יום רביעי, 03.07.2024 שעה 08:44

עם הפנים למונדיאל: 0:4 לצרפת על נורבגיה

הכנה: החבורה של דשאן התפוצצה על הסקנדינבים רגע לפני המשחקים בברזיל. ולבאונה להט עם שלושה בישולים, שניים לג'ירו ואחד לפוגבה. רמי הוסיף

|
פול פוגבה (רויטרס)
פול פוגבה (רויטרס)

אם משחקי ההכנה לקראת מונדיאל 2014 מעידים משהו על כושרן הצפוי של הנבחרות בגביע העולמי בברזיל, הרי שנבחרת צרפת יכולה להיות רגועה. החבורה של דידייה דשאן הביסה הערב (שלישי) 0:4 את נבחרת נורבגיה בסטאד דה פראנס ופניה לקראת המשחק נגד הונדורס ב-15 ביוני.

כוכב הנבחרת פרנק ריברי קיבל מנוחה, גם קארים בנזמה, שסיים את העונה רק ביום שבת האחרון בגמר ליגת האלופות. על כן מי שלקח את השליטה במשחקם של הצרפתים הוא מת'יו ולבואנה, שסיפק את אחד ממשחקיו הטובים בקריירה. הקשר של מארסיי להט עם שלושה בישולים נהדרים ונראה כי הוא צפוי לעגן את מקומו בהרכב הנבחרת.

הנורבגים מצידם לא יהיו במונדיאל והיה זה משחקם הראשון כהכנה לפתיחת קמפיין מוקדמות יורו 2016. גם במשחק הנוכחי הם לא ממש הופיעו, כאשר פול פוגבה מצא את הרשת רבע שעה מהפתיחה.

ולבואנה הרים כדור מצד שמאל כשהיה בעמדת נבדל, קשר יובנטוס התמקם ברחבת החמש ונגח לפינה הרחוקה את היתרון של הצרפתים.

צרפת חוגגת (רויטרס)
צרפת חוגגת (רויטרס)
 

אל המחצית ירדו הטריקולור ביתרון של שער, אך בחצי השני של המשחק החבורה של דשאן התפוצצה. שש דקות מפתיחת המחצית אוליבייה ג'ירו קיבל כדור מוולבואנה, השתלט תוך ניעור שחקן ההגנה ובעט כדור קשתי שנחת בחיבורים, שער נהדר.

בדקה ה-67 הגיע בליץ בן שתי דקות, אז לואיק רמי המחליף נשלח באחד-על-אחד מול אוריאן נילאנד וגילגל את השלישי של צרפת. בדקה ה-69 שוב היה זה ג'ירו שמצא את הרשת, שוב מבישול של ולבואנה. האחרון הרים מצד שמאל, חלוץ ארסנל התרומם נהדר ונגח לפינה הרחוקה את הרביעי של הצרפתים. פייבוריטים? מוקדם לומר, אך לצרפת יהיה הרבה מה להראות במונדיאל הקרוב ואנחנו כבר לא יכולים לחכות.

מחצית ראשונה
השופט פאדריי סוטון הוצי את המשחק לדרך באצטדיון סטאד דה פראנס המלא, לעיני 80,000 צופים.

אוהדי נבחרת צרפת (רויטרס)
אוהדי נבחרת צרפת (רויטרס)
 

אוהד ססגוני של נבחרת צרפת (רויטרס)
אוהד ססגוני של נבחרת צרפת (רויטרס)
 

דקה 2: איזו פתיחה מסחררת. מת'יו ולבואנה הרים כדור גובה מצד שמאל ומצא את אנטואן גריזמן, שנגח אחורנית מצוין וסחט הצלה נהדרת מאוריאן נילאנד. כדור הקרן עלה למרכז הרחבה, כאשר הפעם היה זה אוליבייה ג'ירו שנגח כדור חזק ומסוכן מחמישה מטרים ששוב מצא את נילאנד במקום. השוער הצליח להציל בקצות האצבעות והכדור הורחק.

דקה 10: הלחץ הצרפתי נמשך. בלייס מטווידי פרץ לאורך אגף שמאל, חדר עמוק לרחבה והרים כדור שהורחק היישר לרגליו של יוהאן קבאיי. האחרון בעט לכיוון השער, גריזמן המשיך בנגיחה, אך הכדור חלף סמוך לקורה הימנית והחוצה.

אנטואן גריזמן תופס את הראש (רויטרס)
אנטואן גריזמן תופס את הראש (רויטרס)
 

דקה 15, צרפת עולה ל-0:1: הלחץ של הצרפתים הוכיח עצמו ורבע שעה מהפתיחה הכדור כבר נכנס. ולבואנה קיבל כדור בצד שמאל כשהיה בעמדת נבדל, אך שופט הקו לא הרים את הדגל. כוכב מארסיי הרים כדור מסובב למרכז הרחבה, שם המתין פול פוגבה. הקשר של יובנטוס לא התקשה לנגוח מקרוב וחגג את שער היתרון.

דקה 26: הווארד נורדוויאן בעט כדור חופשי חזק ושטוח מ-30 מטרים, אך הבעיטה לא הייתה מספיק מדויקת וחלפה החוצה מצד שמאל.

פוגבה נוגח פנימה (רויטרס)
פוגבה נוגח פנימה (רויטרס)
 

דקה 42: התקפה מסוכנת מצד נורבגיה. ג'שוע קינג פרץ אל תוך הרחבה ומסר כדור נהדר למרטין לינס בצד שמאל. האחרון בעט כדור מפתיע שמצא את סטפן רופייה מוכן, השוער הדף והכדור הורחק מכלל סכנה.

מחצית שנייה
דקה 51, צרפת עולה ל-0:2: ולבואנה, האיש הפעיל ביותר על כר הדשא, התנהל עם הכדור במרכז השדה וניער מעליו את שחקן ההגנה בדרך למסירה מדודה שנשלחה לג'ירו. חלוץ ארסנל הטעה את המגן ובעט עם הרגל המלאה כדור קשתי שנחת בחיבור הימני, שער נהדר.

צרפת חוגגת (רויטרס)
צרפת חוגגת (רויטרס)
 

דקה 67, צרפת עולה ל-0:3: הללויה, איזו התקפה קטלנית מחזיק דשאן. הפעם מת'יו דבושי על תקן המבשל, זאת לאחר ששלח את לואיק רמי לאחד-על-אחד מול נילאנד. המחליף הטרי דהר מעט ולא התקשה לגלגל לפינה הימנית את השלישי של הצרפתים.

דקה 69, צרפת עולה ל-0:4: שוב ולבואנה, שוב בישול ענק. האחרון נשלח באגף שמאל ורגע לפני שהכדור יצא, הצליח להרים בקשתיות. ג'ירו המתין ברחבה ונגח לפינה הימנית והרחוקה את השני שלו להערב ואת הרביעי של הצרפתים במשחק.

דקה 86: צרפת כמעט וכבשה את החמישי. רמי קיבל כדור חצי גובה בתוך הרחבה ובעט מהאוויר, הפעם נילאנד זינק היטב וקלט את הכדור.

לואיק רמי חוגג (רויטרס)
לואיק רמי חוגג (רויטרס)
 

צרפת: סטפן רופייה, מת'יו דבושי, פטריס אברה (לוקאס דינייה, 46'), מאמדו סאקו, לורן קוסילני, בלייס מטווידי (ריו אנטוניו מאבובה, 74), מת'יו ולבואנה (קלמנט גרנייה, 70'), יוהאן קבאיי (רמי קאבייה, 80'), פול פוגבה (מוסה סיסוקו, 46'), אוליבייה ג'ירו ואנטואן גריזמן (לואיק רמי, 65').

נורבגיה: אוריאן נילאנד, ברד הנגלאנד, טום הוגלי, מרטין לינס, אלכסנדר טטי, רובן ינסן, הווארד נורדוויאן, מאטס דאלי (ג'ון סמואלסן, 77'), טאריק אליאונסי, סטפן יוהאנסן (דניאל בראטן, 57') וג'שוע קינג (הווארד נילסן, 63'). 

אסור לפספס
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
נגןתופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
תופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
נגןמסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
מסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
נגןניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
ניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */