יום שישי, 20.09.2024 שעה 00:10

"בנות בחוטיני משחקות כדורגל יותר טוב מזהבי"

צפו בדיווח: ההומלסים של סאו פאולו התחלפו במסכי ענק ובישראלים שנמצאים בכל פינה. חוויות מריו דה ז'נרו (עמיר יניב ובן פרידמן, שליחי ONE לברזיל)

|
אזור אוהדים בריו. כל העיר עסוקה בחגיגה (עמיר יניב)
אזור אוהדים בריו. כל העיר עסוקה בחגיגה (עמיר יניב)

נחתנו בריו דה ז'נרו באמצע המשחק בין מקסיקו לקמרון ומיד הבנו שרק עכשיו הגענו למונדיאל. בנמל התעופה הוצב מסך גדול וסביבו ישבו אנשים רבים, חלקם ממתינים לאסוף את קרוביהם מהטיסות הנוחתות, חלקם בדרכם לצ׳ק אין ולא מוכנים לוותר על רגע אחד מהמשחקים. 

רצינו להספיק לראות את ספרד נגד הולנד אז החלטנו לוותר ולקחנו מונית. לוותר? מסתבר שהנהג התקין טלוויזיה במונית במיוחד לכבוד המונדיאל, אמנם לא מומלץ לצפות במשחק תוך כדי נהיגה, אבל לפחות הרווחנו עוד 25 דקות של כדורגל ונשארנו בחיים.

בדרך ראינו את המסך הענק של ה-fan fest, מתחם האוהדים על רצועת החוף של הקופה קבאנה, שם כמובן הקרינו את המשחק. 

הגענו לדירה שלנו בריו ומיד הדלקנו טלוויזיה, לא לפני שקנינו מהמכולת שליד כמה דברים דחופים. כמובן שכולם במכולת עמדו וראו את המשחק על מסך שהותקן מעל המקרר של הגבינות ובסה"כ מדובר במקסיקו נגד קמרון.

חוטיני, הומלסים וזהבי. חוויות מריו

בכל מקום אפשר להרגיש כאן את החגיגה הגדולה. אם בסאו פאולו חטפנו סוג של הלם תרבות עם עשרות ההומלסים הזרוקים ברחובות ההרוסים והמוזנחים, כאן מדובר בסיפור שונה. בין אם מדובר במייצג שווא או בסוג של בועה, קופה קבאנה נראית כמו גן העדן הברזילאי המובטח. 

רצועת החוף היא שטח סטרילי המבודד על ידי מאות שוטרים מהפאבלות (שכונות העוני) המשקיפות מההרים. מזג האוויר השימשי, חופי הים המטופחים ובעיקר עשרות אלפי התיירים הנרגשים יוצרים תחושה שכאן החגיגה. הברזילאים התגייסו למען המטרה, ומקבלים את האוהדים בחיוך, תוך כדי שהם מציעים למכירה מזכרות, משרוקיות, כובעים, חולצות של כל הנבחרות לצד מאכלים מקומיים ואגוזי קוקוס צעירים מלאים במימיהם הקרירים. 

הומלס (עמיר יניב)
הומלס ברחוב. בסאו פאולו התמונה שונה (עמיר יניב)
 

"ריו מדהימה, מעיפה אותי לשמיים. אנשים באים, שותים בירות ונהנים. הנוף מההרים הכה בי", אמר אוהד אנגלי בדרכו לצפייה באחד הברים. גם אוהדי הסקוודרה אזורי לא יכלו להישאר אדישים למה שיש לעיר להציע: "ריו נפלאה, אנחנו פה כבר שבוע, צופים במשחקים עם החברים. הדבר הכי טוב כאן זאת האווירה. זאת עיר משגעת, אנחנו פוגשים אנשים מכל העולם ואנחנו ממש אוהבים את זה". 

אוהדי איטליה. (עמיר יניב)
אוהדי איטליה. "הדבר הכי טוב כאן זאת האווירה" (עמיר יניב)
 

גם כאן הנציגות הישראלית מכובדת ומדי פעם אנו פוגשים בישראלים שקנו כרטיסים למשחקים השונים במראקנה. אוהד נוסף שפגשנו, חיי בחלום: "יפה, פה חבל על הזמן, תלך פה על החוף תראה בנות משחקות כדורגל בחוטיני, הבחורות פה משחקות יותר טוב מכל השחקנים שלנו יחד. אם ערן זהבי מגיע לפה הוא היה סתם עוד שחקן". 

אוהדי ארגנטינה. (מערכת ONE)
אוהדי ארגנטינה. גם מראדונה הגיע לפסטיבל בריו (עמיר יניב)
 

לסיכום, אם במקרה אתם מגיעים לברזיל, תדאגו לקנות כרטיס לריו דה ז'נרו. ואם לא התמזל מזלכם, אתם מוזמנים לצפות בכתבת הוידאו שהכנו עבורכם.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */