יום שישי, 20.09.2024 שעה 00:15

נקמה מתוקה? מדהימה: 1:5 להולנד על ספרד

הללויה, ניצחון ענק: האורנג' השלימו את הנקמה מגמר 2010 בצורה אדירה. ואן פרסי ורובן להטו עם צמדים, דה פריי הוסיף, אלונסו כבש בפנדל. צפו בתקציר

|
שחקני הולנד חוגגים (רויטרס)
שחקני הולנד חוגגים (רויטרס)

המשחק הזה ייכנס להיכל התהילה ולספרי ההיסטוריה, אין ספק. את הנקמה המתוקה מכל של הולנד על ספרד, איש לא יישכח. האורנג' הביסו הערב (שישי) את אלופת העולם 1:5 בארנה פונטה נובה בסלבדור במסגרת המשחק הראשון בבית ב', ונקמו בהפסד שנחלו לה בגמר המונדיאל הקודם.

צפו בתקציר

אפשר לדבר על רובין ואן פרסי הנהדר, על אריאן רובן הבלתי נגמר, על החבורה הנהדרת שהעמיד לואיס ואן חאל ועל טעויות השיפוט הרבות של המשחק והטורניר כולו, אך כולם יחדיו לא יצליחו לתאר את הערב הנהדר של נבחרת הולנד. 

קשה לומר בשלב זה אם הכתומים ימשיכו עד הסוף, אך בהתאם ליכולת שהציגו נגד הספרדים, הם ראויים לכך יותר מכל. מנגד, אלופת העולם (שלא ממש הצדיקה את התואר לאחר התבוסה) הצלחה לספוג בערב אחד את כמות השערים שספגה בשלושת הטורנירים האחרונים יחדיו. 

המשחק נפתח בצורה מסחררת וכבר בדקות הפתיחה ניתן היה להבחין ברצון העז של ההולנדים לנצח. אלא ששוב טעויות שיפוט היו אלו שהיטו את הכף, ולחשוב שדווקא ספרד הייתה זו שנהנתה מכך ראשונה כשעלתה ליתרון. דייגו קוסטה נשלח בכדור עומק לרחבה, הטעה את סטפן דה פריי וצלל. צוות השיפוט קנה את ההצגה והורה על כדור עונשין מ-11 מטרים, אותו תירגם צ'אבי אלונסו ל-0:1 מטעה בדקה ה-27.

צפו באוהדי הולנד חוגגים בת"א

דקה לשריקה למחצית, רובן ואן פרסי סיפק שער יפהפה במיוחד כשניתר לכדור עומק נהדר של דיילי בלינד מ-40 מטרים ונגח בקשתיות מעל איקר קסיאס. אל המחצית ירדו שתי הנבחרות בתוצאה מאוזנת, אך אלופת העולם לא דמיינה לעצמה מה יקרה לה בחציו השני של המשחק.

ואן פרסי חוגג עם ואן חאל (GettyImages)
ואן פרסי חוגג עם ואן חאל (GettyImages)
 

בלינד הוסיף בישול גדול נוסף עם פתיחת המחצית השנייה, כשמצא את אריאן רובן על סף הרחבה. האחרון התעלל בהגנת הספרדים ובעיקר בג'רארד פיקה, כשחלף על פניו והפציץ פנימה את השער שהפך את התוצאה. הסוף? רק ההתחלה.

ספרד עצבנית (רויטרס)
ספרד עצבנית. לא מבינה איך זה קרה לה (רויטרס)
 

מאותו רגע חניכיו של ואן חאל התפוצצו על הספרדים. את השער השלישי כבש דה פריי כשדחק פנימה ממש מקו השער, אך טעות שיפוט נוספת העיבה על החגיגה. כדור גובה שעלה למרכז הרחבה גרם לואן פרסי לבצע עבירה על קסיאס בתוך רחבת החמש, אך השופט התעלם והבלם לא התקשה להשלים את השלישי.

קסיאס לא ירצה לזכור את המשחק הזה, בעיקר בגלל השער הרביעי. השוער קיבל מסירה פשוטה משחקן ההגנה, אך התקשה להשתלט עליה ומצא את ואן פרסי חד מתמיד. חלוץ מנצ'סטר יונייטד גנב לשוער הספרדי את הכדור ומול שער ריק גילגל פנימה. זהו? עדיין לא.

אוהדי נבחרת הולנד (GettyImages)
אוהדי נבחרת הולנד מאושרים (GettyImages)
 

את החותמת לתוצאת המשחק סיפק רובן, שהשלים צמד גם הוא. הכוכב של באיירן מינכן קיבל כדור מצד שמאל ובצורה די זהה לשער הראשון שכבש, הטעה מספר שחקנים, השכיב את כל ההגנה על הדשא ובעט פנימה לרשת העליונה. הללויה, איזה ניצחון ענק של הולנד! ספרד? ייקח לה הרבה מאוד זמן להתאושש מהתבוסה הזו.

מחצית ראשונה
השופט ניקולה ריצולי האיטלקי הוציא את המשחק לדרך לעיני רבבות אוהדים באצטדיון פונטה נובה שבסלבדור. שתי הנבחרות עלו עם מדי החוץ שלהן.

אוהדי נבחרת ספרד (GettyImages)
אוהדי נבחרת ספרד (GettyImages)
 

איזה 8: איזו הזדמנות ענקית להולנד. ספרד איבדה את הכדור במרכז השדה, אריאן רובן השתלט ושלח את ווסלי סניידר בכדור עומק ענק כשהוא לבדו מול איקר קסיאס 30 מטרים מקו השער. הכוכב של גלאטסראיי דהר קדימה ומתוך הרחבה בעט כדור למרכז המסגרת, אותו קסיאס הדף. החמצה ענקית לסניידר.

דקה 10: ספרד ניסתה את מזלה גם היא. כוכב הגמר מ-2010, אנדרס אינייסטה, בעט מ-27 מטרים כדור שחלף הרחק מעל השער.

סניידר מחמיץ מול קסיאס (רויטרס)
סניידר מחמיץ מול קסיאס (רויטרס)
 

דקה 27, ספרד עולה ל-0:1: לא ייאמן, מסכת שערוריות השיפוט של המונדיאל לא פוסקת. דויד סילבה שלח את דייגו קוסטה בכדור ענק, עליו השתלט החלוץ ברחבה. קוסטה הטעה את סטפן דה פריי וצלל, ריצולי קנה את ההצגה ושרק לפנדל. צ'אבי אלונסו תירגם אותו לשער יתרון עם בעיטה מדויקת לפינה השמאלית.

אלונסו מדייק מהנקודה הלבנה (GettyImages)
אלונסו מדייק מהנקודה הלבנה (GettyImages)
 

דקה 43: אינייסטה שלח את סילבה בכדור עומק גאוני. סילבה נותר לבדו מול יספר סליסן ברחבה, אך במקום להכניעו בקלות ולגלגל לאחת הפינות, ניסה להתחכם והקפיץ, השוער הצליח להדוף לקרן.

דקה 44, הולנד משווה ל-1:1: איזה שער ענק. האורנג' חזרו למשחק עם פיניש נהדר של רובין ואן פרסי. דיילי בלינד, בין השחקנים הפעילים ביותר בשורות הולנד, שלח כדור גובה מדוד מרחק 40 מטרים מצד שמאל. חלוץ מנצ'סטר יונייטד הצליח לאמוד את המרחק היטב, ניתר באוויר ונגח בקשתיות כדור שחלף מעל קסיאס ונחת ברשת.

ואן פרסי מנתר היטב (רויטרס)
ואן פרסי מנתר היטב (רויטרס)
 
קסיאס צופה בכדור נוחת ברשת (רויטרס)
הכדור נוחת ברשת (רויטרס)
 
ואן פרסי (רויטרס)
ואן פרסי חוגג את שער השוויון (רויטרס)
 

מחצית שנייה
דקה 51, הולנד עולה ל-1:2: איזה משחק חם בין שתי נבחרות נהדרות. שוב בלינד על תקן המבשל, הפעם כשמצא את רובן בתוך הרחבה עם כדור גובה גדול. הכוכב של באיירן מינכן השתלט על הכדור היטב, היתל בג'רארד פיקה והכניע את קסיאס עם כדור חזק לרשת.

דקה 60: הזדמנות נוספת להולנד. ואן פרסי קיבל כדור בצד ימין על סף הרחבה ובעט בעיטה מסובבת שהרעידה את משקוף השער. קצב מדהים למשחק.

רובן כובש שער נהדר (רויטרס)
רובן כובש שער נהדר (רויטרס)
 

דקה 61, הולנד עולה ל-1:3: טעויות השיפוט לא פוסקות, הפעם האורנג' הם אלו שנהנו מכך. כדור גובה שעלה למרכז הרחבה אילץ את קסיאס לצאת, ואן פרסי ניסה להקדימו וביצע עליו עבירה בתוך רחבת החמש שזכתה להתעלמות מצוות השיפוט. דה פריי המשיך את הכדור מקרוב אל תוך הרשת.

סטפן דה פריי חוגג (GettyImages)
סטפן דה פריי חוגג את השער השלישי (GettyImages)
 

דקה 72, הולנד עולה ל-1:4: איזו טעות קשה של קסיאס, שירצה למחוק את המשחק הזה מארסנל הזיכרונות שלו. השוער ניסה להשתלט על מסירה פשוטה שנשלחה אחורנית, מעד בפעולה ומצא את ואן פרסי חד מתמיד. החלוץ גנב לשוער את הכדור ומול שער ריק גילגל בקלות פנימה.

הולנד חוגגת (רויטרס)
הולנד חוגגת את אחד מניצחוניה הגדולים בהיסטוריה (רויטרס)
 

דקה 80, הולנד עולה ל-1:5: עכשיו זו כבר ממש בושה, עכשיו זו תבוסה של ממש. אלופת העולם? לא נראה כך. רובן קיבל את הכדור מצד שמאל, השתלט עליו בצורה נהדרת, הסתובב תוך שהוא מטעה את שחקני ההגנה ומשאיר את כולם על הקרקע בדרך לבעיטה קלילה לרשת העליונה.

דקה 87: איזו התקפה קטלנית מציגה החבורה בכתום. רובן הגיע ראשון לכדור שלא הורחק היטב על-ידי הגנת ספרד וסיפק בעיטת וולה אדירה שהפעם מצאה את קסיאס במקום.

רובן חוגג (רויטרס)
רובן חוגג שער חמישי של הולנד. איזה משחק ענק (רויטרס)
 

ספרד: איקר קסיאס, ססאר אספיליקוואטה, סרחיו ראמוס, ג'רארד פיקה, ג'ורדי אלבה, סרחיו בוסקטס, צ'אבי אלונסו (פדרו רודריגז, 63'), צ'אבי, אנדרס אינייסטה, דויד סילבה (ססק פברגאס, 78') ודייגו קוסטה (פרננדו טורס, 63').

הולנד: יספר סליסן, סטפן דה פריי (ג'ואל פלטמן, 77'), רון פלאר, ברונו מרטינס-אינדי, דריל ינמאט, דיילי בלינד, נייג'ל דה יונג, ג'ונתן דה גוזמן (ג'ורג'יניו ווינאלדום, 62'), ווסלי סניידר, אריאן רובן ורובין ואן פרסי (ג'רמיין לנס, 79')

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */