יום שבת, 29.06.2024 שעה 03:51
ליגת ווינר סל 23-24
 בית עליון 
86%2310-267029מכבי ת"א
72%2348-266329הפועל ת"א
64%2220-232628הפועל ירושלים
62%2348-242729עירוני רמת גן
55%2321-235729הפועל חולון
45%2493-238829עירוני קריית אתא
 בית תחתון 
48%2588-240329הפועל חיפה
47%2461-246530עירוני נס ציונה
40%2503-244930בני הרצליה
38%2370-232629הפועל עפולה
33%2598-246930הפועל גליל עליון
31%2475-225729הפועל אילת
30%2646-248130הפועל ב"ש/דימונה
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • 74 - 82
  • הפועל ת"א

עוז פוצצה את הבחירות, הלוי זכה ברוב הקולות

פארסה בבחירות ליו"ר האיגוד: הסיעה של ליבר טענה כי ההליך לא חוקי ונציגיה נטשו. לסיעות האחרות זה לא הפריע והן קבעו את המנצח, הלוי: "מתרגש"

|
עמירם הלוי לאחר היבחרו ליו
עמירם הלוי לאחר היבחרו ליו"ר (רדאד ג`בארה)

לאחר יום ארוך ורווי שערוריות ודרמות, נבחר היום (שישי) עמירם הלוי ליו"ר איגוד הכדורסל. לאחר ספירת הקולות, הלוי נבחר לתפקיד עם 27 קולות, בעוד ליבר זכה ב-9 בלבד. פתק לבן אחד נספר בבחירות הללו. כך הכריז יו"ר ועדת הבחירות עו"ד גדעון פרייטג שהקריא את התוצאות.

באמצע הבחירות התקיימה דרמה גדולה כשעורך הדין של סיעת עוז אמיר רוזנברג, הגיע למשרדי האיגוד והודיע לנציג סיעת עוז בקלפי תומר ברזילי, לעזוב את המקום כי מבחינתו הליך הבחירות לא חוקי וצריך להיפסק.

הלוי אמר לאחר ספירת הקולות: "אני קצת מתרגש. אני יודע את כובד המשימה שאני מקבל על עצמי. אני שמח שנבחרתי ברוב קולות. אני מצטער שהצד המפסיד לא יושב פה לידי, הרי שנבחרתי כפי שקורה בחברה מתוקנת, בהליכים דמוקרטיים. צר לי שהם בחרו בדרך שבחרו, אם הם ימשיכו הלאה, אז אני מניח שהמוסדות המשפטיים יכריעו בסוגיה. לא קל ונוח לעבוד בסביבה של התנגדויות, אבל בספורט אי אפשר תמיד להיות המנצחים, מה לעשות? הם ירצו מלחמות? אני בוגר מלחמות ישראל, יצאתי מהן בשלום ואני מניח שגם מזו אצא בשלום. היה פה הליך דמוקרטי לעילא ולעילא.

הלוי: יודע את כובד המשימה

"אנחנו פה כדי לקדם את הכדורסל, כי אנחנו אוהבים אותו. המטרה היא להוריד את האיגוד מהכותרות ולשים בהן את הכדורסל. אני לא אצהיר הצהרות, נעשה ואז נדבר. החברים כאן יהיו שותפים למידע ולעשייה, זה יהיה המפתח לעבודה שלי. לצערי הרבה יושבי ראש לא עשו זאת, אבל אני מתכוון לעשות זאת. מהדו"חות שראיתי עד כה, לא נתקלתי באי סדרים בפעילות האיגוד. כל חיי הלכתי בדרך הישר וכך זה יתנהל גם באיגוד בראשותי, נעשה את הדברים בשקיפות.

"אני בעד כדורסל ישראלי ושיבוח של הנוער והילדים. אני בדעה שצריך לחרוש, לזרוע, לעבד ולהשקות. הבעיה היא התשתית ובתור מושבניק אני יודע שהפירות לא גדלים על העץ אם אין לו שורשים. ניתן דגש גם לכדורסל הנשים. לשחק בנבחרת ישראל זו זכות וחובה עבור כל שחקן. אם יש בעיות פרטניות, יש צוות מקצועי שיחליט והוא יקבל ממני את מלוא הגיבוי. אם בעוד חודש חברי ההנהלה לא יחשבו שאני מתאים, זה יהיה בסדר מבחינתי. אין לדעת מה יהיה".

נאור גלילי לוחש באוזנו של עמירם הלוי (רדאד ג´בארה)
נאור גלילי לוחש באוזנו של עמירם הלוי (רדאד ג´בארה)
 

רוזנברג אמר: "כאשר מתעוררת שאלה לגבי טוהר הבחירות, יש לעצור ולבדוק, אנחנו מבקשים לעצור ולבדוק את ההליך הזה. שמו שני פתקים בצבעים שונים - כתום וירוק - בעוד המעטפה היא לבנה, כך שניתן לראות דרכה את הצבע ומי הצביע לאיזה מועמד".

"יחד עם זאת, הבעיה המרכזית היא שיצרו 39 פתקים לכל מועמד כך שכל אחד יכול להיכנס ולספור אותם. נדגיש שאנחנו לא יודעים את תוצאות הבחירות וכל זה קורה עוד בטרם פורסמו התוצאות, אבל הרעיון של הבחירות החשאיות כנראה לא עובד. אני חושב שיש עילה משפטית לפסול את הבחירות האלה. זה הזמן לעצור ולקיים שוב בחירות חשאיות ואמיתיות".

תומר ברזילי יוצא מוועדת הקלפי (רדאד ג´בארה)
תומר ברזילי יוצא מוועדת הקלפי (רדאד ג´בארה)
 

תומר ברזילי, נציג סיעת עוז בקלפי, סיפר את שקרה: "עזבתי את ועדת הקלפי. התבקשתי לבדוק את אמינות הליך הבחירות והתרעתי עוד בהתחלה על כך שהוכנו 39 פתקים לכל מועמד, זה היה נראה לי תמוה. היום ביקשתי לעצור את ההצבעה ולבדוק שניתן לספור את הפתקים ולדעת מי המועמד המוביל בזמן אמת, כל חבר הנהלה יכול לספור מאחורי הפרגוד".

"יש פה הרבה אי נעימות כי הכל צריך להיות חשאי, בעוד אנשים טענו שהתוצאות ידועות להם. אז עצרתי את ההצבעה, הודעתי שאני לא יכול להיות שותף לתהליך הזה, יצאתי וחבל שהם בוחרים להמשיך את הבחירות".

נאור גלילי התווכח בכניסה למשרדי האיגוד עם עו"ד רוזנברג לעיני כלי התקשורת: "זה קטנוני ולוזרי לקום ולפוצץ את הבחירות כשנותר עוד מצביע אחד". עו"ד רוזנברג השיב לו: "למה? יכול להיות שצביקה ליבר הוא המועמד המוביל עכשיו, הבחירות עוד לא הסתיימו. לכן אני אומר בואו נעצור את זה עכשיו כי ההליך לא תקין, לא אחרי שיפורסמו התוצאות".

שמעון מזרחי. הגיע להצביע (רדאד ג´בארה)
שמעון מזרחי. הגיע להצביע (רדאד ג´בארה)
 

ההצבעה נמשכה למשך שעתיים היום וזאת לאחר יום סוער אמש במהלכו טענו אנשי סיעת עוז, שנציגה צביקה ליבר מועמד לתפקיד זה, לשיבוש הליך הבחירות.

כזכור, אתמול הצביעו 26 מתוך 38 חברי הנהלת האיגוד ובסיעות עוז טוענים כי בקלפי הוצבו מספר פתקים ידועים וספורים, כך שניתן היה לדעת את מאזן ההצבעות בסופו של יום על אף שהבחירות הינן חשאיות.

עוד לפני כן, דרשו בעוז לבטל את הליך הבחירות ושלחו הבוקר מכתב למנכ"ל איגוד הכדורסל יעקב בן שושן. עו"ד אמיר רוזנברג כתב בין השאר: "יש לבטל מיידית את הליך הבחירות הפסול ליו"ר איגוד הכדורסל עקב פגיעה בחשאיות והולכת שולל".

גילה מגיד. עוד חברה שהגיע להצביע (רדאד ג´בארה)
גילה מגיד. עוד חברה שהגיע להצביע (רדאד ג´בארה)
 

עו"ד רוזנברג מאשים: "באופן חמור ומכוון הושמו בקלפי שתי חבילות של שמות מועמדים, לשימוש המצביעים כאשר בכל אחת מספר ידוע(!!) של 39 פתקים. כך נכנס כל אדם, סופר את הפתקים, ויודע היטב מה הצביע קודמו. כך הצליחה רשימת חמשת המרכזים למנוע בחירות חשאיות. למעשה, כל אדם שמצביע יודע היטב מה הצביע קודמו".

עו"ד רוזנברג ממשיך וטוען: "מעבר לעובדה כי הדבר מהווה עבירה פלילית לכאורה, הוא מרוקן מתוכן את החשאיות של הבחירות".

עוד לפני הדרמה, בעל זכות ההצבעה הראשון להגיע היה יו"ר מכבי ת"א שמעון מזרחי, שקבוצתו שיחקה אמש מול הפועל אילת במסגרת חצי גמר הפלייאוף. גם חברי ההנהלה גילה מגיד, זאב בראנסי, טלי קריאף, יצחק פרי, שאול דוד, חביב חאג', יצחק דבש, ניסים רון וניסים אטרקצ'י הגיעו על מנת להצביע. מי שעדיין לא הצביעו הם אבנר קופל ואשר פאר, השוהה בחו"ל.

אסור לפספס
נגןמסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
מסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
נגןניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
ניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
נגןחתך את כדור היורו בכדי למצוא את החיישן
חתך את כדור היורו בכדי למצוא את החיישן
נגןמולר נשאר מולר: בועט במסך הגבוה באצטדיון
מולר נשאר מולר: בועט על מסך בגג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */