יום שבת, 05.10.2024 שעה 02:58

לא חסר צרות: נהגי האוטובוס בסאו פאולו שובתים

שלושה שבועות לפני משחק הפתיחה של גביע העולם שייערך בעיר, מארגני הטורניר קיבלו מכה נוספת. מזכירה הכללי של נשיאת ברזיל: "שביתה חסרת אחריות"

|
שביתת האוטובוסים בסאו פאולו (רויטרס)
שביתת האוטובוסים בסאו פאולו (רויטרס)

גביע העולם בברזיל הולך ומתקרב והבעיות רק ממשיכות לצוף למעלה: מארגני הטורניר נכנסו ללחץ כאשר נהגי חברת האוטובוסים בסאו פאולו הודיעו על שביתה, שלושה שבועות בלבד לפני תחילת החגיגות במדינת הסמבה.

מדובר במכה רצינית לעיר: עשרות אלפי תושבים תלויים במערכת התחבורה שבעיר, הכוללת לא פחות מ-15,000 אוטובוסים, ונותרו ללא יכולת להתנייד ברחבי העיר. כל זאת כמובן, לא ממש מסתדר עם ההכנות למונדיאל שייערך בין היתר בעיר, ובנוסף גם עלול לפגוע בבחירות שייערכו בחודש אוקטובר.

כתוצאה מהשביתה, מערכת הרכבות התחתיות סלבה מלחץ אדיר בשל הביקוש הגדול לנסיעות בתחבורה ציבורית. כמו כן, העירייה נאלצה להסתדר עם מצב לא רגיל, במסגרתו נהגי אוטובוס השאירו את הרכב הגדול באמצע רחובות העיר והעירייה נאלצה לפנות אותם.

"זה מצער מאוד. מדובר בשביתה לא מתוכננת, ללא הודעה מראש וחסרת אחריות כלפי תושבי ברזיל", אמר ג'ילברטו קרבאליו, מזכירה הכללי של נשיאת ברזיל, דלימה רוסף. "אנו מקווים שההיגיון הישר ינצח וככל שמועד תחילת הטורינר יתקרב, הבעיות ילכו וייפחתו".   

לחץ נוסעים בתחנת הרכבת התחתית (רויטרס)
לחץ נוסעים בתחנת הרכבת התחתית (רויטרס)
 

עפ"י הדיווחים בברזיל, נהגי האוטובוס החליטו לשבות בשל שלא הועלה שכרם ב-10%, זאת על אף שסוכם על כך עם האיגוד תחתם הם עובדים. הנהגים החלו בשביתות כבר ביום שלישי כשהשביתו חצי מהאוטובוסים, ובין היתר אף הורידו נוסעים במהלך הנסיעה. יתרה מכך, הטירוף נמשך כאשר מספר אוטובוסים אף הוצתו. 300 מהנהגים צעדו אל עבר משרד ראש העיר במטרה לדבר איתו על המצב.     

אזרחים נדחסים לתוך רכבת תחתית כתוצאה מהשביתה (רויטרס)
אזרחים נדחסים לתוך רכבת תחתית כתוצאה מהשביתה (רויטרס)
 

יש לציין שמשחק הפתיחה של הטורניר צפוי להיערך בסאו פאולו ב-12 ביוני, בו תפגוש הנבחרת המקומית את קרואטיה, מה שגורם ללחצים אדירים בקרב העיר ומארגני הטורניר. אגב, לא רק בסאו פאולו נתקלו בבעיה זו, כאשר גם בריו דה ז'נרו, העיר שתארח את משחק הגמר ב-13 ביולי, סבלה משביתת נהגים בשבוע שעבר.

מבט מלמעלה: אוטובוסים חונים בצד הכביש (רויטרס)
מבט מלמעלה: אוטובוסים חונים בצד הכביש (רויטרס)
 

עתה, בצל המחאות הרבות שמנהלים אזרחי ברזיל כנגד הממשל בטענה שבחר להשקיע כספי ציבור בטורניר כדורגל במקום להשקיע אותו בבעיות מוניציפליות ומדיניות, גם היבט התחבורה מטיל צל כבד על יכולתה הארגונית של ברזיל ומוסיף לא מעט למפלס הלחץ במדינה. האם הכל יהיה מוכן ליריית הפתיחה? נאלץ להמתין ולראות.        

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */