יום שישי, 20.09.2024 שעה 10:28

"היה לי חשוב לפצות את עצמי ולזכות שוב בפאריס"

רפאל נדאל זכה בפעם ה-5 ברציפות ברולאן גארוס וה-9 בקריירה: "ההפסד בגמר אליפות אוסטרליה היה אכזבה קשה עבורי". ג'וקוביץ': "נדאל אלוף גדול"

|
נדאל עם הגביע (רויטרס)
נדאל עם הגביע (רויטרס)

השור הספרדי זכה היום (ראשון) בתואר הגראנד סלאם ה-14 שלו והשתווה לפיט סאמפראס כשני בכל הזמנים אחרי 17 התארים של רוג'ר פדרר.

נדאל הפסיד את המערכה הראשונה ליריבו המושבע נובאק ג'וקוביץ, אבל נלחם כמו שרק הוא יודע, לקח את המערכה השנייה בשיניים, ומשם ההיסטוריה כבר חזרה על עצמה. נדאל זכה בשתי המערכות הבאות, השלים 6:3, 5:7, 2:6 ו-4:6 וזכה ברולאן גארוס בפעם התשיעית בקריירה ובפעם החמישית ברציפות.

"כשמשחקים מול נובאק בגמר כ"כ חשוב, כל נקודה היא קריטית", התייחס רפא לשאלה האם השבירה בסוף המערכה השנייה היתה נקודה קריטית במשחק". עוד הוסיף אלוף הרולאן גארוס: "כל משחק מול נובאק הוא מלחמה ואתגר מהתחלה ועד הסוף. הפסדתי השנה בגמר אליפות אוסטרליה, זו היתה אכזבה קשה עבורי והיה לי מאוד חשוב לפצות את עצמי ולזכות כאן שוב בפאריס".

נדאל שרשם שיא נצחונות רצופים בפאריס, 35, אמר: "עבורי כל רגע ברולאן גארוס הוא בלתי נשכח, לתמיד. אני בטוח שנובאק עוד יזכה כאן בעתיד. מגיע לו".

נדאל צנח על המגרש עם דמעות בעיניים בסיום. אחרי לחיצת הידיים והחיבוק עם נובאק ליד הרשת, הוא זינק ליציעים, לצוות שלו, ולחיבוק ארוך עם כמה מילים באוזנו של מי שהוא חייב לו הכל, הדוד טוני נדאל. ההתרגשות המשיכה עם ההמנון הספרדי, כשנדאל הידוע כפטריוט גדול לא הפסיק להזיל דמעות.

נדאל בוכה (רויטרס)
נדאל בוכה (רויטרס)
 

דמעות מסוג אחר, של אכזבה, היו אצל נובאק ג'וקוביץ'. הסרבי שסיים את המשחק עם טעות כפולה במץ פוינט, היה חסר אנרגיות מתחילת המערכה השלישית; עצבני וחיוור לקראת סיום המשחק; ואדום כולו מאכזבה בסיום.

"זה נורמלי שיש עליות וירידות במשחק. פשוט קיוויתי שבמערכה הרביעית אני אצליח לחזור. התחלתי להרגיש טוב יותר, אבל עדיין לא חזרתי לטניס הטוב שלי כשהייתי כ"כ צריך אותו בסיום", סיכם נובאק המאוכזב לא לפני שברך את נדאל: "אתה אלוף גדול, וכל הכבוד לך ולצוות שלך על התואר הגראנד סלאם התשיעי שלך בפאריס".

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */