יום רביעי, 03.07.2024 שעה 16:50

חזק בתמונה: 0:4 מוחץ לקרואטיה על קמרון

ניצחון על מקסיקו ייתן לקובאץ' מקום בשמינית הגמר, האריות הודחו. אוליץ' (11), פרישיץ' (48) ומנדזוקיץ' (61 ו-73) כבשו, סונג הורחק. צפו בתקציר

|
מנדזוקיץ´ חוגג עם שחקני קרואטיה (GettyImages)
מנדזוקיץ´ חוגג עם שחקני קרואטיה (GettyImages)

אחרי שיריבותיהן לבית א' נפרדו בתיקו, הגיעו הנבחרות הלאומיות של קרואטיה וקמרון לאצטדיון דה אמזוניה שבמנאוס, בידיעה שניצחון ישאיר אותן בתמונת ההעפלה לשמינית הגמר. אחת מהן גם עשתה זאת, ועשתה זאת בגדול. הקרואטים רשמו 0:4 ענק על הקמרונים, ולמעשה הדיחו את "האריות הבלתי-ניתנים להכנעה" ממונדיאל 2014.

לצפייה בתקציר לחצו כאן

החשבון עבור החניכים של ניקו קובאץ' הוא פשוט. ניצחון על מקסיקו במשחק השלישי והאחרון בשלב הבתים - והם בשמינית הגמר, אולי אפילו מהמקום הראשון. כל תוצאה אחרת תתן את האות לארוז מזוודות. המקסיקנים אמנם הוכיחו שהם לא פראיירים, אבל היום גם האדומים-לבנים הראו שהם יודעים לשחק כדורגל.

זה התחיל כבר בדקה ה-11, כשכדור רוחב מדוד של איבן פרישיץ' נחת לרגליו של איביצה אוליץ' הוותיק, שדחק מקרוב את ה-0:1 של הקרואטים. המחצית הראשונה לא התעלתה לרמה גבוהה, אבל רגע מפנה במשחק כן הגיעה במסגרתה: בדקה ה-40 ראה אלכס סונג את הכרטיס האדום הישיר אחרי עבירה ללא כדור על מריו מנדזוקיץ', והשאיר את קמרון ב-10 שחקנים.

ההתפרקות של האריות, שחסרו את סמואל אטו הפצוע, לא אחרה לבוא. שלוש דקות בתוך המחצית השנייה הגיע השער השני של הקרואטים. הפעם איבן פרישיץ' היה על תקן הכובש, כשניצל טעות נוראית של השוער צ'ארלס איטנדג'ה והכניע אותו. בדקה ה-61 מריו מנדזוקיץ' נכנס גם הוא לרשימת הכובשים, עם נגיחה מוצלחת לכדור קרן שקבעה 0:3.

מנדזוקיץ' פיתח תיאבון והצליח לכבוש גם את השני שלו והרביעי של הקרואטים בדקה ה-73, ספק מעמדת נבדל. כך או כך, גם נסיונות של הקמרונים לכבוש שער ניחומים עלו בתוהו, והם ינסו להמנע ממבוכה במשחק הפרידה שלהם מהטורניר מול המארחת ברזיל. העניין האמיתי יגיע בין המקסיקנים לקרואטים, ולפי מה שראינו - יש למה לחכות.

מחצית ראשונה
דקה 7: פתיחה מעודדת עבור הקמרונית, שהיו פעילים יותר בחלק הקדמי. וינסנט אבובאקאר ניצח על ההתקפה של האריות, שבינתיים נראים נחושים יותר.

פראניץ´ מתקל את מוקאנדג´ו (רויטרס)
פראניץ´ מתקל את מוקאנדג´ו (רויטרס)
 

דקה 11: קרואטיה עלתה ל-0:1. זה לא הצריך יותר מדי, והנבחרת של ניקו קובאץ' כבר ביתרון. מהלך שהתחיל אצל הקפטן דריו סרנה הסתיים בכדור רוחב של איבן פרישיץ' לאיביצה אוליץ' הוותיק, שמקרוב דחק בחופשיות את הכדור פנימה.

אוליץ´ חוגג עם שחקני קרואטיה (GettyImages)
אוליץ´ חוגג עם שחקני קרואטיה (GettyImages)
 

דקה 25: אז 0:0 כבר לא יהיה לנו כאן, אבל הרבה כדורגל אנחנו לא רואים לפי שעה משתי הנבחרות. הקמרונים יותר נחושים למזער נזקים כמה שיותר מהר, אבל זה לא מספיק להם כדי לחדור את ההגנה הקרואטית.

דריו סרנה (GettyImages)
דריו סרנה (GettyImages)
 

דקה 36: ניסיון נדיר לעבר השער מכיוונם של הקרואטים. כדור קרן של איבן רקיטיץ' מצא את הראש של פרישיץ', שהיה יכול להוסיף גם לשער לבישול שכבר רשם, אבל נגח את הכדור גבוה מעל השער.

דקה 40: קמרון נשארה ב-10 שחקנים! דווקא אלכס סונג, מהשחקנים המובילים של הנבחרת הקמרונית, ביצע עבירה מטופשת ללא כדור עם מרפק לגבו של מריו מנדזוקיץ', ומיד ראה את האדום. מהלך מכוער של קשר ברצלונה, שעלה לו ביוקר.

אלכס סונג רואה את הכרטיס האדום (רויטרס)
אלכס סונג רואה את הכרטיס האדום (רויטרס)
 

מחצית שנייה
דקה 48: זה כבר 0:2 לקרואטים. הכיוון ברור, האדומים-לבנים משייטים לניצחון. השוער הקמרוני צ'ארלס איטנדג'ה טעה בהרחקת הכדור ושלח אותו הישר לרגליו של איבן פרישיץ'. קשר וולפסבורג אמר תודה, דהר עד השער ושם את הכדור ברשת.

פרישיץ´ חוגג את השער (רויטרס)
פרישיץ´ חוגג את השער (רויטרס)
 

דקה 50: כמעט 0:3. מריו מנדזוקיץ' ניצל כדור עומק נהדר כדי לדהור עד איטנדג'ה, אבל באחד-על-אחד טעה ושלח את הכדור מחוץ למסגרת. זה היה אמור להיות השער שיסגור את הסיפור.

דקה 61: זה כבר 0:3! חגיגה של הקרואטים במנאוס. קרן של דניאל פראניץ' נחתה סוף-סוף על הראש של מריו מנדזוקיץ', שהפעם לא התבלבל ושלח את הכדור בעוצמה לרשת. הקמרונים רק רוצים שכל זה ייגמר.

מנדזוקיץ´ חוגג (GettyImages)
מנדזוקיץ´ חוגג (GettyImages)
 

דקה 68: ניסיון נואש של האריות לחזור הביתה עם הכבוד. מ'ביה הפעלתן הצליח לחטוף את הכדור לסמיר ולדהור קדימה. מסירה שלו השאירה את וינסנט אבובאקאר חופשי על סף הרחבה אבל בעט החוצה. גם אמביה ניסה את מזלו דקה אחת מאוחר יותר, אבל גם הוא לא מצא את המסגרת של פלטיקוסה.

דקה 73: 0:4 ענק לקרואטים. בעיטה של אדוארדו דה סילבה המחליף נהדפה לא טוב אצל איטנדג'ה, ששמט את הכדור הישר לרגליו של מנדזוקיץ'. חלוץ באיירן לא התקשה לדחוק פנימה, והשער אושר על אף שספק היה בעמדת נבדל.

דקה 85: מהלך נפלא מצידם של הקמרונים הסתיים בבעיטה מסובבת של מוקאנדג'ו, ששוב לא מצאה את המסגרת של פלטיקוסה. הקמרונים החבוטים מחפשים שע

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */