יום שבת, 06.07.2024 שעה 04:54
ליגת העל 24-25
00-00בית"ר ירושלים1
00-00בני סכנין2
00-00הפועל ב"ש3
00-00הפועל חדרה4
00-00הפועל חיפה5
00-00מ.ס אשדוד6
00-00מכבי בני ריינה7
00-00מכבי חיפה8
00-00מכבי נתניה9
00-00מכבי פ"ת10
00-00מכבי ת"א11
00-00עירוני ק"ש12
00-00עירוני טבריה13
00-00הפועל ירושלים14
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי נתניה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • עירוני טבריה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מ.ס אשדוד
  • עירוני ק"ש
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ב"ש
  • בני סכנין
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי פ"ת
  • מכבי ת"א
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל חיפה

שיחות הטלפון הגורליות שהחזירו את בניון לחיפה

הקשר היה פגוע מהתנהלות הירוקים, שחר ועוזי מור התקשרו ודאגו לפניית פרסה ונמני הצליח לקשור את הקצוות. מאחורי הקלעים של הקאמבק המופלא של הקיץ

|
בניון בקדנציה הראשונה בחיפה. חוזר ללבוש ירוק
בניון בקדנציה הראשונה בחיפה. חוזר ללבוש ירוק

זה קרה אתמול (שישי) בשעה 12:00 בצהריים. יוסי בניון קיבל טלפון לו הוא לא ציפה. על הקו היה יעקב שחר, הבעלים של מכבי חיפה. בניון, שבאותו זמן כבר חשב על הצעדים הבאים שלו מבחינת המשך הקריירה כשחקן, היה כעוס מאוד על ההתנהלות של מכבי חיפה כלפיו.

"מכבי חיפה מוותרת על אופציית יוסי בניון", זו הייתה הודעת המועדון הנחרצת ביום חמישי האחרון, שלא הותירה ספקות באשר לעתידו של הקשר. בניון לא ישוב וישחק יותר בירוק. התחושה הכללית הייתה שחיפה לא מספיק רצתה ולא מספיק התאמצה כדי להביא את בניון.

סוכנו של השחקן, אבי נמני, לא הסתיר את העובדה שבזמן שבניון הגיש את הצעתו הכספית, חיפה לא הגישה כלל הצעה נגדית ובמצב דברים שכזה לא ניתן היה לקדם את העסקה. נמני, בדרכו, ידע להתנסח היטב ושמר על כללי משחק הגונים תוך שמירת הכבוד ליעקב שחר ובידיעה שדברים עוד יכולים להשתנות.

הנחת היסוד של נמני נבעה מכך שידע עד כמה יוסי רוצה לחזור וללבוש ירוק ועד כמה חיפה יודעת שבלי בשורה חדשה בדמותו של בניון לא יהיה לה הרבה מה להציע עם הכניסה לאצטדיון סמי עופר החדש.

חלפו פחות מ-24 שעות וחיפה הוציאה הודעה שונה בתכלית - "יוסי בניון סיכם לשנתיים הקרובות בחיפה". איך קורה שמועדון בסדר גודל של חיפה מזגזג ומוציא הודעות שונות בפרק זמן כל כך קצר? נראה שלהחלטה הסופית יש לא מעט סיבות ולא מדובר דווקא בהיבט הכספי.

בניון (עמית מצפה)
בניון. טוויסט בעלילה (עמית מצפה)
 

שיחות הטלפון שהפכו את התמונה
נחזור לשיחה של בניון עם שחר. יש לציין שהבעלים ידע למעשה שמכבי חיפה עשתה טעות גדולה בהתנהלות שלה עם השחקן. שחר אמר לבניון באותה שיחה שהוא מצטער על ההתנהלות של חיפה איתו, שכך לא היה צריך להיות. עוד אמר שחר לבניון: "אנחנו אוהבים אותך, ואם החלטת לחזור לישראל, אנחנו רוצים שזה יהיה במכבי חיפה במועדון בו רוצים אותך".

בניון באותו זמן עוד היה כעוס מאוד, הוא לא אהב את מה שחיפה עשתה במו"מ עימו, שלמעשה לא היה בכלל קיים. בניון השיב לשחר כי הוא כבר בודק דברים אחרים שיש לו, ועדיין לא יודע מה יקרה.

אחרי הטלפון של שחר, בניון קיבל שיחה נוספת. הפעם על הקו היה עוזי מור, האיש שעובד לצידו של שחר, האיש למשימות מיוחדות. הוא ידוע כאיש המפשר, האיש המאזן, הוא בלא מעט מקרים היה האיש שמפשר בכל מיני חילוקי דעות. מור אמנם מתחבא מאחורי הקלעים, לא אוהב כותרות, ובורח מהן, אך לפעמים יש לו השפעה כבדת משקל. מור ניסה לרכך את בניון.

יעקב שחר ועוזי מור (עמית מצפה)
יעקב שחר ועוזי מור. הבינו שטעו (עמית מצפה)
 

אחרי שני הטלפונים האלה, הרים בניון טלפון לאבי נמני, שניהל לו בחודשים האחרונים את כל השיחות. יוסי סיפר לאבי את כל מה שקרה. מהשיחות שהיו לו יום קודם עם בניון, נמני ידע עד כמה יוסי פגוע מהתנהגות חיפה ועד כמה חש שחיפה למעשה רצתה לרצות את הקהל ולא הראתה שהיא באמת רוצה את בניון.

באותה נשימה, נמני גם ידע כמה בניון רצה לחזור באמת לחיפה וביקש ממנו: תפעל עם הראש, לא עם הלב. עצם העובדה שחיפה ידעה להתנצל, לחזור בה כל כך מהר ממה שקרה וידעה להודות בטעות, סללה למעשה את הדרך חזרה. לאחר השיחה שהייתה בין בניון לנמני, ניתן האור הירוק לחזרה של בניון ללבוש ירוק. מכאן כבר החל מו"מ מהיר בין הצדדים שהביא לסגירה.

על פי הדיווחים, ההבדל בין הדרישה הראשונה של בניון לדרישה שסיכם עומדת על כ-100 אלף דולר בלבד, כלומר חצי מיליון דולר שכר לשנה במקום 600 אלף דולר. 100 אלף דולר לכאן או לכאן לא היו אמורים לעשות את ההבדל עבור שחר. נראה שהסיבה הראשונה שגרמה לחיפה להגיע לשולחן המו"מ הגיעה מהכיוון של הקהל. מהרגע שלקהל של חיפה נודע שבניון לא יגיע, האוהדים לא הסתירו בפורומים השונים את אכזבתם ואת חוסר שביעות רצונם מכך שהמהלך לא יצא לפועל. בחיפה ידעו היטב שבזמן שעתידו של יניב קטן לא ברור והשחקן גיבש החלטה לפרוש אחרי ששמע שאינו בתוכניות של אלכסנדר סטנוייביץ', לא יהיה לאוהדים עם מי להזדהות. למעשה לחיפה בלי קטן ובלי בניון אין שחקני בית שניתן להזדהות איתם. היחיד שנשאר הוא דקל קינן, אבל דקל לא יהיה האיש שבגללו האוהדים ירוצו לקנות מנויים וכרטיסים.

בניון (מערכת ONE)
בניון. הפער היה לא גדול
 

הזעם של האוהדים השפיע
בחיפה לא שיערו את מידת הזעם של האוהדים על כך שבניון לא יגיע. העובדה שבניון לא הסתיר את הכעס שלו על הירוקים ועצם העובדה שאם בניון לא היה חוזר, התיק היה נופל על הקבוצה ולא על השחקן, הייתה בין הפקטורים לכל המהפך הזה.

בניון (מערכת ONE)
בניון
 

הכניסה לאצטדיון סמי עופר והרצון להתחדש לקראת העונה הקרובה עם המאמן החדש, עשתה את שלה. בניון, בגילו המתקדם, אינו אותו בניון שעזב את חיפה לפני כ-12 שנה, אבל כל בר דעת יודע שבניון עדיין גדול על הליגה הישראלית ויכול לעשות את ההבדל.

"לבניון יש את הערך המוסף שלו גם בחדר ההלבשה ובמיוחד תהיה לו השפעה על השחקנים הצעירים שיוכלו ללמוד איך שחקן מקצוען בדמותו של בניון מתאמן ומתייחס למקצוע. ההשפעה של בניון בתוך ומחוץ למגרש עשויה להיות משמעותית מאוד", אמרו בקבוצה.

המנהל המקצועי החדש
במהלך השנה האחרונה בניון הגיע ונטל חלק באימוני מכבי חיפה על מנת לשמור על כושר גופני. בניון תמיד הרגיש כבן בית בחיפה. בניון היה אחד השחקנים שעזבו והותירו טעם גדול של געגוע. ההתרגשות ברגע שחזר להתאמן וללבוש ירוק, אפילו באופן זמני, הציתה אצל האוהדים את הפנטזיה לראות את בניון חוזר. בחיפה נתנו כבוד לקשר אבל לא הפעילו עליו לחץ לחזור מתוך ידיעה שבניון רוצה למצות תחילה את האופציה האירופית. בניון סיפר מאוחר יותר שאם חיפה הייתה לוחצת עליו לחתום, ייתכן והיה כבר אז חותם. אלונה ברקת אמנם חיזרה אחריו, אבל גם היא הבינה שהבית האמיתי של בניון הוא בחיפה ואם יחזור לשחק בארץ יהיה זה רק בכרמל.

עכשיו חובת ההוכחה תהיה על בניון במגרש עצמו. העובדה שבניון אמור להיות פקטור משמעותי בהרכב תקנה לו מן הסתם את האפשרות לחזור וללבוש את חולצת ההרכב בנבחרת ישראל. מיד עם סיום השנתיים בחיפה, בניון ימונה למנהל מקצועי. לבניון יהיה מספיק זמן כדי לעשות שיעורי בית, רגע לפני הג'וב האמיתי והחדש בקריירה שלו.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */