יום שישי, 20.09.2024 שעה 07:39

לבנת לבלאטר: שחקן פלסטיני קיבל כסף מהחמאס

שרת הספורט שיגרה מכתב לנשיא פיפ"א ובו עדויות על כך ששחקן כדורגל ניצל את המעבר שניתן לו כדי להיפגש עם גורמי טרור: "זהו מידע חמור מאוד"

|
בלאטר ולוזון (רדאד ג`בארה)
בלאטר ולוזון (רדאד ג`בארה)

לאחר שנשיא פיפ"א, ספ בלאטר, ביקר בארץ ונפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, הושמעו לאחרונה טענות על ידי יו"ר התאחדות הכדורגל הפלסטינאית, ג'יבריל רג'וב, על כך שישראל לא מאפשרת מעבר של שחקנים פלסטינים בארץ ואף ביקש להטיל סנקציות על ישראל.

שרת הספורט, לימור לבנת, שיגרה מכתב נוקב לנשיא פיפ"א, ובו היא מודיעה לו כי שחקנים פלסטינים ניצלו לרעה את הרשות שניתנה להם לעבור בין הגדה המערבית לעזה ונפגשו עם אנשי חמאס.

במכתב כתבה השרה: "כפי שהדגיש ראש ממשלת ישראל, מר בנימין נתניהו, בפגישה שקיים עמך לפני שבועיים בהשתתפותי ובהשתתפות יו"ר ההתאחדות לכדורגל אבי לוזון, מדינת ישראל אינה מערבת פוליטיקה בספורט".

"ישראל תמשיך במדיניותה לאפשר לספורטאי הרשות הפלסטינית לצאת ולהיכנס לצרכים ספורטיביים למעט במקרים בהם יש ניסיונות לעשות שימוש בספורט כדי לפגוע ולסכן את ביטחון אזרחינו".

"בהמשך לדברים אלה אני מבקשת להביא לידיעתך מידע חמור מאוד, שהותר לפני מספר ימים לפרסום. המידע מדגים כיצד נעשה ניצול לרעה על ידי שחקן נבחרת 'פלסטין' בכדורגל בשם סמאח פארס מחמד מראעבה במטרה לפגוע בביטחון מדינת ישראל ואזרחיה".

לימור לבנת (משה חרמון)
לימור לבנת. "מידע מדאיג" (משה חרמון)
 

"שחקן זה אשר יצא בחודש אפריל במסגרת הנבחרת לחו"ל, נפגש עם פעיל צבאי של ארגון החמאס וקיבל ממנו כספים, טלפון נייד ומסרים כתובים שאותם התבקש להעביר עם שובו לגורמי חמאס בקלקיליה".

"יצוין שהשחקן הודה כי נפגש מספר פעמים עם טלאל אברהים עבד אלרחמן שרים, פעיל צבאי בחמאס, אשר נשפט למאסר עולם, שוחרר וגורש לחו"ל במסגרת "עסקת שליט". מאז שחרורו, שב טלאל שרים לפעילות בחמאס. בנוסף, הודה השחקן כי טרם יציאתו לקטאר עם הנבחרת, פנה אליו מואיד יוסף חסן שרים, פעיל חמאס בכיר מקלקיליה, ויו"ר "המועדון האסלאמי", שהשחקן מראעבה משחק בקבוצת הכדורגל שלו, וביקש ממנו לפגוש בחו"ל את טלאל שרים".

"השחקן הבין, לדבריו, כי מדובר בפגישות סודיות, על רקע ההנחיות שקיבל לקראת הפגישה, ואף הסתיר מחבריו לנבחרת ומהנהלתה את דבר קיום הפגישות שקיים. השחקן אישר כי היה מודע לכך שהוא נפגש עם איש חמאס ומבצע שירות עבור חמאס, כל זאת תוך ניצול ציני של אשרת יציאה לצורך פעילות ספורטיבית עבור קידום פעילות חמאס בשטח".

"אני בטוחה, שתמצא, כי מידע זה הינו מדאיג ומהווה הוכחה מובהקת לשימוש פסול בספורט המסכן את ביטחון אזרחי ישראל. אני פונה אליך בהתאם לרוח הדברים בפגישה שהתקיימה בשבוע שעבר בירושלים, בבקשה לדרוש מהרשות הפלשתינית לגינות את המקרה, ולפעול למניעת הישנות מקרים דומה בעתיד".

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */