יום רביעי, 03.07.2024 שעה 04:47
ליגת העל 24-25
00-00בית"ר ירושלים1
00-00בני סכנין2
00-00הפועל ב"ש3
00-00הפועל חדרה4
00-00הפועל חיפה5
00-00מ.ס אשדוד6
00-00מכבי בני ריינה7
00-00מכבי חיפה8
00-00מכבי נתניה9
00-00מכבי פ"ת10
00-00מכבי ת"א11
00-00עירוני ק"ש12
00-00עירוני טבריה13
00-00הפועל ירושלים14
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי נתניה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • עירוני טבריה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מ.ס אשדוד
  • עירוני ק"ש
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ב"ש
  • בני סכנין
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי פ"ת
  • מכבי ת"א
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל חיפה

אוסקר 2.0: העידן החדש/ישן שנפתח במכבי ת"א

האוהדים חוגגים, השחקנים מרוצים ומחכים לצוות הישן, ובמכבי מתחילים להתכונן לשתי עונות תחת השלטון הספרדי. מי יעזוב ומי על הכוונת? תמונת מצב

|
אוסקר גארסיה. מתחיל קדנציה שנייה (יניב גונן)
אוסקר גארסיה. מתחיל קדנציה שנייה (יניב גונן)

עידן חדש/ישן במכבי תל אביב. המאמן הספרדי בן ה-41, אוסקר גארסיה, חוזר לקריית שלום ויאמן את אלופת המדינה בשתי העונות הבאות. הסיכום הגיע לאחר פגישה בין נציג הבעלים, ג'ק אנגלידיס, והמנהל הספורטיבי, ג'ורדי קרויף, אשר נערכה עם אוסקר בספרד. בסיומה של הפגישה יצאה ההודעה המשמחת עבור האוהדים הצהובים לפיה אוסקר שוב צהוב.

כזכור, אוסקר הצטרף למכבי תל אביב לראשונה לפני שנתיים, אז הייתה הקבוצה לראשונה שלו בקריירה כמאמן בוגרים. הוא הגיע לאחר שאימן במחלקת הנוער של ברצלונה וסומן שם כפוטנציאל להגיע רחוק במועדון הקטאלוני בו גדל.

אחרי עונה אחת בלבד במדים הצהובים, אוסקר הוביל את הקבוצה לזכייה באליפות המדינה לראשונה מזה עשר שנים. הוא עזב בסיום אותה העונה מסיבות אישיות אשר היו קשורות למשפחתו, אולם הבעיות האלו נפתרו במהלך העונה האחרונה, אז אימן את ברייטון מהליגה השנייה באנגליה.

שמועות כאלה ואחרות טענו כי הבעלים, מיץ' גולדהאר, נוטר טינה לאוסקר על כך שעזב את המועדון בשל סיבות אישיות אך לאחר מספר שבועות מונה למאמנה של ברייטון ועימו לקח גם את הצוות המקצועי שעבד תחתיו, חואן טוריחו מאמן הכושר, ורובן מרטינס שהחל את דרכו במכבי כאנליסט אך לאחר עזיבתו של ג'ראד אוטט, החליף אותו והפך לעוזרו של אוסקר.

האזינו לאוסקר מדבר על חזרה למכבי

אותן שמועות, הופרכו מוקדם מאוד. כבר לאחר עזיבתו של אוסקר את ברייטון בסיום עונתו הראשונה במועדון, החלו הדיבורים במכבי על כך שהם ינסו להביא את האקס בחזרה לקריית שלום. כפי שנחשף לראשונה ב-ONE ב-15 במאי, הצהובים החליטו ללכת בכל הכוח על הספרדי במקומו של פאולו סוזה אשר החליט לעזוב לפ.צ. באזל.

לאורך כל התקופה, אוסקר היה השם היחיד והרציני שג'ורדי רצה להחזיר וכל השמות אשר צצו בתקשורת היו של מאמנים שניסו לדחוף את עצמם ולקדם את עצמם. הצעה רשמית מעולם לא הוגשה אליהם, אלא רק למאמן הספרדי.

 
 אוסקר היה כמו שריף כזה, שמשקיף מהצד על האימונים בזמן שחואן ורובן היו מעבירים אותם. פאולו היה אחרת לגמרי, הוא היה מעביר את כל האימונים בעצמו, הפן האישי היה מרכזי אצלו. יהיה מעניין לדעת איזה אוסקר חוזר 
 
 
 

החזרה של אוסקר התקבלה בתגובות אוהדות מאוד מצד הקהל הצהוב שזוכר היטב את הכדורגל הסוחף שהציגה מכבי תחתיו. האוהדים היו בטירוף בשבועות האחרונים מאז הפרסום ב-ONE על האפשרות שאוסקר יחזור ומכשזה קרה, הרשתות החברתיות והפורומים השונים הוצפו במאות הודעות. גם אוסקר קיבל לא מעט הודעות מאוהדים אשר חגגו את חזרתו.

"זה מספיק גדול כדי שנצא לכיכר רבין לחגוג", רשמו האוהדים בפורום השחקן ה-12. גם השחקנים במכבי מאושרים מכך שהמאמן האהוב והצוות שעימו חוזרים לצהוב. גורמים במכבי סיפרו כי למרות החזרה של המאמן שעבד איתם בהצלחה, הם מצפים כעת למשהו חדש.

אוסקר גארסיה עם סמל מכבי (משה חרמון)
אוסקר גארסיה עם סמל מכבי (משה חרמון)
 

"אוסקר היה כמו שריף כזה, שמשקיף מהצד על האימונים בזמן שחואן ורובן היו מעבירים אותם. פאולו היה אחרת לגמרי, הוא היה מעביר את כל האימונים בעצמו, הפן האישי היה מרכזי אצלו. יהיה מעניין לדעת איזה אוסקר חוזר ואיך הוא יעבוד עכשיו. אבל אם הוא חוזר עם חואן ורובן אז אין ספק שזה שמדובר בצוות ברמה הכי גבוהה שיש".

על האפשרות שטוריחו, שעבד כמאמן הכושר ונחשב לאיש מקצוע מוערך מאוד, ישוב יחד עם אוסקר אמר שחקן במכבי: "הוא איש המקצוע הכי גדול שעבד פה בישראל. נקודה. אין שני לו והלוואי והוא באמת חוזר". גורם אשר מקורב למאמן הכושר אמר: "אני לא רואה סרט בו הוא לא חוזר למכבי". יש לציין כי הצהובים עדיין לא אישרו ולא חשפו מי הם אנשי הצוות של אוסקר לעונה הבאה אבל כל ההערכות מדברות על כך שהוא יחזור עם אותם אנשים שעבדו לצידו בהצלחה.

אוסקר כשברקע אוהדי הפועל (יוסי ציפקיס)
אוסקר כשברקע אוהדי הפועל (יוסי ציפקיס)
 

אגב, מקור בשוויץ טען אמש בשיחה עם ONE כי באזל הודיעה על כך שמספר אנשי צוות ממכבי יגיעו עימו לבאזל והזכירו את שמו של נאצ'ו ששימש כעוזר וכמאמן כושר, אך לא ידעו להגיד האם גם ויקטור סאנצ'ס יבוא עימו. אותו מקור טען כי עוזר המאמן מאז 2009 בבאזל, מארקו ווקר, מוערך מאוד במועדון השוויצרי וגם על ידי נשיא המועדון וההערכות הן כי הוא ימשיך לצד סוזה. במקרה שכזה, לא מן הנמנע כי ויקטור סאנצ'ס יישאר ויהיה חלק ממכבי גם בעונה הבאה.

בפן המקצועי, אוסקר ישב בימים האחרונים וצפה בקלטות של משחקי הקבוצה והעביר את רשמיו. הסגל של הצהובים יעבור מספר שינויים כאשר כפי שכבר פורסם בעבר ב-ONE, רמי מרבאל יחזור לבלגיה בעוד ניקולה מיטרוביץ' שמחזיק בחוזה לעונה נוספת, לא צפוי להמשיך.

מיטרוביץ´ (רדאד ג´בארה)
מיטרוביץ´. צפוי לעזוב (רדאד ג´בארה)
 

כל השחקנים אשר היו מושאלים בעונה החולפת, יגיעו לפתיחת האימונים ולאחר מכן, ייתכן כי רק לאחר מחנה האימונים באוסטריה אשר אליו תצא הקבוצה ב-25 ביוני, יצומצם הסגל לזה שאוסקר ירצה לראות. בין המושאלים יהיו בן בן יאיר, ריף פרץ, חסן אבו זייד, מושיקו לוגסי וייתכן כי גם גונסאלו גארסיה.

אין ספק כי עבור מהראן ראדי שפרח תחת אוסקר ועבור גל אלברמן, החזרה של הספרדי מהווה בשורות טובות. ייתכן כי חזרתו אף משנה את התמונה עבור איתן טיבי, אשר נמצא ביחסים מעולים עם אוסקר, מה שיכול להוביל אותו להחלטה כי הוא נשאר בצהוב. חוזהו במועדון יסתיים בתום העונה כאשר מכבי מעוניינת להשאירו בתנאים דומים בחוזהו.

מהראן ראדי (מיכה בננו)
מהראן ראדי. חדשות טובות עבורו (מיכה בננו)
 

בגזרת הרכש, השמות החמים נותרו של מאור מליקסון, תומר חמד ועדן בן בסט. בסביבתו של אלירן עטר סיפרו כי הם לא רואים כרגע תסריט בו הוא חוזר למכבי ת"א. השחקן רוצה להישאר בריימס ולשפר את מעמדו בעונה הבאה. אגב ריימס, נציגיה עקבו אחר דן איינבינדר והביעו בו עניין אך הסיכויים שהדבר יהפוך לידי עסקה נמוכים ובכל אופן במכבי מעריכים מאוד את הקשר. גם גילי ורמוט עדיין על הפרק למרות שהיה נראה כי בעקבות הגעתו של אייל ברקוביץ' להפועל הסטטוס ישתנה. במכבי מפעילים לחצים על הקשר ללבוש צהוב בסופו של דבר.

במועדון ממשיכים לנסות ולהגיע להבנות עם משה דמאיו בנוגע לעוז ראלי, שחקן אותו רוצה לראות ג'ורדי מהיום בו הגיע לישראל אך העסקה מול בעלי בני יהודה לא הצליחה מעולם להבשיל. לשחקן הבנות עם הצהובים וגורם אשר מעורה בפרטים הבהיר: "שנייה אחרי שמכבי מגיעה להבנות עם בני יהודה, עוז יחתום במכבי".

עוז ראלי (רז אמיר)
עוז ראלי. יגיע לבסוף? (רז אמיר)
 

בגזרת ערן זהבי, מאמן באזל הטרי, פאולו סוזה, רוצה מאוד לצרף את השחקן לקבוצה השווייצרית אבל כרגע אין שום מגעים בין הצדדים. לשחקן סעיף שחרור המוערך בכ-1.7 מיליון יורו, והוא תקף עד ה-15 ביולי בכל קיץ. זהבי לא יעזוב את מכבי אלא אם יקבל הצעה שאי אפשר לסרב לה ממועדון אשר יכול לשדרג אותו כלכלית וגם מקצועית. 

הצהובים יחלו את האימונים שלהם תחת אוסקר גארסיה ב-15 ביוני ובחלוף עשרה ימים ייצאו למחנה האימונים שלהם בעיירה ליד גרץ שבאוסטריה. המאמן יוצג רשמית במסיבת עיתונאים חגיגית ככל הנראה ביום פתיחת האימונים בקריית שלום. המשימה הראשונה תהיה מוקדמות ליגת האלופות של הצהובים שינסו העונה, בעקבות העובדה שהם מדורגים לפחות עד שלב הפלייאוף, להגיע לבתים דבר אשר סוזה כשל לבצע.

אוסקר (יניב גונן)
אוסקר במסיבת עיתונאים (יניב גונן)
 

מי שמאושר מאוד מהחזרה של אוסקר הוא כמובן ג'ורדי קרויף. אשר העונה הקרובה תהיה האחרונה בחוזהו. במועדון רוצים מאוד להשאיר גם את ג'ורדי לפחות לעונה נוספת ויפעלו לכך במהלכה. המנהל הספורטיבי זוכה לביקוש בעיקר ברוסיה ובאוקראינה, שם יש לו קשרים טובים לאחר ששיחק במטאלורג דונייצק בשונתיו האחרונות כשחקן פעיל.

אסור לפספס
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
נגןתופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
תופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
נגןמסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
מסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
נגןניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
ניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */