יום שני, 01.07.2024 שעה 07:34

הפ' ראשל"צ הביסה את מכבי בדרבי ועלתה לגמר

כדוריד: האדומים היו חייבים ניצחון ב-5 שערים כדי לעלות לסדרת גמר הפלייאוף, עשו את זה בענק עם 20:27 ויאבקו עם מכבי ת"א על האליפות. סמולר בלט

|
שחקני הפועל ראשל
שחקני הפועל ראשל"צ חוגגים (יניב גונן)

ראשון לציון שוב אדומה. הפועל ראשל"צ הביסה הערב בביתה 20:27 את מכבי ראשל"צ בדרבי הגדול של הכדוריד הישראלי, ניצחון שהעלה את האדומים לסדרת גמר הפלייאוף, שם הם יפגשו את מכבי ת"א. בניגוד לסדרה מול מכבי ראשל"צ, סדרת הגמר תהיה בשיטת הטוב מ-5 משחקים ותחל בעוד שבוע בדיוק, ביום שישי.

הקבוצה של סער פרנקל עלתה למשחק בידיעה שהיא צריכה ניצחון בלמעלה מארבעה שערים בשביל להעפיל למעמד הגמר, דבר שהיה נראה לא סביר לנוכח היכולת של האדומים בשני המשחקים הראשונים בסדרה. המשחק הראשון הסתיים בשוויון 25:25 ובמשחק השני ניצחה מכבי ראשל"צ 20:24.

האדומים פתחו את המשחק בטירוף וכבר עלו ליתרון 5 שערים (7:12) במחצית הראשונה, אך קבוצתו של אולג בוטנקו לא אמרה נואש והורידה את הפער ל-2 שערים בלבד במחצית - 11:13 להפועל ראשל"צ עם הירידה להפסקה.

המחצית השנייה נפתחה בריצה גדולה של הפועל בדרך ליתרון מבטיח בן 8 שערים - 13:21 - 10 דקות בתוך המחצית השנייה. שחקניו של אולג בטונקו עוד ניסו לצמצם אך לא הצליחו להוריד את ההפרש אל מתחת ל-5 שערים ובסיום חגגה הפועל רשל"צ עם האוהדים 20:27 גדול ששלח אותה לקרב מול מכבי ת"א בגמר הפלייאוף.

אבישי סמולר חוגג. בלט בניצחון הגדול של קבוצתו (חגי ניזרי)
אבישי סמולר חוגג. בלט בניצחון הגדול של קבוצתו (חגי ניזרי)
 

ההישג הגיע הרבה בזכות משחק הקרבה גדול של עידן מימון, שנפצע במהלך המחצית השנייה אך לא הפסיק להילחם עד לשנייה האחרונה. בסיום אמר הקפטן הוותיק: "משחק מדהים, מי שהספיד אותנו אכל את הכובע. ממצב כזה, רק הפועל ראשל"צ יכולה לצאת, במינוס 4, במומנטום רע של שני המשחקים. סדרת גמר גדולה לפנינו". גם יובל גררה נהנה ממשחק מצוין והיה ללא ספק אחד מהשחקנים שיצרו את השינוי הגדול ביכולת קבוצתם ביחס לשני המשחקים הקודמים בסדרה.

אבל המצטיין במשחק היה שוער האדומים, בויאן ליוביסיץ', שעם כמה הדיפות גדולות עזר להמשיך את המומנטום של קבוצתו בדרך לעלייה לגמר. בסיום אמר ליוביסיץ': "עשינו את זה בענק, אמרתי שייגמר 5 אז אני מתנצל, ניצחנו אותם 7. אנחנו אלופה גאה שתרצה להגן על התואר שלה בגמר". הכובש המצטיין היה אבישי סמולר, שכיכב עם 11 שערים בניצחון הגדול.

סער פרנקל חוגג (יניב גונן)
סער פרנקל חוגג. הודה לאמהות של שחקניו על הביצים הגדולות שלהם (יניב גונן)
 

מאמן הפועל, סער פרנקל, אמר אחרי המשחק: "זה ניצחון ראשון שלנו במאני-טיים, ובמאני טיים הכי חשוב עד עכשיו. יש פה חבורה של גברים, אמרתי לשחקנים אתמול בלילה, ב-SMS, שאני מת להיות מחר בשעה זו כמו דייגו סימאונה, ולהגיד תודה לאמהות שלהם שהולידו אותם עם כאלו ביצים גדולות. חזרנו מהקבר והאנרגיות המטורפות מעלות אותנו לגמר שבו נרצה לזכות בעוד תואר".

בצד השני פיליפ מריא ויואב נאמן, שכיכבו בשני המשחקים הראשונים, לא הופיעו למשחק וחסרונם פגע מאוד במכבי. למרות חסרונם חניכיו של אולג בוטנקו היו בטוחים שהם יידעו לשמור על יתרון 4 השערים ובסוף המשחק הם נראו המומים לחלוטין, שכן לראשונה מזה 9 שנים הצהובים מעיר היין לא יהיו במעמד הגמר.

רחובות נשארה בליגת העל
אחרי שאס"א ת"א הבטיחה את הישארותה בליגת העל עם ניצחון כפול על מכבי רעננה במשחקי המבחן, גם עירוני רחובות עשתה אותו דבר כשהשלימה ניצחון כפול על הפועל פ"ת עם 23:29 בפ"ת לאחר 22:24 במשחק הראשון והרוויחה עונה נוספת בליגת העל. פ"ת, שסיימה שנייה בליגה הלאומית, תנסה לעלות בעונה הבאה.

אסור לפספס
נגןמסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
מסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
נגןניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
ניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
נגןחתך את כדור היורו בכדי למצוא את החיישן
חתך את כדור היורו בכדי למצוא את החיישן
נגןמולר נשאר מולר: בועט במסך הגבוה באצטדיון
ישלם על זה? מולר הפגיז את המסך החדשני
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */