יום רביעי, 03.07.2024 שעה 07:44

בקצב הסמבה: ברזיל מסתערת על גביע שישי

פרוייקט המונדיאל של ONE: סגל עמוס בכוכבים בכל עמדה, כדורגל התקפי ומרתק וכמובן ניימאר שחוזר למולדתו האהובה. סקולארי יודע: רק זכייה באה בחשבון

|
נבחרת ברזיל (רויטרס)
נבחרת ברזיל (רויטרס)

עם כל הכבוד לנבחרות המופלאות שישתתפו בטורניר הכדורגל היוקרתי בעולם. כולנו יודעים שיש פייבוריטית אחת מובהקת וברורה - ברזיל. מאמן עטור ניסיון ותארים בדמותו של פליפה סקולארי על הקווים. שילוב קטלני של ילדונים כישרוניים ומבוגרים מנוסים שמציגים כדורגל התקפי, וכמובן ניימאר שמגיע לטבילת האש הגדולה בתור מנהיג הסלסאו.

בלי רונאלדיניו וקאקה אך עם ילד פלא חדש והמון שמחת חיים בחדר ההלבשה, כל אחד ואחד מחניכיו של "ביג פיל" יודע - אל מול עיניהם הבוחנות של הקהל הביתי, גם המקום השני ייחשב ככישלון צורם. 

מאמן: ביג פיל המוכר והטוב
בעמדה זאת נוכל למצוא כמובן את לואיס פליפה סקולארי הוותיק והטוב. האיש והשפם קיבל את המושכות לסלסאו בינואר בשנה שעברה לאחר שמאנו מנזס לא בדיוק הצליח לבצע את מהפכת הצעירים עליה דיבר כל כך הרבה זמן, מהפכה שהוציאה את הצהובים מדירוג העשירייה הפותחת של פיפ"א לראשונה מאז 1993 .

נכון שאין הוקוס פוקוס בכדורגל אך מסתבר שהמאמן הוותיק שחזר לנבחרת לראשונה מאז 2003 התאים כמו כפפה לנבחרת הלאומית. המבחן הראשון של "ביג פיל" עבר בהצלחה יתרה כאשר ברזיל הניפה בשנה שעברה את גביע הקונפדרציות לאחר מאזן מושלם של 5 נצחנות מ-5 משחקים שאופיינו בכדורגל התקפי ונפלא. כעת סקולארי בן ה-65 שזכה בכל תואר אפשרי בזירה המקומית, רוצה לשחזר עוד זכייה אחת, אנו מתכוונים כמובן לזכייה במונדיאל אי שם ב-2002

לואיז פליפה סקולארי (רויטרס)
לואיז פליפה סקולארי (רויטרס)
 

מערך ושחקנים בולטים: גם בלי רונאלדיניו וקאקה אין מה לדאוג
כמעט לאורך כל קריירת האימון פליפאו דגל בשיטת ה-4:3:3, גם במונדיאל הקרוב, הצופים הנרגשים מסביב לגלובוס ככל הנראה ייהנו מאותה שיטה התקפית. בשער תוכלו למצוא את אקס אינטר ג'וליו סזאר, בהגנה ניצבים להם טיאגו סילבה ודויד לואיז, שניים מהבלמים הטובים בעולם ולצידם ראפיניה (דני אלבס) ומרסלו. את חוליית הקישור יאיישו פרננדיניו, פאוליניו ואוסקר שיחשק מעט קדימה. בחוד נמצא כמובן את ניימאר והאלק בצדדים ואת פרד (ג'ו ) בשפיץ .

ישנם הרבה מאוד שמות בולטים אותם לא תמצאו בסגלה של הנבחרת שהניפה את גביע העולם 5 פעמים (שיאנית הזכיות) . כוכבים נוצצים כמו הברווזון, אלשנדרה פאטו שלא מזמן נחשב לאחד מהכישרונות הגדולים בעולם. רוביניו שגם אי שם ענה על אותה הגדרה של ילד פלא וכמובן הסיפור העצוב ביותר זה של קאקה. הקשר האגדי שהיה השחקן הטוב בעולם לפני שהתחילה מלחמת הטיטאנים בין מסי ורונאלדו, שקע עמוק בסגל הנוצץ של ריאל מדריד ולמרות יכולת לא רעה בכלל במדי אהובתו הישנה מילאן, ככל הנראה יראה את המונדיאל מהבית

השלישייה שתצפה במונדיאל מהבית. קאקה, רוביניו ורונלאדיניו
השלישייה שתצפה במונדיאל מהבית. קאקה, רוביניו ורונלאדיניו
 

נקודות תורפה: איזה ניימאר נקבל?
עם כל הכבוד לאלו שלא יהיו וגם לכוכבים הנוצצים שכן יהיו, הצלחתה של הסלסאו תלויה יותר מכל בילדון בן 22. כולם יודעים שהאקס פקטור של הברזילאים יהיה ילד הפלא שחוזר למולדתו האהובה אחרי שנה סבירה פלוס בברצלונה. אם השמחה וחדוות החיים של אקס סנטוס יחזרו אליו בהחלט לצופים הברזילאים יש למה לצפות. אם הוא ימשיך את יכולתו המבוקרת מעונתו הראשונה במדי הבלאוגרנה, סקולארי בבעיה.

לא רק התלות בניימאר מהווה נקודת תורפה עבור הברזילאים. העובדה כי נבחרתם לא השתתפה בטורניר המוקדמות בהחלט מהווה סימן שאלה די גדול. הרי בתור ישראלים שמתפארים בתואר ״הנבחרת הטובה בעולם במשחקי ידידות״ כולנו יודעים שברגע האמת הדברים נראים אחרת. בזמן שנבחרות אירופאיות בכירות כבר ערכו את ניסוי הכלים שלהן ביורו האחרון, הסלסאו המשיכה להחליף הרכבים כמו גרביים. (כמובן שלא נזכיר את טורניר הקופה אמריקה הכושל).

ניימאר חוגג מול פורטוגל (רויטרס)
ניימאר, הכל על הכתפיים שלו (רויטרס)
 

כדאי לשים לב: ילד הפלא של שחטאר ושטויות בחדר ההלבשה
אין זה סוד כי סגלו של סקלוארי הוא ללא ספק אחד הסגלים הנוצצים והמוכרים בטורניר, למרות זאת, פרי בוסר שעדיין לא עשה את הקפיצה הגדולה הוא קשרה של שחטאר דונייצק- ברנארד. הקשר הצנום בן ה-21 היה אחד הברגים החשובים של אתלטיקו מיניירו בגביע הליברטדורס בשנה שעברה ואם הוא יקבל הזדמנות להוכיח את עצמו בסגל הטיטאנים של פליפה, בהחלט כדאי לבחון אותו מקרוב.

למרות נקודות התורפה אותן הצגנו מקודם, עדיין ברזיל היא הנבחרת עם יחסי הזכייה הגדולים ביותר בטורניר ( יחס 1 ל 4 ) ולמען האמת, לסוכנויות ההימורים בהחלט יש מספיק סיבות לתת את היחס הנמוך. נדמה כי בכל עמדה יש לסקולארי את הכלים הטובים ביותר שאפשר לבקש. כפי שראיתם סגל הקנריות הקטנות עמוס מכל טוב בכוכבים הנוצצים ביותר בתבל.

ילד הפלא החדש. ברנארד בנבחרת ברזיל  (מערכת ONE)
ילד הפלא החדש. ברנארד בנבחרת ברזיל (מערכת ONE)
 

למרות ריבוי האגו נדמה כי בכל פעם שהטיטאנים לובשים את המדים הלאומיים הם פשוט חוזרים לילדות. פעם אחר פעם אנו רואים את המרקם הנפלא של כוכבי העל שיחדיו הופכים לחבורת ילדים עליזה שרק רוצה להשתעשע בין אם זה על כר הדשא או כפי שתראו בדוגמא הבאה, גם מחוצה לו.

בחודש שעבר באחד ממחנות האימונים הקצרצרים של הסלסאו דוד לואיז שידוע בתור הליצן המרכזי של החבורה, ארגן טורניר פרו כדי להפיג את השעמום אצל חבריו. בסיומה של תחרות הפיפ"א היוקרתית, מצא את עצמו האלק האימתני במקום האחרון והלא מחמיא במיוחד. חלוצה המתוסכל של זניט כמובן העדיף להירגע מהשפלה הוירטואלית וברח במהירות האור לחדרו.

שחקני נבחרת ברזיל (רויטרס)
מריצים דחקות על האלק. דוד לואיז וחברים (רויטרס)
 

חבריו שלא הסכימו לוותר על הזובור הקבוצתי, העלו לרשתות החברתיות ברחבי עולם את שמו של המפסיד הפחדן, תוך כדי שהם מתמוטטים על הרצפה מרוב צחוק. רק ימים יגידו אם החבורה המגובשת של סקולארי תנצל את המרקם הנפלא ואת יתרון הביתיות ותצליח לשמח אומה שלמה, בינתיים כולנו כבר סופרים את הימים כדי לראות אותה בפעולה ברגע האמת.

כתבה נוספת בסדרה
נבחרת ארגנטינה

אסור לפספס
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
נגןתופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
תופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
נגןמסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
מסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
נגןניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
ניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */