יום שבת, 06.07.2024 שעה 05:07

פיפ"א תחת אש: שוחד, דיל עם פוטין ועסקת גז

ה"סאנדיי טיימס" עם תחקיר נוסף על ההצבעה למונדיאל בקטאר. הטענות: העברת מיליונים ודילים משוגעים. הבעיה: סוני, מהספונסרים העיקריים, דורשת חקירה

|
ספ בלאטר עם בין חמאם. שחיתות בפיפ
ספ בלאטר עם בין חמאם. שחיתות בפיפ"א (רויטרס)

ה"סאנדיי טיימס" ממשיך לסבך את פיפ"א. העיתון האנגלי פירסם היום (ראשון) את החלק השני בתחקיר שלו על השחיתויות בהצבעה למונדיאל 2022 בקטאר וכמו שהמצב נראה כרגע, ארגון הכדורגל הבינלאומי יהיה חייב לערוך חקירה מקיפה בעניין.

לפני כשבוע פירסם העיתון את החלק הראשון בתחקיר, בו נטען שמוחמד בין חמאם, מי שהיה בשנות ה-90 נשיא ההתאחדות הקטארית ומ-2002 עד 2011 נשיא התאחדות הכדורגל האסייאתית, העניק שוחד נדיב לראשי התאחדויות באפריקה כדי שיצביעו בעד המועמדות של קטאר לאירוח מונדיאל 2022.

הקטארים מיהרו להכחיש וטענו כי בין חמאם, שב-2012 הושעה לכל חייו מתפקידיו השונים בפיפ"א בשל "עבירות אתיות וניגודי אינטרסים", לא היה מעורב בהצעה הקטארית. אלא שהפרסום של חלק ב' של התחקיר שולל את טענות הקטארים.

לפי ה"סאנדיי טיימס", שנעזר בתחקיר במיליוני מסמכים שהגיעו לידי העיתון, בין חמאם היה גם היה מעורב ועשה ימים כלילות כדי להשיג את הקולות של המדינות השונות. התחקיר גורס כי הוא דאג להפגיש בכירים בפיפ"א עם האמיר של קטאר, העביר 1.7 מיליון ליש"ט לבכירים בכדורגל האסייאתי ואם זה לא מספיק גם דאג לתווך בעסקת גז ענקית בין הנסיכות מהמפרץ לבין תאילנד, הכל כדי שנציגי תאילנד יצביעו בעד ההצעה של מדינתו.

מה עוד? גם דיל לא חוקי עם ולדימיר פוטין, נשיא רוסיה, היה שם לטענת העיתון האנגלי. לפי התחקיר, בין חמאם ופוטין נפגשו שבועות ספורים לפני ההצבעה ודנו ב"שיתוף פעולה ספורטיבי".

בלאטר ופוטין. גם לנשיא רוסיה יש חלק בריחות המסריחים במשרדי פיפ&qout;א (רויטרס)
בלאטר ופוטין. גם לנשיא רוסיה יש חלק בריחות המסריחים במשרדי פיפ"א (רויטרס)
 

לפי העיתון, חלק ב' של התחקיר מוכיח באופן סופי שבין חמאם היה מעורב מאוד בהצעה של קטאר, אלא שהקטארים טוענים בתוקף שלא הייתה לו יד בדבר: "באשר להאשמות האחרונות של ה'סאנדיי טיימס', אנו אומרים שוב שמוחמד בין חמאם לא שיחק שום תפקיד, רשמי או לא רשמי, בהצעה של קטאר למונדיאל 2022". מישהו עדיין מאמין להם?

בכל מקרה, הבעיה הגדולה של פיפ"א היא לא ההאשמות, שכן המוניטין הרעוע של פיפ"א אף פעם לא באמת עניין את ספ בלאטר וחבריו. הבעיה היא שכעת הספונסרים מתחילים לעשות רעש לא נעים. סוני, מהספונסרים הבכירים של פיפ"א, הייתה הראשונה להגיב לתחקיר עם הודעה שלא משתמעת לשתי פנים: "כפרטנר של פיפ"א, אנו מצפים שההאשמות הללו ייחקרו באופן הולם. אנחנו ממשיכים לצפות מפיפ"א לעמוד בעקרונות של יושרה, אתיקה ומשחק הוגן בכל האספקטים של פעילויותיה".

בקרוב כבר לא? (רויטרס)
בקרוב כבר לא? (רויטרס)
 

כמובן שפיפ"א לא תרצה לאבד את החוזים הגדולים עם הספונסרים ונראה כי בקרוב ייאלצו בהתאחדות הכדורגל הבינלאומית לחקור את הפרשה. עם זאת, בפגישה של הוועדה המנהלת של פיפ"א בסאו פאולו, שנערכה אמש, בלאטר סירב להתייחס לנושא. עו"ד אמריקאי בשם מיכאל גארסיה מונה על ידי הוועד המנהל של פיפ"א כדי לחקור את ההאשמות והוא ידווח על מסקנותיו רק לאחר סיום המונדיאל בברזיל.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */