יום שבת, 29.06.2024 שעה 15:54
ליגת העל 24-25
00-00בית"ר ירושלים1
00-00בני סכנין2
00-00הפועל ב"ש3
00-00הפועל חדרה4
00-00הפועל חיפה5
00-00מ.ס אשדוד6
00-00מכבי בני ריינה7
00-00מכבי חיפה8
00-00מכבי נתניה9
00-00מכבי פ"ת10
00-00 מכבי ת"א11
00-00עירוני ק"ש12
00-00עירוני טבריה13
00-00הפועל ירושלים14
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי נתניה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • עירוני טבריה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מ.ס אשדוד
  • עירוני ק"ש
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ב"ש
  • בני סכנין
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי פ"ת
  • מכבי ת"א
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל חיפה

המאבק על תואר מלכות השערים: זהבי VS דמארי

הקשר המחונן שהביא אליפות צהובה שנייה ברציפות מול החלוץ האדום שהיה היחידי שתיפקד. השחקנים מבטיחים לעזור לכל אחד לזכות בתואר האחרון של העונה

|
דמארי וזהבי. מי יזכה במלכות השערים? (יניב גונן)
דמארי וזהבי. מי יזכה במלכות השערים? (יניב גונן)

זהו. בעוד כמה שעות תנעל לה עונת 2013/2014. אלופה יש, יורדות כבר בכו את גורלן, הכרטיסים למוקדמות הליגה האירופאית כבר חולקו ורק שאלה אחת גדולה נותרה, מי יהיה מלך השערים לעונה. ערן זהבי מול עומר דמארי. הקרב בין החלוץ המוכשר לקשר המחונן יעלה מדרגה אחת נוספת היום (שבת), כשבמחזור עם שעה אחידה, יאבקו עשרה שחקנים בצהוב ועשרה שחקנים באדום, כל אחת למען הכוכב שלה.

שני הסופר סטארים כבר הגיעו לנתונים מדהימים ומציבים רף חדש של כיבושים בעשור וחצי האחרון, שידע עונות שחונות במלכי שערים פוריים, למעט שלומי ארבייטמן לפני ארבע שנים.

עוד הערב נדע למי ילך התואר היוקרתי. בינתיים, הנה נקודות הציון העיקריות של שני השחקנים שכבשו העונה בצרורות, וסיפקו כל כך הרבה רגעי שמחה לאוהדים. נתחיל עם האלופה.

הדרך של ערן זהבי ל-26 שערים
1.ותודה לשאראנוב - מכבי תל אביב כבר הייתה בדרך להפסד ראשון העונה מול מכבי חיפה. עד שערן זהבי לקח כדור חופשי כ-25 מטרים מהשער. רגע לפני הבעיטה אוהד בתא העיתונאים אומר לחברו: "תסמן, זה גול בוודאות". לבויאן שאראנוב הייתה אשמה מרכזית, אך כשזהבי מגיע לעמדות האלה בדקות מכריעות התחושה היא תמיד שהכדור ימצא את דרכו לרשת.

ערן זהבי חוגג (רדאד ג´בארה)
ערן זהבי חוגג (רדאד ג´בארה)
 

2. לא תנצחו אותנו - אי שם בסוף חודש פברואר, עוד לפני הפציעה של ברק יצחקי, חלה ירידה מסויימת ביכולת של הצהובים. הם ניצחו, צברו נקודות, אך לא הרשימו. ובמקביל, הפועל באר שבע המשיכה לנשוף בעורף כשהמשחק בין השתיים מתקרב בצעדי ענק. ואז הגיעה הפועל חיפה לנתניה למשחק רדיוס וכבר הובילה 0:2. בדקה ה-73 זהבי הגיע למסירת רוחב של יצחקי ונעץ את הכדור ברשת, 5 דקות אחרי שהחזיר את הקבוצה למשחק במו רגליו. זה נגמר ב-2:2 שהבהיר לכולם שאת מכבי פשוט קשה לנצח העונה, בטח כשזהבי על הדשא.

3. פיו פיו - זה לא היה שער יפה, כי הוא הגיע מפנדל. אבל זה היה שער ניצחון, על הפועל תל אביב, בדרבי, מול שער 4-5 והחגיגה שלו עשתה עבור לא מעט מאוהדי מכבי את כל העונה הזאת. הפנדל שזהבי הרשית אחרי הכשלה על יצחקי ברחבה גרר את חגיגת ה"פיו פיו" ואחרי איך שהעונה הזאת התפתחה, באמת צריך להמשיך להסביר למה הוא נבחר לרשימה?

זהבי יורה (יניב גונן)
זהבי יורה (יניב גונן)
 

4. יש אליפות - מכבי תל אביב הגיעה לווסרמיל שבוע אחרי שספגה בדרבי 3:1 מהפועל והפסידה לה לראשונה אחרי שישה דרבים. היא הייתה צריכה תיקו נגד הפועל באר שבע כדי לקחת אליפות שנייה ברצף. וכבר אחרי 12 דקות זהבי הבהיר שזה לא יקרה. מיכה בבישול נפלא מצא את זהבי שהרשית באומנות את הראשון. בהמשך הוא גם הוסיף שער בפנדל. זה נגמר ב-1:2 ואליפות צהובה באופן רשמי.

5. שער הזהבי - "כשראיתי אותו בפעם הראשונה הבנתי שזה השחקן שאתה חייב שיהיה לצידך. כשהקבוצות שנגדך רואות אותו על הדשא, הן מבינות שהן בבעיה גדולה". את המשפט הזה אמר גל אלברמן על זהבי. ובדקה ה-93 של הדרבי ההוא, עושה רושם שסטטוס הווינר-קילר הכי גדול שיש בליגת העל הודבק סופית על זהבי. הוא פתח את הדרבי הזה עם שער יתרון, ראה את הפועל הופכת את התוצאה בדקה ה-87, רק כדי ששתי דקות אח"כ ישווה בפנדל. 

שחקני מכבי ת&qout;א וסוזה חוגגים (יניב גונן)
שחקני מכבי ת"א וסוזה חוגגים. אף אחד לא ישכח את הספרינט של המאמן (יניב גונן)
 

ואז הגיעה הדקה ה-93. ייני מסר לבדש, שהעביר לזהבי, וזה בנגיעה אחת שלח את הבעיטה הכי מדוייקת העונה בבלומפילד, בדיוק אל הפינה הרחוקה של קליימן. זה היה שער הניצחון שקבע 2:3 צהוב, גרם לפאולו סוזה לשבור את שיא העולם בריצת 100 מטר והפך לרגע הכי גדול של מכבי העונה. ואולי הכי גדול שלה בעונות הבאות. אבל בעצם, יש לה את זהבי. אז אולי עוד מוקדם להספיד רגעים עתידיים.

הערב יהיו חסרים לזהבי שני שערים כדי להפוך לכובש המצטיין של מכבי ת"א לעונה אחת, בכל הזמנים. שייע גלזר מחזיק בשיא עם 27 שערים. את אבי נמני (25) זהבי כבר הדיח, והחברים של מספר 7 בצהוב מתכוונים לעשות הכל כדי לעזור לו להפוך למלך השערים.

אוהד עם חולצת &qout;פיו פיו&qout; (יניב גונן)
אוהד עם חולצת "פיו פיו". תנועת ההיכר של הקשר המחונן (יניב גונן)
 

"אנחנו רוצים שערן יהיה מלך השערים, זה מגיע לו אחרי עונה כזאת וננסה לסדר לו כמה שיותר מצבים. כולנו נשמח אם הוא יקח את התואר הזה בסיום העונה. אם יש מישהו שזה מגיע לו, זה ערן. הוא שחקן העונה ללא ספק והתואר הזה הוא עוד משהו שמעניין את כולנו ונשמח אם סידי יכרוז את השם שלו הערב כמה שיותר פעמים. בגלל שגם לדמארי יש 26 שערים, אנחנו מבינים למה יש עכשיו שעה אחידה למחזור". 

הדרך של עומר דמארי ל-26 שערים
1.הצתה מאוחרת - לא הרבה זוכרים, אבל לעומר דמארי לקח קצת זמן עד שחימם מנועים והחל לקרוע רשתות. רק במחזור הרביעי, לאחר פתיחת עונה בינונית בלשון המעטה, מצא דמארי את הרשת, וגם השער הזה לא הגיע בקלות. כדור חוזר מבעיטה של מי שהיה עמיתו לחוד, איתי שכטר, הגיע לדמארי, שעם הקפצה אלגנטית מעל המגן שלו בעט כדור חזק שפרץ את החומה שהציב קאלה דרשלר. דמארי הספיק לכבוש שער נוסף לאחר שישראל זגורי נכנס למשחק, שילוב שעוד יוליד שערים רבים במהלך העונה להפועל.

עומר דמארי חוגג (חגי ניזרי)
עומר דמארי חוגג (חגי ניזרי)
 

2. "זה חלוץ שאי אפשר לשמור אותו" - כך תיאר גי'מי טורק, סמל עבר של הפועל תל אביב, את דמארי בעת ששידר את המשחק בין בני יהודה תל אביב לאדומים. הפועל הייתה בדרך להפסד מביך מאוד לזהובים, אשר היה ממשיך את התקופה הרעה לאחר ההפסד להפועל עכו. האדומים כבר פיגרו בשני שערים, אך צמד פעולות אישיות של החלוץ החזירה את הפועל לחיים בפעם המי יודע כמה בעונה הזו. אפשר לומר שהמשחק הזה מסמל עד כמה הפועל הייתה תלויה העונה בחלוץ, אשר דאג שלפחות בצד אחד של המגרש, הפועל תעשה את העבודה שלה. 
3. הצלקת הגדולה של השנים האחרונות - היצ'קוק לא יכל לכתוב את התסריט שקרה בבבלומפילד באמצע חודש מרץ. משחק בו המאצ' אפ בין שני הכובשים המחוננים של המועדונים התעלה לרמות הגבוהות ביותר, המשחק בו דמארי למד על בשרו כיצד מרגיש אדם שנמצא בפסגת האולימפוס, ואיך הוא מרגיש כאשר הוא צונח ממנו בנפילה חופשית. לאחר שער מקרי של זהבי שנבע מטעות של קליימן, הגיעו צמד שערים של דמארי, אחד מנגיחה (זגורי את דמארי כבר אמרנו?) שגרר אחריו את תנועת הפיו פיו של זהבי לעבר הקהל של מכבי, ושער שני שנכבש מפנדל מדוייק.

עומר דמארי חוגג עם פיו פיו (יניב גונן)
עומר דמארי חוגג עם פיו פיו (יניב גונן)
 

המצלמה שהתמקדה בדמארי לאחר הפנדל וצילמה כיצד ארשת הפנים שלו משתנה בין רגע, כאשר טל בן חיים הוכשל פחות מדקה לאחר השער, בתוך הרחבה של הפועל. את הסיום כולם כבר מכירים, את המראה של דמארי יושב על הדשא עם חולצת המשחק על הראש לא ישכחו בהפועל עוד הרבה זמן. יש כאלו בהפועל שאומרים שדווקא במשחק הזה ולמרות ההפסד, דמארי העלה את עצמו לדרגת כוכב על בעיניי האוהדים האדומים.

4.  המשחק המהנה ביותר שידעה הליגה - אחד המשחקים שהוגדרו כבר כאחד המשחקים המהנים שנראו העונה היה כאשר הפועל תל אביב יצאה למשחק החוץ מול מ.ס. אשדוד, משחק שרבים צפו שיגמר בתוצאה נמוכה לאור העובדה שאשדוד ארחה את המשחק במגרש הביתי שלה ב-י"א. דמארי נתן משחק של חלוץ גדול כאשר הוא רושם לזכותו צמד שערים חשובים אשר החזירו את הפועל מפיגור של שני שערים, והוסיף גם בישול אחד. הגנות ברזל  לא היו מאפיין מרכזי באותו משחק, אבל את דמארי זה לא עניין והוא עשה כל העולה על רוחו במגרש.

דמארי מציין שער 14 (רדאד ג´בארה)
דמארי. העלה את עצמו לדרגת כוכב (רדאד ג´בארה)
 

5. תיקון כללי: הניצחון המיוחל מול מכבי - לאחר אותו דרבי ארור מבחינת האדומים, הגיע דרבי שכולו אנטי קלייקס אשר הסתיים בשיוויון מאופס. רצה הגורל כך שדווקא במפגש האחרון לעונה של שתי הקבוצות, היה זה משחק שיכל להעניק למכבי את האליפות על חשבונה של הפועל, בדרבי אותו אירחו האדומים עם הקהל הביתי שלהם.

כבר בדקה השישית סחטה הפועל פנדל ודמארי הוא זה שניגש לבעוט. את הבעיטה הראשונה הצליח חואן פבלו להדוף, אך הריבאונד של דמארי ננעץ לרשתו של הספרדי ונתן את האות לשאר חבריו להצטרף לחגיגה, כאשר הוא מבשל את הבומבה של אוראל דגני וסוחט פנדל נוסף אותו בעט גילי ורמוט בדרבי שנגמר בניצחון אדום ראשון לעונה. הכבוד של הפועל חזר, הרבה בזכות האיש עם הספרה 16 על הגב. 

דמארי בטירוף (יוסי ציפקיס)
דמארי בטירוף. הפועל ניצחה בדרבי האחרון (יוסי ציפקיס)
 

בהפועל, דמארי הוא כבר הכובש המצטיין לעונה אחת. גם בלב האוהדים הוא נחקק לאחר שביטל בהינף יד כל שמועה אשר קישרה אותו בינואר לקבוצה שהיא לא הפועל. "אני רוצה להשאר בהפועל", הייתה המנטרה הקבועה שהאוהדים האדומים התענגו לשמוע כל העונה מהחלוץ האהוב עליהם. בתום האימון האחרון בוולפסון העונה, חיכו שלושה בחורים צעירים לדמארי שיצא מהחדר ההלבשה. השלושה ניגשו נרגשים לחלוץ והגישו לו מעטפה עם מתנה. דמארי, נבוך וצנוע, סירב לקחת את המתנה. "השתגעתם?" הוא אמר להם והודה להם על הכוונה.

שחקני הפועל ת&qout;א. יעזרו לדמארי לנצח את זהבי (חגי ניזרי)
שחקני הפועל ת"א. יעזרו לדמארי לנצח את זהבי (חגי ניזרי)
 

"העונה הזו הייתה סיוט בשלבים רבים שלה", אמר אחד השחקנים. "אם נשאר לנו משהו להשיג זה באמת להעניק לעומר את המתנת פרידה הזו מאיתנו כי באמת מגיע לו". גם בהנהלת המועדון לא נשארו אדישים וסיכמו את העונה של החלוץ המצוין, "הוא עשה עונה מדהימה ומבחינתנו אין ראוי ממנו. האוהדים הגיעו למגרש כדי לראות אותו בפעולה, ואנחנו מקווים שלפות הוא יפרד עם תואר מהעונה הזו".

אסור לפספס
נגןמסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
מסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
נגןניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
ניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
נגןחתך את כדור היורו בכדי למצוא את החיישן
חתך את כדור היורו בכדי למצוא את החיישן
נגןמולר נשאר מולר: בועט במסך הגבוה באצטדיון
ישלם על זה? מולר הפגיז את המסך החדשני
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */