יום רביעי, 03.07.2024 שעה 08:09

בדרכו של דייגו: הפעם מסי חייב לזכות בגביע

פרוייקט המונדיאל של ONE: למרות חוסר הניסון על הקווים, החוד המאיים והכוכבים, ארגנטינה תקום ותיפול על שחקן אחד. האם הפרעוש ייקח אותה עד הסוף?

|
מסי. מדינה שלמה סומכת עליו (רויטרס)
מסי. מדינה שלמה סומכת עליו (רויטרס)

קוסם חסר ניסיון על הקווים, שוער שהתייבש עונה שלמה על הספסל וכוכב מתוסכל שנשאר בבית. כל אלו לא משנים. בכל ארגנטינה יודעים שבסופו של דבר, עלייתה ונפילתה של נבחרתם תלויה אך ורק באיש אחד - לאו מסי. עם חוליית התקפה מפלצתית ופרעוש אחד עם טונות של אחריות על הגב, האלביסלסטה מסתערת לקראת זכייה שלישית במונדיאל.

מאמן: אלחנדרו סאבז'ה - קוסם כשחקן, חסר ניסיון על הקווים 
בתור שחקן, אלחנדרו "פאצ'ורה" סאבז'ה נחשב לאחד הקוסמים הגדולים ביותר בכדורגל הדרום אמריקאי בשנות השמונים, עד כמה גדול אתם שואלים? ב-1978 שפילד יונייטד חיפשה קשר צעיר ונוצץ שיוליך אותה לעבר פסגת הליגה האנגלית. בסופו של דבר שני ארגנטינאים כישרוניים נותרו המתמודדים האחרונים לתפקיד המבוקש, האחד - סאבז'ה ששיחק אז בריבר פלייט והשני היה דייגו ארמנדו מראדונה מארחנטינוס ג'וניורס.

לאחר מספר לבטים המועדון האנגלי החליט לוותר על הפרחח מארחנטינוס, בין היתר בשל דרישות כספיות מוגזמות ולהחתים את אל מג׳יקו סאבז'ה. כולנו יודעים מה צפן העתיד עבור השניים. אחרי ששמעתם את אחד הסיפורים המפתיעים בקריירת המשחק של אלחנדרו, הגיע הזמן לעבור לקריירת האימון: "זה ללא ספק חלום שהתגשם עבורי, לא האמנתי שאקבל את נבחרת ארגנטינה כל כך מוקדם בקריירה", אמר המאמן החדש.

מסתבר שגם הארגנטינאי בן ה-59 לא בדיוק האמין שדווקא הוא יקבל את האלביסלסטה לאחר 3 עונות אימון בלבד. נכון שאי אפשר לזלזל בשני עשורים בהם שימש כעוזרו הנאמן של דניאל פאסרלה ובטח שלא בתקופה האדירה באסטודייאנטאס אותה הוליך לאליפות ולזכייה נוצצת בגביע הליברטדורס, אך מינויו של הקוסם עורר לא מעט ביקורות במולדתו.

התקפה חלומית וחפסיטו שחוזר למיקומו הטבעי
עד כה מינויו של "פאצ'ורה" בהחלט הוכיח את עצמו בטורניר המוקדמות בו הארגנטינאים סיימו ראשונים. למרות שאי אפשר בדיוק לקבוע את רמת התכולים לבנים על פי קריטריון זה, בהחלט ניתן לראות כי שיטת המשחק המועדפת על המאמן הלאומי היא 4:3:3.

סאבלה עם גאגו ומסצ´ראנו (רויטרס)
סאבלה עם גאגו ומסצ´ראנו (רויטרס)
 

אין צורך להציג יותר מדי את השחקנים בתכול לבן. חוליית ההגנה תורכב ככל הנראה משניים מתוך שלושת הבלמים: אזיקייל גראיי, פדריקו פרננדס והוגו קומפניירו. באגפים יהיו אלה פאבלו סאבלטה מימין ומרקוס רוחו בשמאל. חאבייר מסצ׳ראנו סוף כל סוף יחזור לתפקידו הטבעי בקישור האחורי כשמשמאלו יוצב אנחל די מאריה. אלו שיתחרו על המקום הנוסף לצידם של חפסיטו והאיטריה יהיו פרננדו גאגו, אבר באנגה ולוקאס ביגיליה.

ללא ספק החוליה המבטיחה ביותר בסגל התכול לבן היא חוליית החוד. החלק הקדמי של הארגנטינאים מורכב ללא שום צל של ספק משחקני ההתקפה הטובים והמסוכנים בעולם. בשפיץ ניצב לו גונזאלו היגוואין, מעט מאחוריו, סרחיו אגוארו ועל הספסל מחכים להזדמנות רודריגו פלאסיו ואזיקייל לאבצי. רגע, יכול להיות ששכחתי מישהו ? הגיע הזמן לעבור לקטגוריה הבאה.

נקודות תורפה: התלות האין סופית במסי ושוער שלא משחק
אין זה סוד כי בסופו של יום עלייתה או נפילתה של ארגנטינה תלויה אך ורק באיש אחד - ליונל מסי. הפרעוש שזכה בכל תואר אפשרי במדי ברצלונה יודע שהוא חייב להוביל את נבחרתו לזכייה אם ברצונו להיכתב בדפי ההיסטוריה לצד אגדות הדשא הטובות ביותר. לצערו/ שמחתו של אל דיוס הוא לא היחיד שיודע זאת.

מסי מאוכזב (רויטרס)
מסי מאוכזב. בפעם הקודמת הוא קרס תחת הלחץ (רויטרס)
 

החל מהרגע הראשון שבו סאבז'ה נכנס לתפקיד המאמן הוא הפקיד את המפתחות בידיו של הפרעוש. כצעד ראשון הוא העניק לו (שוב) את סרט הקפטן ולאחר מכן ביסס את כל שיטת המשחק אך ורק עליו. כמובן שאי אפשר לזלזל ביכולתו של השחקן הטוב בעולם, אך עד כה ברגעי האמת הוא לא התעלה על עצמו במדי הנבחרת. אם גם בטורניר בברזיל הוא ישחזר את העונה הפושרת שלו מברצלונה, קשה לראות מישהו אחר שייקח את ממנו את המושכות.

בנוסף לתלות העצומה במסי, נקודת תורפה נוספת ולא פחות משמעותית היא עמדת השוער. אם תבחנו את סטטיסטיקת המשחק של סרחיו רומרו, תגלו שהוא עמד העונה רק בשני משחקים בשערה של מונאקו. סאבז'ה כבר הצהיר שלמרות מיעוט הדקות מקומו של רומראו בין הקורות מובטח. תוסיפו לכך את ההגנה הבינונית של נבחרת האלביסלסטה ותקבלו מתכון ללא מעט צרות.

כדאי לשים לב: חסרו של קרלוס טבס עלול לעלות ביוקר
הפעם בקטגוריה זאת אנו הולכים לחרוג ממנהגנו, הרי כל חובב כדורגל כמעט, מכיר את סגל ארגנטינה על בוריו ולמען האמת גם אם ממש תתאמצו לא תוכלו למצוא איזה צעיר אלמוני ונמרץ שמונדיאל זה ישמש לו לקפיצת המדרגה הרצינית בקריירה. הפעם, כדאי לשים לב למי שלא הוזמן לסגל האלביסלטה - אנו מתכוונים כמובן לקרלוס טבס.

קרלוס טבס מאוכזב (רויטרס)
קרלוס טבס. למרות עונה גדולה ביובה, קרליטו נשאר מאוחר (רויטרס)
 

חלוצה של יובנטוס ללא ספק היה השחקן הטוב ביותר באיטליה העונה. קרליטוס שהצהיר שיפרוש בגיל 30 לא בדיוק עמד במילה שלו והציג את אחת מעונות השיא בקריירה שלו עד עתה. אל אפצ'ה שקרע רשתות בכל מקום אליו הגיע, הוכיח השנה שמלבד היותו סקורר נפלא הוא גם מנהיג שלוקח על עצמו אחריות כשהמצב בקרשים.

מי שעקב אחרי הסרייה A יודע שאלמלא יכולתו של החלוץ הארגנטינאי להוציא את הגברת הזקנה בכל פעם מחדש מהבוץ, לא בטוח שקונטה וחניכיו היו זוכים בסקודטו השלישי ברציפות. כמעט כולם במולדתו ציפו שהעונה האדירה שכללה 19 שערים ו-7 בישולים יחזירו מחדש את קרליטוס למדים הלאומיים אך מישהו כנראה חשב אחרת. לא ברור עדיין אם מדובר בהחלטה מקצועית של סאבז'ה או שציפור, יותר נכון פרעוש לחשו לו. אך אין ספק שאי זימונו ישאיר את מסי בתור המנהיג היחיד והבלתי מעורער של ארגנטינה, האם מהלך זה ישתלם? כולנו מחכים לרגע האמת.

כתבה נוספת בסדרה
נבחרת ברזיל

אסור לפספס
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
נגןתופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
תופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
נגןמסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
מסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
נגןניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
ניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */