יום שישי, 20.09.2024 שעה 03:07

סרחיו ראמוס: זה טירוף לדבר על סופה של תקופה

בלם נבחרת ספרד הדף את הביקורות לאחר התבוסה להולנד והבהיר כי היא תקום מהקרשים. מראדונה על איקר קסיאס: "מצדיק את המילים שמוריניו אמר עליו"

|
ראמוס.
ראמוס. "מוכנים למפגש מול צ'ילה כבר היום" (רויטרס)

פחות מיממה לאחר התבוסה של נבחרת ספרד להולנד (5:1) במונדיאל בברזיל, התפנה הבלם סרחיו ראמוס להדוף את הביקורות על יכולתה של ה"לה רוחה" ועל ההאשמות לחוסר מחויבות מצדה.

"ברור שהתקשינו להירדם ולא הפסקנו לחשוב על ההפסד, אבל במונדיאל אתה מוכרח להתעשת במהירות", אמר ראמוס, "אנחנו לא יכולים לבכות על כך שהיה לנו יום רע ברמה הקבוצתית, כי עלינו להסיק מסקנות ויש לנו רק כמה ימים להתכונן למשחק מול צ'ילה. חדר ההלבשה שלנו מאוחד מאי פעם. אנחנו מלאי תשוקה, גאווה עצמית, התלהבות ומוטיבציה ומוכנים למפגש השני בטורניר כבר היום, אבל נצטרך לשקם את עצמנו ולא להשתגע".

"לא שכחנו את התוצאה מהמשחק, אבל המפתח להצלחה עבורנו תמיד היה להמשיך להיות עם הראש למעלה - זה הפך אותנו לאלופים, ועלינו להשתמש בגאווה שלנו, ולא להישאר במיטה אחרי משחק רע. למרות זאת, הולנד באמת שיחקה נהדר".

למרות הביקורות, שחקן ריאל מדריד הבהיר כי לא כדאי לקבור את נבחרתו: "תמיד אמרתי שצריך לחיות עם זה. עלינו להיות מאוחדים וכל אחד חייב לעשות את תפקידו, אבל זה לא מתאים להפנות אצבעות מאשימות כלפינו. אנחנו אלופים, ואנשים לא התרגלו לראות אותנו ככה, ולכן עלינו להיות חזקים מאי פעם. אנחנו לא בדרך הביתה, נמשיך להילחם עד הרגע האחרון".

קסיאס (רויטרס)
קסיאס. "רואה אותו כמו כל אחד מחבריי לקבוצה" (רויטרס)
 

על התמיכה מהאוהדים אמר הבלם: "היא לא השתנתה, בגלל שבספרד נשארים בטוחים ביכולתנו לאור שנים של ניצחונות והישגים. אנחנו הראשונים לדעת שזו לא הייתה בכורה חלומית, אבל אנחנו חייבים להמשיך להאמין ולשדר לאנשים כי אחרי שנים כל כך רבות אסור לדבר על סופה של תקופה, כי זה יהיה טירוף".

כמו לא מעט פעמים במקרה של הפסד, בחר הספרדי לתרץ את התוצאה המביכה בכך שהמשחק היה יכול להתפתח בצורה שונה: "התוצאה אומרת הכל, אבל אם דויד סילבה היה שם את השער השני, היינו מדברים היום על משהו אחר. זה אחד המשחקים הגרועים בקריירה שלי ואני לא אחשוב עליו שנייה נוספת, כי אין זמן להתחרט. אני עדיין לא מבין איך הוא ברח לנו מבין הידיים".

על תצוגת האימים של חברו לריאל מדריד, איקר קסיאס, הוסיף: "אני רואה אותו כמו כל אחד מחבריי לקבוצה. זה נכון שהלחץ נופל על כתפיהם של השחקנים המנוסים, אבל עלינו לקבל ולחיות עם זה, בגלל ההשפעה שיש לנו בחדר ההלבשה. זה נראה רע, אבל אני בטוח ביכולתנו להמשיך קדימה - כי כולנו משחקים אחד בשביל השני".

אוהדי נבחרת ספרד (רויטרס)
אוהדי נבחרת ספרד. "התמיכה בנו לא השתנתה" (רויטרס)
 

למרות האמונה ביכולת שלו ושל חבריו, ראמוס לא שלל את האפשרות שספרד תודח לפני השלבים הסופיים במונדיאל: "כמו שאמרתי אתמול בלילה, באופן נורמלי דיברנו על כך שזה יהיה מוזר לא לזכות במדלייה. אני לא יכול להגיד מי אמר מה, אבל זה טוב ששוחחנו על האפשרות הזאת, כי עלינו להסיק מסקנות. ליריבות יש כבוד אלינו, אבל גם מוטיבציית יתר לשחק נגד האלופים".

על שינויים אפשריים בהרכב בעקבות התבוסה, הוסיף הספרדי: "המאמן הוא האדם הטוב ביותר להחליט על כך. אסור לבצע חילופים מיד, כי אתה יכול להפסיד הרבה. נקווה שננצח את צ'ילה, כי המשחק הקודם השאיר את נשמתנו ריקה".

רבות דובר על ההתמודדות עם מזג האוויר ההפכפך בארץ הסמבה, אך ראמוס מסביר כי הדבר לא שימש כתירוץ לתבוסה: "אנחנו מנסים להסתגל לאקלים בדרך הטובה ביותר. אם התוצאה הייתה שונה, לא היינו מדברים על מזג האוויר, אלא על מה לשפר במשחק שלנו. אין תירוצים למפסידים, יש לנו מנטליות מנצחת וזה לא ישתנה. מה שיביא לנו אליפויות זו לא ההתרפקות על העבר, אלא הרוח הווינרית שתמיד נתנה לנו השראה".

מראדונה (רויטרס)
מראדונה. "הולנד הפחידה את ספרד" (רויטרס)
 

לסיום, הבלם קיווה כי למרות ההפסד המדהד, ספרד לא תגיע בלחץ למפגש מול צ'ילה. "עלינו להשאיר את החרדה בצד, ולהתמודד עם המחויבות והרעב שאנחנו מייצגים".

מי שלא התרשם מדבריו של ראמוס הוא כוכב העבר דייגו מראדונה, שביקר את ה"לה רוחה", ובמיוחד את קסיאס, כשהוא מצדיק את הורדתו של השוער לספסל בריאל מדריד בידי ז'וזה מוריניו. "מה שהולנד עשתה היה מצוין", אמר הארגנטינאי, "היה הפחידה את ספרד. אני נזכר במילים שחברי מוריניו אמר כשקסיאס ירד לספסל ועלו לו ביוקר כשהוא נאלץ לעזוב את מדריד. היום אני מסכים איתו".

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */