יום רביעי, 03.07.2024 שעה 14:53
ליגת העל 24-25
00-00בית"ר ירושלים1
00-00בני סכנין2
00-00הפועל ב"ש3
00-00הפועל חדרה4
00-00הפועל חיפה5
00-00מ.ס אשדוד6
00-00מכבי בני ריינה7
00-00מכבי חיפה8
00-00מכבי נתניה9
00-00מכבי פ"ת10
00-00מכבי ת"א11
00-00עירוני ק"ש12
00-00עירוני טבריה13
00-00הפועל ירושלים14
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי נתניה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • עירוני טבריה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מ.ס אשדוד
  • עירוני ק"ש
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ב"ש
  • בני סכנין
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי פ"ת
  • מכבי ת"א
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל חיפה

רמון: חג'ג' יוביל את הפועל, רציתי את ברקוביץ'

במשך יותר משעה הסביר היו"ר איך בלעדיו "הפ' ת"א לא הייתה קיימת", אך הוסיף כי גרם לגרעון של כ-21-22 מ' ש"ח: "נצטרך למכור שחקנים". הרוש עזב

|
רמון במסע
רמון במסע"ת (רדאד ג`בארה)

אחרי שנתיים כמחליט הבלעדי בהפועל ת"א, חיים רמון זז הצידה. במסיבת עיתונאים ארוכה (מעל שעה) הסביר היו"ר איך ניסה במשך שנתיים להפוך את הקבוצה ל"מותג על" כדבריו על מנת שתהיה אטרקטיבית בפני רוכשים, אך לא הצליח להביא קונה ולכן יעניק את המושכות לעידו חג'ג' והכריז כי הקבוצה תתנהל על פי תקציב לא גרעוני ולא כפי שהיה בשנתיים האחרונות. המסע"ת הועברה בשידור ישיר בערוץ 50, ערוץ ONE וכאן באתר.

רמון פתח את דבריו ואמר: "לצערי, הפועל ת"א לא נמנית על ארבע הגדולות של הכדורגל הישראלי. בסוף כמעט הכל זה כסף. יש בעלים שהחליטו להשקיע בכדורגל הישראלי, משקיעים עשרות ומאות מיליונים על מנת שיהיה כדורגל ואני לא חושב שמספיק מכבדים אותם. שירצקי, מיץ', אלונה, שחר. צריך לקום בבוקר ולברך אותם.

"היו ימים בהפועל שקבוצת "כתר" השקיעה 140-150 מיליון ש"ח. בלי הכסף הזה לא יהיה כדורגל בישראלי. לא מקבלים הרבה כסף מטלויזיה כמו באנגליה. בשנתיים האלה, לא התכוונו להתמודד עם מכבי ת"א. בעונה אחת הקבוצה סיימה במקום השלישי ועונה אחת במקום הרביעי. לעומת כל הקבוצות הגדולות האחרות, חוץ ממכבי ת"א, הגענו פעמיים לאירופה וגם לשלב הבתים פעם אחת".

"אנחנו איפשהו אחרי מכבי ת"א בשנתיים האלה, הקבוצה הכי בולטת בליגה ויחד עם קריית שמונה. זאת למרות נקודת הפתיחה. הגעתי להפועל ת"א באמצע יולי 2012, הקבוצה לא הייתה קיימת. לא היו שחקנים, לא היה כלום. התחלנו ממינוס גדול לעומת הקבוצות האחרות. קבוצה מפורקת אם אני לא בא ולוקח את הקבוצה, היא לא קיימת או קיימת בליגה הלאומית.

רמון המשיך ודיבר על טעויות העבר: "עשינו טעויות בגלל לחץ הזמן, טלאי על טלאי. כבר אז ניצן שירזי התחיל להיות חולה. הבאנו מאמן שאמר שהוא לא בנה את הקבוצה. הקבוצה השנייה שבנינו הייתה בפגרה, שכולם יודעים מה זה. בשנה שעברה ניסינו לבנות קבוצה כמו שצריך. בקיץ קיבלנו שבחים, היה מאמן שהוא קונצנזוס. יצאנו למחנה אימונים עם סגל מלא. בהתחלה זה נראה טוב ואחר כך קצת פחות. השנה הזו הסתיימה עם אירופה, זו הפעם התשיעית ברציפות.

רמון: "באתי רק מאהבה"

"כל זה יצר גירעון של בערך כ-21-22 מיליון ש"ח של הקבוצה הבוגרת ועוד כ-4.5 מיליון ש"ח של הנוער. חוץ מק"ש, בכל אחת מהקבוצות הגדולות הי גירעון הרבה יותר גדול. הם כיסו את זה מהכיס שלהם. ההישגים הספורטיביים ביחס להשקעה לא רעים. למה נותר הגירעון? קיבלנו מחלקת נוער הרוסה עד היסוד. ברחו ממנה ילדים. האחראים שיקמו אותה ועשו עבודה יוצאת מן הכלל. יש לנו שישה שחקנים בנבחרת הנוער. בשנה הקרובה יעלו כארבעה שחקנים לבוגרים

"הצלחתי לגייס כספים למגרש עם דשא סינטטי שיחסוך למועדון כספים. ההשקעה בנוער הייתה מאוד גדולה, אבל לא הייתה ברירה. החלפת המאמנים גרמה למיליון וחצי שקל גירעון. גם בגלל הויכוח עם הטוטו נוסף עוד מיליון ש"ח לגירעון. היו לנו הוצאות מימון של הלוואות של 1.6 מיליון".

 
 "למה עשיתי את זה? רציתי להחזיק את הפועל ת"א כמותג על והאמנתי שיבוא רוכש. בשנתיים האלה אף אחד לא התעניין באמת ברכישה. נבצר מבחינתי למה אין אף גורם שרוצה לרכוש את הקבוצה. ביחס למותג, הסכומים לא גדולים. בין היתר, אחת הסיבות לדעתי, הרוכשים הפוטנציאליים עצרו את המו"מ בגלל התנהלות של חלק מהאוהדים 
 
 
 

"לגבי החוזים של שכטר, אלמוג כהן, בן שמעון ו-ורמוט, אני נכנעתי. הכל אחריות שלי. לא היה ביכולתה של הפועל ת"א לעשות את הדברים האלה. זה סדר גדול של 9-10 מיליון נטו. נקודה נוספת היא ההתפרעויות של האוהדים גרמה לגירעון של שני מיליון ש"ח. רק הדרבי עלה 600 אלף ש"ח אובדן הכנסה. חלק מאלה שזורקים אבוקות מטיף איך לנהל את הפועל ת"א. אף קבוצה לא סבלה בסדר גדול כזה. זה חוסר אחריות, אבל יש לי ביקורת על בתי הדין".

"פעלתי לפי ההוראות של המשטרה, אז למה צריך להעניש אותנו? תתפסו את מי שזרק, תעמידו אותם לדין. אחריות שילוחית זה אם יש רשלנות. אם מישהו רוצה לחסל את הפועל ת"א, כל משחק ביתי הוא ישלח אבוקה ותוך 5-6 משחקים אין הפועל ת"א. אני מקווה שהמנהלת תשנה זאת. חייבים לשנות את שיטת הענישה לאישית ופלילית בהנחה שהקבוצה עושה כל מה שצריך".

רמון (רדאד ג´בארה)
רמון (רדאד ג´בארה)
 

על העובדה שלא הצליח להביא רוכש ואיך יכסה את הגרעון, אמר רמון: "למרות כל ההבטחות, קיבלנו 375,000 ש"ח על שכטר, 275,000 ש"ח על אלמוג כהן ועל גילי ורמוט מאה אלף ש"ח בסך הכל. מאז קבוצת "כתר" הייתה בהפועל ת"א עד היום, איש לא תרם, לא סייע מהאנשים שיכולים באמת ו"מתים" על הפועל ת"א ויש לקבוצה אוהדים מאוד עשירים ושרופים. זה נותר בגדר אמירה ולא יותר מכך".

"איך נכסה את הגרעון? יש לנו הלוואה לטווח ארוך של 8 מיליון ש"ח, עוד הלוואה מתגלגלת של 5 מיליון. מקווים למכור שחקנים ב-8 מיליון ש"ח, יש לנו פריסה של תשלומים של עוד 3 וחצי מיליון. אין שום כוונה לעשות גרעון בשנה הבאה. תקציב הפועל יהיה לפי כמה שאוהדיה יסכימו לשלם עבור המועדון".

 
 אני חולם בלילה שיבוא רוכש כדי שאחזור לכיסא שלי כאוהד וליהנות מהפועל ת"א ולצעוק על ההנהלה. כל הקשיים האלה, איחרנו פעם אחת בשבוע בתשלום משכורות. הבאתי הרבה כסף, אף אחד לא יודע להביא את זה. הפועל תחייה על פי אמצעיה, הגירעון לא יגדל, הוא יצומצם. מול ההגדלה ישימו כסף 
 
 
 

"למה עשיתי את זה? רציתי להחזיק את הפועל ת"א כמותג על והאמנתי שיבוא רוכש. בשנתיים האלה אף אחד לא התעניין באמת ברכישה. נבצר מבחינתי למה אין אף גורם שרוצה לרכוש את הקבוצה. ביחס למותג, הסכומים לא גדולים. בין היתר, אחת הסיבות לדעתי, הרוכשים הפוטנציאליים עצרו את המו"מ בגלל התנהלות של חלק מהאוהדים".

"אני לא יכול להביא שקל מ"כתר" כי הם זוכרים את ההפגנה שהפגינו נגד הבעלים. גם מוני לא רווה נחת, גם טביב לא רווה נחת. הדבר הזה מרתיע. רוב האנשים שמתעניינים בהפועל, הם כמעט כולם מחוץ לארץ, לא ישראלים".

"רמון הצהיר כי יזוז הצידה ועידו חג'ג' ייקח את הפיקוד: "עידו חג'ג' בא והיה מוכן להכין את העונה אחרי שפניתי אליו. מצטרף אליו בכור צבאן, שעזר מאוד. ואני חייב תודה גדולה לבעז ומאיר תושב, אנשים צנועים שתרמו בכל פעם שהיה משבר תזרימי. לגבי המאמן, אם לא הייתה בעיה כספית בהפועל ת"א, בן שמעון היה ממשיך לאמן. קבענו תקרה של סכום נמוך, שזה מה יקבל מאמן וזה מה שיקבל גם אייל כאשר יחתום על ההסכם".

רמון (רדאד ג´בארה)
רמון. "המו"מ נעצר בגלל האוהדים" (רדאד ג´בארה)
 

"אני מעריך את העבודה של רן, דיברו איתו כמה אנשים, סיום העבודה עם רן הוא על בסיס כלכלי בלבד ולא מקצועי. בלתי אפשרי להעסיק את המאמן הישראלי הכי יקר בישראל. עידו רצה את אסי מאמן, חשבתי שאין בעיה, הוא עשה עבודה טובה בשנה וחצי שהוא במועדון. גם עידו וגם אני חשבנו שחסר משהו. המבנה של מנהל מקצועי הוא נכון. אי אפשר להשתוות למה שעושים במכבי, אבל חשבנו שהמבנה נכון".

"בשנה שעברה כבר רציתי ללכת על אייל, אבל אז הגיע רן והלכנו על זה. עידו ישב עם אייל והחליט שהוא יהיה המנהל המקצועי ואני שלם ומסכים עם ההחלטה. לגבי הנוער, אנחנו לא יכולים להמשיך לתת כסף לנוער, אנחנו עוסקים בקיצוצים מרחיקי לכת לנוער. הצוות הניהולי של השנה הבאה יהיה עידו המוביל, בכור ואני. ההחלטות לא יהיו רק שלי לשמחתי.

"אני חולם בלילה שיבוא רוכש כדי שאחזור לכיסא שלי כאוהד וליהנות מהפועל ת"א ולצעוק על ההנהלה. כל הקשיים האלה, איחרנו פעם אחת בשבוע בתשלום משכורות. הבאתי הרבה כסף, אף אחד לא יודע להביא את זה. הפועל תחייה על פי אמצעיה, הגירעון לא יגדל, הוא יצומצם. מול ההגדלה ישימו כסף. הייתי משתחווה בפני עידו, עושה לו פסל בבלומפילד", סיים רמון.

כזכור, הפועל ת"א עוברת בימים האחרונים מהפכה לא קטנה, בעקבות מינויו של אייל ברקוביץ' למנהל המקצועי בקבוצה. אחרי עונה לא פשוטה, גם מבחינה מקצועית וגם מבחינה כלכלית, האדומים החליטו להיפרד מהמאמן רן בן שמעון ולמנות במקומו את אסי דומב, שיעבוד בשיתוף פעולה עם כוכב העבר. ברקוביץ' היה אמור תחילה להיות אחראי על מחלקת הנוער, אך בעקבות עזיבתו של בן שמעון, התבקש הקוסם להרחיב את סמכויותיו גם למחלקה הבוגרת ומיד הסכים.

עוד בהפועל: שמעון הרוש עזב
בינתיים, המגן שמעון הרוש עזב את הפועל תל אביב לאחר שנתיים בהם שיחק בקבוצה. הצדדים הגיעו יחד להסכמה על אי מימוש האופציה. השחקן מנהל משא מתן עם בני סכנין, הפועל חיפה ומכבי נתניה . "נהנתי בכל רגע בהפועל ת"א", אמר השחקן ל-ONE. "הכרתי אנשים מדהימים, אני אתגעגע לכולם והכי חשוב שיהיה להם בהצלחה".

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */