יום רביעי, 03.07.2024 שעה 16:18

דייגו קוסטה בהרכב ספרד, רובן שוב יחמיץ בענק?

גמר המונדיאל מ-2010 ישוחזר ב-22:00. חלוץ אתלטיקו מדרדיד בחוד של אלופת העולם, ססק על הספסל. הכוכב של הולנד ינסה לנקום, ואן פרסי בודד בחוד

|
רובן. יתקן מול ספרד? (רויטרס)
רובן. יתקן מול ספרד? (רויטרס)

נבחרת הולנד תפגוש הערב (שישי, 22:00) את אלופת העולם, נבחרת ספרד, במסגרת שלב הבתים של מונדיאל 2014, למפגש טיטאנים בארנה פונטה נובה שבסלבדור, ותקווה לנקום בה על ההפסד 1:0 במשחק הגמר מ-2010.

הרכבי הקבוצות פורסמו כאשר בספרד יפתח החלוץ, דייגו קוסטה. עוד בהרכב של ויסנטה דל בוסקה אפשר למצוא את ג'רארד פיקה, סרחיו בוסקטס, אנדרס אינייסטה ודויד סילבה. ססק פברגאס לא בהרכב. מנגד, הולנד תעלה עם ג'ונתן דה גוזמן בקישור יחד עם נייג'ל דה יונג, ווסלי סניידר ואריאן רובן. רובין ואן פרסי בודד בחוד.

ספרד: איקר קסיאס; ססאר אספיליקוואטה, סרחיו ראמוס, ג'רארד פיקה, ג'ורדי אלבה, סרחיו בוסקטס, צ'אבי אלונסו, צ'אבי, אנדרס אינייסטה, דויד סילבה ודייגו קוסטה.

הולנד: יספר סליסן, סטפן דה פריי, רון פלאר, ברונו מרטינס-אינדי, דריל ינמאט, דיילי בלינד, נייג'ל דה יונג, ג'ונתן דה גוזמן, ווסלי סניידר, אריאן רובן ורובין ואן פרסי.

ובחזרה למשחק ההוא ב-2010. למרות ההפסד הכואב, שהיה השלישי של הכתומים בגמר המונדיאל בכל הזמנים, מבחינת ההולנדים החלק הזכור ביותר בגמר התרחש בדקה ה-62 כשהקשר אריאן רובן רץ לבדו ממחצית המגרש ומצא את עצמו מול השוער איקר קסיאס, הקשר בעט לפינה, אך קסיאס שלח את הרגל והדף בשנייה האחרונה.

רובן זוכר היטב את ההחמצה ההיא, ואמר על כך היום: "זה היה רגע אחד שהיה יכול לשנות את הכל. ההחמצה הזו תרדוף אותי לנצח. אבל אנחנו מתעסקים במשחק הזה, אז זה לא משנה יותר".

לואיס ואן חאל עם שחקני הולנד (רויטרס)
לואיס ואן חאל עם שחקני הולנד. מערך הגנתי? (רויטרס)
 

גם רובין ואן פרסי מאמין שהנבחרת שלו עברה כברת דרך ארוכה מאז אותו מונדיאל. החלוץ התייחס למשחק מול אלופת העולם: "לספרד יש קבוצה נהדרת, לדעתי, הכי טובה בעולם. אבל גם אנחנו קבוצה נהדרת, אז שאף אחד לא ישכח את זה ושאף אחד לא יספיד את הולנד".

המאמן לואיס ואן חאל צפוי לפתוח במערך הגנתי של 5-3-2, כששני המגינים יתופקדו כקשרים שגם יעזרו להתקפה אך בעיקר יעשו הגנה במקרה הצורך.

ומעט מספרים לפני שריקת הפתיחה. שתי הנבחרות נפגשו תשע פעמים. כל אחת מהן ניצחה ארבע פעמים כשמפגש אחד נגמר בתיקו. ספרד מגיעה למשחק אחרי רצף של שלושה ניצחונות במשחקי ההכנה - 0:1 על איטליה, 0:2 על בוליביה ו-0:2 על אל סלבדור.

ויסנטה דל בוסקה מקפיץ על הראש באימון (רויטרס)
ויסנטה דל בוסקה מקפיץ על הראש באימון (רויטרס)
 

הכתומים מנגד, מגיעים אחרי שני ניצחונות רצופים בהכנה - 0:2 על וויילס ו-0:1 על גאנה. לפני שני הניצחונות האלו הם רשמו רצף של ארבעה משחקים ללא ניצחון - 1:1 מול אקוואדור, 2:0 לצרפת, 0:0 מול קולומביה ו-2:2 מול יפן.

בהולנד אגב, ללא ממש אופטימיים. באתר הגדול במדינה - "דה טלחראף", ערכו סקר לקראת המשחק, ושאלו כמובן מי תנצח. 31,000 מצביעים לקחו חלק בסקר, כש-45 אחוז מהם (כולם הולנדים, יש לציין), נתנו את הקול שלהם לספרד, כשרק 29 אחוז מאמנים בנבחרתם וחושבים שהיא תנצח.

ולסיום, קצת פיקנטריה. היום הוא יום שישי ה-13 ביוני. בישראל מתקשר יום שישי ה-13 לסרטים מפחידים או לאירועים ביזאריים. באירופה הסיפור לא מאוד שונה. בספרד חוששים מהספרה 13 וטוענים שהיא סימן למזל רע. יום שישי ה-13 נחשב בספרד ליום שבו תאונות יכולות להתרחש. לדוגמא: ידוע שביום הזה לא מתחתנים. האם במדינה חוששים שיום שישי ה-13 ישבש להם את התוכניות מול ההולנדים? התשובות יתקבלו סמוך ל-14 ביוני.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */