יום שישי, 20.09.2024 שעה 00:23

ההפסד הכי גדול של ספרד במונדיאל מאז 1950

לאלופת העולם "מזל גדול" שנחלה 6:1 לברזיל לפני יותר מ-60 שנה, אחרת ה-5:1 להולנד היה הופך לתבוסה הגדולה ביותר שלה בהיסטוריה. כל הנתונים בפנים

|
ספרד עצבנית. ההפסד הכי גדול מאז 1950 (רויטרס)
ספרד עצבנית. ההפסד הכי גדול מאז 1950 (רויטרס)

אין מילים כדי לתאר את מה שהתרחש הערב (שישי) בברזיל. נבחרת ספרד, אלופת העולם וגם אלופת אירופה, אשר זכתה בכל התארים בשלושת הטורנירים האחרונים ברצף, הושפלה על ידי נבחרת הולנד שחגגה ניצחון בלתי נתפס, 1:5.

בשלושת הטורנירם האחרונים, בהם הניפה בסופו של דבר גביע, ספרד ספגה כמעט את אותה הכמות שספגה נגד הולנד, במשחק אחד. ב-2008 כשזכתה ביורו, ה'לה-רוחה' הוציאה שלושה כדורים מהרשת, כולם בשלב הבתים. את שלב הנוק-אאוט היא סיימה ללא ספיגה.

במונדיאל 2010, ספגה הנבחרת שני שערים בלבד לאורך כל הטורניר. היה זה במשחק הפתיחה, אז הפסידה 1:0 לנבחרת שווייץ ואחד נוסף בניצחון על צ'ילה, ומשם היא המשיכה עם ניצחונות על האפס בדרך לגביע.

ביורו 2012 האחרון, הנבחרת של דל בוסקה שוב סיימה שלב נוק אאוט ללא ספיגה, בעוד בשלב הבתים הוציאה כדור אחד מהרשת ב-1:1 נגד איטליה. והשורה התחתונה היא כזאת - בשלושת הטורנירים האחרונים, יחדיו, ספגה ספרד שישה שערים. הערב היא ספגה חמישה במשחק אחד.

בד בבד, לה רוחה הפכה לאלופת העולם החמישית שמפסידה את משחק הפתיחה. ב-1950 הייתה זאת אורוגוואי שהפסידה את משחק הפתיחה בתור אלופת העולם, ארגנטינה הפסידה ב-1982 וב-1990 וצרפת הפסידה ב-2002.                

צפו באוהדי הולנד חוגגים בת"א

ואם מחפשים נתון "מעודד", אזי שלא מדובר בהפסדה הגדול ביותר של ספרד בהיסטוריה בגביע העולמי. ב-1950 היא ספגה 6:1 מנבחרת ברזיל. ההחמצות של הולנדים בדקות האחרונות, מנעו מהנתון השלילי הזה להימחק ולהתחלף באחד מביך יותר. בכל אופן, מדובר בהפסד הגדול ביותר של ספרד במונדיאל מאז 1950.

רובן חוגג. כמעט קבע שיא שלילי חדש עבור ספרד (רויטרס)
רובן חוגג. כמעט קבע שיא שלילי חדש עבור ספרד (רויטרס)
 

בצד ההולנדי, רובין ואן פרסי הפך לכדורגלן היחידי בעולם שכבש לפחות שער אחד בשלושת גביעי העולם האחרונים.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */