יום שישי, 20.09.2024 שעה 15:39
ליגת העל 24-25
91-63מכבי ת"א1
72-83מכבי חיפה2
76-93מכבי בני ריינה3
63-53בית"ר ירושלים4
43-53הפועל חיפה5
46-63מ.ס אשדוד6
32-43בני סכנין7
33-33עירוני ק"ש8
35-13מכבי פ"ת9
36-13עירוני טבריה10
21-13הפועל ב"ש11
22-13הפועל חדרה12
17-23הפועל ירושלים13
08-33מכבי נתניה14
לוח משחקים
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 21/09, 19:30
  • מכבי בני ריינה
  • עירוני טבריה
  • שבת, 21/09, 19:30
  • בני סכנין
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 21/09, 20:00
  • הפועל חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 21/09, 20:00
  • עירוני ק"ש
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 21/09, 20:30
  • הפועל חדרה
  • מ.ס אשדוד
  • ראשון, 22/09, 20:15
  • מכבי ת"א
  • מכבי חיפה
  • שני, 23/09, 20:30
  • בית"ר ירושלים

שיחת אליפות: אלברמן ואיינבינדר מסכמים עונה

האליפות, הביקורת, הרוטציה, אפס אגו, סוזה, ג'ורדי, מיץ' VS גאידמק, אירופה, הרגע הקטסטרופלי, זהבי, הדרבי והחלום. קשרי מכבי ת"א מדברים על הכל

|
אלברמן ואיינבינדר בחדר הקונטרול של ONE
אלברמן ואיינבינדר בחדר הקונטרול של ONE

גל אלברמן ודן איינבינדר מצטיירים כהפכים. הקשר הוותיק הוא הטיפוס הטיפה יותר קר, שקול ורגוע. מנטליות של אירופאי. חברו לקישור מצד שני הרבה יותר קליל, מצחיק, אחד משלנו שכזה.

אך כאשר מושיבים את שניהם ביחד באותו החדר לשיחה פתוחה על הכל, מגלים ששניהם משקפים את הסוד של מכבי תל אביב. קבוצה שמלאה בהפכים, אבל שומרת על מרכיבים מרכזיים - אישיות וזהות. למכבי תל אביב החדשה, זאת שזכתה ביום שבת באליפות שנייה ברציפות, יש בעיקר את הדברים האלה.

את האפשרות להכיל בתוכה הכל. גם הפכים. ובלי להתפוצץ. גם אם יש רוטציה, או מאמן שקשה לאכול, או אוהדים שמצפים לראות הצגה בכל שבוע, וגם תקשורת שמצפה לאותם הדברים בדיוק.

מכבי תל אביב היא גל אלברמן ודן איינבינדר. היא התהליך ששני השחקנים האלו עברו. האחד במשך ארבע שנים, והשני במשך עונה אחת. הם עקומת הלמידה וגרף ההתקדמות של המועדון הזה.

ולמען האמת, הם גם אחלה מראויינים.

הפן האישי
לפני שלוש שנים היה נראה שגל אלברמן בדרך החוצה ממכבי תל אביב. ואז הגיע ג'ורדי קרויף. ההחלטה הראשונה שלקח כמנהל ספורטיבי הייתה להחתים את הקשר על חוזה חדש. ונשאלת השאלה, האם כאשר זה התרחש האמין אלברמן כי הוא יישב כאן חוגג אליפות שנייה ברצף במכבי?

"זאת שאלה טובה. האמת היא שכאשר הגעתי למכבי בתחילת הדרך הדברים לא הלכו, גם לי באופן אישי וגם לא למועדון", השיב מספר 6 בצהוב. "התקשינו מאוד בהתחלה, למרות שהייתה לנו קבוצה טובה, לייצר תוצאות ולהגיע להישגים. אני בתוך תוכי האמנתי שאני נמצא במקום הנכון עבורי. הגעתי למכבי והאמנתי שזה צעד נכון וחכם בקריירה שלי אחרי תקופה לא קלה שעברתי בגרמניה".

גל אלברמן חוגג. נשאר בזכות ג´ורדי (יניב גונן)
גל אלברמן חוגג. נשאר בזכות ג´ורדי (יניב גונן)
 

אלברמן הוסיף: "ראיתי פוטנציאל גדול מאוד במועדון הזה, וגם בתקופות הקשות האמנתי שאני נמצא במקום הנכון. היה משבר מאוד רציני בשנה השנייה שלי במכבי, אבל ברגע שג'ורדי הגיע וגרם לי להאמין שהוא הולך לשנות הרבה דברים במועדון הזה, אז זה רק חיזק בי את המחשבה שאני באמת במקום הנכון ושאני יכול להגיע למקומות שמלכתחילה האמנתי שאני יכול להגיע אליהם במכבי ת"א".

אלא שעבור הקשר האחורי הוותיק, מדובר העונה באחרונה שלו באותו חוזה אשר נחתם אז מול קרויף. "נשאלתי הרבה לאחרונה לגבי העתיד שלי והאם אמשיך כאן עונה נוספת", הוא אומר. "עד לרגעים אלה לא באמת התעסקנו בזה כי רצינו להכריע את האליפות. עכשיו אחרי שזה קרה, אני מקווה שיהיו התקדמויות בנושא. כמו שכולם יודעים, אני נמצא במקום טוב, מקום בו אני ממצא את עצמי ואני מקווה שהדברים יסתדרו".

מספר 17 בצהוב מאידך, עשה את הדרך בקיץ מקריית שמונה לקריית שלום ואחרי מחשבות על עזיבה בתחילת העונה, הפך לבסוף לאחד הקשרים המובילים בליגת העל: "השתלבתי מהר מאוד, באתי בהתחלה בחור חדש, נבוך, ביישן, אבל לאט לאט נפתחתי. כמובן שהמרקם החברתי מאוד עזר לי להיכנס לתוך העניינים ואני שמח שזה הצליח גם בצד החברתי".

"בסך הכל אני מאוד מרוצה מההשתלבות שלי, ידעתי שאני בא למועדון שזכה באליפות, עם הרבה שחקנים טובים, הרבה שחקני נבחרת, שחקנים מנוסים גם על העמדה שלי. בהתחלה היה לי קצת קשה, היו מחשבות, הייתי מבולבל ולא ידעתי בדיוק מה מקומי, אבל לזכותם של פאולו וג'ורדי ייאמר שהם נתנו לי את הביטחון המלא שהם מאמינים בי ושאני אקבל את ההזדמנות, וכשאני אקבל אותה זה יהיה בידיים שלי ואני שמח שקיבלתי את ההזדמנות", המשיך.

אלברמן ואיינבינדר במהלך הראיון במשרדים של  ONE
אלברמן ואיינבינדר במהלך הראיון במשרדים של ONE
 

איינבינדר הוסיף: "הראתי שאני מסוגל, מתאים וראוי להיות בהרכב. גם ברגעים הלא פשוטים, שמרתי על צניעות, המשכתי בדרך שלי, עבדתי קשה, קיבלתי הרבה תמיכה מהחברים שלי לקבוצה והיום אני מרגיש שחקן אחר. מרגיש שחקן שבונים וסומכים עליו ומצפים ממנו. ואני מקווה שהעונה הזאת תתן לי דחיפה לעונה הבאה".

אבל רגע, מתי תתן איזה גול? דן: "וואו... את האמת שהשיר הזה נראה לי עשה לי קצת לא טוב ובגללו אני לא כובש עד עכשיו, אבל זה רק אחד יודע. מקווה שבקרוב ואם לא נשמור את התחמושת לעונה הבאה".

אליפות וביקורת
77 נקודות ב-33 מחזורים יש למכבי תל אביב כשנותרו עוד שלושה משחקים עד לסיום העונה. זאת העונה השנייה ברציפות שהיא לוקחת את התואר עוד לפני שהסתיימה העונה ולמען האמת, כאשר לרגע לא היה ספק מי תהיה הקבוצה שתניף צלחת בסיום העונה. באופן כללי,  ישנה התחושה שהצהובים עשו זאת בלי רגע אחד של משבר. 

שחקני מכבי ת&qout;א חוגגים. עונה בלי משברים (שי לוי)
שחקני מכבי ת"א חוגגים. עונה בלי משברים (שי לוי)
 

"זה שזה נראה ככה בעצם מעצים את גודל ההישג שלנו כי כן חווינו משברים קטנים, במיוחד כשחזרנו מאירופה ובאנו למשחקים שהם לא כל-כך טובים, משחקים שבסוף כן ניצחנו בהם", מספר איינבינדר. "זה באמת היה החוזק שלנו לבוא ולדעת גם כשהייתה לנו ירידה מנטלית לדעת לנצח גם כששיחקנו פחות טוב והנקודות האלה, במשחקים האלה, הם מה שהביא לנו את האליפות בסוף".

ועדיין, יש מי שטוענים שהאליפות הזאת לא נוצצת.  "אני לא מייחס לזה חשיבות", הצהיר אלברמן. "אותי האליפות הזאת מאוד מרגשת ומבחינתי היא נוצצת לא פחות מכל האליפויות שחוויתי כשחקן ושהמועדון חווה. אני לא כל כך מבין מה הצפיות ממכבי. אני לא יודע, אולי מבחוץ זה נראה שזאת אליפות קלה מדי, אבל בכנות אני אומר שעברנו עונה כל כך ארוכה ומורכבת שאני באמת באופן אישי לא הרגשתי שזה קל או שנקודות מגיעות בקלות, או שערים שנכנסים בקלות. אולי מבחוץ זה נראה ככה, אבל זה לא מה שקורה באמת בשטח".

הביקורת לא חשובה. שחקני מכבי ת&qout;א חוגגים  (מיכה בננו)
הביקורת לא חשובה. שחקני מכבי ת"א חוגגים (מיכה בננו)
 

איינבינדר המשיך: "אם הייתי יכול, הייתי מזמין את כל מי שטוען את הדברים האלה לחגיגות שלנו אחרי המשחק בב"ש בחדר ההלבשה. שיראו כמה אנחנו שמחים, כמה אנחנו מאושרים, כמה אנחנו רוצים להמשיך לחגוג. הייתה התפרצות של רגשות גם במגרש, גם באוטובוס וגם אחרי זה בחגיגות בפריים. שם כולם ראו כמה התרגשנו וכמה נצצנו".

ובכל זאת, מה הביקורת הזאת עושה לקבוצה שרצה לאליפות? אלברמן השיב: "אני באופן אישי חושב שיש המון המון שחקנים עם ניסיון בקבוצה ולהערכתי הם פחות התרגשו מזה. גם אני, אם אני מסתכל על עצמי בסיפור הזה, גם אם אני קורא או שומע ביקורת, אני במקום שאני יודע לנווט את זה. הביקורת מבחינת התקשורת היא לגיטימית. לבקר כשלא הולך ולהלל ולשבח כשכן הולך. אנחנו השחקנים אמורים לקבל ביקורת רק מאנשים מאוד מאוד ספציפים, שזה בעצם הצוות המקצועי שמלווה אותנו וכל עוד הם מרוצים והם נותנים לנו פידבקים חיוביים, אז ביקורת ממקום כזה או אחר, או מכלי תקשורת כזה או אחר, לא אמורה להסיט אותנו מהדרך. זה משהו שרוב רובינו לא ממש ייחסנו לכך חשיבות".

במהלך חגיגות האליפות שלהם הרבו השחקנים להצטלם כאשר הם מסמנים "0" עם האצבעות שלהם. המשמעות אגב היא אפס אגו. "זה משהו שרצינו להשאיר בחדר ההלבשה אבל עם החגיגות זה יצא החוצה", סיפר איינבינדר על החגיגה החריגה. "הייתה סיטואציה בחדר ההלבשה שפתאום התחלנו להציק אחד לשני בהומור ובכיף ותמיד השני היה מחזיר, אם זה היה איזושהי מכה אז ישר היו מחזירים. החלטנו שאנחנו מסיימים ככה, עם 0 אגו ושאפשר גם לקבל את הכאפות הקטנות בינינו ולצחוק. זה משהו שמלווה אותנו בחודש-חודשיים האחרונים ואנחנו צוחקים עם זה, ושמחים, וזה גם יצא למצלמות".

שחקני מכבי ת&qout;א. אפס אגו (מיכה בננו)
שחקני מכבי ת"א. אפס אגו (מיכה בננו)
 

האפס אגו לא בא כקונטרה לכך שכולם ציפו ורצו שתיפלו?
איינבינדר השיב: "לא יודע, יכול שזאת אחת הסיבות. ביקרו אותנו לאורך העונה בקטעים מסויימים ולא בצדק. היו צריכים להבין שאנחנו עושים עונה מדהימה, גם באירופה, גם בליגה, ושידענו לשלב בין המסגרות האלה. זה לא היה קל. אז כן, בסוף נשארנו עם אפס אגו, והאפס אגו ניצח".

אלברמן הוסיף: "בכל אליפות יש צדדים יפים. מה שאפיין את העונה הזאת מעבר לאליפות, היה השילוב המוצלח עם אירופה, דבר שלי באופן אישי לא קרה וגם למכבי כמועדון לא קרה. זה היה מוטיב עיקרי באליפות הזאת".

רוטציה
אותה ביקורת שהושמעה, יוחסה הרבה פעמים לשיטת הרוטציה אותה הנהיג פאולו סוזה במהלך העונה "בתחילת הדרך היה לא קל לשחקנים לקבל את זה ולהבין את זה", אומר אלברמן ומוסיף: "ככל שהעונה התקדמה וכל שחקני הסגל התחילו להבין שיש להם באמת הזדמנות להוכיח את עצמם, זה עשה לנו טוב כקבוצה. גם אם בהתחלה זה היה קשה. בתמונה הכוללת זה עשה טוב, גם אלה שהיה להם קשה עם זה בהתחלה, התחילו לקבל את זה בצורה טובה יותר".

סוזה. הנהיג שיטת רוטציה (מיכה בננו)
סוזה. הנהיג שיטת רוטציה (מיכה בננו)
 

אך איך נראה באמת חדר ההלבשה ברגעים שבהם הם מגלים כי הם לא פותחים או לא בסגל? איך מתמודדים עם הקושי הזה באופן אישי? איינבינדר הבהיר: "אני חושב שזה עוד אחד מהיתרונות שהיו לנו במהלך העונה. גם כששחקנים גילו שהם לא משחקים וקצת הורידו את הראש בשבוע שלאחר מכן, החברות תמיד נשארה ונשארנו ביחד. פרגנו אחד לשני, גם אלה שישבו בספסל וגם אלה ששיחקו. תמיד ידענו איך לחבק ולעזור אחד לשני. זה משהו שמאוד קירב בינינו ועזר לנו להתגבש, להיות שמחים ולהישאר מאוחדים לאורך כל השנה גם ברגעים הפחות טובים".

אלברמן התייחס גם הוא לנושא: "זאת הייתה באמת עונה מאוד ארוכה, מורכבת, היה לנו לדעתי הרבה מאוד נקודות במהלך העונה שהרגשנו את הקושי של השילוב בין אירופה לליגה וכמה זה לא פשוט. לגבי הרוטציה, אני חושב שהיא עבדה לטובתינו. העומס התחלק לא רק מבחינה פיזית, אלא גם מבחינה מנטלית. מאוד קשה בעונה כה ארוכה להביא אותך ממקום של רעב משחק אחרי משחק, במיוחד כשזה בשתי מסגרות וכשיש עומס פיזי מאוד גדול. הרוטציה עם כל הקושי, עשתה עבורינו עבודה באמת טובה".

בעונה שעברה אלברמן ומהראן ראדי היו שני הקשרים הכי טובים בליגה, וכולם ידעו כי הם באנקר בהרכב. אלא שהעונה, בעיקר בשל אותה רוטציה, נוצר הרושם כי מעמדו של מספר 9 בצהוב, השתנה. "אם אני לא טועה, ארבעת שחקני הקישור זכו לפחות או יותר לאותן הדקות כך שמבחינת מעמד, זכינו לאותו מעמד", הבהיר אלברמן: "לגבי מהראן, יכול להיות שהיה לו קצת יותר קשה לקבל את זה במהלך העונה כמו שאתה אומר, כי הוא התרגל למעמד מסוים בעונה שעברה. לדעתי בכל במשחקים שבהם שיחק, גם אם התרומה שלו לא התבטאה במספרים, היא התבטאה ביכולת גבוהה. אני חושב שלאורך השנים הוא הרגיל את האנשים למספרים מסוימים, והשנה זה קצת פחות הלך לו. אבל, מבחינת היכולת, אני לא חושב שעברה עליו תקופה כזאת רעה כמו שכולם נוטים להגיד".

ראדי. תרם הרבה לקבוצה (יניב גונן)
ראדי. תרם הרבה לקבוצה (יניב גונן)
 

פאולו סוזה
כאן מגיע הפרק על סוזה. האיש על הקווים, שלקח על עצמו משימה בה כשלו רבים לפניו, לשלב בין אירופה לליגה ועוד לשמור על האליפות. "אני חושב שאנחנו באופן ספציפי כקשרים יכולים ללמוד הרבה ממישהו כמו סוזה, שהיה קשר במהלך הקריירה שלו, הצהיר איינבינדר: "אני נהנה להקשיב למה שהוא אומר, איך הוא מכוון ומסביר לנו מה לעשות. אני חושב שאנחנו למדנו אולי יותר מכולם על פאולו. בכלליות, אני חושב שהקבוצה למדה מפאולו הרבה דברים ועבדה איתו בשיתוף פעולה מלא והיה מאוד כיף".

אלברמן: "אין ספק שיש לו דרישות מאוד גבוהות. בכל אימון ובכל משחק. אחד הדברים שאפיינו אותנו זה שהגענו לכל משחק, גם מבחינתו, עם רמת ציפיות גבוהה. הוא לא הפסיק לרגע לצפות שנציג כדורגל ברמה הגבוהה ביותר. הוא כל הזמן שאף שנוציא מעצמנו יותר והוא עשה עבודה טובה בנושא הזה".

סוזה עמד באותה המשימה אחרי שנכנס לנעליים של אוסקר גארסיה, ממש לא נעליים שקל להיכנס אליהן. "האמת שמאוד קשה לענות לגבי מה ההבדלים ביניהם. אני חושב שמדובר בשני מאמנים שבשנים הקרובות לא יעצרו שוב בתחנות כמו מכבי ת"א. זאת אמרת, הם יילכו ויתקדמו. מצד אחד הם שונים ומצד שני מאוד מודרנים. מדובר במאמנים צעירים עם מוטיבציה שמאוד מתקדמים מבחינה מקצועית. הם שונים באופי, אבל מאוד דומים במחשבה שלהם על הכדורגל והם יגיעו רחוק".

אוסקר גארסיה. מאמן עם מוטיבציה (יוסי ציפקיס)
אוסקר גארסיה. מאמן עם מוטיבציה (יוסי ציפקיס)
 

ולמרות כל המחמאות, אם מכבי ספגה ביקורת ואש העונה, סוזה היה זה שסבל ממנה יותר מכל. "האמת שעד היום אני לא מבין למה ביקרו אותו", אמר אלברמן. "התפקיד של התקשורת הוא למלא עמודים. תמיד צריך למצוא מה לכתוב וזה בסדר. אני לא חושב שמצידנו יש כעס בגלל הביקורת שהושמעו. בסה"כ הביקרת לא הייתה ארסית מדי או יוצאת דופן. וגם אמרתי לך מקודם, התמודדנו עם זה בצורה נכונה לדעתי".

אתה חושב שאם היו קוראים לפאולו סוזה, אלישע לוי, הוא גם היה מתמודד עם אותן הביקורות?
איינבינדר השיב: "יכול להיות שלא. אנחנו בארץ רגילים מהר מאוד לשפוט, בעיקר את מי שמגיע מבחוץ. פתאום יש להם מנטליות, דרך ומחשבה שונה שאנחנו לא רגילים אליה אז אולי זה קצת יותר קל. באמת שלפאולו מגיע את כל המחמאות שאפשר וגם לכל הצוות המקצועי. יצא לנו ללמוד מהם המון דברים במהלך העונה והיה שילוב מצוין".

האם מכבי ערוכה למצב בו המאמן אינו ממשיך לעונה נוספת? איינבינדר סיפק את התשובה: "מי שצריך להיות ערוך זה לא אנחנו, אלא מי שיושב למעלה. אנחנו לא צריכים להתעסק בזה. בעונה שעברה היה להם מאמן שעזב אותם אחרי ההצלחה, ואז הגיע מאמן אחר והקבוצה הצליחה לייצר הצלחה גדולה עוד יותר עם עוד אליפות והשתתפות באירופה. זה הרבה יותר קשה. אני לא חושב שלדברים האלה יש חוקים ברורים. רק העתיד יגיד לנו".

פאולו סוזה. ערוכים למצב שבו הוא לא ממשיך (יניב גונן)
פאולו סוזה. לא ברור אם ימשיך בעונה הבאה (יניב גונן)
 

הליגה האירופית והרגע שהשפיע על כולם
מלבד אליפות שנייה ברצף, זאת גם הייתה עונה שבה העפילה הקבוצה מקריית שלום לשלב הבתים של הליגה האירופית וצלחה אותו עם 11 נקודות בדרך לשלב 32 האחרונות. היא ניצחה פעמיים את בורדו, רשמה 2:4 ענק על פרנקפורט והתמודדה מול באזל על מקום בשמינית הגמר.

"כשאתה מפסיד 3:0 במשחק האחרון שלך אז אולי בסוף נשאר טעם חמוץ", התייחס איינבינדר לתחושות מסיום הקמפיין באירופה. "אבל באזל הוכיחה גם במשחקים אחרינו שהיא קבוצה מצויינת, קבוצה שבאה לבלומפילד והסתגרה נגדנו ובחרה במערכים הגנתיים ונתנה לנו המון כבוד. אני חושב שמזה צריכים להיות מרוצים. בכללי עשינו קמפיין מצוין, שיכול לתת לנו הרבה כוח גם בשנה הבאה במוקדמות ליגת האלופות".

לפני אותו משחק בו ספגו הצהובים 3:0 מהשווייצרים והודחו מאירופה, התרחש רגע משמעותי לא פחות עבור העונה של מכבי. פציעתו של ברק יצחקי, שבמהלך החימום למשחק, קרע את הרצועה הצולבת בברכו. "אני חושב שרגע הפציעה של ברק בחימום בבאזל, היה באמת רגע קטסטרופלי גם מבחינתי וגם כקבוצה", אמר אלברמן.

ברק יצחקי. הפציעה שלו היתה רגע קשה (רדאד ג´בארה)
ברק יצחקי. הפציעה שלו היתה רגע קשה (רדאד ג´בארה)
 

"אף פעם לא ייחסנו לזה חשיבות ולא השתמשנו בזה כתירוץ, אבל מי שנכח במשחק יכול היה להרגיש שמשהו התרחש. זאת לא הייתה הסיבה להפסד, אבל הראש שלנו היה מאוד עסוק כי מעבר לשחקן שהוא, הוא אדם מאוד אהוב אצלנו. גם אני, אחד שמשחק איתו קרוב לעשר שנים, הרגשתי שזאת עונה באמת יוצאת דופן עבורו. היו לו תמיד שנים טובות והוא תמיד הראה את היכולות שלו, אבל השנה באמת הייתה שנה שהוא הציג בעיני את הכדורגל הכי טוב בקריירה שלו. הפציעה באה לו בתזמון הכי גרוע שאפשר לצפות", המשיך מספר 6.

"זה היה משהו שהכה בי חזק מאוד וליווה אותי גם הרבה מעבר למשחק הזה. הוא השותף שלי לחדר, אבל עם הזמן הבנתי שאין מה לעשות, זה חלק מהמשחק ואנחנו רואים שהוא התקדם יפה ואנחנו גאים מאוד באיך שהוא לקח את הדברים", החמיא אלברמן ליצחקי: "להרבה שחקנים היה יותר קשה לקבל את זה מאשר לו. אנחנו מאוד מקווים שהרגעים הקשים מאחוריו וזאת באמת ההזדמנות להסיר בפניו את הכובע, כי הוא תרם העונה למכבי המון דברים שאנשים לא ראו".

דרבי ומזל
זאת גם הייתה עונה עם ציוני דרך רבים עבור מכבי תל אביב. אליפות שנייה ברצף, ניצחון חוץ ראשון בתולדות המועדון במפעל אירופי, שלב הבתים של הליגה האירופית, 32 האחרונות של המפעל, 2:4 על פרנקפורט, 0:3 על מכבי חיפה בקריית אליעזר, שלושה ניצחנות בעונה על הירוקים, ניצחונות על באר שבע במאני טיים ועוד רגעים לפנתיאון. אבל, היה רגע אחד ממנו אי אפשר להתעלם.

ערן זהבי. את הגול השלישי בדרבי ההוא יזכרו עוד הרבה זמן (יניב גונן)
ערן זהבי. את הגול השלישי בדרבי ההוא יזכרו עוד הרבה זמן (יניב גונן)
 

"אי אפשר שלא לבחור בדרבי שבו ניצחנו 2:3 כרגע שהכי נחרט בראש של כולנו העונה", הבהיר איינבינדר. "זה היה דרבי מדהים. אני לא מכיר כל כך את ההיסטוריה של הדרבים אחורה, אבל אני בטוח שהוא אחד הטובים שהיו בשנים האחרונות ואחד המרגשים. זה היה ניצחון עם הרבה רגש. הכל התפוצץ בגול של ערן בסוף, כולם רצו לאותו המקום לחבק אחד את השני, גם המאמנים והשחקנים, וזה היה כיף גדול".

שמעת את הכרוז של הפועל צועק "עומר" כשמסרת לטל בן חיים את המסירה שהובילה לפנדל, רגע אחרי שדמארי קבע 1:2?
איינבינדר צוחק והשיב: "את זה לא הספקתי לשמוע, פשוט ניסיתי למסור לו מהר כדי שאולי נחזור למשחק ואני שמח שזה הגיע לטל והוא הצליח לייצר פנדל. זה מה שהחזיר אותנו למשחק".

"לגבי הרגע של העונה אין עוררין", המשיך אלברמן באותו הקו. "קשה לי להאמין שיישב פה שחקן של מכבי ת"א ויבחר ברגע אחר. התמונה שהכי חרוטה לי בראש זה המהלך שהוביל לשער השלישי. הייתה הוצאת חוץ להפועל ואני זוכר את דן צועק לשופט "תשרוק כבר, תשרוק", כי חזרנו למשחק בדקה כזאת קריטית שבאיזשהו מקום כבר הסתפקנו בתוצאה. היינו בעשרה שחקנים וזה היה נראה בלתי אפשרי שיקרה תרחיש כזה. זאת באמת הסיבה שזה הוביל לשמחה הזאת. רק מי שהיה נוכח שם באמת יכל לדעת איזה סערת רגשות התחוללה באצטדיון, כי זה היה משהו קיצוני לגמרי".

שחקני מכבי ת&qout;א. היתה התפרצות ספונטנית (רדאד ג´בארה)
שחקני מכבי ת"א. היתה התפרצות ספונטנית (רדאד ג´בארה)
 

בעונה שעברה זה היה הגול של לוגסי, העונה זהבי, והיו עוד כמה רגעים גדולים של מכבי במאני טיים. איך אתה מתייחס לזה, כאלילת המזל שמאירה פנים או שהמזל הולך עם הטובים?
איינבינדר הצהיר: "ברור שזה הולך עם הטובים", אלברמן: "אני חושב שמעבר למזל זה הרבה מאוד אופי. ברגע שדברים חוזרים על עצמם זה לא מקרי. מזל יכול לקרות פעם או פעמיים. בעיני הזה הרבה יותר. לאורך העונה הזאת נצמדנו כל הזמן לתוכנית המשחק וגם דברים שנראו בלתי אפשריים בסוף התרחשו. זה הרבה אופי ואנחנו מראים פעם אחר פעם שלקבוצה הזאת, מעבר ליכולת שכולם מכירים, יש גם אופי מאוד מאוד חזק, אופי שלא נשבר. הוכחנו את זה הרבה פעמים".

ערן זהבי
ואי אפשר לדבר על הדרבי ההוא בלי לדבר על כוכב הניצחון, ערן זהבי, שכבש שלושער ענק, כולל אותו שער ניצחון מפורסם ובסה"כ סוגר עונה בלתי נתפסת עם 29 שערים בכל המסגרות. "כל מה שאני אגיד עליו רק יגרע. הוא תופעה", מצהיר מספר 17.

הפריע לכם שבמקומות מסויימים נכתב כי זה מכבי "זהבי" ת"א?
איינבינדר: "לא חושב שצריך להתייחס לזה יותר מדי. ערן צריך לקבל את כל הקרדיט על מה שהוא עושה העונה כי הוא עושה דברים באמת גדולים. הוא עוזר לנו כמו שאנחנו עוזרים לו להיות הרבה יותר טובים ולהצליח. אבל כמו שגל אמר, מאחורי ערן יש קבוצה שלמה וצוות מקצועי שלם. ישנם גם עוד 10 שחקנים על המגרש שעוזרים לו והוא כמובן עוזר לנו ועזר לנו הרבה במהלך העונה גם ברגעים קריטיים וחשובים".

ערן זהבי. נתן עונה מדהימה (רדאד ג´בארה)
ערן זהבי. נתן עונה מדהימה (רדאד ג´בארה)
 

"מבחינה מקצועית, זה באמת אחד השחקנים הישראלים הגדולים שראינו בשנים האחרונות", חשף אלברמן: "אני יכול להגיד לך שבאופן אישי ההיכרות שלי איתו הייתה בנבחרת לפני ארבע שנים. שיחקתי במכבי, חזרתי ממחנה אימונים ויצא לי לדבר עם ברק יצחקי. אמרתי לו 'תשמע, התאמנתי עם ערן זהבי בנבחרת ואני יכול להגיד לך שזה באמת אחד השחקנים הישראלים הטובים ביותר שראיתי'. זה משהו שאתה רואה בשנייה הראשונה על המגרש, אפילו בלי שהוא נוגע בכדור. הבנתי מהרגע הראשון שפגשתי אותו שזה השחקן שאתה רוצה בצד שלך".

"ברגע שהוא בצד שנגדך אתה בבעיה", המשיך אלברמן. "זה שחקן שאתה רוצה שיהיה האיש שיקבל את הכדור באיזור המסוכן בדקה הקריטית. כשהוא מולך ברגע שזה קורה, הביטחון שלך מתחיל להתערער. אני יכול להגיד לך שאני וגם החברים שלי מאוד שמחים שהוא בצד שלנו. אנחנו מאוד שמחים לעזור לו להציג את היכולת שהוא מציג, כי עם כל הכבוד יש מסביבו גם שחקנים שעוזרים לו. אנחנו גאים בזה ושמחים לעזור לו. אני רק מאחל לו שימשיך בדרך הזאת כי אם הוא יעשה את זה לאורך שנים, הוא ייזכר כאחד הישראלים הגדולים בהיסטוריה".

ארקדי גאידמק VS מיץ' גולדהאר
אחד הדברים שמחבר בין אלברמן ואיינבינדר הוא גם הקשר לבית"ר ירושלים. הקשר הוותיק היה שם בעונות של הכסף הגדול ושתי האליפויות הרצופות. הקשר הצעיר היה שם אחרי ההתרסקות הכלכלית ואחרי שארקדי גאידמק הפסיק להשקיע. האם תסריט בלהות כזה יכול לקרות במכבי?

מיץ´ גולדהאר. שונה מארקדי גאידמק (מיכה בננו)
מיץ´ גולדהאר. שונה מארקדי גאידמק (מיכה בננו)
 

איינבינדר השיב: "אני לא יודע, אבל אם הם שם למעלה מסתכלים, הם יכולים לראות את מה שקרה בבית"ר ולהסיק מזה מסקנות. אני חושב שהם מוכיחים שהם עובדים בצורה מאוד מסודרת ועם הרבה מחשבה. גם סגנון האנשים מאוד שונה. גם של מי שמנהל את הדברים מאחורי הקלעים. אני לא מאמין שזה יכול לקרות. מיץ' הוא לא ארקדי בשורה התחתונה".

נשאלת השאלה, מי גדולה יותר, בית"ר של אז או מכבי היום? אלברמן השיב: "קשה מאוד לעשות השוואות. בבית"ר מה שאפיין זה המון כסף והחתמות של כוכב, אחרי כוכב, אחרי כוכב בסכומים שלא נראו בכדורגל הישראלי. היום העסק עובד עם הרבה יותר מחשבה. לפני כל עסקה יש תהליך ארוך וזה לא קורה מהיום למחר. אנחנו גם רואים שמכבי יציבה יותר לאורך השנים. בבית"ר היה פיק שדי הלך והסתבך ופה התחושה הפוכה. ככל שהשנים עוברות המועדון הזה הולך ומתבסס יותר. אלו שתי קבוצות אחרות לחלוטין".

גם בית"ר ההיא שהיית חלק ממנה, לא הצליחה להגיע לצ'מפיונס.
"אני חושב שאנחנו צריכים באמת להבין את מקומנו. עם כל הכבוד, אנחנו מגיעים מליגה נחותה שהיא לא אחת הטובות באירופה. ככול שהשנים עוברות אנחנו רואים שהרמה והרף להיכנס לשם הולך ונהיה קשה יותר. כמובן שאני מאמין שהכל אפשרי ומבחינתנו זה חלום, אבל צריך להגדיר אותו מראש כשאיפה ולא מטרה. כמובן שאפשר להציב את זה כמטרה, אבל זה לא יהיה כישלון אם מכבי לא תגיע לשם כי זה לא תלוי רק בה. זה הרבה דברים שמעבר, כמו הגרלה וניקוד. אני מאמין שאפשר להגיע לשם אבל לדעתי זה לא יהיה כל-כך קל".

גל אלברמן. חושב שמכבי יציבה יותר לאורך השנים (יניב גונן)
גל אלברמן. חושב שמכבי יציבה יותר לאורך השנים (יניב גונן)
 

דן, מה אתה חושב על מה שקורה בבית"ר היום?
"זה מאוד לא נעים לראות את מה שקורה שם כשחקן שגדל שם מגיל קטן. לפעמים זה אפילו קשה לראות את זה. גם אני הייתי בתקופות קצת פחות טובות שבאמת היה מאוד קשה, גם כלכלית המועדון היה מאוד לא יציב. אני מקווה שאיכשהו במהלך העונה הבאה גם הבעלים החדש שבא יקציב יותר כסף ויביאו צוות מקצועי שיעזור יותר לשחקנים. זה מועדון עם הרבה לחץ מסביב וצריך הרבה שקט כדי להצליח ולעלות למעלה בחזרה".

ג'ורדי
הדבר השני שמחבר בין השניים הוא כמובן ג'ורדי קרויף, האיש שנתן בהם אמון והחליט לתת להם את הבמה בשורות אלופת המדינה. איינבינדר היה זה שהשקיף מבחוץ על השינוי אותו הנחיל ההולנדי במכבי. "אני לא זוכר איך חשבתי באותו הרגע, אבל היה רגע מסוים בעונה שעברה שהיה אפשר לראות מכבי אחרת, מסודרת, מאורגנת, ששחקנים בה כבר מבינים את המעמד שלהם בה, מתגבשים, וכבר רוצים להצליח אחרי הרבה שנים שהמועדון הזה לא זכה להצלחות ועכשיו קוטפים את הפירות".

"ג'ורדי מתווה את הדרך של מכבי מהיום שהוא הגיע", מספר אלברמן. "הוא אומנם לא כל-כך מתעסק בנושאים הטקטיים, אבל הוא באמת מכוון את המועדון הזה קדימה, אני חושב שיש לו הרבה מאוד מניות בהצלחה של מכבי. מהיום שהוא הגיע יש שינוי חיובי ואי אפשר להתעלם מזה. הוא קיבל הרבה החלטות קריטיות מהיום שהוא הגיע. בחלקן הוא הצליח יותר ובחלקן הוא הצליח פחות, אבל אני חושב שהוא אחד האנשים שעובדים הכי קשה בשביל המועדון ועבור המועדון הזה. ואם אתה שואל אותי בסולם החשיבות של המועדון, הוא בהחלט אחד החשובים שבהם ואני מקווה שיישאר כאן כמה שיותר שנים כי מהרגע שהוא הגיע המועדון רק הולך ומתקדם ואני מקווה שהוא ימשיך את הדרך הזאת".

ג´ורדי קרויף. הנחיל שינוי במכבי (מיכה בננו)
ג´ורדי קרויף. הנחיל שינוי במכבי (מיכה בננו)
 

הימים של הטיטולים בשער 11 והמחנות אימונים בקיסריה כדי להרגיע את הבלאגן כבר לא יחזרו?
"כמו שאני רואה את הדברים בנקודת הזמן הנוכחית, קשה לי מאוד לראות את זה קורה שוב", ממשיך אלברמן. "אבל בכדורגל אי אפשר לדעת מה חוזה לנו העתיד. אבל כמו שהדברים נראים כרגע, אני לא מאמין".

ובזמן שכולם מתעסקים בעתיד של סוזה, שוכחים שבעונה הבאה יסיים ההולנדי את חוזהו במועדון ונראה כי היום בו קרויף יפרוש כנפיים ליעד אחר, מתקרב. איינבינדר: "בסופו של דבר האנשים שמצליחים הם אלה שמתקדמים ואלה שיש להם אפשרויות להתקדם וזה בסדר. אנחנו כאן צריכים ללמוד מהם כמה שיותר כדי שנדע להשתמש בזה בעתיד. ג'ורדי הוא דוגמא לאדם שיש ממנו הרבה מה ללמוד. יחסי אנוש, אינטיליגנציה, איך שהוא מתנהל, איך שהוא מתנהג מול השחקנים, מול התקשורת, מאחורי הקלעים. כולם יכולים רק ללמוד ממנו ולשאוף להיות ככה".

ליגת האלופות ואליפות שלישית
שתי אליפויות רצופות הוא הישג קשה. אליפות שלישית ברצף זה כבר דבר קשה הרבה יותר. סוג של בניית שושלת. אז מה מכבי צריכה להוסיף בעונה הבאה כדי להשתדרג? אלברמן גרס: "זה באמת קשה לי להגיד לך, כי אנחנו רואים את זה מזווית אחרת. אנחנו לא רואים את הקבוצה מבחוץ אלא חיים אותה מבפנים ולבוא ולהגיד מה חסר לה, לשנינו יהיה מאוד קשה וזה גם לא התפקיד שלנו".

איינבינדר: "אני שמח מאוד שזה לא התפקיד שלנו. אנחנו מתעסקים במה שאנחנו יודעים הכי טוב וזה על המגרש. לגבי אליפות שלישית ברצף? אני חושב שזה ריאלי עם איך שהמועדון מתנהל ועם ההישגים האחרונים, זאת צריכה להיות השאיפה שלנו והמטרה שלנו ליצור רצף ואין סיבה שלא נחלום על זה ונעבוד קשה כדי להשיג את זה".

שחקני מכבי ת&qout;א חוגגים אליפות (רדאד ג´בארה)
שחקני מכבי ת"א. אליפות שלישית היא דבר אפשרי (רדאד ג´בארה)
 

לפני אליפות שלישית, למכבי תהיה משימה לא פשוטה כלל בקיץ. העפלה לשלב הבתים של ליגת האלופות. איינבינדר: "זה סוג של חלום, מאוד רצינו להגיע בשנה הזאת ולשחק עם הכדור של הצ'מפיונס, זה לא קרה אבל עשינו דברים יפים באירופה. המטרה היא להתקדם עוד צעד, וזה הצעד. מכבי כבר הגיעה לשם ואין סיבה שלא תגיע לשם שוב. גם הניהול, גם העבודה, גם השחקנים והצוות המקצועי שנמצאים כאן ועוד יצטרפו בהמשך, יהפכו את מכבי לקבוצה חזקה עוד יותר מהשנה שסיימנו כרגע. זאת המטרה וזה החלום ולשם צריך לשאוף. אם זה יקרה רק הזמן יגיד".

ומה לגבי שושלת? אלברמן השיב וסיכם את הראיון: "קשה מאוד לדעת אם מכבי תזכה באליפות שלישית ברצף, אבל להערכתי גם אם לא תזכה השושלת של להיות מועדון בכיר בצמרת הכדורגל הישראלי תימשך. אני לא חושב שזה תלוי באליפות כזאת או אחרת. הדרך של מכבי ואיך שהיא מתנהלת בשנים האחרונות, אם היא תימשך לאורך שנים ולאורך תקופה ארוכה, לדעתי תיווצר שושלת של מועדון שבאמת לא נראה פה בשנים האחרונות. לשם מכבי ת"א מכוונת. כמועדון, כדרך, כקהילה, ואני לא רואה סיבה שזה לא יקרה. כמו שציינתי מקודם, זה לא קשור לאליפות שלישית. כמובן שזאת המטרה וכולם רוצים לשבור שיאים ולזכות בכמה שיותר אליפויות, אבל אני לא חושב שזה יפגע בדרך וברצון של מכבי".

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */