יום שבת, 06.07.2024 שעה 05:17

עם הלשון בחוץ: פורטוגל תלויה בכשירות של CR7

פרוייקט המונדיאל של ONE: עם מאמן לוחמני וצעירים מפתיעים, פורטוגל רוצה להגיע הכי רחוק שאפשר. האם יש לסלסאו של אירופה מה להציע חוץ מכריסטיאנו?

|
כריסטיאנו רונאלדו. הכל תלוי בו (רויטרס)
כריסטיאנו רונאלדו. הכל תלוי בו (רויטרס)

בפורטוגל כבר לא יכולים להתגאות באותו דור זהב של תחילת שנות האלפיים ולמרות זאת מי שיוביל את נבחרת הסלסאו יהיה כמובן השחקן הטוב בעולם כיום - כריסטיאנו רונאלדו. האם הגלדיאטור שחוזר מפציעה יצליח לסחוב על גבו מדינה שלמה? עם מאמן חסר ניסיון, הגרלה קשה בשלב הבתים וטורניר מוקדמות איום ונורא. כולנו מחכים לגלות את התשובה.

מאמן: זיכרונות מיורו 2000 
אם בעשור האחרון ההתאחדות הפורטוגלית העדיפה למנות שועלים וותיקים ומנוסים כמו פליפה סקולארי וקרלוס קירוש, הפעם מי שיוליך את הסלסאו יהיה מאמן די אלמוני, פאולו בנטו שמו. לא בטוח שתזכרו לפרטי פרטים את קריירת המשחק של הקשר האחורי בדימוס, אך מדובר באחד הברגים החשובים בדור הזהב הפורטוגלי, דור שכלל את לואיש פיגו, רוי קושטה פרננדו קאוטו פאולטה ועוד רבים וטובים אחרים .

האירוע שנחרט בזיכרונם של חובבי הכדורגל בהקשר של קואץ' בנטו יהיה כמובן חצי הגמר ביורו 2000. היה זה כשצרפת קיבלה פנדל מפוקפק בדקה ה-120 אותו תרגם זינאדין זידאן לשער ניצחון סנסציוני. בנטו, שהיה ידוע בתור אחד השחקנים הרגועים והשקטים בסלסאו, זינק על השופט ביחד עם מספר שחקנים זועמים והורחק לתקופה של חצי שנה.

32 טריקים מושלמים למונדיאל

למרות אותו פיוז שנדלק לפתע, מדובר באחד המאמנים הכי שקטים שתראו הקיץ במונדיאל. בנטו שפרש ממשחק פעיל בגיל 35 החל את קריירת האימון במחלקת הנוער של ספורטינג ליסבון ופיתח ילדים צעירים כמו לואיש נאני, מיגל ולוסו וז'ואאו מוטיניו. עם כל הכבוד לדור הזהב אותו גידל פאוליטו, אם תביטו בפנתיאון הזכיות שלו, לא תמצאו בו יותר מדי תארים נוצצים. נתון זה גרם לסערה ציבורית די גדולה כשבנטו קיבל את התפקיד הנוצץ בגיל 40 בלבד.

מי שכמובן דאג לכבות את כל אותן שריפות היה לא אחר מאשר כריסטיאנו רונאלדו שיצא להגנתו של מאמנו הטרי: "פאולו הוא האיש הנכון בזמן הנכון" הצהיר מלך שערי פורטוגל והכוכב הבלתי מעורער. כמובן שאחרי אותו משפט אף אחד לא העיז לערער על סמכותו. אין זה סוד שבין CR7 ומאמנו הנוכחי ישנה הכרות טובה וארוכת שנים, השמועות מספרות שפעם אחר פעם כריסטיאנו המליץ לסר אלכס להכניס את בנטו לצוות המקצועי ביונייטד ולבסוף לרשת את מקומו של הסקוטי הוותיק. תוכנית זו כמובן לא יצאה לפועל, אך רצה הגורל (וכמובן רצה כריסטיאנו) ושני המכרים איחדו כוחות בנבחרת הלאומית.

פורטוגל (רויטרס)
שחקני נבחרת פורטוגל. הרבה שחקנים מוכשרים (רויטרס)
 

מערך משוער ושחקנים בולטים: כריסטיאנו גדול אחד
די סביר להניח שכל חובב כדורגל ישראלי בוודאי יוכל לדקלם בעל פה את מערך המשחק המשוער ואת השחקנים הבולטים של סניור פאולו. נבחרת פורטוגל כמובן עלתה למונדיאל מבית אותו חלקה עם נבחרתנו הדגולה. לאורך כל טורניר המוקדמות ומשחקי הפלייאוף מול שבדיה בנטו נשאר נאמן למערך 4:3:2:1 המסורתי. נכון שהרבה דברים יכולים עוד להשתנות אך ככל הנראה גם במונדיאל בברזיל בחוליית ההגנה יקבלו את הקרדיט צמד הבלמים פפה וברונו אלבס, בצדדים יתמכו פאביו קואנטראו בשמאל וז'ואאו פריירה מימין.

פאולו בנטו (יוסי ציפקיס)
פאולו בנטו. "האיש הנכון בזמן הנכון" (יוסי ציפקיס)
 

שלישיית הקישור המרכזית תכלול את מיגל ולוסו מאחור ואת ז'ואאו מוטיניו וראול מיירלש מלפנים. אלו שישלימו חולייה זאת יהיו כמובן כרסטיאנו רונאלדו משמאל ולואיש נאני מימין. על המשבצת האחרונה בחוד ההתקפה יתחרו הוגו אלמיידה והלדר פושטיגה.

נקודות תורפה: הכל יקום וייפול על CR7
גם בקטגוריה זאת נצטרך שוב לערוך השוואות בין שני היריבים המרים כריסטיאנו וליאו. נדמה כי ארגנטינה ופורטוגל חולקות בדיוק אותה בעיה עם שני הכוכבים הגדולים של נבחרתם. בדיוק כמו שהאלביסלבטה בונה על הפרעוש, כך גם הסלסאו בונה על CR7. אך אם בארגנטינה ישנם שחקנים נוספים כמו קון אגוארו, אנחל די מריה ופיפיטה היגוואין שיוכלו לשמש כמעין גלגל רזרבי במקרה של כישלון, נדמה כי בפורטוגל ההצלחה/הכישלון תלויים אך ורק בגלדיאטור של ריאל מדריד.

במשך כל טורניר המוקדמות ראינו אותה נקודת תורפה שחוזרת על עצמה שוב ושוב - כשכריס לא מספק את הסחורה, אין אף אחד שייקח את המושכות. כמובן שאי אפשר לזלזל ביכולתו של הזוכה בכדור הזהב אך אין ספק שמדובר בנקודת תורפה די בעייתית מבחינתו של בנטו.

רונאלדו חוגג עם הנבחרת (רויטרס)
רונאלדו חוגג עם הנבחרת. הכל תלוי בו (רויטרס)
 

מלבד התלות העצומה בכריס, נוכל לראות שבשני הטורנירים האחרונים בהם השתתפו בנטו וחניכיו הם פתחו ברגל שמאל. ביורו הקודם הם ניצלו רק במשחק האחרון בשלב הבתים עם ניצחון ענק על הולנד שפתח דרך חדשה עבורם. בטורניר המוקדמות הם גמגמו לאורך כל הקמפיין אך בסופו של דבר התעוררו עם פלייאוף ענק מול זלאטן וחבריו השבדים. כפי שתראו פורטוגל הוגרלה לבית לא פשוט בכלל, עם יריבות קשות כמו גרמניה, ארה"ב וגאנה כולם בפורטוגל יודעים שאין מקום לטעויות.

כדאי לשים לב: היהלום של ספורטינג
אין זה סוד כי נבחרת הסלסאו היא אחת מיצואניות הצעירים הגדולות באירופה. בסגל של בנטו נוכל למצוא לא מעט כוכבים צעירים שבוודאי יעשו חיל בשנים הקרובות. וויליאם קרבליו (22) מספורטינג ליסבון ורפא סילבה (21) מבראגה הם רק חלק מברי המזל שיזכו להשתתף בטורניר הכדורגל הגדול בעולם. אין ספק כי אם אחד מהם יצליח להשתלב במשחקיה של הסלסאו, צפויה לנו הנאה צרופה מפרחי הבוסר שיתחילו את פריחתם במונדיאל.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */