יום שבת, 29.06.2024 שעה 04:14

יש למה לחכות: 2:2 מטורף בין גרמניה לקמרון

משחק הכנה מעורר תיאבון לקראת ברזיל 2014: אטו העניק יתרון (62), מולר (66) ושורלה (71) הפכו, אבל צ'ופו מוטינג איזן (79). 0:2 לבלגיה על שבדיה

|
אנו וסמי חדירה במאבק אווירי (רויטרס)
אנו וסמי חדירה במאבק אווירי (רויטרס)

הספירה לאחור לקראת פתיחתו של טורניר מונדיאל 2014 בברזיל ממשיכה, וגם הנבחרות נמצאות בהכנות אחרונות לקראת הנסיעה המרגשת למולדת הסמבה. הערב (ראשון) נפגשו שתיים מהתמודדות, גרמניה וקמרון, למשחק הכנה שנגמר ב-2:2 והזכיר לנו עד כמה אנחנו מחכים לטורניר הקסום הזה.

מחצית ראשונה הפכפכה שנפתחה בשליטה גרמנית והסתיימה בדומיננטיות יחסית של הקמרונים, הסתיימה בתוצאה מאופסת, שלא בישרה על הסערה המתקרבת שהביאה עמה המחצית השנייה.

הכוכב והקפטן הקמרוני, סמואל אטו, כבש את שער היתרון לזכות הקמרונים בדקה ה-62 אחרי שדחק מקרוב כדור רוחב של אריק צ'ופו-מוטינג. הגרמנים, שעד אז היו מעט יותר מסוכנים, קיבלו את סטירת הלחי ותירגמו אותה לריצה מדהימה.

תומאס מולר נגח מקרוב כדור גובה של ג'רום בואטנג ואיזן ל-1:1 כעבור ארבע דקות בלבד, ומהלך של שני המחליפים, לוקאס פודולסקי ואנדרה שורלה, הסתיים בדחיקה של האחרון לרשת וב-1:2 ענק כבר בדקה ה-71.

כשכבר היה נראה שהמשחק הולך למרות הכל לגרמנים, הגיע צ'ופו-מוטינג, שעם בעיטה נהדרת לרשת של רומן ויידנפלר קבע את תוצאת המשחק ועשה צדק עבור הקמרונים.

הגרמנים, שב-6 ליוני יפגשו את ארמניה למשחק הכנה אחרון, יתחילו את טורניר המונדיאל במשחק רותח מול פורטוגל ב-16 ביוני. הקמרונים, שיפגשו ב-7 ביוני את מולדובה לניסוי כלים אחרון, יחלו את המסע שלהם מול נבחרת מקסיקו ב-13 ביוני.

מחצית ראשונה
דקה 1: פתיחה שמבשרת על הבאות? ג'רום בואטנג הכניס כדור עומק נפלא למסוט אוזיל, ששלח בעיטה חדה לכיוון המסגרת אבל פגש רק את הרשת החיצונית. כבר מהרגע הראשון הגרמנים יוצאים עם הרבה שחקנים קדימה בחיפוש אחר יתרון.

דקה 10: הקפטן סמואל אטו לקח את האחריות עליו וניסה את מזלו בבעיטה שטוחה מחוץ לרחבה שפספסה את המסגרת בשני מטרים. בינתיים, החלוץ הוותיק הוא היחיד שמניע את הקמרונים קדימה.

בואטנג, יוגב לב (רויטרס)
יוגי לב וג'רום בואטנג (רויטרס)
 

דקה 11: איזה מהלך של הגרמנים. תומאס מולר, בגבו אל שער היריבה, שלח בכדור עומק ענק את מריו גצה, שדהר עד הרחבה ובעט חזק. צ'ארלס איטנדג'ה הדף את הכדור לקורה ומנע את היתרון של המנשאפט, שעדיין מרחף באוויר.

דקה 19: אטו הצליח להתגבר על השמירה הכפולה ובעט מתוך הרחבה כדור שהלך הפעם למסגרת, אבל רומן ויידנפלר הוותיק לא פחות ירד טוב אל הדשא ומנע את השער.

דקה 28: הפתיחה הבטיחה רבות, אבל לא ממש קיימה. הדקות הללו התאפיינו בעיקר במשחק אגרסיבי במרכז המגרש, ללא מצבים מסוכנים ליד שני השערים.

תומאס מולר ואריק צ´ופו-מוטינג (רויטרס)
תומאס מולר ואריק צ´ופו-מוטינג (רויטרס)
 

דקה 38: מצב מצוין לזכות הקמרונים. אטו שלח בכדור עומק נהדר את בנג'מין מוקאנדג'ו, שנותר לבדו מול ויידנפלר ובעט, אך השוער הגרמני שוב הגיב מצוין.

דקה 41: עוד הזדמנות מסוכנת לקמרונים. הנרי בדימו הרים כדור למרכז הרחבה ומצא את הראש של ג'ואל מאטיפ, שנגח למרכז השער ולא הקשה על ויידנפלר.

מחצית שנייה
דקה 49: שוב הגרמנים עם פתיחה נהדרת. רויס החליף מסירות עם מולר וניסה למצוא את המסגרת של איטנדג'ה עם בעיטה מסובבת מזווית קשה, אבל הכדור לא פגש את המסגרת.

דקה 55: דקות די חלשות, עם יתרון קל לאריות ששולטים במרכז המגרש עם משחק פיזי במיוחד. בינתיים, ההגנה של גרמניה מצליחה להרחיק את הסכנה.

מריו גצה מול ניקולה אנקולו (רויטרס)
מריו גצה מול ניקולה אנקולו (רויטרס)
 

דקה 62: קמרון עלתה ל-0:1. סוף סוף יתרון, והוא מגיע דווקא מהאריות. סמואל אטו בעט מסף הרחבה, ויידנפלר הדף אבל אל הריבאונד הגיע אריק צ'ופו מוטינג, שהחזיר את הכדור לאטו. הפעם, החלוץ הנהדר לא נכשל ודחק פנימה. 

דקה 66: גרמניה חזרה ל-1:1. אז מסתבר שהשער של אטו רק עורר את זעמם של המנשאפט. ג'רום בואטנג הגביה כדור מאגף ימין שנחת הישר על ראשו של תומאס מולר, שנגח פנימה את השווין.

דקה 71: זה כבר 1:2 לגרמניה. מתפרצת אדירה הסתיימה במהפך אדיר תוך תשע דקות. לוקאס פודולסקי קיבל את הכדור בעמדת נבדל (שלא זכתה להתייחסות), רץ כמעט עד לקו השער והעביר רוחב לאנדרה שורלה, שדחק מקרוב לרשת.

שורלה ופודולסקי חוגגים (רויטרס)
שורלה ופודולסקי חוגגים (רויטרס)
 

דקה 79: קמרון השוותה ל-2:2! מה עוד יקרה כאן? אריק צ'ופו-מוטינג הפעלתן קיבל את הכדור מחוץ לרחבה, חדר פנימה ובבעיטה אלכסונית נפלאה ברגל שמאל מצא את הרשת של ויידנפלר. פשוט מחצית אדירה קיבלנו בבורוסיה פארק.

דקה 87: הבדלים מדהימים בין המחציות. הקמרונים קיבלו דחיפה אדירה משער השוויון והם מחפשים לקבוע מהפך שני במשחק, והפעם לטובתם. ההגנה המחוררת של יוגי לב שוב תמעד?

נבחרת גרמניה: רומן ויידנפלר, אריק דורם (בנדיקט הובדס, 85'), מאטס הומלס, פר מרטסאקר, ג'רום בואטנג, סמי חדירה (קריסטוף קרמר, 73'), טוני קרוס, מסוט אוזיל (לוקאס פודולסקי, 63'), מריו גצה (אנדרה שורלה, 59'), מרקו רויס ותומאס מולר.

נבחרת קמרון: צ'ארלס איטנדג'ה, סדריק דג'גו (אלאן ניום, 83'), ג'ואל מאטיפ, ניקולה אנקולו, הנרי בדימו (בנואה אסו-אקוטו, 58'), איונג אנו, אלכס סונג, סטפן אמביה (לאנדרי אנגוומו, 46'), בנג'מין מוקאנדג'ו, אריק צ'ופו-מוטינג וסמואל אטו (פייר וובו, 92')

מחממת מנועים: 0:2 לבלגיה על שבדיה
נבחרת בלגיה אולי לא נחשבת לפייבוריטית אמיתית לזכייה במונדיאל, אבל אף אוהד כדורגל אמיתי לא יכול להתעלם מכמות הכישרון המדהימה שיש לשדים האדומים. הערב הם שוב הוכיחו למה הם מסוגלים, עם 0:2 משכנע על נבחרת שבדיה במשחק הכנה לקראת הטורניר.

בדקה ה-34 איבוד כדור של השבדים הסתיים במסירה אלכסונית של אקסל ויטסל לרומלו לוקאקו, שבבעיטה עוצמתית מחוץ לרחבה שלח את הכדור לרשת אנדראס איזאקסון. אדן הזאר החליף מסירות עם קווין דה ברוין הצעיר והכפיל את התוצאה עם בעיטה שטוחה מ-16 מטרים, שקבעה את תוצאת המשחק בדקה ה-78.

אסור לפספס
נגןמסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
מסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
נגןניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
ניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
נגןחתך את כדור היורו בכדי למצוא את החיישן
חתך את כדור היורו בכדי למצוא את החיישן
נגןמולר נשאר מולר: בועט במסך הגבוה באצטדיון
מולר נשאר מולר: בועט על מסך בגג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */