יום שישי, 20.09.2024 שעה 03:05

בטעם ניימאר: 1:3 מפוקפק לברזיל על קרואטיה

מספר 10 של הסלסאו הגיע בטירוף, כבש צמד (29 ו-71 בפנדל שערורייתי) וביטל יתרון של מרסלו (11, עצמי), אוסקר (91) השלים את החגיגה. צפו בתקציר

|
ניימאר בטירוף. צמד בפתיחה (רויטרס)
ניימאר בטירוף. צמד בפתיחה (רויטרס)

זהו, זה סוף סוף התחיל. אחרי ארבע שנים של ציפייה, המונדיאל בברזיל החל עם טקס מרהיב בעלות של תשעה מיליון דולר, כשלאחריו הגיעה המנה העיקרית, נבחרת ברזיל המארחת, מול נבחרת קרואטיה.

לצפייה בתקציר לחצו כאן

הברזילאים התרגשו מעט בפתיחה, אך לאט לאט המתח התפוגג ולבסוף הסלסאו ירדו עם 1:3 מרשים ורשמו פתיחה מצוינת מבחינתם, כשהכוכב הגדול ביותר שלהם, ניימאר, רשם צמד וסחף את נבחרתו לניצחון.

המשחק נפתח בשליטה של נבחרת ברזיל, אך הקרואטים לאט לאט הצליחו להתעורר ואף עלו ליתרון 0:1 משער עצמי של מרסלו (11), שדחק לשערו הוא מסירת רוחב של איביצה אוליץ'.

18 דקות חלפו וניימאר החליט שנמאס לו, לקח את הכדור במרחק של שלושים מטרים מהשער, התקדם מעט ושיחרר כדור חזק ושטוח שננעץ בעמוד השער וחדר לרשת, 1:1, תוצאה שנשמרה עד למחצית.

המחצית השנייה הייתה די פושרת מצד שתי הנבחרות, אך בדקה ה-71 הגיע רגע שנוי במחלוקת כשפרד עשה הצגה, השופט היפני קנה את הנפילה והצביע על הנקודה הלבנה.

התחנונים של שחקני קרואטיה לא עזרו, ניימאר ניגש לכדור העונשין ולמרות בעיטה לא טובה, הצליח לכבוש את השני שלו ולהעלות את ברזיל ליתרון.

קרואטיה התעוררה, החלה ללחוץ את ברזיל לשערה ואף הגיעה להזדמנות נהדרת בדקה ה-85 כשלוקה מודריץ' ניסה את כוחו מרחוק, אך ז'וליו סזאר הוותיק השתטח והדף. שתי דקות חלפו וסקולארי החליט להחליף את ניימאר, שזכה לתשואות אדירות מהקהל המקומי, שמאמין כעת יותר מכל ביכולתו של מספר 10 שלהם להשאיר את הגביע על אדמת ברזיל.

דקה בתוך תוספת הזמן אוסקר חטף כדור במרכז המגרש (ספק הכשלה) התקדם מעט ובעט כדור שטוח מ-18 מטרים אליו פלטיקוסה לא הצליחה להגיע, והכדור ננעץ ברשת. היה זה אקורד הסיום למשחק הפתיחה, בו המארחת רשמה 1:3 נהדר. דבר אחד בטוח, אם כל המונדיאל יראה כמו המשחק הראשון, צפויה לנו חגיגה אדירה.
 

אוהדי ברזיל ביציע  (רויטרס)
אוהדי ברזיל ביציע (רויטרס)
 

אוהדת ברזיל ביציע (רויטרס)
אוהדת ברזיל ביציע (רויטרס)
 

נבחרת ברזיל בפתיחה  (רויטרס)
נבחרת ברזיל בפתיחה (רויטרס)
 

שחקני ברזיל וקוראטיה בפתיחת המגרש  (רויטרס)
שחקני ברזיל וקוראטיה בפתיחת המגרש (רויטרס)
 

מחצית ראשונה
השופט היפני יוצ'י נישימורה הוציא את המשחק לדרך לעיני רבבות האוהדים באצטדיון דה סאו פאולו.

 האלק ולואיז גוסטבו רודפים אחרי מודריץ´ (רויטרס)
האלק ולואיז גוסטבו רודפים אחרי מודריץ´ (רויטרס)
 

דקה 6: ההזדמנות הראשונה במשחק הגיעה דווקא מכיוונה של קרואטיה, איבן פרסיץ' הרים כדור לרחבה, איביצה אוליץ' התרומם גבוה ונגח חזק, אך הכדור חמק החוצה.

האלק ודריו סרנה (רויטרס)
האלק ודריו סרנה (רויטרס)
 

דקה 11, 0:1 מדהים לקרואטיה: איביציה אוליץ' הוציא כדור רוחב מדויק, ילביץ' פספס והכדור פגע ברגלו של מרסלו וחדר לשערו הוא. שער עצמי אומלל.

מרסלו אחרי השער העצמי (רויטרס)
מרסלו אחרי השער העצמי (רויטרס)
 

הקוראטים חוגגים (רויטרס)
הקוראטים חוגגים (רויטרס)
 

דקה 21, הזדמנות נהדרת לברזיל: אוסקר מסר לפאוליניו שבנגיעה אחת שיחרר בעיטה חזקה מ-20 מטרים, אך סטיפה פלטיקוסה התעופף והדף ממש ברגע האחרון ומנע מברזיל שוויון.

דקה 29, ניימאר השווה ל-1:1: האיש שברזיל תולה בו את תקוותיה עשה זאת. ניימאר לקח את הכדור במרחק של 30 מטרים מהשער, התקדם מעט ושחרר בעיטה שטוחה ומדויקת, הכדור פגע בעמוד וחדר לרשת.

ניימאר חוגג (GettyImages)
ניימאר חוגג (GettyImages)
 

ניימאר חוגג (רויטרס)
ניימאר חוגג (רויטרס)
 

דקה 45: האלק ניסה את כוחו מהפינה של הרחבה, אך הכדור שלו הלך גבוה אל מעל שערו של פלטיקוסה.

מחצית שנייה
דקה 59: האירוע הראשון במחצית השנייה היה חילוף בנבחרת קרואטיה כשמרסלו בורוזוביץ' נכנס במקומו של מתיאו קובאצ'יץ'. שלוש דקות לאחר מכן גם ברזיל ערכה חילוף כשהרננס נכנס במקומו של פאוליניו.

הולק מוחלף ע&qout;י ברנארד (רויטרס)
הולק מוחלף ע"י ברנארד (רויטרס)
 

דקה 67: ניימאר הוכשל ע"י צ'ורלוקה במרחק של 25 מטרים מהרחבה. דני אלבס ניסה את כוחו מרחוק, אך הכדור עלה אל מעל השער.

אוסקר מול אוליץ´ (רויטרס)
אוסקר מול אוליץ´ (רויטרס)
 

דקה 71, שערורייה ראשונה במונדיאל: השופט היפני שרק לכדור עונשין שלא היה כשחשב שפרד הוכשל ברחבה. את ניימאר זה לא עניין, והכוכב הברזילאי השלים צמד מהנקודה כדי להעלות את ברזיל ליתרון 1:2.

הפנדל של ניימאר (רויטרס)
הפנדל של ניימאר (רויטרס)
 

דקה 77: אוסקר הנפלא פרץ באגף ימין והרים כדור מדויק אל תוך הרחבה, דוד לואיז התרומם ונגח חזק, אך הכדור עלה אל מעל השער.

דני אלבס (GettyImages)
דני אלבס (GettyImages)
 

אוסקר מוכשל על ידי וורסליקו (רויטרס)
אוסקר מוכשל על ידי וורסליקו (רויטרס)
 

דקה 85, הזדמנות טובה לקרואטיה: לוקה מודריץ' ניסה לסכן את שערו של סזאר לראשונה במשחק כשבעט כדור חזק מ-25 מטרים, ז'וליו סזאר השתטח והדף.

דקה 91, אוסקר השלים את החגיגה: הקשר חטף את הכדור במרכז המגרש, דהר כל הדרך ובעט כדור חזק לרשת מ-18 מטרים כדי לחתום את תוצאת המשחק עם 1:3.

אוסקר חוגג את השלישי (רויטרס)
אוסקר חוגג את השלישי (רויטרס)
 

נבחרת ברזיל: ז'וליו סזאר, דני אלבס, תיאגו סילבה, דוד לואיז, מרסלו, פאוליניו (הרננס, 62), לואיס גוסטאבו, אוסקר, הולק (ברנרד, 68), ניימאר (רמירז, 88) ופרד.

נבחרת קרואטיה: סטיפה פלטיקוסה, דריו סרנה, דיאן לוברן, ורדאן צ'ורלוקה, שימה וורסליקו, לוקה מודריץ', איבן רקיטיץ', מתיאו קובאצ'יץ' (מרסלו בורוזוביץ', 59), איבן פריסיץ', איביצה אוליץ' וניקיצה ילאביץ'.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */