יום שבת, 05.10.2024 שעה 02:35

אולי הפעם: דרוגבה וטורה רוצים להגיע הכי רחוק

פרוייקט המונדיאל של ONE: חוף השנהב מעולם לא עברה את שלב הבתים ותנסה לשבור את הנאחס בעזרת הכוכבים הנוצצים. פנו את השבילים, הנה הפילים

|
דרוגבה. סוף סוף יעלה לשמינית? (רויטרס)
דרוגבה. סוף סוף יעלה לשמינית? (רויטרס)

אחרי שסבלו מחוסר מזל משווע בהגרלות של שני המונדיאלים האחרונים, נבחרת הפילים האפריקאית מגיעה לקיבוץ הגלויות של בית 3 כשהיא פייבוריטית מובהקת. עם מאמן חסר ניסיון; סגל עטור כוכבים וחסר אופי; ונקודת תורפה משמעותית בין הקורות, האם שירת הברבור של דידיה דרוגבה תסתיים עם חיוך?

מאמן: סברי לאמו-מי?
די סביר להניח שמעולם לא שמעתם את השם סברי לאמושי, מדובר באחד המאמנים האלמוניים ביותר שדרכו אי פעם בטורניר בסדר גודל כמו המונדיאל. הצרפתי בן ה-42 מעולם לא אימן בשום קבוצה או נבחרת לפני שקיבל את המינוי הנוצץ לנבחרת הפילים. יליד ליון ששיחק בין השנים 1990 ל-2009 בצרפת, איטליה ובקאטר, יוליך את הנבחרת האפריקאית הבכירה כיום ואין ספק כי מדובר בהחלטה תמוהה למדי.

בפעמיים הקודמות (והיחידות) בהן חוף השנהב העפילה למונדיאל, היא סבלה מחוסר מזל משווע. ב-2006 דרוגבה וחבריו הוגרלו לבית המוות שכלל את ארגנטינה, הולנד וסרביה (באותם ימים סרביה ומונטנגרו). 4 שנים לאחר מכן, שוב הפילים הוגרלו לבית המוות, הפעם עם ברזיל פורטוגל וצפון קוריאה. סוף כל סוף המזל שיחק לטובת האפריקאים שהוגרלו לקיבוץ גלויות שכולל את נבחרות קולומביה, יוון ויפן. לכל הדעות, בית שממנו היא אמורה לעשות את העבודה ולעלות.

מערך משוער ושחקנים בולטים: צמד הטיטאנים מוכן לפעולה
בדומה לנבחרת קולומביה, יריבתה של נבחרת הפילים בבית 3, גם ל-לאמושי יש סגל נוצץ ועטור כוכבים מהליגות הבכירות באירופה. בטבילת האש הראשונה של הצרפתי, באליפות אפריקה בשנה שעברה (אליה נחזור בהמשך), הפילים עלו במערך 4:4:2 כאשר הברגים החשובים ביותר היו כמובן דידיה דרוגבה בחוד ויאיא טורה במרכז השדה.

דרוגבה וטורה חוגגים (רויטרס)
דרוגבה וטורה חוגגים (רויטרס)
 

מלבד שני הטיטאנים תוכלו למצוא את ג'רבינו שהציג שנת רנסאנס במדי רומא, עמנואל אבווה וקולו טורה בהגנה, ועוד מספר מפואר של ליגיונרים כמו סלומון קאלו, ארתור בוקה ו-ווילפרד בוני.

נקודות תורפה: מגדל בבל אפריקאי
כפי שראיתם בפסקה הקודמת, בסגל הפילים יש לא מעט כוכבים נוצצים שמעטרים את הקבוצות בליגות הטובות באירופה. תוסיפו לכך ששני הכוכבים דרוגבה ויאיא טורה הם גם מנהיגים, ותקבלו מתכון בטוח להצלחה. לצערם הרב של חובבי הכדורגל האפריקאי, פעם אחר פעם הכתומים מגיעים לרגע האמת בשיא תפארתם, אך בסופו של דבר גם כושלים בו מבחינה מנטאלית.

וילפריד בוני (רויטרס)
וילפריד בוני. יצטרך לסייע רבות לדרוגבה וטורה כדי שהנבחרת תצליח (רויטרס)
 

אם בשני המונדיאלים האחרונים אפשר היה להצביע על חוסר מזל בהגרלה, בכל אליפויות אפריקה האחרונות אליהן הגיעה חוף השנהב כפייבוריטית מובהקת, סגל הטיטאנים הפך ברגעים המכריעים לאוסף של שחקנים מוכשרים שכל אחד חושב קודם כל על עצמו - מה שהביא לנפילה כואבת.

מלבד אוסף הכוכבים שהופך ברגעי ההכרעה "למגדל בבל", ולמאמן חסר הניסיון, נקודת תורפה נוספת ומשמעותית ביותר היא עמדת השוער. עם כל הכבוד לשלישיית השוערים: בובאקר "קופה" בארי (לוקרן), סאיובה מאנדה (סטאבאק) ו-סילביאן גבוהואו (סאווה ספורט), נדמה כי לא מעמדה זאת תבוא הישועה עבור האפריקאים.

קולו טורה ודרוגבה. המונדיאל האחרון של החלוץ (רויטרס)
קולו טורה ודרוגבה. המונדיאל האחרון של החלוץ (רויטרס)
 

כדאי לשים לב: מגן העתיד של ברצלונה? 
מי שיעסיק את הסקאוטים הרבים שיגיעו למשחקיה של הפילים החביבים הוא סרג' אורייר, אחד השחקנים הצעירים המצטיינים שנראו בצרפת העונה . המגן הימני של טולוז אומנם רק בן -21 אך השנה הפך לאחד השמות החמים ביותר באירופה. חברו לקבוצה של עדן בן בסט, כבש העונה 6 שערים והציג יכולת אדירה שקשרה את שמו גם בתור יורשו העתידי של דני אלבס בברצלונה. אין ספק כי טורניר טוב על במת הכדורגל הגדולה בעולם בהחלט יספק סיבות נוספות לחרושת השמועות סביב הצעיר הכשרוני.

מגן העתיד של ברצלונה. אורייר במדי נבחרתו
בעונה הבאה בקטלוניה? אורייר במדי נבחרתו
 

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */