יום שבת, 06.07.2024 שעה 05:12

כמו שעון: נבחרת שווייץ מגיעה למונדיאל בזמן

פרוייקט המונדיאל של ONE: עם אוטמר היצפלד המעוטר, אינספור כישרונות והגרלה נוחה, ינסו ה"נאטי" לשחזר בטורניר בברזיל את שנות ה-30 המופלאות

|
נבחרת שווייץ . כוח עולה בכדורגל העולמי (רויטרס)
נבחרת שווייץ . כוח עולה בכדורגל העולמי (רויטרס)

מאמן שזכה בכל תואר אפשרי, דור זהב שמשחזר את שנות ה-30 המופלאות וחבורת צעירים מוכשרים ורעבים. האם שווייץ תחזור מהמונדיאל מברזיל כאימפריית כדורגל?

מאמן: אוטמאר היצפלד - "הגנרל" זולל התארים
כמעט בכל מקום בו אוטמאר היצפלד דרך, הוא גם הצליח. בתור שחקן הוא נחשב לאחד החלוצים הפורים באירופה וסיים קריירה ענפה עם 169 כיבושים. "הגנרל" כמובן לא הסתפק בשם תואר של שחקן עבר והחל לפתח את עצמו בתור מאמן, כפי שכולנו יודעים, משימה זאת הצליחה ובגדול. הגרמני בן ה-65 הוא ללא ספק אחד המאמנים הכי מוכרים ומוערכים כיום על מפת הכדורגל העולמית.

את דורטמונד הוא הוביל לשתי אליפויות וכמובן לזכייה מפוארת בליגת האלופות לאחר ניצחון סנסציוני על יובנטוס באותו גמר בעונת 1996/7. היצפלד שזכה פעמיים בתואר מאמן השנה בעולם לא עצר בצהוב והמשיך לתחנה הבאה בקריירה, אנו מתכוונים כמובן לבאיירן מינכן.

גם בבירת בוואריה השועל הגרמני לא נח לרגע מזלילת התארים. כולנו כמובן לא נשכח לו את אותו הפסד מפורסם למנצ'סטר יונייטד בליגת האלופות בגמר ליגת האלופות ב-1999, אך למרות טראומה זאת הוא נחשב עד היום לאחד האנשים האהובים במינכן בזכות פנתיאון מפואר של 5 אליפויות וכמובן זכייה בליגת האלופות ב-2001.

היצפלד (רויטרס)
היצפלד (רויטרס)
 

מה עוד הגנרל יכול לבקש? הוא קרע רשתות בתור שחקן, בתור מאמן הוא קטף 18 תארים שכוללים 9 אליפויות ובנוסף לכל אלו הוא גם נמנה בתור אחד "מארבעת המופלאים" שזכו בשני גביעי צ'מפיונס בשתי קבוצות שונות. נכון שארסנל אדיר זה היה מספק כמעט כל אדם בעולם אך עבור אוטמאר רק הצלחה בזירת הנבחרות תחתום קריירה בלתי נשכחת.

מערך משוער ושחקנים בולטים: על טהרת הסרייה A 
עד כה תוכניתו של הגנרל עובדת מצוין, הוא התמנה למאמן הנאטי לפני 6 שנים ומאז הם במגמת עלייה מתמדת. כיום שוויץ מדורגת במקום השמיני בעולם ולא מעט פרשני כדורגל טוענים שזאת סקוואדרה נאציונאלה הטובה ביותר מאז שוויץ המפוארת של שנות ה-30 ( בשנים אלה השוויצרים העפילו פעמיים ברציפות לרבע גמר המונדיאל ).

בדיוק כמו שעון שוויצרי, נראה כי הבחורים באדום הגיעו לרגע האמת כשהם בשיא כושרם. על המוקדמות הם דילגו בקלות עם מאזן נטול הפסדים שכולל 7 ניצחונות ו-3 תוצאות תיקו. עד כה בטורניר זה ובמשחקי ההכנה היצפלד עלה במערך די מבוקר של 4:5:1 כאשר השחקנים הבולטים הם כמובן סטפן ליכשטיינר מגינה הימני של יובנטוס, שלישיית הנאפולטינים שכוללת את בלרים דזמיילי, גוהקן אילנר ו- ואלון בראמי. בנוסף לאותם ליגיונרים איטלקים מי שיהיה אחראי על רגעי הברק והקסם בנבחרת שמדורגת בראש בית ה יהיה כמובן שרדן שאקירי.

שרדן שאקירי חוגג (רויטרס)
שאקירי חוגג. צפוי לספק את רגעי הקסם בנבחרת (רויטרס)
 

נקודות תורפה: חובת ההוכחה עדיין על כתפיה
כפי שהבנתם עד כה, לה נאטי בהחלט נחשבת לכוח עולה בכדורגל העולמי בשנים האחרונות. עם מאמן מנוסה שזכה בכל תואר אפשרי וכוכבים נוצצים שמעטרים את סגלן של הקבוצות הטובות בעולם, קשה מאוד למצוא נקודות תורפה. למרות כל אלו, עקב אכילס שבהחלט יכול להכשיל את היצפלד וחניכיו במונדיאל בברזיל הוא התפיסה העצמית הדי בעייתית בה השוויצרים נמצאים כרגע. מצד אחד הם מדורגים כראש בית, אך מצד שני הם עדיין נמצאים במרחק שנות אור מנבחרות כמו ספרד, ברזיל, גרמניה, ארגנטינה ואפילו איטליה והולנד .

נוכל לראות שמאז שהחלה הקדנציה של המאמן הגרמני בנבחרת הלאומית של שוויץ היא כשלה ברגע האמת. את המונדיאל הקודם היא פתחה עם ניצחון סנסציוני על נבחרת ספרד אך בשני המשחקים הבאים מול צ'ילה והונדורס היא השיגה רק נקודה אחת והודחה מהטורניר. במוקדמות יורו 2012 היא הוגרלה לבית די קשה עם אנגליה ומונטנגרו ולהפתעת כולם לא העפילה לטורניר שנערך באוקראינה ופולין. הפעם שוויץ בהחלט הרשימה בטורניר המוקדמות אך עם כל הכבוד לנבחרות כמו איסלנד, סלובניה ונורבגיה. בטורניר בברזיל היא תפגוש נבחרות הרבה יותר טובות.

נבחרת שווייץ (רויטרס)
נבחרת שווייץ. תפיסה עצמית בעייתית (רויטרס)
 

כדאי לשים לב: צמד החלוצים שהטריפו את הבונדסליגה
אין ספק כי קטגוריה זאת היא המעניינת ביותר עבורכם. הסגל השוויצרי פשוט עמוס בכוכבים צעירים שעושים חיל בליגות הבכירות באירופה. בצד שמאל של ההגנה כדאי מאוד לשים לב לריקרדו רודריגס. מגינה של וולפסבורג רק בן 21 אך עובדה זאת לא מנעה ממנו לכבוש 5 שערים ולבשל עוד 9 (מלך הבישולים של וולפסבורג) בעונה פשוט חלומית מבחינתו.

צעיר נוסף שכדאי לבחון מקרוב הוא גרניט שאקה בן ה-21. לצערו של קשרה האחורי של ברוסיה מנשדגלאדבך, מרכז השדה עמוס בגרזנים מנוסים, אך אם הוא יקבל את ההזדמנות הצעיר ממוצא אלבני בהחלט יראה לנו למה מנצ'סטר יונייטד רדפה אחריו במשך כל כך הרבה זמן.

גרניט שאקה (רויטרס)
שאקה. יוכיח למה יונייטד רדפה אחריו? (רויטרס)
 

יש עוד לא מעט צעירים מוכשרים בסגל השוויצרי אך נחתום בשני החלוצים האדירים שבוודאי יקרעו הרבה רשתות הקיץ בברזיל. אדמיר מחמדי (23) ויוסיף דרמיץ' (21 ) צמד הילדונים הגיע בתחילת העונה לבונדסליגה והוכיח עד כמה עתידה של נבחרת שוויץ גדול . מחמדי הצטיין במדי פרייבורג עם 12 שערים. נירנברג אולי הציגה עונה איומה שבסופה היא נשרה לליגה השנייה אך היא בהחלט יכולה להתנחם ביכולת אדירה של דרמיץ' שהפציץ במדיה 17 שערים שזיכו אותו ללא ספק בתואר תגלית השנה בליגה הגרמנית.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */