יום שישי, 20.09.2024 שעה 12:23

ככה לא לוקחים גביע: רק 0:0 לברזיל ומקסיקו

בית א': המארחת, שנחשבת לאחת הפייבוריטיות, זייפה בפתיחת הסיבוב השני, בעיקר בגלל יכולת נהדרת של השוער אוצ'ואה. לסקולארי יש עבודה. צפו בתקציר

|
ניימאר מאוכזב. רק נקודה לברזילאים (רויטרס)
ניימאר מאוכזב. רק נקודה לברזילאים (רויטרס)

פתיחת הסיבוב השני בשלב הבתים של מונדיאל 2014 זימנה אתגר חדש: מי תהיה הראשונה להבטיח לעצמה מקום בשמינית הגמר? ברזיל ומקסיקו קיבלו הזדמנות לעשות זאת עם ניצחון הערב (שלישי) באצטדיון קסטלאו שבפורטלזה, אך נפרדו ב-0:0 מאכזב.

לצפייה בתקציר לחצו כאן

אם לא מחשיבים את רבבות האוהדים באצטדיון, המאוכזבים האמיתיים הם חניכיו של לואיס פיליפה סקולארי. ברזיל סומנה כאחת הפייבוריטיות הגדולות לזכות בגביע המוזהב בסיום הטורניר, אולי הגדולה שבהם, אבל ביכולת כזו קשה לראות אותה מתמודדת מול אתגרים קשים יותר, שבוודאי ימתינו להם בהמשך הדרך.

בניגוד לתיקו הראשון שזימן לנו הטורניר, ב-0:0 המשמים בין איראן לניגריה, המשחק בין שתי הנבחרות הססגוניות הללו היה דווקא רווי מצבים. הנבחרת המקסיקנית הייתה טובה יותר לאורך דקות ארוכות, אבל דווקא הברזילאים היו אלו שהרבו לסכן את השער, ובייחוד את המסגרת.

אלא שמעל כל שחקן ושחקן שעלו הערב על הדשא התבלט שחקן אחד: גיז'רמו אוצ'ואה, האיש בין הקורות של נבחרת מקסיקו. שוערה של אז'קסיו בשלוש העונות האחרות היה פשוט פנטסטי, ועצר בהצלחה כל כדור שנורה לעברו. ניימאר, פרד, תיאגו סילבה ואחרים ניסו פעם אחר פעם להכניעו, אבל הוא גבר על כולם, והנקודה שחילצו חניכיו של מיגל הררה בהחלט רשומה על שמו.

ניימאר מאוכזב (GettyImages)
ניימאר מאוכזב (GettyImages)
 

גיבור המשחק הקודם, ניימאר, התקשה מול האגרסיביות המקסיקנית, והמצבים הבודדים שלו לעבר השער לא הניבו פירות. גם אוסקר, שהיה מרשים מאוד במשחק הפתיחה, רחוק היה מהלציג את היכולת המוכרת שלו.

מנגד, חוסה ואסקס והקטור מורנו היו פעילים מאוד, והרבו לבעוט לעבר שערו של ז'וליו סזאר (שכרק כדורים מעטים מצאו את המסגרת). גם ג'ונתן דוס סנטוס ואוריבה פראלטה היו פעילים, אבל לא היוו סכנה ממשית על סזאר הוותיק.

בעוד שמקסיקו בוודאי תשמח על התוצאה, לברזילאים יש הרבה שיעורי בית לעשות. הם כנראה ימצאו את עצמם בסופו של דבר בשלב שמינית הגמר, אבל הדאגה האמיתית תתחיל משם, בקרב האמיתי על הגביע הנחשק ביותר בכדורגל העולמי.

מחצית ראשונה

אוהדי ברזיל ביציע (GettyImages)
אוהדי ברזיל ביציע (GettyImages)
 

דקה 8: פתיחה אגרסיבית מאוד בפורטלזה. המקסיקנים פתחו טוב יותר והם לוחצים את המארחת לחצי המגרש שלה, אך לא מצליחים לאיים על השער של ז'וליו סזאר. מהברזילאים לא ראינו בינתיים שום דבר.

דקה 18: נותר רק לקוות שמשהו יעיר את 22 השחקנים על המגרש. בינתיים, משחק הפתיחה של המחזור השני פשוט לא מספק את הסחורה.

אוהדי מקסיקו ביציע (רויטרס)
אוהדי מקסיקו ביציע (רויטרס)
 

אוהד מקסיקו ביציע (רויטרס)
אוהד מקסיקו ביציע (רויטרס)
 

דקה 24: או! סוף סוף קיבלנו את ההזדמנות הראשונה במשחק. הקטור הררה הניף את הרגל מ-20 מטרים ושלח בעיטה אדירה, שנעצרה רק בזכות התעופפות אדירה של סזאר. למרות ההדיפה של השוער הוותיק, הקוון לא העניק קרן.

דקה 26: המשחק התעורר. הרמה מדויקת של דני אלבס שמה את הכדור על הראש של ניימאר, שעם נגיחה מוצלחת שלח אותו לפינה של גיז'רמו אוצ'ואה, שבקצות אצבעותיו מנע את השער. גבירותיי ורבותיי, יש לנו משחק.

חואן ואסקס לוחץ על ניימאר (רויטרס)
חואן ואסקס לוחץ על ניימאר (רויטרס)
 

דקה 35: עוד נגיחה שהרימה את רבבות האוהדים ביציעים. פרד הגיע ראשון לכדור הקרן של ניימאר, הצליח לשלוח את הכדור למסגרת אבל נעצר אצל אוצ'ואה, שהיה עירני והדף את הכדור.

דקה 41: המקסיקנים לא אמרו נואש. התקפה סבלנית שלהם הסתיימה בבעיטה עוצמתית של חוסה ואסקס מחוץ לרחבה. הכדור גרם לסזאר לזנק, אבל לא הצליח למצוא את מסגרת שערו.

לואיס גוסטבו מול ג´יובאני דוס סנטוס (רויטרס)
לואיס גוסטבו מול ג´יובאני דוס סנטוס (רויטרס)
 

דקה 43: איזו הזדמנות אדירה לברזילאים! כדור חופשי של הצהובים פגש בחזהו של תיאגו סילבה ונחת הישר לרגליו של פאוליניו, שנשאר לבדו מול אוצ'ואה אבל שוב נעצר אצל השוער המקסיקני.

מחצית שנייה
דקה 48: לברזילאים לא לקח הרבה זמן כדי לשוב ולאיים על השער. ברנארד שעלה כמחליף במקום רמירז קיבל כדור נהדר, דהר באגף ימין והעביר רוחב לניימאר. לרוע מזלם של המקומיים, פרנסיסקו רודריגס היה ראשון לכדור והרחיק.

דקה 55: המקסיקנים שבו לתקוף אך נתקלו בהגנה העיקשת בצהוב. חוסה ואסקס שוב ניסה את מזלו בבעיטה מרחוק, אבל גם הפעם החמיץ במעט את המסגרת של סזאר. מתי יגיע הגול?

אנדרס גוארדאדו מול דני אלבס (GettyImages)
אנדרס גוארדאדו מול דני אלבס (GettyImages)
 

דקה 57: דקות נהדרות של החבורה באדום. דוס סאנטוס הצליח להפעיל את סזאר בבעיטה מסף הרחבה, הקטור הררה שוב גרם לסזאר להחסיר פעימה עם פצצה מחוץ לרחבה, אבל הכדור שוב לא פגש את המסגרת.

דקה 63: ניימאר קיבל הזדמנות לכבוש את שערו השלישי בשני משחקים כשניגש לבעיטה חופשית 26 מטרים מהשער. הכישרון האדיר של ברצלונה שלח כדור מסובב נפלא, אבל פספס במעט את המסגרת של אוצ'ואה חסר האונים.

ניימאר מוקף בשחקני מקסיקו (רויטרס)
ניימאר מוקף בשחקני מקסיקו (רויטרס)
 

דקה 69: הזדמנות אדירה לניימאר! כדור של ברנארד איפשר לכוכב הסלסאו להתל בשחקן הגנה ולבעוט לפינה של אוצ'ואה, ששוב הגיב מצוין והציל שער של מאה אחוזים.

דקה 75: ברנארד הפעלתן מצא בכדור עומק נהדר את ז'ו שנכנס גם הוא כמחליף. חלוץ מנצ'סטר סיטי לשעבר ניסה לבעוט מזווית קשה, אך פספס את המסגרת של אוצ'ואה.

לואיז מול פראלטה (רויטרס)
לואיז מול פראלטה (רויטרס)
 

דקה 85: פשוט מופע של גיז'רמו אוצ'ואה. כדור חופשי של ניימאר מצא את הראש של תיאגו סילבה, שנגח משלושה מטרים למרכז השער, וגם הפעם השוער המקסיקני עמד במקום. אם האדומים יוצאים מכאן עם נקודות, הן כולן שלו.

דקה 91: כמעט 0:1 למקסיקו! מרקו פביאן, שנמצא רבע שעה על המגרש, קיבל כדור בחופשיות יתרה על סף הרחבה של סזאר, ושלח בעיטה מסובבת למרכז השער. סזאר הדף, ומנע סנסציה אדירה מהחניכים של מיגל הררה.

הקטור מורנו שומר על פרד (GettyImages)
הקטור מורנו שומר על פרד (GettyImages)
 

ברזיל: ז'וליו סזאר, דני אלבס, תיאגו סילבה, דוד לואיז, מרסלו, פאוליניו, לואיס גוסטאבו, אוסקר (וויליאן, 84'), רמירז (ברנארד, 46'), ניימאר ופרד (ז'ו, 68').

מקסיקו: גיז'רמו אוצ'ואה, פול אגילאר, פרנסיסקו רודריגס, הקטור מורנו, רפאל מרקס, מיגל לאיון, חואן חוסה ואסקס, אנדרס גוורדאדו, הקטור הררה (מרקו פביאן, 76'), ג'ובאני דוס סנטוס (ראול חימנס, 84') ואוריבה פראלטה (חאבייר הרננדס, 74').

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */