יום רביעי, 03.07.2024 שעה 17:02
ליגה לאומית 24-25
00-00בני יהודה1
00-00הפועל א.א. פאחם2
00-00הפועל כפ"ס3
00-00הפועל כפר שלם4
00-00הפועל נוף הגליל5
00-00הפועל ניר רמה"ש6
00-00הפועל עכו7
00-00הפועל עפולה8
00-00הפועל פ"ת9
00-00הפועל ר"ג10
00-00הפועל ראשל"צ11
00-00הפועל רעננה12
00-00הפועל ת"א13
00-00מ.ס כפר קאסם14
00-00מכבי הרצליה15
00-00מכבי יפו16
לוח משחקים
  • הפועל ר"ג
  • חמישי, 22/08, 00:00
  • הפועל כפ"ס
  • מכבי יפו
  • חמישי, 22/08, 00:00
  • מכבי הרצליה
  • הפועל עפולה
  • חמישי, 22/08, 00:00
  • הפועל עכו
  • בני יהודה
  • חמישי, 22/08, 00:00
  • מ.ס כפר קאסם
  • הפועל ראשל"צ
  • חמישי, 22/08, 00:00
  • הפועל ת"א
  • הפועל פ"ת
  • חמישי, 22/08, 00:00
  • הפועל א.א. פאחם
  • הפועל ניר רמה"ש
  • חמישי, 22/08, 00:00
  • הפועל כפר שלם
  • הפועל רעננה
  • חמישי, 22/08, 00:00
  • הפועל נוף הגליל

יחזקאל: הלב לא נתן לי לעזוב את הפועל פ"ת

למרות הרגעים הקשים, מאמן המלאבסים עלה לליגת העל ומדבר על הכל: "הפכנו למשפחה, התלבטתי אם להחזיר את אסולין. נצטרך להתחזק". ומי המודל לחיקוי?

|
ניסן יחזקאל. התחבר לקבוצה (משה חרמון)
ניסן יחזקאל. התחבר לקבוצה (משה חרמון)

רגע לאחר ההעפלה לליגת העל, מאמן הפועל פ"ת, ניסן יחזקאל, שעבר שנה קשה מאוד, אך עם סיום מתוק, מתפנה לדבר על התקופה האחרונה.

יחזקאל מדבר בראיון ל-ONE על המשבר האישי שחווה, הפגישות הליליות עם האוהדים, הבריחה של ליאור אסולין לפיליפינים, הביקורת על טל מאיר, החשש מהפחתת הנקודות והאמונה שהכול אפשרי.

בחודשיים האחרונים היו לא מעט בהפועל פ"ת שנשברו ולא חשבו אפילו על העפלה לליגת העל. תוך כדי הקרב על העלייה, שנמשך לאורך כך העונה, במועדון חטפו עוד מכה ועוד כותרת בתקשורת ועוד סיפור שהיה יכול לטלטל את חדר ההלבשה.

רק אדם אחד עמד ולא נתן עם האצבע בסכר ולא נתן לזרמים החזקים לפרוץ לתוך הקבוצה שלו. היה זה מאמן הקבוצה, ניסן יחזקאל. הוא עבר עונה לא קלה, שהחלה עם הרבה אופטימיות, נמשכה במשבר כלכלי גדול שאיים על עתיד המועדון, בליאור אסולין אחד שהבקיע שערים דרמטיים וברגע אחד החליט לברוח לחו"ל ובסיום עונה מוצלחת.

עכשיו זה הרגע שלו לחייך, לעכל את שעבר ולפזר מחמאות לאבי ללוז, הבעלים הקודם, לדורון בן דקון שהציל את המועדון, לעוזרו אסף נמני, לצוות המקצועי ולארז אופיר שעבד ימים כלילות ודאג לכולם. "עברנו עונה קשה מאוד ואני חושב שבחודשיים האחרונים אני היחיד שנשארתי פה שפוי", טוען ניסן יחזקאל בראיון ל-ONE. "כמאמן אין לך הרבה רגעים של אושר ועכשיו אני שמח מאוד".

ניסן יחזקאל. &qout;השחקנים החזירו לי על המגרש&qout; (שי לוי)
ניסן יחזקאל. "השחקנים החזירו לי על המגרש" (שי לוי)
 


האושר הזה לא מובן מאליו, בעיקר כי היה גם משבר אישי ברקע. "עברתי שנה וחצי קשות. כשאמי ז"ל חלתה ונפטרה, החיים שלי הפכו ליותר קשים. אני שמח שהמשפחה שלי, אשתי ואבא שלי, שייבדל לחיים ארוכים, עדיין יישארו שפויים אחרי העונה הזו. היו רגעים שכמעט ונשברתי, הייתי יושב, בוכה לשמיים ומתפלל לאמא שתעזור לי. עם כל השמחה שיש לי, יש בי גם טיפה עצב ואני מקווה שהיא רואה אותי מלמעלה ויודעת שאנחנו מאושרים. היא חסרה לי מאוד עכשיו".

איך החזקת את הקבוצה כל העונה עם המשברים שעברתם?
"הרגשנו מחויבים אחד כלפי השני. כמו שאני שמרתי עליהם, הם החזירו לי על המגרש, אולי בלי כדורגל גדול אבל עם הרבה נחישות והקרבה. אני מאחל לעצמי שחקנים עם לב גדול כמו שלהם בכל קבוצה. הפכנו למשפחה יחד עם הצוות המקצועי שעזר לי מאוד לשמור על חדר הלבשה בריא".

אוהדי הפועל פ&qout;ת. &qout;הרוב היה מאחוריי&qout;  (שי לוי)
אוהדי הפועל פ"ת. "הרוב היה מאחוריי" (שי לוי)
 



היו רגעים שלא היה כסף, שהרגשתם שהכול מתפרק ואפילו שזה מגיע למצב של השבתת פעילות. מה עבר לך בראש באותם הרגעים?

"אני נוטה להאמין ולקוות שיש עוד אנשים בכדורגל שלא רק הכסף מעניין אותם. יש לנו שחקנים ותיקים וצעירים שקיבלו הצעות, אבל ישבנו וחשבנו מה טוב בשבילנו. היינו יכולים ללכת ולהרוויח במקום אחר אפילו יותר כסף, אבל הלב לא נתן כי המועדון הזה הוא גדול ועוצמתי. כשהצעתי לשחקנים לקזז בשכר, הייתה היענות גדולה וראיתי שתהיה לנו אחדות במועדון עד תום העונה. בדיוק אז הרגשתי את עליית הליגה. היינו מחויבים להמון אנשים, למועדון ולאוהדים ובסוף קיבלנו בונוס גדול".

במהלך העונה, בעוד הקבוצה רצה בצמרת הליגה הלאומית בדרכה הבטוחה לליגת העל, החלו הבעיות הפיננסיות. הכסף אזל, הבעלים אבי ללוז פשט את הרגל והמועדון עמד בפני סכנת פירוק. ללוז משך את הערבויות מהבקרה התקציבית, שם דרשו להציג מנגד בטוחות ובית הדין של ההתאחדות לכדורגל היה קרוב להפחית לקבוצה ארבע נקודות על אי סדרים בפעילותה. ואז הגיע דורון בן דקון והציל את הקבוצה ממשבר. בדיעבד, עונש שכזה היה עלול להשאיר את הקבוצה לעונה נוספת בלאומית.

אבי ללוז ביציע. &qout;מגיע לו קרדיט&qout; (משה חרמון)
אבי ללוז ביציע. "מגיע לו קרדיט" (משה חרמון)
 


"כשאבי ללוז רצה לעזוב את הקבוצה, זה היה המצב הכי קשה שהיה לי", מספר המאמן. "היינו עם רגל וחצי בפירוק. ואז ישבנו אני, אבי ללוז ואבי עמרני שהיה ספונסר באותם הימים וחשבנו מה יהיה הכי טוב. החלטנו למשוך עד הסוף, עד לדקה האחרונה, גם מול הבקרה וגם בנושא המשכורות, מתוך כוונה לגייס מישהו שיציל את הקבוצה".

"לזכותו של אבי ללוז ייאמר שהוא לא הלך ועשה משהו נורמלי כמו לשים את הקבוצה בפירוק ולומר שלום ולהתראות. הוא יצא גבר, נתן את הקבוצה ללא תמורה לדורון בן דקון, שעשה גם הוא מעשה אצילי וגדול וביחד ניצלנו. הרגע הכי קשה היה לחכות להחלטה של הבקרה האם מורידים לנו ארבע נקודות, זה לא קרה ומגיעות לכולם המחמאות על כך". אמר המאמן.

ליאור אסולין מאושר. &qout;התלבטנו ימים ולילות&qout; (שי לוי)
ליאור אסולין מאושר. "התלבטנו ימים ולילות" (שי לוי)
 

"היו אנשים ששמרו לי טינה, הם היו מונעים מאינטרסים"
ומה היה הרגע הכי גדול ומשמעותי מבחינתך בעונה הזאת?

"אני חושב שהמשחק נגד מכבי נתניה בחוץ היה אחד מרגעי השיא שלנו. בדקות הסיום התוצאה הייתה 0:0 ובדקה ה-90 טל מאיר ורובי דבורה כבשו וניצחנו. זה היה רגע שהפך את המועדון וגיבש את כולם ביחד, כולל את הקהל שהתחיל להעריך אותי ואת טל מאיר יותר מאז. היה מומנטום לא טוב מצידם לגבי שנינו בגלל הקשר המשפחתי, אבל מאז התהפכו היוצרות וכולם הבינו שאני מתעסק רק בצד המקצועי. זה היה הניצחון הכי גדול שלנו העונה".

אתה מדבר על טל מאיר כמשל, אבל היו לך לא מעט תאקלים עם האוהדים העונה, כולל פגישה לילית בשדה התעופה.

"כן, אבל גם אני לא הייתי חף מטעויות. אני מאמן צעיר שרק ארבע שנים משמש כמאמן ראשי, בהן עבדתי בהפועל ראשל"צ, מכבי הרצליה ובני לוד. מדובר במועדונים עם קהל קטן שלא כל כך משפיע. כשהגעתי לפה, לא ידעתי לאמוד את הקהל הזה שיש בתוכו מחנות וגופים עצמאיים. לשמחתי רוב הקהל היה מאחוריי ותמיד עודד, פרגן ותמך לאורך כל הדרך, אבל גם היה קומץ של אנשים שהיו מונעים מאינטרסים אישיים בלבד. לא נתתי להם התחבר אליי ולא אהבתי שהם רצו להיכנס לחדר ההלבשה ולהגיע לאימונים. הם שמרו לי טינה",

אוהדי הפועל פ&qout;ת ופרננדס חוגגים (שי לוי)
אוהדי הפועל פ"ת ופרננדס חוגגים. נגמר בשמחה (שי לוי)
 

"בחלוף הזמן מחמישים הם הפכו למאה איש ולמאתיים איש, עד שבמחזורים האחרונים הם נעלמו לגמרי ולא שמעתי שום קריאות נגדי. הם הפכו לאנשי מקלדת שמכפישים עם עט ודף, לקח לי זמן לקלוט אותם ובסוף הבנתי שהם אנשים קטנים שכל מטרתם היא להיות נגד. האוהדים האחרים והטובים שלנו נסחפו קצת בשלב מסוים, אבל לאורך הזמן הקהל הזה גילה בגרות כשבחודשיים האחרונים במיוחד ראינו תצוגות מרשימות שלו, כך שהתעשתנו מהר, התחברתי לחלק הטוב של הקהל בעוד שהקומץ הקטן אפילו לא נשמע במגרשים".

והיה גם את סיפור הנסיעה של ליאור אסולין לצילומי ריאליטי בפיליפינים בסוף אוקטובר. יומיים לאחר שכבש שער חשוב בדקה ה-93 מול מכבי יבנה במשחק שנערך ברעננה, החלוץ נעדר מהאימון והחליט להמריא ללא אישור לצילומי התכנית. יחזקאל, כמו הבעלים, הגיב תחילה בכעס רב אך בסופו של דבר הסכים להחזירו לשורות הקבוצה לאחר שהתנצל.

הפועל פ&qout;ת חוגגת בסיום המשחק. מה יהיה בעונה הבאה? (שי לוי)
הפועל פ"ת חוגגת בסיום המשחק. מה יהיה בעונה הבאה? (שי לוי)
 

"אני לא מכיר אותו מהיום. אימנתי אותו גם בקבוצות אחרות והוא עשה לי קטעים לא נעימים במיוחד גם שם. בשנים האחרונות הוא התעשת והתבגר, הוא אחראי יותר למעשיו. היה את סיפור הריאליטי שיצא מפרופורציה בגלל שלא היה בשליטתנו, אבל זה נגמר על הצד הטוב ביותר. הוא החזיק את חדר ההלבשה שלנו, הוא אהוב על כולם ועל היכולת המקצועית שלו אין מה לומר. השחקנים דרשו שאחזיר אותו מהפיליפינים וזה אכן קרה הרבה בזכותם, הוא חייב להם הרבה".

אני דווקא חושב שהרבה חייבים גם לו, כי לא פעם הוא כבש שערים חשובים בדקות הסיום שהביאו לכם בשורה התחתונה הרבה נקודות.
"בגלל זה הבאנו אותו. כי הוא ווינר שמשחק עד הדקה ה-94. ובכל זאת, הייתה לי התלבטות קשה האם להחזיר אותו לסגל אחרי מה שקרה בפיליפינים. ישבתי וחשבתי עם הצוות שלי ימים ולילות על זה, התייעצנו גם עם השחקנים והיה לי חשוב שחדר ההלבשה יישאר מגובש וחזק ולכן החזרנו אותו. אז כמו שכולם חייבים לו, גם הוא חייב להם והרבה יותר".

הפועל פ&qout;ת חוגגת בסיום המשחק (שי לוי)
הפועל פ"ת חוגגת בסיום המשחק. הסגל יישאר? (שי לוי)
 

מה יהיה עם הקבוצה בעונה הבאה בליגת העל?
"אני מאוד אשמח להישאר במועדון האדיר הזה, יש לי חוזה וזו השאיפה שלי. יש פה פוטנציאל ענק ואני מקווה שהאנשים שמנהלים את המועדון הזה יעשו שיהיה לנו הרבה יותר קל מבחינה כלכלית. ברור לי שנצטרך להתחזק ולקבוע יעדים ומטרות שונים, לכן אני מעדיף כרגע לחגוג ולא לחשוב על השנה הבאה".

הסגל הנוכחי יכול להתאים לליגת העל?
"אם לומר את האמת, לא ראיתי כדורגל גדול העונה בליגת העל. אני שומע שגם הפרשנים לא ממש מרוצים. הכדורגל צריך להיות יעיל ותכליתי, כך שניתן יהיה לעמוד במטרות כי זו השאיפה של כל קבוצה. הפועל פ"ת בכלים שיש לה בוודאות לא תוכל לעמוד במטרות שלה בעונה הבאה, אבל אם היא תתחזק ותביא שחקנים נכונים נוכל להיות קבוצה לגיטימית. יש למועדון הזה מסורת ועוצמה ועם ניהול שפוי הוא יוכל לעשות עונות יפות בליגת העל".

ניסן יחזקאל. &qout;אוהב את מוריניו&qout; (משה חרמון)
ניסן יחזקאל. "אוהב את מוריניו" (משה חרמון)
 

עברת לא מעט כמאמן, איך אתה רואה את הכדורגל בארץ?
"אם נדבר מקצועית, יש ירידה מסוימת. אין הרבה ניצוצות של כדורגל מלהיב כי קשה למצוא שחקנים מיוחדים כיום. הכדורגל גם הפך ליותר טקטי, ממושמע, אגרסיבי, יותר יעיל ותכליתי ופחות יפה לעין, כך שקשה מאוד לראות כדורגל יפה ומהנה".

מי המודל לחיקוי שלך כמאמן?
"הייתי בהשתלמויות אצל דייגו סימאונה ובהרבה מועדונים בגרמניה, אבל אני מאוד אוהב את מוריניו".

איפה תהיה בעונה הבאה?
"אני לא חושב על זה עכשיו, רק רוצה שקט וליהנות מהרגע הזה".

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */