יום שישי, 20.09.2024 שעה 22:34

מכבי במקום ה-2 בטבלת הזכיות בגביע האירופי

הצהובים שחגגו את הזכייה ה-6 בתולדותיהם, השתוו למספר הזכיות של פנאתיניאקוס וצסק"א. בלאט חתום על הישג שמחזיקים רק עוד חמישה מאמנים

|
שחקני מכבי בטירוף (GettyImages)
שחקני מכבי בטירוף (GettyImages)

אם נעצור לרגע מטירוף הניצחון של מכבי תל אביב על ריאל מדריד בגמר היורוליג, נצא לשנייה מכל החגיגות ונביט על הזכייה ההרואית של מכבי תל אביב בתואר האירופי בפעם השישית בתולדותיה בפרספקטיבה מעט שונה, אפשר יהיה להבין גם את המשמעות ההיסטורית של הזכייה הזאת.

הצהובים זכו הערב (ראשון) בפעם השישית בתואר האירופי, כאמור, והשתוו במספר הזכיות שלהם לזה של פנאתינייקוס וצסק"א מוסקבה, אשר לכל אחת מהן גם שישה תארים.

עם זאת, הצהובים רשמו גמר מספר 15 ולמעט שש הזכיות יש להפ תשעה הפסדים במעמד הזה לעומת הפסד אחד של היוונים וחמישה של הרוסים. כך שמבחינת טבלה היסטורית של זכיות, הצהובים טיפסו למקום השני רק אחרי ריאל מדריד שבאמתחתה שמונה זכיות.

דייויד בלאט, שזכה לראשונה בתואר האירופי כמאמן ראשי, נכנס בזכות הניצחון על ריאל מדריד בגמר לרשימה מצומצת של חמישה מאמנים אשר זכו בתואר האירופי, באליפות אירופה ובמדליה אולימפית. שאר המאמנים שעשו זאת הם סנדרו גאמבה, אלכסנדר גומלסקי, מילקו נובוסל דושאן איבקוביץ' וזליקו אוברדוביץ'.

ענק: החגיגות המרגשות בשריקת הסיום

גיא פניני, קפטן הצהובים, זכה להניף לראשונה בקריירה שלו את גביע היורוליג. הקפטן לא היה שותף כמובן לשושלת הגדולה בימי פיני גרשון, ולמעט דייויד בלו, זוהי זכייה ראשונה בתואר הנכסף לכל השחקנים.

דייויד בלאט חוגג (GettyImages)
דייויד בלאט. נכנס לרשימה מצומצת של מאמנים (GettyImages)
 
אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */