יום רביעי, 03.07.2024 שעה 14:48

למרות טעויות השיפוט: 0:1 למקסיקו על קמרון

החבורה בירוק הייתה יכולה להרגיש מקופחת אלמלא השער של פראלטה (61). הקוון פסל שני שערים חוקיים בטענת נבדל, משחק חלש לאטו. צפו בתקציר

|
פראלטה חוגג את השער היקר (רויטרס)
פראלטה חוגג את השער היקר (רויטרס)

נבחרת מקסיקו צריכה הייתה להרגיש מקופחת אלמלא שער הניצחון החשוב של אוריבה פראלטה ב-0:1 שרשמה הערב (שישי) על קמרון במסגרת המשחק השני של בית א' במונדיאל.

לצפייה בתקציר היכנסו לכאן

לאחר שערוריית השיפוט ב-1:3 של ברזיל על קרואטיה במשחק הפתיחה של הטורניר, השופטים המשיכו לגנוב את ההצגה, הפעם כשפסלו שני שערים חוקיים לחלוטין של מקסיקו בטענת נבדל שלא היה. לפני שנמשיך אל מהלך המשחק, כדאי שבפיפ"א יתעוררו לפני שטעויות השיפוט יכריעו משחקים גורליים בהרבה.

אלא שהצדק ניעשה בסופו של דבר והטריקולר ממרכז אמריקה, שהיו עדיפים בהרבה על האריות של סמואל אטו, ניצחו ונצמדו לברזיל בראשות הטבלה של בית א'.

המשחק נפתח בלחץ מאסיבי מצד המקסיקנים, שניסו לסכן את השער של האריות בעיקר מצד שמאל, שם בלט במיוחד מיגל לאיון הפעלתן. אלא ששופט הקו גנב את ההצגה כבר בדקה ה-11.

ג'ובאני דוס סנטוס הגיע ראשון לכדור גובה מצד ימין ומעשרה מטרים מצא את הרשת, אלא שהדגל הורם בטענת נבדל שלא היה.

מיגל הררה בא בטענות לשופט המשחק (רויטרס)
מיגל הררה בא בטענות לשופט המשחק (רויטרס)
 

המקסיקנים המשיכו בלחץ והאריות מקמרון לא הצליחו לסכן את השער של גיז'רמו אוצ'ואה, עד הדקה ה-22. בנואה אסו אקוטו דהר באגף ושיחרר מסירת רוחב לסמואל אטו, שבעט כדור חזק שפיספס את המסגרת.

בדקה ה-28 שוב הגיע רגע מעורר מחלוקת, כאשר דוס סנטוס דחק מקרוב פנימה לאחר כדור שהגיע מראשו של אריק צ'ופו מוטינג הקמרוני. שופט הקו הרים את הדגל בשנית שלא בצדק. למזלו, המקסיקנים הצליחו למצוא את הרשת במחצית השנייה.

נעלי נבחרת מקסיקו למשחק (GettyImages)
הנעליים המיוחדות של נבחרת מקסיקו למשחק (GettyImages)
 

התקפה נהדרת שהחלה ברגליו של הקטור הררה המצוין הובילה את הכדור היישר לדוס סנטוס, שפשוט לא הצליח למצוא את הרשת (לפחות לא בצורה שתעלה את מקסיקו על לוח התוצאות). הכדור של האחרון פגש את השוער הקמרוני, שהדף היישר לרגליו של אוריבה פראלטה. החלוץ הנהדר הצדיק את העדפתו בהרכב על פני צ'יצ'ריטו וכבש בלי בעיה את שער הניצחון המתוק של המקסיקנים.

הקמרונים ניסו לסכן את השער של מקסיקו לקראת שריקת הסיום, אך לא באמת ייצרו התקפות מסודרות וחדות. גיז'רמו אוצ'ואה עמד במשימה ושמר על רשת נקייה עד לשריקת הסיום. מקסיקו עלתה למקום השני ובאמתחתה שלוש נקודות, כמו ברזיל שניצבת ראשונה. קמרון שלישית וקרואטיה נועלת את טבלת בית א' בתום סבב המשחקים הראשון.

פראלטה מקבל צחצוח מפנק לנעליים (רויטרס)
פראלטה מקבל צחצוח מפנק לנעליים (רויטרס)
 

מחצית ראשונה
השופט הקולומביאני ווילמאר פרס הוציא את המשחק לדרך בגשם שוטף לעיני רבבות אוהדים באצטדיון דאס דונאס בנאטאל.

מקסיקו וקמרון לפני שריקת הפתיחה (GettyImages)
מקסיקו וקמרון לפני שריקת הפתיחה (GettyImages)
 

דקה 7: דקות הפתיחה אופיינו בגישושים מצד המקסיקנים. מיגל לאיון ניסה את מזלו עם בעיטה מ-30 מטרים מצד שמאל, צ'ארלס אינדג'ה היה במקום וקלט בקלות.

אוהדת ססגונית של נבחרת מקסיקו (רויטרס)
אוהדת ססגונית של נבחרת מקסיקו (רויטרס)
 

דקה 11: הקמרונים לא הצליחו להגיע לשער המקסיקנים, שקופחו מנגד. ג'ובאני דוס סנטוס כבש מעשרה מטרים, אך שופט הקו הרים את הדגל בטענת נבדל, שלא היה ולא נברא.

דקה 22: הזדמנות פנטסטית לאריות מקמרון. בנואה אסו אקוטו דהר באגף השמאלי, ניער מעליו שני שחקני הגנה, חדר לרחבה ושיחרר מסירת רוחב שטוחה למרכז. סמואל אטו הגיע ראשון מאחור ובעט כדור חזק שפיספס את המסגרת.

חואן חוסה ואסקס מופל על הדשא (רויטרס)
חואן חוסה ואסקס מופל על הדשא (רויטרס)
 

דקה 27: אנדרס גוורדאדו הרים כדור מסוכן מצד ימין, אך רפאל מרקס הגיע ראשון והסיט את הכדור החוצה עם ראשו. הקטור מורנו היה בעמדה מצוינת ויכול היה לנגוח פנימה אלמלא התערבותו של הבלם.

דקה 28: המקסיקנים שוב קופחו לאחר שער חוקי שנפסל בטענת נבדל. כדור קרן עלה מצד שמאל, אריק צ'ופו מוטינג הסיט את הכדור בראשו לעבר דוס סנטוס, שדחק מקרוב פנימה. אלא ששופט הקו שוב הרים את הדדל בטענת נבדל, שלא היה.

סמואל אטו (רויטרס)
סמואל אטו עם הכדור (רויטרס)
 

מחצית שנייה
דקה 48: הזדמנות אדירה למקסיקו. דוס סנטוס מסר לאוריבה פראלטה בנגיעה והשאיר את החלוץ לבדו מול איטנדג'ה בתוך הרחבה, אך השוער יצא היטב והדף את הניסיון.

דקה 58: הזדמנות טובה לקמרונים. אמביה הוכשל מרחק 27 מטרים מקו השער, אקוטו ניגש אל הכדור שעשה דרכו לרשת, אך פגע באחד משחקני מקסיקו והמשיך החוצה.

בנואה אסו אקוטו (רויטרס)
בנואה אסו אקוטו (רויטרס)
 

דקה 61, מקסיקו עולה ל-0:1: הצדק ניעשה. התקפה קטלנית של הירוקים הולידה את היתרון כאשר הררה, בין המצטיינים על כר הדשא, דהר במרכז המגרש, היתל בשחקני קמרון ומצא את דוס סנטוס בכדור עומק ענק. האחרון בעט לשער אך מצא את איטנדג'ה מוכן, אוריבה פראלטה הגיע ראשון לריבאונד ובעט פנימה ללא קושי.

דקה 80: אטו השתלט על כדור על סף הרחבה, חתך למרכז ובעט כדור שטוח שחלף סמוך לקורה השמאלית.

אוריבה פראלטה כובש (רויטרס)
אוריבה פראלטה כובש (רויטרס)
 

דקה 87: קמרון כמעט והצליחה להשוות את התוצאה. בנג'מין מוקאנדיו פרץ באגף ימין והעביר מסירת רוחב מסוכנת אל תוך הרחבה, פרנסיסקו רודריגס הכניס את הרגל בזמן והוציא לקרן.

דקה 91: ההזדמנות הגדולה ביותר של קמרון במשחק. אקוטו הרים כדור מסובב לרחבה, מוקאנדיו הגיע מצוין ונגח לפינה הרחוקה, אך אוצ'ואה התעופף נהדר וקלט את הכדור המסוכן.

אטו מאוכזב (GettyImages)
אטו מאוכזב (GettyImages)
 

דקה 93: צ'יצ'ריטו עם החמצת המשחק. שחקנה של מנצ'סטר יונייטד קיבל כדור חצי גובה בתוך הרחבה כשהוא חופשי לבדו מול השער, אך הבעיטה ששלח בנגיעה מהאוויר המשיכה הרחק מעל השער.

מקסיקו: גיז'רמו אוצ'ואה, פול אגילאר, פרנסיסקו רודריגס, הקטור מורנו, רפאל מרקס, מיגל לאיון, חואן חוסה ואסקס, אנדרס גוורדאדו (מרקו פביאן, 69'), הקטור הררה (קרלוס סנסידו, 90'), ג'ובאני דוס סנטוס ואוריבה פראלטה (צ'יצ'ריטו, 74').

קמרון: צ'ארלס איטנדג'ה, בנואה אסו אקוטו, אאורליין צ'דיו, ניקולאס אנקולו, סדריק דג'גו (דני נונקאו, 46'), סטפן אמביה, אלכסנדר סונג (פייר וובו, 80'), איונג אנו, סמואל אטו, אריק צ'ופו מוטינג ובנג'מין מוקאנדיו.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */