יום שישי, 05.07.2024 שעה 11:39

הרבה פסים, פחות כוכבים: דרכה של ארה"ב

פרוייקט המונדיאל של ONE: קלינסמן ינווט מהקווים, גרין הצעיר יספק את הברק ודמפסי ינסה בעיקר לא להפריע. וכולם שואלים: למה דונובן לא זומן לסגל?

|
נבחרת ארה
נבחרת ארה"ב. משתפרים מטורניר לטורניר (רויטרס)

עם חלוץ עבר אגדי על הקווים, כדורגל התקפי מרשים, והרבה כוכבים המשחקים בליגות הגדולות באירופה, נבחרת ארה"ב מסתערת על המונדיאל בברזיל. היא אומנם שובצה לבית קשה במיוחד, אבל השיפור המתמיד מטורניר לטורניר מוכיח שהיא עוד עשויה להפתיע את כולנו, בדרך להפיכתה לאחת מאריות הכדורגל העולמי.

מאמן: יורגן קלינסמן - הוציא את גרמניה מחושך לאור 
את יורגן קלינסמן השחקן אין צורך להציג. כל חובב כדורגל שחזה בחלוץ העבר האגדי יודע שמדובר באחד הסקוררים הגדולים ביותר של דורו. אין זה סוד שנבחרת גרמניה של שנות ה-80 וה-90 לא הייתה פופולארית במיוחד, אך אם היה שביב של ברק במאנשפט היה זה החלוץ האגדי שכבש במהלך הקריירה לא פחות מ-264 שערים (226 בקבוצות שונות ועוד 38 בנבחרת).

קלינסמן אומנם זכה כמעט בכל תואר אפשרי כשחקן, אך את אחד מהישגיו המשמעותיים ביותר רשם דווקא על הקווים, במונדיאל שנערך במולדתו לפני שמונה שנים. הגרמני בן ה-49, שמעולם לא אימן לפני כן, נבחר להוביל את המאנשפט והפך אותה מנבחרת הגנתית ומנוכרת למכונה התקפית רצחנית.

בסופה של אותה אליפות עולם, נבחרתם של קלינסמן ועוזרו הנאמן יוגי לב הודחה בידי אלופת העולם שבדרך איטליה, ממש בדקות הסיום של ההארכה. למרות זאת, שמם של צמד המאמנים הצעירים נכתב בדפי ההיסטוריה בתור חלוצי המהפכה של הכדורגל הגרמני, אלו שהוציאו את הנשרים מהחושך אל האור.

קלינסמן (רויטרס)
קלינסמן. למרות פתיחה רעה, עושה חיל בארה"ב (רויטרס)
 

גם בשורות היאנקים קלינסמן עושה חיל. למרות שהחל את הקדנציה שלו ב-2011 עם ארבעה הפסדים בששת המשחקים הראשונים, ההמשך כבר נראה טוב בהרבה. אחרי ששחקניו הסתגלו לשיטת המשחק ההתקפית שלו הם פשוט התפוצצו, ואת טורניר המוקדמות סיימו בראש הבית הצפון-מרכז אמריקאי עם שבעה ניצחונות, תיקו ושני הפסדים בלבד.

הרכב: שום דבר קבוע
אחד המאפיינים הגדולים של קלינסמן עד כה בקריירת האימון הקצרה היא העובדה שהוא לא נשאר נאמן לשום מערך או הרכב קבוע. הגרמני שילב כמעט את כל שחקני הסגל באופן שווה בטורניר המוקדמות וכפי שהבנתם, הוציא מהם את המקסימום.עם זאת, המונדיאל בברזיל יהיה אופרה שונה לחלוטין עבורו נבחרת הפסים והכוכבים, ששובצה לבית 7 הקשה עם גרמניה, פורטוגל וגאנה. 

בשורות היאנקים תוכלו למצוא רוב מוחלט לשחקני ליגת ה-MLS המקומית, שמשתבחת משנה לשנה. אך עדיין, השחקנים הבולטים של בנבחרת האמריקאית מגיעים מהפרמייר-ליג ומהבונדסליגה.

טים הווארד (רויטרס)
הווארד. מתחרה על אפודת השוער הראשון (רויטרס)
 

על אפודת השוער יתחרו טים הווארד מאברטון ובראדלי גוזאן מאסטון וילה. בחוליית ההגנה תמצאו את חבורת הלגיונרים ג'ון ברוקס (הרטה ברלין), ג'ף קמרון (סטוק סיטי), טימי צ'נדלר (נירנברג) ופביאן ג'ונסון (הופנהיים). את חוליית הקישור יעטרו אלחנדרו בדויה (נאנט) , אקס רומא מייקל בראדלי ומי שבעבר נחשב להבטחה האמריקאית הגדולה – מוריס אדו.

החולייה ההתקפית היא ללא ספק גולת הכותרת בסגלו של קלינסמן. ג'וזי אלטידור (סנדרלנד) ישתף פעולה בחוד עם אחד הסמלים הבלתי מעורערים של הכדורגל האמריקאי - קלינט דמפסי (סיאטל סאונדרס). אין ספק כי היאנקים הם כוח עולה בכדורגל העולמי. אולי הם עדיין לא ישלטו בתחום זה כמו שהם שולטים בכדורסל, בפוטבול, בבייסבול ובאינספור ענפים אולימפיים נוספים,  אך בקלות ניתן לראות את מגמת השיפור החדה מטורניר לטורניר.

ג´וזי אלטידור מול ג´ון פנסטיל (רויטרס)
אלטידור. ישתף פעולה בחוד עם דמפסי (רויטרס)
 

נקודת תורפה: בצל הדחת דונובן, המנהיגים רחוקים משיאם
באופן מוזר, דווקא השחקנים המרכזיים והמשמעותיים ביותר בסגלו של קלינסמן אינם בשיאם. הברומטר של הנבחרת, בארדלי, שיחק בעשור האחרון בליגות הבכירות באירופה, אבל דווקא לפני המונדיאל החליט לחזור לטורונטו מהליגה האמריקאית. בדומה לאקס רומא, גם הקפטן, קלינט דמפסי, אחד השחקנים הטובים בפריימר ליג בשנים האחרונות, החליט במפתיע לחזור למולדתו ולחזק את שורותיה של סיאטל המקומית. עם כל הכבוד לשני המנהיגים שירדו מעט מגדולתם. בימים אלו כל חובב כדורגל אמריקאי עסוק בנושא אחד, הדחתו המפתיעה של לנדון דונובן מסגל היאנקים.

אין ספק כי הקשר האמריקאי הוא השחקן המשמעותי ביותר בתולדות הכדורגל האמריקאי. מלך שערי ה-M.L.S בכל הזמנים שגם מחזיק בשיא הכיבושים במונדיאל (5) מצא את עצמו מחוף לסגל הסופי של קלינסמן ועד רגעים אלו מתחוללות סערות בגזרה זאת. מי שדאג להוסיף שמן למדורה היה בנו של המאמן הגרמני - ג'ונתן קלינסמן. 

לנדון דונובן. כיצד היאנקים יגיבו להדחתו המפתיעה (GettyImages)
לנדון דונובן. כיצד היאנקים יגיבו להדחתו המפתיעה (GettyImages)
 

קלינסמן ג'וניור שמשמש כשוערה של הנבחרת האמריקאית עד גיל 18, לעג לדונובן שנחשב לדמות הפופולארית בענף בחשבון הטוויטר ופתח עוד פרק במלחמה שנפתחה בעיתוי הכי לא מתאים מבחינת נבחרת הפסים והכוכבים.

כדאי לשים לב: הילד שסחב את באיירן מינכן ב' לאליפות
נכון שנבחרת ארצות הברית לא נחשבת לאחת מאריות הכדורגל העולמי, אך מטורניר לטורניר היא עושה צעדים משמעותיים לעבר הכרה בינלאומית.התקווה הגדולה של האמריקאים בשנים הקרובות היא ג'וליאן גרין בן ה-18. החלוץ הצנום שנולד בטמפה, פלורידה, לאב אמריקאי ולאם גרמנייה, עזב בגיל שנתיים למולדתה של אמו ומאז שיחק בכל נבחרות גרמניה הצעירות.

המפנה הגדול בקריירה הקצרצרה של ג'וליאן התרחש באוקטובר האחרון, כשקלינסמן בכבודו ובעצמו, הגיע לפתע לאימון באיירן מינכן ושכנע את ג'וליאן כי המקום הנכון עבורו הוא דווקא בנבחרת הפחות נוצצת בין השתיים.יורגי, שהפך בין רגע לאויב הציבור הגרמני, ספג את האש והגן על שחקנו הטרי: "ג'וליאן ילד נהדר וחלוץ נפלא עוד יותר. כולם יודעים מה עשיתי עבור הכדורגל הגרמני, אבל לא אתן לילד כזה ללכת לאיבוד".

ג´וליאן גרין (רויטרס)
ג´וליאן גרין (רויטרס)
 

גרין עדיין לא קיבל הזדמנות של ממש בסגלו עתיר הכוכבים של פפ גוארדיולה אך במסגרת קבוצת המילואים הבווארית הוא בהחלט עשה חיל העונה, עם 15 שערים שסחפו את באיירן מינכן  ב' לאליפות.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */