתם. הנושא סגור אבל זקוקים לחתימה של יוסי בניון בצורה רשמית על החוזה, הוא יבוא ישב איתנו במשרד ויעבור על הדברים בעיינים שלו".

אורי אוזן: "שובל גוזלן חייב לשחק, הרוש ראוי לנבחרת ישראל"
ההכנות בבית"ר ירושלים נמשכות בעצלתיים ומצבו של הסגל לקראת העונה נמצא בבעיה. שוחחנו עם עוזר המאמן החדש, אורי אוזן על המתרחש בקבוצה של אלי טביב.  

אורי אוזן, איך הדברים מתקדמים בבית"ר ירושלים? 
"הדברים מתקדמים לאט לאט, אנחנו מחפשים שחקנים חדשים לקבוצה. זה דברים שלוקחים זמן".

מה דעתך על נושא אריאל הרוש, האם הייתם רוצים אותו לראות בין הקורות?
"אני חושב שזו שאלה בעייתית. הוא ראוי גם לעבוד בנבחרת ישראל".

אייל גולסה, אלעד גבאי ושמואל שיימן (שי לוי)
אוזן: "גולסה לא רצה לחתום על חוזה" (שי לוי)
 

האם המקרה של אייל גולסה, יהיה גם המקרה של אריאל הרוש?
"אני לא יודע אם אני הבנאדם הראוי לשאול אותו. לגבי גולסה, הוא לא רצה לחתום על חוזה. זו הייתה החלטה של גולסה במקרה שאת מדברת עליו. יש מערכת וכללים, הוחלט מה שהוחלט וקרה מה שקרה עם השחקן".

דיברנו איתך על ההחלטה לשחרר את שובל גוזלן ממכבי חיפה?
"אני חושב שהוא שחקן טוב, אחד מחלוצי הרחבה הטובים שיש. אני חושב שמכבי חיפה הוא המועדון הטוב והמסודר ביותר בישראל. בעיני הנושא של שובל לא מציג את מכבי חיפה כלא מסודרת, שובל הוא שחקן פנטסטי, אני חושב שהוא זקוק לעונת התחשלות מחוץ למכבי חיפה בתנאי שהוא יקבל המון דקות".

אבל למה הוא לא יכול להישאר בסגל של מכבי חיפה?
"יש להם את אידריסו, שמעון אבוחצירה, אלון תורג'מן שכבש הרבה שערים. מכבי חיפה צריכה לעשות את ההחלטה שלה, אבל הוא לדעתי צריך לשחק. יהיה חבל לאבד שחקן כזה. כשהוא שאל אותי אמרתי לו שהוא חייב לשחק דקות משחק, זה הגיל לשחק".

שלומי דורה: "פעם מאמן היה מקצוע מכובד, היום זה פרנסה"
מעמד המאמן נמצא בשבר עמוק במיוחד לאחר הפיטורים של מרקו בלבול וניסן יחזקאל. שוחחנו עם עוזר מאמן הנבחרת לשעבר, משה סיני על מעמדו של המאמן בליגת העל ועם חיים שאבו ושלומי דורה שפותחים עונה ללא קבוצה.

משה סיני, מה מצבו של מעמד המאמן בליגת העל?
"יש מאמנים רבים בליגה שאוהבים לעבוד, רוצים להתפרנס מהכדורגל ולעשות עבודה טובה. היום בעלי הקבוצות רוצים מאמנים בשכר נמוך ואפשרות להשפיע עליהם. הדבר החשוב ביותר לדעתי הוא להביא מאמן עם אוטוריטה, צריך לתת לבעלים לדבר ולשמוע אך להפוך את המאמנים לכלום ושום דבר. זו לא החלטה נכונה".

חיים שאבו, אחרי עונה נפלאה ברמת השרון, לבסוף המועמדות שלך לרעננה נפלה וסילבס מונה למאמן. מה קרה שם?
"סיימתי את העונה ברמת השרון, היה לי סיכום עם הפועל רעננה בקבוצה המאוחדת שאמורה להיות בשרון. הבטיחו לי שגם אם לא תהיה קבוצה מאוחדת, אני יהיה המאמן. אז שמעתי על דיווחים שיצחק שום יהיה המנג'ר ותחתיו חיים סילבס יאמן. לפני שנסעתי לחו"ל אשר אלון אמר לי, רציתי שתסע לחו"ל ולך תהיה קבוצה ולי יהיה מאמן".

אשר אלון (יניב גונן)
שאבו: "אשר אלון הבטיח לי לאמן את רעננה" (יניב גונן)
 

מה אתה מתכנן לעשות בעונה הבאה?
"אנחנו מקווים שתהיה קבוצה מאוחדת ברמת השרון עם מורשה בליגה הלאומית ואני יאמן אותה".

שלומי דורה, מה דעתך על מעמד המאמן?
"פעם זה היה מקצוע שמכבד את עצמו, היום זה מקור פרנסה. זה לא משנה איפה אתה מאמן, אלא אם אתה ברמות הגבוהות כמו מכבי ת"א, הפועל, מכבי חיפה, ק"ש וב"ש. שאר הקבוצות הן סוג של משחק כיסאות מבלי לפגוע".

מי גרם למשחק הכיסאות הזה?
"אי אפשר להסביר את זה על רגל אחת".

משה סיני, האם יש חתרנות בין המאמנים?
"מאוד כואב לי על שני המאמנים פה שאיתנו על הקו, אחד המאמנים החשובים בכדורגל אמר לי השבוע כמה אנשים מצלצלים אליי שיסדרו לי עבודה. אנשים מוכנים לעבוד בסכומים מביכים וזה פוגע בכדורגל שלנו. זו ליגה של ארבע קבוצות בכירות, עוד יותר קשה להצליח".

משה סיני (יניב גונן)
סיני: "חשוב להביא מאמן עם אוטוריטה" (יניב גונן)
 

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */