יום שבת, 29.06.2024 שעה 15:50

נדאל, מארי וג'וקוביץ' עלו לרבע הגמר ברומא

הספרדי גבר על יוז'ני, הבריטי ניצח את מלצר והשניים ייפגשו בשלב הבא, הסרבי יפגוש את פרר. נשים: איבנוביץ' גברה על שראפובה, גם סרינה ולי ברבע

|
נדאל. העפיל לרבע הגמר (רויטרס)
נדאל. העפיל לרבע הגמר (רויטרס)

רפאל נדאל, הראשון בעולם, שאתמול (רביעי) יצא בקושי עם ניצחון מול ז'יל סימון בסיבוב השני של טורניר המאסטרס ברומא, מצא עצמו גם הערב (חמישי) בפיגור מפתיע, הפעם לאחר שהפסיד 7:6 במערכה הראשונה מול מיכאל יוז'ני מרוסיה, דווקא לאחר שהוליך 3:5. אבל נדאל, שכבר ברור שהעונה הוא לא דורס את כולם על החימר, התאושש וניצח 2:6 ו-1:6 בשתי המערכות הבאות כדי להעפיל לרבע הגמר.

ב-8 האחרונים יפגוש נדאל יריב מוכר, אנדי מארי. הבריטי, שהתחיל להתרגל לחימר, גבר בשמינית הגמר, לא בקלות, על יורגן מלצר האוסטרי 6:7 ו-4:6.

טומי האס בן ה-36 הפתיע כשהדיח את השלישי בעולם, סטן ואורינקה משוויץ, עם 7:5, 2:6 ו-3:6. ואורינקה, אלוף אוסטרליה ואלוף טורניר החימר במונטה קרלו, לא מצליח לשמור על יציבות. עבור האס, המדורג 19 בעולם, זה ניצחון ראשון על שחקן טופ 10 מזה שנה.

האס שהיה שני בעולם אי שם ב-2002, נהנה מיום נוראי של ואורינקה שביצע 40 טעויות בלתי מחויבות והוא ישחק ברבע הגמר מול הבולגרי בן ה-22, גרגור דימיטרוב, שמתקרב לטופ 10 וניצח הפעם יריב מהעשיריה, תומס ברדיך הצ'כי, עם 7:6, 2:6 ו-2:6.

מילוש ראוניץ' הקנדי עלה לרבע הגמר לאחר שגבר על ג'ו וילפריד טסונגה הצרפתי, שעובר עונה בינונית, 6:7 ו-4:6. ראוניץ' יפגוש ב-8 האחרונים במדיחו של רוג'ר פדרר, ג'רמי שארדי הצרפתי, שהמשיך עם המומנטום כשניצח 3:6 ו-2:6 את איבן דודיג הקרואטי.

טומי האס. העיף את  (רויטרס)
טומי האס. העיף את ואורינקה (רויטרס)
 

דוד פרר הספרדי ניצח בקלות 3:6 ו-2:6 את ארנסט גולוביס הלטבי ויפגוש ברבע הגמר את נובאק ג'וקוביץ', שגבר 6:4, 2:6 ו-1:6 על פיליפ קולשרייבר הגרמני.

איבנוביץ' העיפה את שראפובה, סרינה, לי ורדוונסקה עלו
אנה איבנוביץ' הסרבית עוד לא נמצאת בטופ 10, אבל ללא ספק היא חווה את השנה הגדולה בקריירה שלה מאז היתה ראשונה בעולם אי שם ב-2008. איבנוביץ' גברה היום, לראשונה מאז 2007, על מריה שראפובה, עם 1:6 ו-4:6 בשמינית גמר טורניר החימר ברומא. עבור שראפובה, אלופת שטוגרט ומדריד, זהו הפסד ראשון העונה על החימר האדום והפסד ראשון על החימר לשחקנית שאיננה סרינה וויליאמס מאז 2011.

איבנוביץ' פתחה את שמינית הגמר עם מערכה כמעט מושלמת, אבל זה קרה לה גם בגמר שטוטגרט מול שראפובה. בניגוד לגמר ההוא, איבנוביץ' נשארה מרוכזת ולא נתנה לשראפובה לחזור. הסרבית שברה על האפס במשחקון התשיעי והצליחה להציל נקודת שבירה כשהגישה לנצחון ראשון על שראפובה אחרי שבעה הפסדים רצופים.

אנה איבנוביץ´ שמחה (רויטרס)
אנה איבנוביץ´ שמחה (רויטרס)
 

אם נוסיף לכך את הנצחון הגדול על סרינה באליפות אוסטרליה ואת התואר באוקלנד עם נצחון על ונוס בגמר, זו בהחלט הולכת להיות העונה של איבנוביץ'. קרלה סוארס נבארו מספרד, שעלתה ללא משחק עקב פציעה של סימונה האלפ מרומניה, תחכה לסרבית ברבע הגמר.

הראשונה בעולם, סרינה וויליאמס, לא התקשתה להביס את בת ארצה וארברה לאפצ'נקו 1:6 ו-2:6 והיא תפגוש ברבע הגמר בשוואי ז'אנג הסינית, שהעיפה בסיבוב השני את פטרה קביטובה והגיעה עד המקום היוקרתי ברבע הגמר לאחר שגברה 2:6, 6:4 ו-2:6 על קריסטינה מקהיל מארה"ב.

השנייה בעולם, נה לי הסינית, שגם היא חווה עונת שיא אחרי הזכייה באוסטרליה, עצרה אף היא רצף דומה של הפסדים, ששה במספר, מול סמנתה סטוסר האוסטרלית, כשניצחה די בקלות 3:6 ו-1:6. לי תפגוש ברבע הגמר את האיטלקיה שרה אראני, שמשמחת את הקהל הביתי עם כל נצחון. אראני גברה על פטרה צ'טקובסקה 4:6 ו-6:7.

נה לי חוגגת. גם היא ברבע (רויטרס)
נה לי חוגגת. גם היא ברבע (רויטרס)
 

השלישית בעולם אגה רדוונסקה, שמעולם לא עברה סיבוב ברומא, הצליחה השנה להגיע לרבע הגמר אחרי 4:6 ו-1:6 על פרנצ'סקה סקיאבונה המקומית ותפגוש ברבע הגמר את ילנה ינקוביץ', שלמרות עידוד הקהל הדיחה מהטורניר את פלביה פנטה עם 2:6 ו-3:6.

וינטרוב העפיל לרבע הגמר בדרום קוריאה
אמיר וינטרוב ממשיך לעשות חייל בסדרת הצ'לנג'רים בדרום קוריאה. וינטרוב עלה זה השבוע השלישי ברציפות לשלב רבע הגמר, כשגבר על הבריטי דניאל סמטהארסט (244), 3:6 ו-4:6 בשמינית הגמר. לווינטרוב, 195 בעולם, יש צ'אנס אדיר ללכת בטורניר הזה עד הסוף, אחרי שכל השחקנים הבכירים הודחו.

ברבע הגמר מחכה לווינטרוב הינוג צ'אנג בן ה-17 מטייוואן, המדורג 384 בעולם שנכנס לטורניר עם כרטיס חופשי.

אסור לפספס
נגןמסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
מסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
נגןניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
ניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
נגןחתך את כדור היורו בכדי למצוא את החיישן
חתך את כדור היורו בכדי למצוא את החיישן
נגןמולר נשאר מולר: בועט במסך הגבוה באצטדיון
ישלם על זה? מולר הפגיז את המסך החדשני
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */