יום רביעי, 03.07.2024 שעה 04:30

ג'וקוביץ' וגולביס העפילו לחצי גמר הרולאן גארוס

פאריס: הסרבי גבר 5:7, 6:7 (5:7), ו-4:6 על ראוניץ', הלטבי הפתיע את ברדיך עם 3:6, 2:6 ו-4:6. שראפובה ובושאר העפילו לחצי גמר הנשים

|
ג´וקוביץ´ מאושר מההעפלה לחצי הגמר (רויטרס)
ג´וקוביץ´ מאושר מההעפלה לחצי הגמר (רויטרס)

נובאק ג'וקוביץ' וארנסט גולביס העפילו הערב (שלישי) לחצי הגמר ברולאן גארוס, שם יתמודדו האחד מול השני. המחבט מספר שתיים בעולם הצליח לעשות זאת לאחר שגבר 5:7, 6:7 (5:7), ו-4:6 על מילוש ראוניץ' הקנדי, בעוד הלטבי הפתיע את תומס ברדיך עם 3:6, 2:6 ו-4:6.

גולביס, עם המומנטום נהדר מההדחה של פדרר, פתח עם המון ביטחון מול ברדיך, שבר פעמיים ועלה ל-0:4. ברדיך החזיר שבירה אחת וצימק ל-3:5, אבל הלטבי הגיש טוב וסגר עניין במערכה הראשונה. המערכה השנייה הייתה שייכת גם היא לגולביס, ששבר את ברדיך פעם אחר פעם בדרך ל-2:6 גדול שהפיל את רוחו של הצ'כי בדרך למערכה השלישית, גם שם הייתה ידו של הלטבי על העליונה עם 4:6.

בסופה של מערכה ראשונה צמודה במשחק המקביל, ג'וקוביץ' הצליח לשבור במשחקון ה-12 ולקבוע 5:7. למרות שלוח התצואות הציג משחק די צמוד ומותח לאורך שתי המערכות הראשונות (5:7 ו-6:7), הסרבי שלט במשחק ולא התקשה במערכה השלישית (4:6).

השניים ייפגשו במשחק חצי הגמר הראשון שנקבע לרולאן גארוס, כאשר ג'וקוביץ' יוכל לזכות באליפות צרפת הפתוחה לראשונה בקריירה. אם ינצח בגמר שיערך ביום ראשון, יהפוך הסרבי בן ה-27 למחבט השמיני בהיסטוריה שהשלים את כל תארי הגראנד סלאם האפשריים.

גולביס לוחץ יד לברדיך (רויטרס)
גולביס לוחץ יד לברדיך (רויטרס)
 

שראפובה ובושאר העפילו לחצי גמר הרולאן גארוס
מריה שראפובה וג'ני בושאר העפילו הערב (שלישי) לחצי גמר הרולאן גארוס אחרי שני משחקים מרתקים שהתקיימו במקביל על שני המגרשים המרכזיים בפאריס.

שראפובה, אלופת 2012, גברה על מדיחתה של סרינה וויליאמס, גרבין מוגורוסה הספרדייה 6:1, 5:7 ו-1:6. הספרדייה בת ה-20 פתחה מצוין, הייתה אגרסיבית והדגימה לשראפובה כיצד הביסה את סרינה בשתי מערכות. מוגורוסה שברה פעמיים בפתיחה, עלתה ל-0:4 מוחץ ורק אז שראפובה עלתה על הלוח. מוגורוסה המשיכה לעשות על המגרש ככל העולה על רצונה ושברה שוב בסוף המערכה ל-1:6.

הספרדייה שמרה בפתיחת המערכה השנייה, אבל שתי טעויות כפולות במשחקון ההגשה הבא שלה, החזירו את הרוסייה למשחק כשהיא שוברת ל-1:3. שתי טעויות כפולות מצד שראפובה העניקו למוגרוסה שבירה חוזרת ל-3:3 והמתח היה בשיאו. השתיים שמרו על ההגשות, עד 5:5, אבל אז שראפובה הצליחה לשבור ולהגיש למערכה השנייה בהצלחה.

מריה שראפובה (רויטרס)
מריה שראפובה מאושרת מההעפלה לחצי הגמר (רויטרס)
 

במערכה השלישית מוגורוסה עוד פתחה עם שמירה ל-0:1. שראפובה שמרה ושברה ל-1:2, אז הגיע המשחקון הארוך במשחק שארך כ-11 דקות, במהלכו היו לספרדייה חמש אפשרויות שבירה שברובן פשוט ביצעה טעות לא מחויבת. ברגע ששראפובה לקחה את המשחקון ועלתה ל-1:3, המחבט של מוגורוסה הניב רק טעויות ושראפובה לקחה בקלות את שלוש המשחקונים האחרונים מהספרדייה העייפה והמתוסכלת בדרך לחצי הגמר.

שראפובה אמרה בסיום: "מוגורוסה הייתה מצוינת, חבטה לקווים והייתה אגרסיבית. אני שמחה שהצלחתי להפוך את זה לטובתי ואני שמחה שאני שוב בחצי הגמר".

בושאר הקנדית שהחלה את הטורניר במקום ה-18 בעולם, עלתה לחצי גמר שני ברצף בגראנד סלאם (אחרי שעשתה זאת גם באוסטרליה), עם ניצחון צמוד על המדורגת 14 קרלה סוארס נבארו הספרדייה, 6:7 (4:7), 6:2 ו-5:7.

ג´ני בושאר מאושרת  (רויטרס)
ג´ני בושאר חוגגת ניצחון צמוד על קרלה סוארס נבארו (רויטרס)
 

נבארו יכולה לבוא בטענות רק לעצמה. במערכה הראשונה היא הוליכה 2:5, לפני שהקנדית בת ה-19 חזרה ל-4:5, הצילה נקודת מערכה ועלתה ל-5:6 בדרך לשובר שוויון בו ניצחה 4:7. במערכה השנייה נבארו שוב ברחה ל-2:5, אבל הפעם לא מעדה, סגרה 2:6 ולקחה את המשחק למערכה שלישית בה הוליכה 1:4.

אלא ששוב הקנדית חזרה משחקון אחרי משחקון, השוותה ל-4:4 ושברה ל-5:6. הקנדית החמיצה שתי נקודות משחק במשחקון הבא, אבל בנקודה השלישית היא סגרה עניין ועלתה שוב לארבע האחרונות בגראנד סלאם. אגב, בסיבוב הראשון היא הביסה את שחר פאר.

אסור לפספס
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
נגןתופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
תופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
נגןמסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
מסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
נגןניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
ניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */