יום שבת, 06.07.2024 שעה 05:01
מוקדמות יורובאסקט 23-24
4152-1752סלובניה1
3149-1492פורטוגל2
3158-1512ישראל3
2166-1502אוקראינה4
לוח משחקים
  • סלובניה
  • 79 - 88
  • ישראל
  • אוקראינה
  • 79 - 77
  • פורטוגל

מקל: כשאתה מגיע מה-NBA יש לך מעמד שונה

נבחרת ישראל התאספה לראשונה לקראת מוק' אליפות אירופה. הגארד: "אין לי מה להוכיח, חייבים לעלות". אדלשטיין: "יש התרגשות גדולה, היה מפגש חיובי"

|
אלכס טיוס וגל מקל (משה חרמון)
אלכס טיוס וגל מקל (משה חרמון)

נבחרת ישראל בראשות צוות האימון הטרי, ארז אדלשטיין וגיא גודס, קיימה הבוקר (שישי) מפגש ראשוני עם הסגל המורחב לקראת קמפיין מוקדמות אליפות אירופה בקיץ הקרוב. 

במפגש הציג אדלשטיין לשחקנים את התוכניות לתקופת האימונים והמשחקים כשלנבחרת צפויים שלושה טורנירים, כשהראשון יהיה טורניר באמברג בגרמניה בהשתתפות רוסיה ולטביה. השני יהיה הטורניר בארץ בהשתתפות רוסיה, רוסיה ב׳ וצ'כיה, שבימים האחרונים הוחלט ע״י אנשי האיגוד כי הוא יועבר מהיכל נוקיה להיכל הספורט ברוממה, חיפה. לאחר מכן תצא הנבחרת באמצע יולי לטורניר קצר בבוסניה, שם תשחק מול הנבחרת המקומית ונבחרת סלובקיה.

במוקדמות תפגוש הנבחרת בין ה-10 ל-27 באוגוסט את מונטנגרו, בולגריה והולנד כשהמטרה הברורה היא לעלות לאליפות אירופה 2015.

למפגש הגיעו צמד שחקני ה-NBA עומרי כספי מיוסטון וגל מקל מדאלאס וכן שחקני אלופת אירופה יוגב אוחיון, גיא פניני, סילבן לנדסברג, ואלכס טיוס. מהבירה הגיעו יותם הלפרין, ליאור אליהו ויניב גרין, את האלופה חיפה מייצגים מורן רוט, דגן יבזורי, בן רייס ואלכס צ'וברוביץ'.

אדלשטיין: מתרגש לאמן את הנבחרת

אפיק ניסים, יובל נעימי, ניצן חנוכי ואלישי כדיר ייצגו את התכולים מאילת ורביב לימונד מהפועל ת״א ושון דאוסן ממכבי ראשל״צ משלימים את סגל המוזמנים. סנטר המתאזרח של מכבי ג'ייק כהן, שנמצא בארה"ב מסיבות משפחתיות, לא השתתף במפגש.

מאמן הנבחרת, ארז אדלשטיין אמר: ״נבחרת ישראל זה משהו אחר ויש התרגשות גדולה. היה מפגש מאוד חיובי והשמעתי לשחקנים את האני מאמין שלי, אני נכנס לנעליים גדולות מאוד של מאמני נבחרת גדולים".

סילבן לנדסברג (משה חרמון)
סילבן לנדסברג (משה חרמון)
 

"רציתי לידי עוזר מאמן שהיה שחקן, מישהו שהשאיר את הברכיים שלו, תרתי משמע, על המגרש בנבחרת וגיא גודס הוא כזה. רציתי מישהו שהשחקנים לא יוכלו לספר לו אגדות, כי גיא היה שם כל קיץ מהקדטים עד לנבחרת הבוגרת. רציתי לעשות הכל חדש, הבאתי את מאמן הכושר אבי קובלסקי איתו יש לי היכרות משיתוף הפעולה שלנו באולימפיאקוס".

"בחודשיים האחרונים כמעט כל יום נפגשתי עם אנשים שקשורים לנבחרת, גם אם זה האפסנאי או הקפטן הקודם או מאמן עבר או שחקן עבר, זאת כדי ללמוד על כל הבעיות. הנבחרת היא לא של אבא שלי אלא של עם ישראל, של הכדורסל הישראלי".

גל מקל, אפיק ניסים ורביב לימונד (משה חרמון)
גל מקל, אפיק ניסים ורביב לימונד (משה חרמון)
 

"זו זכות להיות בנבחרת ולכן זה חובה להיות בנבחרת. החלטנו שאנחנו משחקים ברוממה את טורניר ההכנה המיוחד מול רוסיה, רוסיה ב׳ וצ׳כיה. לאימון הראשון נשתדל להזמין 14 שחקנים ולא כל מי שהיה פה יוזמן״.

על אלכס טיוס, שטוען כי יחזור בקיץ ללמוד בארה"ב אמר אדלשטיין: "לא אנהל דברים דרך התקשורת. אשמע את טיוס, נשב ונחליט. אני חושב שאלכס חייב להיות בנבחרת ישראל וזה בלי שאלה, זה לא חד כיווני, אלכס טיוס חייב להיות בנבחרת ישראל״.

על תהליך האזרוח של דיאור פישר, כפי שניחשף לראשונה ב-ONE אמר אדלשטיין: ״שונו קצת החוקים ויש לנו הפריבילגיה לרשום יותר ממתאזרח אחד וגם להחליף שחקנים כל משחק וזה אפשרי לשנות. גם מבחינת כושר משחק, תחרות ופציעות נלך עם הפורמט הזה וזה פריבילגיה. הוויכוח היחידי ביני לבין גיא גודס כרגע, וזה לא בין הפועל למכבי, גיא רוצה להביא 15 שחקנים לאימון ההכנה ואני רוצה רק 14, אבל בוויכוח הראשון גיא ניצח. עם דיאור דיברתי כבר וזה תהליך, אבל אני לא הבנאדם לתת את התשובה״.

עומרי כספי (משה חרמון)
עומרי כספי (משה חרמון)
 

גל מקל התייחס למפגש ואמר: ״הרבה זמן לא שמעתי תדרוך של מאמן בעברית וזה כיף, אני מחכה כבר להתחיל. התגעגעתי לנבחרת וכיף לשחק עם חבר׳ה שכולם ישראלים ולהוסיף את העובדה שלא הייתי בקיץ הקודם, כך שאני מאוד רעב להתחיל. סיימתי את העונה באי נוחות מסויימת לאור הפציעה, עברתי MRI בסוף העונה ועדיין יש לי נוזלים בברך, אבל נחתי שבועיים ואני מרגיש הרבה יותר טוב ועל הנייר הכל נראה בסדר. אני מקווה שפציעה המעצבנת הזאת מאחורי״.

״אנחנו תמיד חייבים לעלות ליורובאסקט, במיוחד לאור העובדה שב-20 השנים האחרונות אנחנו שם, אבל המנטליות שלנו צריכה להיות כך שנבין שאנחנו לא טובים יותר או פחות מאף נבחרת, כי המון פעמים באופי שלנו אנחנו מזלזלים גם בעצמנו וגם ביריב וצריך לבוא בלי דעה קדומה״.

גיא פניני (משה חרמון)
גיא פניני (משה חרמון)
 

״המעמד שלי בנבחרת? כל שנה זה שונה ואני לא חושב שיש לי משהו להוכיח. בשנתיים האחרונות ששיחקתי בארץ היו לי עונות מצויינות וכשאתה שחקן NBA אתה מגיע במעמד שונה, אבל אני אוהב שיש עלי אחריות ולחץ והגבתי לזה טוב לאורך על הקריירה״.

״אני מאוד אוהב את ארז, שיחקתי אצלו בנבחרת האולימפית ודיברנו הרבה פעמים לאורך העונה, גם לאחרי המינוי שלו ואני מאוד מחכה לעבוד איתו״

ארז אדלשטיין (משה חרמון)
ארז אדלשטיין (משה חרמון)
 
אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */