יום שישי, 20.09.2024 שעה 00:25

סטפן קשי: לא נזלזל באיראן, ניתן את מה שיש לנו

מאמן ניגריה כבר מוכן למשחק הפתיחה מחר (22:00) מול איראן: "צריכים להיות ממוקדים ולעשות את שלנו". האיראנים וההגנה הלוחמת מול אלופת אפריקה

|
קשי וחניכיו באימון (רויטרס)
קשי וחניכיו באימון (רויטרס)

נבחרת איראן ונבחרת ניגריה ייפגשו מחר (שני) ב-22:00 באצטדיון דה ביישאדה, קוריטיבה במשחק שישלים את הסיבוב הראשון בבית ו' של המונדיאל.

שתי הנבחרות מגיעות למונדיאל בברזיל כאנדרדוג מובהק כיוון שבאותו הבית נמצאות גם נבחרת ארגנטינה ונבחרת בוסניה החזקה, אך לא יוותרו על הסיכוי להמשיך לחלום בדרך לשמינית הגמר כל כך מהר. מצד אחד עומד לו קרלוס קירוש מאמן איראן, שבנה בנבחרתו הגנה יציבה וקשוחה ומן העבר השני נמצא סטפן קשי, שהוביל את נבחרתו לזכייה באליפות אפריקה בשנת 2013.

זהו המונדיאל החמישי בהיסטוריה של הניגרים אל מול הרביעי של יריבתם מאיראן, שהעפילו לטורניר בזכות ההגנה הקשוחה שהציגו במוקדמות. חניכיו של קירוש ספגו חמישה שערים בעשרת המשחקים והצליחו להגשים את חלום העפלה. המאמן עצמו התייחס לתהליך הקשה שעברו יחד כשאמר: "מסע המוקדמות עם איראן היה כמו לעבור בשערי הגיהנום".

האירנים לא נוהגים להגיע להרבה מצבי כיבוש, מלבד הגנה הקשוחה מציגים גם משחק גובה מרשים, שהרבה בעזרתו הצליחו להעפיל למונדיאל. קירוש יפתח עם רזה גוצ'אנייהאד כחלוץ החוד שלו ומי שאחראי על מרכז השדה בצד האיראני יהיה הקפטן האיראני ואקס אוסאסונה - ג'וואד נקונאם.

קיירושו וטימוריאן (רויטרס)
קירוש וטימוריאן. האירנים כבר מוכנים (רויטרס)
 

נבחרתו של קשי לא תוותר בקלות והמאמן צריך להוכיח כעת בזירה הגדולה מכולן מדוע זכו באליפות אפריקה בשנה שעברה. הנשרים חולמים לשחזר את הישג השיא שלהם במונדיאל, כשהגיעו פעמיים בעבר (94 ו-98) לשמינית הגמר של הטורניר.

המאמן של האפריקאים נוטה לשנות את המערך שלו בהתאם ליריבה, אבל ההעדפה שלו היא לשחק במערך של 4:3:3 או במערך של 4:2:3:1, שהופך התקפי יותר (4:2:4) כאשר המצב מאפשר זאת. לזכותו של קשי יעמוד סגל מלא, כולל ויקטור מוזס וג'ון אובי מיקל הוותיק. בנוסף, שוערה של ליל שכולנו מכירים היטב, וינסנט אניימה ייפתח בין הקורות.

קשי עצמו אמר לקראת ההתמודדות: "אנחנו צריכים להיות ממוקדים במיוחד במשחק נגד איראן. צריך להתרכז ולעשות את העבודה שלנו. לא נזלזל באיראן כי הם לא יזלזלו בנו ולכן אנחנו צריכים לתת את כל מה שיש לנו כדי לנצח".

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגן מי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */