יום שישי, 20.09.2024 שעה 12:40

צפו במכבי עולה לחצי הגמר עם 1:3 על גליל

רבע גמר הפלייאוף: חניכיו של בלאט ייצאו בראש שקט לפיינל פור לאחר שגברו 65:94 על גלבוע/גליל בגן נר וניצחו בסדרה. טיוס סיים ללא החטאה ו-18 נק'

|
שחקני מכבי חוגגים (משה חרמון)
שחקני מכבי חוגגים (משה חרמון)

רגע לפני שהיא יוצאת למילאנו כדי ליטול חלק בפיינל פור של היורוליג, מכבי ת"א סגרה עניין בסדרת רבע גמר הפלייאוף של הליגה הישראלית כשגברה הערב (שני) 65:94 על גלבוע/גליל בגן נר, וניצחה 1:3.

שחקניו של דייויד בלאט הגיעו למשחק בידיעה שהפסד יגרור משחק מכריע בנוקיה ורצו להימנע מכך. מנגד, הבחורים של שרון דרוקר קיוו לחולל הפתעה נוספת אך בפועל, הקבוצה הטובה יותר ניצחה.

המשחק לא החל בצורה טובה עבור הצהובים שקלעו רק שתי נקודות בחמש הדקות הראשונות, וגלבוע/גליל ברחו ליתרון 2:7. למרות זאת, החבורה של דייויד בלאט התעוררה בזמן וסיימה את הרבע ביתרון 11:15.

גלבוע/גליל חזרה לעניינים בתחילת הרבע השני והתפתח משחק צמוד, אך 4 דקות לסיום הרבע בלאט שלח למערכה את דייויד בלו, שצלף שלוש שלשות רצופות והוריד את הצהובים לחדר ההלבשה עם יתרון שיא במשחק, 32:39.

את הרבע השלישי פתחה מכבי בריצת 0:8 ואף עלתה ליתרון 15 נקודות, 34:49. כשנראה היה שהסיפור גמור, גלבוע רצה 0:8 וחזרה לעניינים, אך מכבי לא נבהלה ושמרה על היתרון הבטוח מגלבוע וסיימה את הרבע עם 52:67, שהבטיח רבע אחרון לפרוטוקול בלבד.

צפו במכבי מטיילת לחצי גמר

דרוקר החליט ללכת על כל הקופה ברבע האחרון וניסה בעיקר קליעות מחוץ לקשת, מהלך שהסתבר כשגוי כשמכבי עלתה ליתרון שיא של 23 נקודות, 3:30 דקות לסיום המשחק. בלאט נתן לשחקנים הבכירים לנוח ועד לסיום הפער המשיך לצמוח כשבסיום לוח התוצאות הראה על 65:94 למכבי ת"א, שניצחה 1:3 בסדרה.

בלאט: מגיעים לתת הכל בפיינל פור.

קלעו למכבי ת"א: אלכס טיוס 18 נק (100% מהשדה), דייויד בלו 17, ריקי היקמן ודווין סמית' 13 כ"א, טייריס רייס ויוגב אוחיון 11 כ"א, גיא פניני 7 נק', אנדריאה ז'יז'יץ' 2 נק' ובן אלטיט 2 נק'.

קלעו לגלבוע/גליל: ריק ג'קסון 17 נק', קני בוינטון 16 נק', טוני יאנגר 11, עמית שמחון 10, ג'ראלד רובינסון 7 נק', דשון סימס 4 נק'.

זמרחי פדרמן וגודס (משה חרמון)
זמרחי פדרמן וגודס (משה חרמון)
 

אוהדי גלבוע (משה חרמון)
אוהדי גלבוע. רוצים משחק מכריע (משה חרמון)
 

אוהדות מכבי (משה חרמון)
אוהדות מכבי. מודאגות? (משה חרמון)
 

רבע ראשון: 11:15 למכבי ת"א
מכבי ת"א פתחה בחמישייה עם: גיא פניני, יוגב אוחיון, ריקי היקמן, דווין סמית', אנדריאה ז'יז'יץ'. גלבוע/גליל פתחה בחמישייה עם: דשון סימס, נמרוד טישמן, עמית שמחון, ריק ג'קסון, ג'ראלד רובינסון.

דשון סימס עם הכדור (משה חרמון)
דשון סימס עם הכדור (משה חרמון)
 

מכבי תל אביב הייתה הראשונה לעלות על לוח התוצאות עם שתי נקודות של יוגב אוחיון, אך ג'ראלד רובינסון ועמית שמחון הובילו את גליל לריצת 0:7, חמש דקות בתוך הרבע הראשון. אלכס טיוס נשלח למגרש והצליח להעלות את מכבי ליתרון 7:8. חמש נקודות רצופות של דווין סמית' נעלו את הרבע ביתרון 4 נק' למכבי, 11:15.

טוני יאנגר (משה חרמון)
טוני יאנגר נותן הסברים (משה חרמון)
 

רבע שני: 32:39 למכבי
בניגוד מוחלט לרבע הראשון, שתי הקבוצות פתחו את הרבע בצורה נהדרת כשמכבי ניסתה לברוח, אך קני בוינטון שמרו את גליל במרחק סביר והורידו ל-19:16. המארחת קיבלה שלוש זריקות מהקו, וקני בויטון הצליח לאזן ל-21:21. יוגב אוחיון קלע שלשה אדירה מהצד השני,  ומתפרצת נהדרת של גלבוע החזירה את הפער לנקודה בלבד עם האלי-הופ מרשים של ריק ג'קסון.

טישמן עם הכדור (משה חרמון)
טישמן עם הכדור (משה חרמון)
 

דווין סמית' קלע שתי נקודות ויוגב אוחיון סיים מתפרצת והעלה את הצהובים ל-23:28. גליל הצליחה להתאושש ואף עלתה ליתרון 28:29, אך שלוש שלשות רצופות של דייויד בלו העלו את מכיב ליתרון השיא שלה במשחק, 32:39.

רבע שלישי: 52:67 למכבי ת"א
מכבי פתחה את הרבע השלישי בטירוף ורצה 0:7 בניצוחם של יוגב אוחיון ודווין סמית'. הצהובים המשיכו להלום בגלבוע וכבר הגיעו ליתרון 14 נקודות, אך עמית שמחון, בוינטון ויאנגר הצליחו להוריד לשמונה בלבד, 41:49.

רובינסון (משה חרמון)
רובינסון עולה עם אינגלס (משה חרמון)
 

מכבי לא נבהלה וריקי היקמן נכנס למשחק עם שמונה נקודות רצופות שכללו שתי שלשות נהדרות כדי להוביל את מכבי ליתרון שיא במשחק, 49:65, דקה ו-12 שניות לסיום הרבע השלישי. טייריס רייס קלע סל עם הבאזר ומכבי סיימה את הרבע ביתרון 52:67.

רבע אחרון: 65:94 למכבי ת"א
גלבוע/גליל עלתה לרבע האחרון בניסיון לחזור למשחק עם זריקות מהשלוש, אך השיגו בדיוק את ההיפך כשמכבי שוב השתלטה על המשחק כשדייויד בלו ודווין סמית' העלו את הצהובים ליתרון 59:78 לאחר שלוש דקות בתוך הרבע. דייויד בלאט הוריד לספסל את אלכס טיוס, ריקי היקמן ודייויד סמית' כדי לשמור עליהם לקראת המשחק החשוב באמת של מכבי ת"א, מול צסק"א מוסקבה במילאנו.

שחקני מכבי חוגגם (משה חרמון)
שחקני מכבי חוגגים (משה חרמון)
 

הצעירים קיבלו הזדמנות ובן אלטיט שנכנס קלע שתי נקודות, גיא פניני לא ריחם על גליל ותפר שלשה שהעלתה את מכבי ל-65:94, כדי לקבוע את תוצאת המשחק.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */