יום שבת, 06.07.2024 שעה 02:47

הולנד עלתה לשמינית עם 2:3 ענק על אוסטרליה

האוראנג' לא הרשימו, אבל הבטיחו מקום ב-16 האחרונות. רובן, ואן פרסי וממפיס כבשו למנצחת, שערים של קייהיל ויידינאק (פנדל) לא הספיקו. צפו בתקציר

|
ואן פרסי חוגג את ממפיס (GettyImages)
ואן פרסי חוגג את ממפיס (GettyImages)

היא הרשימה הרבה פחות ונראתה פגיעה הרבה יותר, אבל למרות הכל נבחרת הולנד הצליחה לרשום הערב (רביעי) ניצחון שני בשלב הבתים של מונדיאל 2014, עם 2:3 ענק על נבחרת אוסטרליה במסגרת בית ב' ולעלות לשמינית הגמר.

לצפייה בתקציר לחצו כאן

אחרי שפירקו 1:5 את אלופת העולם ספרד, רבים חשבו שעבור ההולנדים תהווה הנבחרת האוסטרלית טרף קל. הסוקרוס חשבו אחרת ובמשך דקות ארוכות עשו בית-ספר לחבורה של לואיס ואן חאל. בסופו של דבר הם לא הצליחו לעצור את הכוכבים הנוצצים של הולנד.

דקות הפתיחה לא הבטיחו הרבה, אבל זה היה השקט שלפני הסערה, שהחלה בדקה ה-20. אריאן רובן דהר לרחבה האוסטרלית בספרינט אופייני ועם בעיטה שטוחה ברגל שמאל הכניע את מת'יו ראיין בדרך לשערו השלישי בטורניר. היתרון הזה החזיק מעמד פחות מדקה, אז סיפק טים קייהיל הבלתי-נגמר את השער הכי יפה שראינו בטורניר עד כה, עם בעיטת וולה ששלחה את הכדור למשקוף של יספר סליסן ומשם לרשת.

האוסטרלים המשיכו לנטרל את ההתקפה ההולנדית, ומנגד לא ויתרו על התקפה והמשיכו ללכת קדימה. זה השתלם בדקה ה-54, כשנגיעת יד ברחבה של דריל ינמאט איפשרה למייל יידינאק לקבוע מהפך ענק לזכות האוסטרלים. גם היתרון הזה לא החזיק הרבה זמן, ורובין ואן פרסי הצליח לכבוש גם הוא את שערו השלישי בטורניר, ולהשוות ל-3:3.

אבל ההולנדים לא עצרו כאן. ממפיס דפאיי הצעיר, שבישל לקפטן ואן פרסי את שער השוויון, כבש את שער הבכורה שלו באליפות העולם כשהוא בן 20 בסך-הכל, וקבע את תוצאת המשחק המצוינת מבחינת האוראנג'. ואן פרסי וקייהיל, שראו במהלך המשחק את הכרטיס הצהוב השני, ייעדרו מהסיבוב השלישי של שלב הבתים.

מחצית ראשונה
דקה 8: פתיחה מנומנמת בכל הקשור למצבים ליד שני השערים. הסוקרוס אמנם לא מסוכנים, אבל מתמודדים היטב עם המהירות והכוח של ההתקפה ההולנדית. לפחות בינתיים.

אוהדים מקוריים ביציע של אוסטרליה (רויטרס)
אוהדים מקוריים (או שלא?) ביציע של אוסטרליה (רויטרס)
 

דקה 16: סוף סוף הזדמנות, והיא מגיעה דווקא מהאוסטרלים. מתיו לאקי לא ספר את ברונו מרטינס-אינדי, דהר באגף ימין והעביר כדור רוחב. מארק ברשיאנו הגיע ראשון לכדור וניסה לבעוט מסף הרחבה, אך נבלם לקרן.

ואן חאל ומאמן אוסטרליה (רויטרס)
לואיס ואן חאל ואנג'ה פוסטקוגלו (רויטרס)
 

דקה 20: רובן קבע 0:1 להולנד. הקיצוני של באיירן מינכן היתל באלכס ווילקינסון, דהר עד לרחבה ועם בעיטה שטוחה ברגל שמאל הכניע את ראיין. שער שלישי להולנדי הבלתי נגמר, שפשוט לוהט במונדיאל הזה.

אריאן רובן חוגג (GettyImages)
אריאן רובן חוגג (GettyImages)
 

דקה 21: שער ענק של האוסטרלים קבע 1:1! לא ייאמן. טים קייהיל קיבל כדור גובה בתוך הרחבה, ובוולה מושלם שלח אותו למשקוף ופנימה. השער הכי יפה שראינו עד כה בטורניר, ואנחנו שוב בשוויון אחרי דקה בלבד. טירוף בפורטו אלגרה.

טים קייהיל חוגג (רויטרס)
טים קייהיל חוגג את השער הנפלא (רויטרס)
 

דקה 31: זה לא היה רחוק מה-1:2 של האוסטרלים. שוב כדור רוחב מצוין של לאקי הגיע לברשיאנו, שהפעם היה פנוי לגמרי בתוך הרחבה, אבל הכדור שבעט היה חזק מדי ועבר מעל למשקוף השער של סליסן.

דני בלינד מול מארק ברשיאנו  (רויטרס)
דני בלינד מול מארק ברשיאנו (רויטרס)
 

דקה 44: מכה קשה לאוסטרלים, שלמשחק הבא יעלו ללא טים קייהיל. עבירה של כוכב הסוקרוס על מרטנס-אינדי זיכתה אותו בכרטיס צהוב שני בטורניר ובהרחקה מהמשחק הבא.

טים קייהיל סופג צהוב (רויטרס)
טים קייהיל סופג צהוב (רויטרס)
 

מחצית שנייה
דקה 47: עכשיו היה זה תורו של רובין ואן פרסי לראות את הכרטיס הצהוב השני שלו בטורניר, אחרי היתקלות עם מת'יו ספיראנוביץ', וגם הוא לא ישחק בסיבוב הנעילה של שלב הבתים מול צ'ילה.

טים קייהיל נאבק ברון ולאר (רויטרס)
טים קייהיל נאבק ברון ולאר (רויטרס)
 

דקה 54: מדהים! 1:2 לאוסטרליה. נגיעת יד של דריל ינמאט ברחבה שלחה את מייל יידינאק לנקודה הלבנה, והאחרון לא התקשה להכניע את סליסן ולקבוע עוד מהפך בטורניר הנהדר הזה. ההולנדים יצליחו לחזור?

ידינק חוגג (GettyImages)
ידינאק חוגג את שער היתרון (GettyImages)
 

דקה 58: ואן פרסי קבע 2:2. ועוד איך הצליחו לחזור. ארבע דקות הספיקו בשביל קפטן האוראנג' כדי להשוות את התוצאה. חלוץ מנצ'סטר יונייטד קיבל את הכדור ממפיס דפאיי, ובבעיטה חזקה מתוך הרחבה הכניע את ראיין. איזה קצב יש לנו.

ואן פרסי חוגג (GettyImages)
ואן פרסי חוגג את השוויון (GettyImages)
 

דקה 68: עוד מהפך! הולנד עלתה ל-2:3. ממפיס דפאיי, הוא ולא אחר. הכישרון האדיר של האוראנג', שכבר הספיק לבשל לאן פרסי, קיבל את הכדור מג'ונתן דה גוזמן ובבעיטה מחוץ לרחבה הכניע את ראיין, לו חלק גדול בספיגת השער.

ממפיס (רויטרס)
ממפיס דפאיי חוגג את המהפך (רויטרס)
 

דקה 74: כמעט 2:4 להולנדים. ואן פרסי נשמר טוב בתוך הרחבה אבל הצליח למצוא את נייג'ל דה יונג, שמסף הרחבה הצליח לשחרר בעיטה אבל הפעם נעצר אצל ראיין.

דקה 85: האוסטרלים לא אמרו נואש והמשיכו לחפש את השער השלישי, אבל העייפות ניכרת על הסוקרוס, שהיו כ"כ קרובים לסנסציה אדירה.

ואן פרסי וסניידר מחבקים את ממפיס (GettyImages)
ואן פרסי וסניידר מחבקים את ממפיס (GettyImages)
 

אוסטרליה: מתיו ראיין, מת'יו ספיראנוביץ', ראיין מקגאון, אלכס ווילקינסון, ג'ייסון דוידסון, מארק ברשיאנו (אוליבר בוזאניץ', 52'), מייל יידינאק, מאט מקאי, טומי אור (אדם טאגארט, 77'), מת'יו לאקי וטים קייהיל (בן הלוראן, 69').

הולנד: יספר סליסן, סטפן דה פריי, רון פלאר, ברונו מרטינס-אינדי (ממפיס דפאיי, 46'), דריל ינמאט, דיילי בלינד, נייג'ל דה יונג, ג'ונתן דה גוזמן (ג'יורג'יניו וינאלדום, 78'), ווסלי סניידר, אריאן רובן ורובין ואן פרסי (ג'רמיין לנס, 87').

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */