יום שני, 08.07.2024 שעה 09:06

כשהשמש עולה: יפן פותחת מונדיאל חמישי ברצף

פרוייקט המונדיאל של ONE: עם השועל הוותיק זאקרוני, ליגיונרים מוכשרים בכל אירופה, קגאווה, הונדה ופירלו יפני אחד - הסמוראים הכחולים יוצאים לקרב

|
נבחרת יפן. מונדיאל חמישי לארץ השמש העולה (רויטרס)
נבחרת יפן. מונדיאל חמישי לארץ השמש העולה (רויטרס)

זריזות ויעילות יפנית, טקטיקן איטלקי שיצא ממשבר, מושבה גרמנית ושני כוכבים במצוקה. הסמוראים הכחולים מגיעים למונדיאל החמישי ברציפות ואל תתפלאו אם הם ימשיכו עד לשלבים הגבוהים ביותר.

מאמן: זאקרוני. שועל וותיק באיטליה, אלוף טרגדיות ספורטיביות
מי שמחזיק את שרביט האימון של "הסמוראים הכחולים" הוא  אלברטו זאקרוני, אחד השועלים הוותיקים ביותר שיגיעו לברזיל הקיץ. במשך 27 עונות, הסתובב לו "זאק" ברחבי מדינת המגף והדריך כמעט כל קבוצה אפשרית.

פריצת הדרך של הטקטיקן המחונן בן ה-61 הגיעה באמצע שנות ה-90. זאקרוני הגיע לאודינזה והפך אותה מקבוצה קטנה ואלמונית לקוטלת ענקים. הישג מרשים זה הנחית את אלברטו ב-1998 בסן סירו, שם הוליך את מילאן לאליפות (התואר היחיד של זאקארוני בסרייה A). עם כל הכבוד לאותו סקודיטו מרשים, האירוע אותו יזכרו יותר מכל בקדנציה המילאנזית, הוא המהפך הגדול ביותר בכל הזמנים בליגת האלופות, כאשר לה קורוניה חזרה מפיגור 1:4 וניצחה בגומלין 0:4.

מלבד אותו הפסד מפורסם בצ'מפיונס, זאקרוני היה חתום על לא מעט אירועים טראגיים בקבוצות השונות אותן אימן בסרייה A; כשאימן את לאציו, הושפל 1:5 על ידי רומא בדרבי החם של עיר הנצח, כשהדריך את אינטר ב-2003/4, הודח שוב מליגת האלופות לאחר שהושפל 1:5 מול ארסנל. חשבתם שמסכת ההשפלות הסתיימה? טעות בידיכם. ב-2010 זאקרוני אימן את יובנטוס והודח במפתיע מהליגה האירופית על ידי פולהאם, גם הפעם אחרי שהוליך 1:3 במשחק הראשון וספג 1:4 דרמטי בגומלין.

אלברטו זאקרוני חוגג עם היפנים העפלה למונדיאל (רויטרס)
אלברטו זאקרוני חוגג עם היפנים העפלה למונדיאל (רויטרס)
 

כנראה שאחרי 27 שנות אימון ב-13 קבוצות שונות, אלברטו החליט לשנות אווירה (וכנראה גם את המזל הרע שרדף אחריו) והפך לאיטלקי הראשון שאימן את יפן אי פעם. מסתבר שהשילוב בין הטקטיקה האיטלקית למהירות והזריזות האסייתית, הוכיח את עצמו וכיום זאק נחשב לאחד המאמנים הטובים ביותר שאי פעם נחתו בארץ השמש העולה. עד כה ב-4 שנים, הוליך זאקרוני את הסמוראים הכחולים לזכייה באליפות אסיה ב-2011, אליפות מזרח אסיה ב-2013 וכמובן עלייה מרשימה למונדיאל הנוכחי.

מערך: 3:4:3 לתפארת גרמניה
לאורך כל הקריירה, האיטלקי הוותיק התפרסם בזכות מערך ה-3:4:3 הייחודי שלו. ככל הנראה, גם במונדיאל הקרוב הסמוראים הכחולים יעלו במערך זה, כשיוטו נאגטומו (אינטר) ישמש כמעין מגן/קיצוני בצד שמאל. בשער תוכלו למצוא את איז'י קוואשימה, חניכו המצטיין של גיא לוזון בסטאנד ליאז' ואחד השוערים הטובים בבלגיה. מלבד שני אלה, בסגלו של זאקרוני תוכלו למצוא מושבה גרמנית שכוללת את הירוקי סאקאי, מגנה הימני של האנובר, כאשר האג'ימה הוסוגאי (הרטה ברלין) והירושי קיוטאקה (נירנברג) בקישור. את חוליית החוד מעטרים כמובן צמד הסילונים שינג'י אוקזאקי (מיינץ) ו-יויה אוסאקו (מינכן 1860).

שינג´י קגוואה במדי הנבחרת (רויטרס)
שינג´י קגוואה במדי הנבחרת (רויטרס)
 

נקודות תורפה: נחיתות פיזית, קגוואה והונדה בכושר ירוד
עם כל הכבוד לליגיונרים בגרמניה, נבחרת יפן תקום ותיפול על יכולתם של שינג'י קגוואה וקייסוקה הונדה בסופו של יום. לצערו של זאקרוני, שני השחקנים המשמעותיים והטובים ביותר בסגלו של חוו עונה לא פשוטה במדי קבוצותיהן. הונדה, שהתרגל להיות השליט הבלתי מעורער של צסק"א מוסקבה, לא הצליח לשחזר את יכולתו הרגילה מאז שעבר לשורות מילאן בחלון ינואר. קגוואה, שלפני שנתיים שיגע את כל אירופה עם יכולת אדירה במדי דורטומנד, נראה כמו צל של עצמו מאז המעבר למנצ'סטר יונייטד תמורת 16 מיליון יורו. אין ספק כי אם הנבחרת האסייתית תרצה להעפיל מבית ג', היא תהיה חייבת את השניים ביכולת הרבה יותר טובה.

הונדה מאוכזב (רויטרס)
הונדה מאוכזב. עונה קשה לקשר היפני במדי מילאן (רויטרס)
 

מלבד הכושר הירוד של שני הכוכבים, נקודת תורפה נוספת היא הנחיתות הפיזית של היפנים. הטורניר בברזיל יהיה המונדיאל החמישי ברצף אליו מעפילה החבורה בכחול, למרות שבכל אליפות עולם אנו חוזים במגמת שיפור חדה וברורה בכל הקשור לטכניקה ולטקטיקה. אלא שנדמה כי בסופו של דבר, האסייתים תמיד נופלים בגלל נתון זה. דוגמא מובהקת לכך ניתן היה לראות בגביע הקונפדרציות בשנה שעברה, אז חניכיו של זאק הציגו כדורגל נפלא ומהיר, אך בכל שלושת המשחקים הפסידו בגלל נחיתות בקרבות פיזיים.

כדאי לשים לב: הוטארו יאמגושי, או בכינויו - פירלו היפני
הסגל היפני כולל לא מעט שחקנים שמככבים באנגליה, איטליה וכמובן גרמניה. שחקן כישרוני שעדיין לא נטש את הקן האסייתי החם, הוא הוטארו יאמגושי. קשרה של קרזו אוסאקה, קבוצתו של דייגו פורלאן, נחשב ל-"פירלו היפני". טבילת האש של הבחור הכישרוני בן ה-23 בנבחרת הייתה בשנה שעברה באליפות מזרח אסיה. יאמגושי לקח את ההזדמנות בשתי ידיו ונבחר לשחקן המצטיין באותו טורניר. השחקן הצעיר בסגלו של זאקרוני לא יזכה בחולצת ההרכב ככל הנראה, אך לא מעט סקאוטרים יעקבו אחר כל צעד וצעד שלו בטורניר בברזיל.

הוטארו יאמגושי מול אדן הזאר (רויטרס)
הוטארו יאמגושי מול אדן הזאר (רויטרס)
 
אסור לפספס
נגןהקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
הקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
נגןרק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
רק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */