יום שבת, 06.07.2024 שעה 01:26

רגע לפני משחק הפתיחה: הצטרפו למשחק הניחושים

לרגל השקת משחק הניחושים הגדול שלנו, החלטנו לעזור לכם עם נתוני העבר לקראת משחק הפתיחה של ברזיל מול קרואטיה. הפרס: טיסה לברזיל. הפרטים בפנים

|
ניימאר מנשק לשלום לשדי העבר (רויטרס)
ניימאר מנשק לשלום לשדי העבר (רויטרס)

היום לו חיכה כל חובב ספורט הגיע סוף סוף. 4 שנים זה זמן לא מבוטל, אך אחת לתקופה הנ"ל אנחנו מקבלים חגיגת כדורגל שאין שנייה לה.

המונדיאל בברזיל הוא משהו מיוחד. ארץ הסמבה מזוהה מאוד עם המשחק הפופולרי בעולם. כיאה למה שהונהג בשני המונדיאלים האחרונים, המארחת תשתתף כמובן במשחק הפתיחה, ותשחק מול נבחרת קרואטיה.

עם כל הכבוד לניימאר, האלק, פרד, ראקיטיץ', מודריץ' ואדוארדו, יש עוד כמה פרמטרים מעניינים סביב משחק הפתיחה, הרגע שלמעשה מתחיל חגיגה של 64 משחקים, שאיש לא יודע כיצד היא תסתיים.

רגע לפני משחק הפתיחה, ולכבוד משחק הניחושים הגדול שלנו בו אתם יכולים לזכות בטיסה לחצי הגמר בברזיל מתנת Skittles, החלטנו לעזור לכם עם ניתוח הסיכויים של המדינה המארחת במשחקי המונדיאל. אנו מזכירים לכם כי תוכלו להיכנס בכל יום למשחק ולנחש את משחקי היום לאורך כל שלב הבתים. בהצלחה

רוצים לנחש איך ייגמר המשחק? לחצו כאן כדי להיכנס למשחק הניחושים הגדול

19 מונדיאלים נערכו עד היום מאז החל הטורניר באורוגוואי ב-1930, כשהמונדיאל הקרוב יהיה ה-20 ויש שאומרים שהחגיגי והמרתק ביותר. משחק הפתיחה תמיד חשוב לכל נבחרת שמשתתפת בו. הוא יכול לבנות את ביטחון וגם ליצור הרתעה.

לאורך השנים היו אין ספור תנודות בחוקי פיפ"א לגבי משחק הפתיחה. פעם הייתה זו המארחת שמשתתפת, פעם באופן רנדומלי, לאורך תקופה מסוימת הקבוצה שהגנה על התואר זכתה לכבוד וכיום שוב הנבחרת המארחת היא זו שתשחק במשחק הפתיחה, כפי שהונהג מחדש ב-2006. אז כמה נבחרות שארחו את הטורניר ניצחו את משחק הפתיחה? וכמה מהן זכו בטורניר? ברזיל נושאת עיניים אל עבר הסטטיסטיקה.

ספ בלאטר (רויטרס)
ספ בלאטר. החזיר את המארחת למשחק הפתיחה (רויטרס)
 

תחילת דרכו: משחק הפתיחה חסר חשיבות
המונדיאל הראשון נערך ב-1930 באורוגוואי, אך הנבחרת המקומית היא לא זו שפתחה את הטורניר, כשהמשחק הראשון היה בין צרפת למקסיקו. הצרפתים, אגב, הביסו את המקסיקנים 1:4, אך לבסוף לא העפילו לחצי הגמר (אז לא היה שמינית ורבע), כשמתוך 13 קבוצות משתתפות העפילו לשלב הבא ארגנטינה, ארה"ב, יוגוסלביה ואורוגוואי. באותו מונדיאל שוחקו שני משחקי פתיחה, כשארה"ב הביסה 0:3 את בלגיה במשחק המקביל. המארחת זכתה בסופו של דבר לאחר ניצחון 2:4 על ארגנטינה. בשורות טובות לברזיל?

המונדיאל הבא נערך על אדמת איטליה והניב גם אלופה חדשה. במונדיאל הזה לא היה שלב בתים (היחיד מאז ומעולם), כשכל הקבוצות פשוט התחילו את דרכן בשמינית הגמר. הפעם המארחת השתתפה במשחק הפתיחה ואיזה משחק זה היה. איטליה פירקה 1:7 את ארה"ב (שיא כיבושים במשחק הפתיחה) ללא רחמים ודהרה כל הדרך אל עבר גביע ראשון בתולדותיה. עוד נתון שנותן תקווה לניימאר וחבריו.

רוצים לנחש איך ייגמר המשחק? לחצו כאן למשחק הניחושים הגדול

ב-1938 המארחת הייתה צרפת, אך שוב היא לא השתתפה במשחק הפתיחה. גרמניה שיחקה נגד שווייץ והמשחק הסתיים ב-1:1. במשחק החוזר שנערך בין השתיים (אז לא הייתה הארכה ופנדלים) שוויץ ניצחה 2:4 את גרמניה הנאצית (צלב קרס התנוסס על דגלה של גרמניה באותו מונדיאל) רק כדי להיעצר בשלב רבע הגמר ע"י הונגריה. המארחת צרפת הפסידה ברבע הגמר לאיטליה, שדהרה לזכייה שנייה ברציפות.

גיג´ה. האיש שנתן לאורוגוואי את הניצחון בברזיל (רויטרס)
גיג´ה. האיש שנתן לאורוגוואי את הניצחון בברזיל (רויטרס)
 

אירחתי, ניצחתי, זכיתי
ברזיל הייתה הראשונה ליטול חלק במשחק הפתיחה בתור מארחת הטורניר. עד 1950 לא נערך מונדיאל בגלל מלחמת העולם השנייה וברזיל הגיעה מלאת מוטיבציה לטורניר. הסלסאו פירקו את מקסיקו 0:4 במשחק הפתיחה, כשהם ללא ספק קונים תוצאה כזו גם מול קרואטיה החזקה. בסוף אותו מונדיאל, אורוגוואי הייתה זו שהניפה את הגביע.

המונדיאל ב-1954 נערך על אדמת שווייץ, אך שוב היא לא הייתה זו ששיחקה במשחק הפתיחה כשצרפה ויוגוסלביה היו אלה שנטלו בו חלק. שוויץ לא הצליחה לשמור על הביתיות ואפילו לא העפילה לשלב הבא לאחר שהפסידה 7:5 לאוסטריה בטורניר שהחל למעשה ברבע הגמר.

הפסל של בובי מור. אנגליה היחידה שלקחה תואר בבית (רויטרס)
הפסל של בובי מור. אנגליה היחידה שלקחה תואר בבית בין 58' ל-70' (רויטרס)
 

בין 1958 ל-1970 כל המארחות שיחקו במשחק הפתיחה. שבדיה (58) פירקה 0:3 את מקסיקו על אדמתה, צ'ילה (62) גברה 1:3 על שווייץ, אנגליה (66) סיימה רק ב-0:0 מול אורוגוואי ומקסיקו (70) נפרדה גם היא ב-0:0 מול בריה"מ. אגב, מתוך ארבעת המונדיאלים האלה, רק נבחרת אחת "שמרה על הבית". הייתה זו אנגליה ב-1966 כשבשאר זכתה ברזיל.

להגן על משחק הפתיחה, או להגן על התואר?
ממונדיאל 1974 ועד 2002 פיפ"א הנהיגה מנהג חדש בו הנבחרת שזכתה במונדיאל הקודם תשחק במשחק הפתיחה כ"מגנה על התואר". ב-8 המונדיאלים שנערכו בין השנים הללו שלוש נבחרות חגגו על אדמתן את הזכייה.

ב-2006 פיפ"א שינתה את החוקים והחליטה שהמארח תפתח את המשחקים, גם אם לא זכתה במונדיאל הקודם. גרמניה המארחת פתחה המונדיאל בטקס חגיגי כשלאחר מכן שיחקה מול קוסטה ריקה וניצחה 2:4. הגרמנים הודחו בחצי הגמר מול איטליה. המונדיאל הקודם (2010) נערך בדרום אפריקה, כשהמארחת פגשה לקרב ראש בראש את מקסיקו, סיימה עמה ב-0:0 ולא צלחה את שלב הבתים.

רוצים לנחש איך ייגמר המשחק? לחצו כאן כדי להיכנס למשחק הניחושים הגדול ואולי תטוסו בסיומו לברזיל

טשבלאלה. השער שלו לא הספיק כדי לעלות לפני 4 שנים  (רויטרס)
טשבלאלה. השער שלו לא הספיק כדי לעלות לפני 4 שנים (רויטרס)
 

איטליה, מקסיקו, צרפת, גרמניה וכעת גם ברזיל הן המדינות היחידות שאירחו מונדיאל פעמיים. מקסיקו היא המדינה היחידה מביניהן שאין לה ולו זכייה אחת בתור מארחת וברזיל לא רוצה להיכנס לסטטיסטיקה הזו. על פי הנתונים, נבחרת שארחה טורניר מעולם לא הפסידה במשחק הפתיחה, האם ברזיל תהיה הראשונה? קשה להאמין, אך בשביל זה תצטרכו לחכות עוד קצת.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */