יום שישי, 05.07.2024 שעה 11:17

נעים להכיר: המרעננת הרשמית של הקיץ בברזיל

פרוייקט המונדיאל של ONE: נבחרת בלגיה מגיעה לגביע העולמי עם סגל מפוצץ בכישרון ושחקני מפתח מהפרמייר-ליג בכל עמדה על המגרש. כבשה שחורה-אדומה

|
נבחרת בלגיה 2014, יעירו את הטורניר?  (רויטרס)
נבחרת בלגיה 2014, יעירו את הטורניר? (רויטרס)

פולטיקאי לשעבר על הקווים, ילד פלא שמתח ארבע מדינות עד הרגע האחרון, סגל עמוס בכוכבי על נוצצים נוטפי כישרון וטורניר מוקדמות שהשאיר את כולנו פעורי פה. השדים האדומים מגיעים לבלגיה בתור המרענן הרשמי של הקיץ.

מאמן: מארק וילמוטס, פולטיקאי על הדשא
ללא ספק מדובר באחד המאמנים הכי מעניינים שתראו הקיץ בברזיל. מארק וילמוטס נחשב עד היום לאחד השחקנים הטובים ביותר שידע הכדורגל הבלגי מאז ומעולם. הוא הוליך בזמנו את מכלן ביחד עם מיודענו אלי אוחנה לזכייה באליפות ובסופר קאפ האירופי, הניף גביע עם סטנדרד ליאז' ובמדי שאלקה הוא גם קינח בגביע גרמני וגביע אופ"א. מה עוד נוכל לספר לכם על הקשר ההתקפי לשעבר?

עד היום הוא נחשב למלך שערי בלגיה במונדיאל (5), בטבלת מלכי השערים הכוללת הוא נמצא רק במקום השני (29). תופתעו לגלות שלאחר פרישתו בשנת 2003 מארק החביב העדיף לעזוב את עולם הכדורגל דווקא לפוליטיקה, כן קראתם נכון. כשהוא בן 35 בלבד וילמוטס חבר לחברו הקרוב לואי מישל והצטרף למפלגת MR (מפלגה שמייצגת את דוברי הצרפתית בבלגיה) . לאחר תקופה מסוימת ידידינו הבין שעולם הפוליטיקה אפילו יותר מלוכלך מעולם הכדורגל וחזר לאהבתו הישנה.

מארק ווילמוטס מאמן נבחרת בלגיה  (רויטרס)
מארק ווילמוטס, פוליטיקאי על הקווים (רויטרס)
 

בתחילה הוא שימש כפרשן, לאחר מכן כסוכן שחקנים ממולח אך לבסוף מצא את הנחלה בתור עוזרו של ג'ורג' לייקנס, מאמנם הקודם של השדים האדומים. הרבה גבות הורמו כשאותו לייקנס עזב את הנבחרת חודשים ספורים לפני קמפיין מוקדמות המונדיאל האחרון לטובת קדנצייה בברוז', הרבה גבות גם הורמו שדווקא וילמוטס חסר הניסיון קיבל את התפקיד הנוצץ בעקבות לחץ מסיבי של השחקנים הבלגים. להפתעת כל אותם ספקנים, המאמן הטרי פשוט לקח את חבורת הצעירים הכישרוניים והפך אותם לאחת הנבחרות המפחידות בעולם.

חולמים להרכיב נבחרת? היכנסו

תחילה הוא שימש כפרשן וסיפק תובנות, לאחר מכן עבר לשמש כסוכן שחקנים, לאחר שראה את עולם הכדורגל דרך מכל צורה אפשרית, החליט לחזור אל כר הדשא. עבודתו הראשונה בתחום האימון הייתה בעוזרו של ג'ורג' ליינקס.

אחד מהחבר´ה. ווילמוטס וחניכיו
אחד מהחבר´ה. ווילמוטס וחניכיו
 

כאשר ליינקס החליט לעזוב את המשרה הנעימה בנבחרת לטובת קדנציה בברוז', הופעל לחץ מאסיבי של שחקני הסגל למנות את וילמוטס למאמן הראשי. להפתעתם של כל אותם ספקנים המאמן חסר הניסיון זכה בתפקיד והפך את מחסן הכישרון שנקרא נבחרת בלגיה, לאחת הנבחרות המפחידות בעולם.

הרכב משוער ושחקנים בולטים: 4:2:3:1, נבחרת הפריימרליג
כפי שטענו בפיסקה הקודמת הצלחתם של השדים האדומים בקמפיין המוקדמות האחרון הייתה פשוט מסחררת. בלגיה הוגרלה לאחד הבתים הקשים בטורניר, בית שכלל את קרואטיה, סרביה סקוטלנד ו-ווילס. החבורה האדומה פשוט לא ספרה אף אחת מיריבותיה ועלתה למונדיאל עם מאזן נפלא של 8 ניצחונות ושתי תוצאות תיקו בעשרה משחקים.

מתי בלגיה משחקת? לוח המשחקים להורדה

עד כה ראינו שהמערך המועדף על הפוליטיקאי לשעבר הוא 4:2:3:1. בין הקורות נמצא כמובן את אלוף ספרד הטרי ואחד השוערים הטובים בעולם טיבו קורטואה. בהגנה ככל הנראה תתנהל מלחמה לא פשוטה על חולצת ההרכב, היחיד שמקומו מובטח הוא בלם מנצ'סטר סיטי והקפטן הבלגי- וינסנט קומפני. על המקומות הנוספים לצידו יתחרו טובי אלדרוויירלד (אתלטיקו מדריד ) ניאל ואן בויטן (באיירן מינכן), תומאס ורמאלן (ארסנל ) ויאן ורטונגן מטוטנהאם.

חשבתם שהמלחמה בחוליית ההגנה מסובכת, מה תגידו על חוליית הקישור?ככל הנראה אקסל ויטסל (זניט סנט פרטסבורג( ומרוואן פלאיני (מנצ'סטר יונייטד( יתפקדו כשני קשרים אחוריים, בחלק היותר קדמי של הקישור תוכלו למצוא את דרייס מרטנס הנפוליטאני ואת קווין מיראלאס מאברטון באגפים. אלו שכמובן ישלימו פאזל מדהים זה יהיו אדן הזאר מצ'לסי שיהיה האיש המרכזי בהרכב המפחיד ורומלו לוקאקו מאברטון שיפתח כחלוץ בודד
 

קורטואה בטירוף (רויטרס)
קורטואה בטירוף (רויטרס)
 

נקודות תורפה: חוסר ניסיון
אחרי הקטגוריה האחרונה אתם בוודאי שואלים את עצמכם, איזה נקודות תורפה יכולות להיות לנבחרת כמו בלגיה? כוכבים נוצצים מהליגות הבכירות של אירופה, קמפיין מוקדמות מצוין ושחקני ספסל רעבים שרק מחכים לטרוף את הדשא. למרות כל אלו בלגיה הנוצצת היא עדיין נבחרת בבנייה. בדיוק כמו נבחרות שוויץ וקולומביה גם השדים חזרו לקדמת הבמה עם דור זהב אחרי תקופה חשוכה ארוכת שנים.

באיזה ערוץ בלגיה? לוח השידורים

עם כל הכבוד לוילמוטס וחניכיו הרעבים בניגוד לנבחרות כמו ספרד, ברזיל ארגנטינה וכו' הבלגים עדיין לא הוכיחו את עצמם בטורניר גדול עם הסגל הנוכחי. אין ספק כי הכישרון וההתלהבות בהחלט ישחקו תפקיד בהתקדמותם של השדים האדומים במונדיאל הקרוב, אך מבחינת ותק וניסיון בינלאומי בטורנירים בכזה סדר גודל לבלגים החביבים יש עוד דרך ארוכה.

שחקני בלגיה חוגגים (רויטרס)
שחקני בלגיה, יתגברו על חוסר הניסיון? (רויטרס)
 

כדאי לשים לב: היהלום של אולד טראפורד
משבצת הכוכב הבא תפוסה חזק חזק ברגליים המוכשרות של עדנאן ינוזאי, הקשר בן ה-19 שתיפקד כנקודת האור היחידה בעונה האפורה של דיויד מויס במנ'צסטר יונייטד.

הצעיר עדיין לא החליף קידומת לערוץ 20, ובשנה האחרונה זכה לפניות מארבע נבחרות שונות, עד שוילמוטס תפס את הפלא לשיחה צפופה ושכנע אותו לבחור בחולצה האדומה של בלגיה. קוסבו, אלבניה וכמובן אנגליה יצטרכו להמתין בסבלנות לחטוף את הכישרון הבא.

ינואזאי במדי נבחרת בלגיה  (רויטרס)
ינואזאי, יצליח לצבור דקות ? (רויטרס)
 

למרות עונה בכורה מלאת ניצוצות והכישרון הגדול, מעניין לדעת כיצד ינוזאי ישתלב בסגל המגובש ועטור הכוכבים של השדים האדומים. אנחנו בכל מקרה סופרים את הדקות.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטים כדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */