יום שישי, 05.07.2024 שעה 10:46

נדאל ומארי עלו לחצי, גם האלפ ופטקוביץ' העפילו

הספרדי רשם ניצחון 33 ברציפות ברולאן גארוס אחרי 6:4, 4:6, 0:6 ו-1:6 על פרר, הסקוטי סחט את מונפיס. הרומניה גברה על קוזנצובה, הגרמניה על אראני

|
רפאל נדאל חוגג ברבע הגמר בפאריס (רויטרס)
רפאל נדאל חוגג ברבע הגמר בפאריס (רויטרס)

תדהמה נרשמה הערב (רביעי) כאשר רפאל נדאל איבד מערכה ראשונה מאז פתיחת הטורניר בפאריס, מול בן ארצו דוד פרר. למרות אובדן המערכה הראשונה רפא הצליח להתאושש וניצח בשלוש המערכות הבאות ועלה לחצי הגמר עם 6:4, 4:6, 0:6 ו-1:6.

הניצחון על פרר הציב את מאזנו של נדאל על 33 נצחונות רצופים בארבע שנים האחרונות, ושמונה זכיות. השניים נפגשו בגמר הטורניר בשנה שעברה. נדאל רשם נצחון 64 מ-65 משחקיו האחרונים ברולאן גארוס.

פרר שניצח את נדאל השנה במונטה קרלו, עלה עם רוח לחימה וניצל פתיחה בינונית של מלך החימר שבר ועלה ל-1:3. נדאל שבר מיד בחזרה והישווה ל-3:3, אבל ביתרון 4:5 עם ההגשה פרר שבר שוב ולקח מערכה ראשונה מנדאל על המגרש המרכזי ברולאן גארוס.

נדאל השיג שבירה ראשונה במערכה השנייה ל-1:2 ומכאן הראש שלו היה עם המבט קדימה, פרר רדף אחריו, אבל לא הצליח לשבור בחזרה ונדאל סגר 4:6 ו-1:1 במערכות.

רפאל נדאל בפעולה (רויטרס)
רפאל נדאל בפעולה (רויטרס)
 

במערכה השלישית, נדאל שבר כבר בפתיחה ומנקודה זו השאיר אבק ליריבו עם תשעה משחקונים רצופים כשהוא משלים 0:6 במערכה השלישית ו-0:3 ברביעית. פרר שבר בחזרה ל-1:3, אבל זו היתה שירת הברבור שלו במשחק, כשנדאל משלים1:6 בדרך לחצי הגמר.

בחצי הגמר נדאל יפגוש את אנדי מארי, שבפעם השנייה בטורניר הזה נזקק לחמש מערכות כשניצח את גאל מונפיס המקומי 4:6, 1:6, 6:4, 6:1 ו- 0:6. 

הסקוטי הגיע לטורניר בצרפת עם ציפיות נמוכות על המשטח הפחות טוב, אך למרות זאת הוא שב למעמד חצי הגמר של טורניר גראנד סלאם מאז שזכה בוימבלדון 2013. זו תהיה ההופעה השנייה של אנדי מארי במעמד חצי הגמר בפאריס.

מארי ומונפיס (רויטרס)
מארי ומונפיס (רויטרס)
 

מארי פתח עם 0:3 את המערכה הראשונה, אך מונפיס התאושש וחזר ל-3:3, מארי שבר שוב וזכה במערכה. במערכה השנייה מונפיס חבט טעויות ללא הרף ומארי כבר הוליך 0:5 ו-0:40 לפני שהסתבך מעט אך סיים עם 1:6. המאבק בסוף המערכה השנייה עורר את מונפיס והחזיר את הצרפתי למשחק.

מונפיס שבר את מארי ל-4:6 במערכה הרביעית ולקח בקלות את המערכה הרביעית עם 1:6, לאחר המומנטום של מונפיס ירדה החשיכה על המגרש בפאריס. הצרפתי רצה להמשיך את היכולת הטובה, מארי תחילה סירב להמשיך את ההתמודדות אך לבסוף התרצה.

לצערו של הצרפתי, היכולת המזעזעת שלו נמשכה לאחר ההפסקה והוא הובס במערכה השנייה 6:0. מארי חגג בסיום עם שאגה גדולה כשאמא ג'ודי מריעה מהיציע.

אנדי מארי שמח (רויטרס)
אנדי מארי, שוב בחמש מערכות(רויטרס)
 

נשים: לראשונה בקריירה האלפ ופטקוביץ' העפילו לחצי הגמר
לראשונה בקריירת המשחק שלהן, סימונה האלפ הרומניה ואנדריאה פטקוביץ' הגרמניה העפילו היום למעמד חצי גמר הגארנד סלאם והצטרפו למריה שארפובה ויוג'יני בושאר, שעשו זאת אתמול.

האלפ, המדורגת רביעית בעולם, המשיכה בתצוגה הנפלאה שלה בפאריס כשהיא מצדיקה את מעמדה בצמרת ושולחת הביתה גם את אלופת 2009, סבטלנה קוזנצובה עם 2:6 ו-2:6. הרומניה שהחלה בדיוק לפני שנה את הפריצה הגדולה שלה, מעולם לא עברה את הסיבוב השני בפאריס עד כה. האלפ מגיעה לחצי הגמר מבלי לשמוט מערכה אחת בדרך לארבע הגדולות של פאריס.

סימונה פתחה עם 0:2 את המערכה הראשונה, קוזנצובה נלחמה וחזרה ל-2:2, אבל האלפ הצליחה לשבור שוב ומשם המשיכה עד 2:6 בסוף המערכה.

קוזנצובה ירדה לטיפול רפואי ארוך, בסיומו חזרה חבושה בירך ימין. במצב של 1:1, האלפ שברה ל-1:2 ומשם המשיכה לשבירה נוספת ל-1:4.

קוזנצובה מאוכזבת  (רויטרס)
סבטלנה קוזנצובה מאוכזבת (רויטרס)
 

האלפ חוגגת (רויטרס)
סימונה האלפ חוגגת בסיום (רויטרס)
 

קוזנצובה ניצלה ירידת מתח מסוימת אצל הרומניה ושברה בחזרה, אבל האלפ שברה שוב ל-2:5, כאשר האלפ הגישה למשחק, פתאום צצו להן שלוש טעויות כפולות שלה, אך גם זה לא עזר לטניסאית הרוסית וסימונה סגרה את המשחק עם חיוך גדול.

במשחק נוסף בשלב רבע הגמר, אנדריאה פטקוביץ' (28) הביסה ברבע הגמר המקביל את שרה אראני האיטלקיה 2:6 ו-2:6 תוך 63 דקות. עבור פטקוביץ' מדובר בחצי גמר ראשון בקריירה מאז סדרת הפציעות הקשה שלה, בעונת 2011 הצליחה הגרמניה להעפיל לשלושה רבעי גמר סלאם.

פקטוביץ´ ואראני בסיום (רויטרס)
פקטוביץ` ואראני בסיום (רויטרס)
 

אראני, פינליסטית 2012 שהגיעה גם בשנה שעברה לחצי הגמר, עלתה כפייבוריטית ופתחה עם 0:2 נוח. בנקודה הזו פטקוביץ החלה להסתגל לתנאים ולמעמד, הגרמניה עלתה על הלוח ומשם לקחה ששה משחקונים ברצף, שהעניקו לה את המערכה הראשונה.

במערכה השניה אראני שוב פתחה טוב ושברה ל-1:2, אך הגרמניה החלה להחזיר בעוצמה את ההגשות החלשות של האיטלקיה, ועם חמישה משחקונים ברצף השלימה 2:6 גם במערכה השנייה. פטקוביץ' חגגה חצי גמר גראנד סלאם ראשון בקריירה.

פטקוביץ´ חוגגת בסיום (רויטרס)
פטקוביץ´ מאושרת בסיום (רויטרס)
 
אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */