יום שבת, 06.07.2024 שעה 00:48

30 יום למונדיאל: הזוכה, הסוס השחור והאכזבה

אירוע הכדורגל הגדול בעולם ייפתח בעוד כחודש וההתרגשות בשיאה. ברקוביץ' הולך עם ברזיל ורוסו עם קרואטיה (איך לא?) וגם: ההפתעות של אוואט וזוהר

|
אינייסטה, מסי, מולר וניימאר (גרפיקה: נעמה אור)
אינייסטה, מסי, מולר וניימאר (גרפיקה: נעמה אור)

ה-12 ביוני עד ה-13 ביולי. אם אתם חובבי כדורגל, סביר להניח שהודעתם לבת זוגכם/בן זוגכם/לבוס/לחברים/לילדים שבתאריכים האלו לא תהיו כל כך זמינים. אירוע הכדורגל הגדול בעולם, המונדיאל, אשר נערך פעם בארבע שנים וייפתח ב-12 ביוני בברזיל, קרוב מתמיד. למעשה, 30 יום בלבד נותרו עד לשריקת הפתיחה במשחק בין ברזיל לקרואטיה ובואו נודה: ההתרגשות כבר בשיאה.

לכבוד המאורע (כן, 30 יום למונדיאל נחשב למאורע עבור חובבי הכדורגל), ריכזנו פרשנים, שחקני עבר ושחקנים בהווה, כדי לבחון את הסיכויים של הנבחרות בטורניר הגביע העולמי.

נתחיל עם אייל ברקוביץ'. למרות מעט התלבטויות, הקוסם בטוח שהמארחת תזכה במונדיאל: "לברזיל יש נבחרת מצוינת, ובנוסף יש לה את יתרון הביתיות. הקהל ידחוף ואני חושב שהיא תסיים כמנצחת הגדולה. יחד איתה, גם ארגנטינה, גרמניה, ספרד והולנד יכולות להגיע עד הסוף, כשגם צרפת יכולה להפתיע".

ומי תהיה הסוס השחור לדעת ברקוביץ'? "לארגנטינה לא היה קל להעפיל למונדיאל ולכן אני חושב שהנבחרות מדרום אמריקה, כמו צ'ילה, אורוגוואי או קולומביה, יעשו חיים קשים לשאר הנבחרות".

אבל לא הכל ורוד. שחקן העבר חושב שהרמה לא תהיה כל כך גבוה: "כל ארבע שנים הרמה בטורניר הזה יורדת, בשל העומס הכבד על השחקנים במהלך העונה. הכוכבים משחקים מעל 80 משחקים בליגות המקומיות ובאירופה וזה משפיע מאוד. כמו שאנחנו שבעים מכדורגל בשלב מסוים, גם השחקנים. הם בני אדם בסך הכל".

ניימאר חוגג את השער השני של ברזיל (רויטרס)
ניימאר חוגג. ברקוביץ' מאמין בברזילאים (רויטרס)
 

את ההימור של הפרשן הבא לא יהיה לכם קשה לנחש. כן, סלבה ברזילאי בטוח שברזיל תניף את הגביע בסיום הטורניר. "בזכות הקהל הביתי, הניסיון, בזכות ניימאר ופרד, ברזיל תזכה בטורניר. אין לי ספק בכלל".

למרות הביטחון, סלבה מודאג מעט. "שמונה הזוכות במונדיאלים השונים יהיו בטורניר יחדיו וזה מסוכן מאוד. כל אחת מהשמונה יכולה לאיים על ברזיל".

כשנשאל מי תהיה הנבחרת שתפתיע, כהרגלו סלבה התלוצץ: "תלמד, הפתעה יש רק בביצת קינדר ולא בכדורגל. לא יהיו הפתעות במונדיאל הזה". על הסגל של פליפה סקולארי אמר: "האלק נמצא בכושר מצוין כמו גם ניימאר, לפחות לפני הפציעה. אני חושב שתוספת הכוח המשמעותית תהיה מהרננס, שיהיה בורג חשוב בסגל של סקולארי. מי תהיה המאכזבת? אני אדם אופטימי שרוצה לשמוח. מאכזבת זה לא מעניין".

האלק מכדרר בין קגאווה לנגאטומו (GettyImages)
האלק מכדרר בין קגאווה לנגאטומו. מגיע בכושר טוב (GettyImages)
 

בנוסף לסלבה, שאלנו עוד ברזילאי, בלם הפועל באר שבע, וויליאם סוארס, מי תניף את הגביע בסיום הטורניר, וכן, גם הוא בטוח שהסלסאו יהיו הזוכים המאושרים. "ברור שברזיל תזכה, אין שאלה בכלל", אמר סוארס, "היא הקבוצה הטובה ביותר והיא משחקת בבית".

כשנשאל מי לדעתו יסיים כמלך השערים במונדיאל, הבלם הפתיע, יחסית, כשטען שהכובש המצטיין יהיה "לואיס סוארס שכיכב העונה בליברפול ולא משהו מהנבחרת שלי". לא תאמינו מי לדעתו תהיה הסוס השחור של המשחקים: "אני חושב שהנבחרת שתפתיע תהיה ניגריה, כמו שגאנה עשתה במונדיאל הקודם שנערך בדרום אפריקה".  

שוערה הוותיק של מיורקה, דודו אוואט, החליט ללכת על הפתעות בניחושים שלו. "קודם כל אני חושב שהמונדיאל בברזיל יהיה ייחודי. זו ארץ של כדורגל למרות הבעיות והמצב הסוציו-אקונומי. אני חושב שהנבחרות הדרום-אמריקאיות יבלטו, אך המארחת ברזיל, בגלל הלחץ, לא תגיע לגמר. ספרד וגרמניה צפויות להגיע רחוק, ואחת מהן, יחד עם ארגנטינה תזכה בטורניר. אגב ספרד, אני לא חושב שהיה נכון לצרף את דייגו קוסטה המתאזרח הברזילאי. הוא אמנם עושה עונה אדירה באתלטיקו, אך הוא לא מתאים מבחינת סגנון המשחק. יהיה לו קשה להשתלב".

דייגו קוסטה. לא מתאים לשיטה הספרדית (רויטרס)
דייגו קוסטה. לא מתאים לשיטה הספרדית (רויטרס)
 

אתם יושבים? אוואט בטוח שתהיה הפתעה מרעישה: "אני חושב שהפעם, לשם שינוי, אנגליה תפתיע, אבל לא רק היא. לא יודע אם היא תגיע לגמר, אבל מאמין שאלג'יריה תהיה הסוס השחור. מדובר בנבחרת חזקה. ראיתי אותה משחקת ויש לה שחקנים בקבוצות גדולות בגרמניה, ספרד וכמובן צרפת. אמנם יש לה בית קשה עם בלגיה, רוסיה ודרום קוריאה, אבל אני מאמין שהיא תסיים באחד משני המקומות הראשונים, ואם היא תגיע לשמינית היא תעבור גם שלב נוסף".

שחקן העבר הקרואטי, ג'ובאני רוסו, שחי על קו ישראל-קרואטיה, שומר נאמנות למדינתו: "לא, קרואטיה לא תזכה במונדיאל, אך היא תסיים במקום הרביעי. אנחנו חזקים כשהכי קשה. אנחנו אנדרדוג, אבל במאני טיים השחקנים שלנו הכי טובים. לוקה מודריץ' בכושר שיא, גם מריו מנדזוקיץ' נראה טוב. דיאן לוברן מסאות'המפטון הוא הבלם הטוב באנגליה וזה עוד בלי שציינתי את איבן ראקיטיץ' עליו סביליה דורשת 40 מיליון יורו".

ומה עם שאר הנבחרות? "כל מונדיאל אני בוחר בהולנד שתזכה, וגם הפעם אני בטוח שהיא תזכה. כולם מדברים על ברזיל אבל אני חושב שהיא תסיים רק במקום השלישי. המכונה הגרמנית תהיה במקום השני".

לוקה מודריץ´ וארון גונארסון במאבק על הכדור (רויטרס)
לוקה מודריץ´. רוסו עם הקרואטים כמובן (רויטרס)
 

רוסו סיכם: "ארגנטינה תהיה הנבחרת המאכזבת. נראה כאילו לליאו מסי אין חשק לא לשחק ולא לרוץ. הוא נראה עייף ומותש ולכן האלביסלסטה לא יגיעו לשום דבר במונדיאל הקרוב".

שחקן העבר והפרשן איציק זוהר, החליט ללכת עם הלב. "אני אוהד ארגנטינה ואני באמת מאמין שהיא תזכה על אדמת ברזיל. יש לה את השחקן הכי טוב בעולם ובכלל, שחקנים נהדרים בחלק ההתקפי. כלל השחקנים שלה לא רואים בעיניים. לא מעניין אותם שהמונדיאל בברזיל. הרעש לא יפריע להם אלא רק ידרבן אותם. אני חושב שגם הולנד נבחרת מצוינת, כמו גם גרמניה, ברזיל, ספרד ובלגיה".

גם זוהר החליט להפתיע עם הסוס השחור. "אני חושב שבוסניה תפתיע את כולם. למרות שזה מונדיאל ראשון שלה, היא פשוט נבחרת רעבה לכדורגל. היא משחקת כדורגל של העם עם המון תשוקה. המאכזבות? כרגיל, אנגליה וצרפת".

מיראלם פיאניץ´ חוגג במדי בוסניה. זוהר יפגע? (רויטרס)
מיראלם פיאניץ´ חוגג במדי בוסניה. זוהר יפגע? (רויטרס)
 

לא חשבתם שניקח רק ברזילאים נכון? כן, יש בכתבה גם ארגנטינאים. חלוץ אנרותוסיס פמגוסטה ומי ששיחק במכבי חיפה, במכבי תל אביב ובבוקה ג'וניורס, רוברטו קולאוטי, דווקא לא חושב שארגנטינה תגיע לגמר: "ברזיל וגרמניה יגיעו לסוף, כשארגנטינה, ספרד וצרפת יגיעו לשלבים המכריעים", אמר קולאוטי.

החלוץ הוסיף: "נבחרת צרפת תגיע לחצי הגמר, למרות שהיא עלתה בקושי. מדובר בטורניר קצר והצרפתים יגיעו לפחות עד לחצי הגמר". ומה עם המפתיעות? "אני חושב שצ'ילה ומקסיקו יכולות לחולל את הסנסציה התורנית".

המאמן משה סיני לא חושב שיהיו הפתעות בשלבים המכריעים: "לדעתי ארגנטינה, ברזיל, גרמניה וספרד יגיעו לחצי הגמר, אך נבחרת בלגיה תהיה הסוס השחור והיא יכולה להפתיע, כשגם את נבחרת הולנד אי אפשר לפסול".

שחקני בלגיה חוגגים (רויטרס)
לוקאקו ודה ברואין מבלגיה. יצליחו להפתיע? (רויטרס)
 

סיני הוסיף: "אם אני צריך להמר על הזוכה, אני הולך על גרמניה, למרות שהמונדיאל נערך בברזיל. הסלסאו יזכו לתמיכה מהקהל הביתי, אך הגרמנים, לפחות מבחינת כדורגל, נראים הכי טוב". ומה עם הנבחרת המאכזבת? "נבחרת צרפת שוב תהיה אכזבת הטורניר. היא לא מרשימה וגם ככה היא בקושי הגיעה לברזיל".

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */