יום שני, 01.07.2024 שעה 07:05

בגיל 34: הטניסאי אנדי רם הודיע על פרישה

נפרדים מ"אנדיוני": חצי מהצמד המצליח ביותר בטניס הישראלי יתלה את המחבט בספטמבר אחרי 16 שנים. זכה ב-16 טורנירים, כולל 3 גראנד סלאמים

|
אנדי רם. מהגדולים שידע הטניס הישראלי (רדאד ג`בארה)
אנדי רם. מהגדולים שידע הטניס הישראלי (רדאד ג`בארה)

הטניסאי הישראלי אנדי רם הודיע הערב (רביעי) על פרישה אחרי 16 שנים. רם הצטיין לאורך השנים בעיקר בתחום טניס הזוגות וידוע בעיקר בזכות שיתוף הפעולה הנהדר שלו עם יוני ארליך. "אנדיוני" נחשבים עד היום לזוג המצליח ביותר בתולדות הטניס הישראלי.

מאות מאנשי עולם הספורט הגיעו הערב לאולם ה"סינמה סיטי" בגלילות לאירוע מרגש בו הודיע אחד הטניסאים הגדולים של ישראל בכל הזמנים על פרישה מטניס מקצועני לאחר מפגש הדייויס מול ארגנטינה בחודש ספטמבר הקרוב.

במהלך האירוע הוקרן הסרט "נקודת שבירה", שנפתח ברגעיו הגדולים של אנדי, בין השאר בזכיותיו בטורנירי הגראנד סלאם וברגעי השיא שלו בגביע דייויס. הסרט מלווה את אנדי בשנתיים האחרונות מאז הפציעה בדייויס מול יפן, שבעצם סיימה מעשית את הקריירה שלו. למרות שעבר ניתוח וחזר למגרשים, רם לא הצליח לשחזר את היכולת שאפיינה אותו.

בסוף הסרט עלה אנדי לבמה ואמר בדמעות: "אני נזכר באבא שלי ברגעים האלה". "מישהו כאן לא הבין את הסרט?", שאל. "קשה לעבור פה אחד אחד ולהודות לו. עליתי לארץ עם משפחה קטנה ותראו כמה אתם פה היום. מקווה שאצליח להחזיר לכולכם את האהבה וההערכה שאתם נותנים לי".

נאום הפרישה של אנדי רם

"הייתי בטוח שאחרי הניתוח אני חוזר בגדול, אפילו לזכייה בגראנד סלאם, ופתאום התוצאות לא מגיעות ולאט לאט אתה מכין את עצמך בראש לפרישה. פתאום נהיה לי כיף להיות עם הילדים. קשה להגיד פרישה, עד לפני שעתיים הייתי שחקן פעיל. אני חייב תודות להרבה אנשים ומאמנים שליוו אותי, החל ממאמן הילדים ועד נועם בר שליווה אותי שמונה שנים".

אנדי רם (רדאד ג´בארה)
אנדי רם: "נפרד בדרך הכי מכובדת שיש מהענף שישאר תמיד חלק ממני" (רדאד ג´בארה)
 

רם הודיע גם כי הוא ואשתו שירי מצפים לילד שלישי. את התודה האחרונה הוא השאיר לאמו (אביו המאמץ שליווה אותו כטניסאי מילדות נפטר לפני מספר שנים): "אני אנסה מאוד לשמור על כושר עד למשחק הדייויס מול ארגנטינה שם אני אפרד גם מהקהל".

דודי סלע, נועם אוקון, הראל לוי, שלמה גליקשטין, ציפי אובזילר, יו"ר איגוד הטניס אסי טוכמאייר, מנכ"ל מרכזי הטניס דני גלי וגם אנשי הכדורגל רן בן שמעון, אמיר שלח ורבים אחרים, הגיעו להקרנה החגיגית.

בשיאו דורג רם בן ה-34 במקום החמישי בעולם בדירוג הזוגות, ובסה"כ זכה ב-16טורנירים לאורך הקריירה המקצועית שלו, אותה התחיל ב-1998. רם היה הטניסאי הישראלי הראשון שזכה בטורניר גראנד סלאם, כשב-2006 זכה בתחרות הזוגות המעורבים בווימבלדון ביחד עם הטניסאית הרוסייה ורה זבונרבה.

אנדי רם ויוני ארליך (יוסי ציפקיס)
אנדי רם ויוני ארליך (יוסי ציפקיס)
 

בשנתיים שלאחר מכן הוא הוסיף לארון התארים שלו עוד שתי זכיות בגראנד סלאם. ב-2007 הוא זכה ברולאן גארוס, שוב בקטגוריית הזוגות המעורבים, הפעם ביחד עם הצרפתייה נטלי דשי. ב-2008 הוא זכה עם יוני ארליך באליפות אוסטרליה הפתוחה.

רם ידע ימים יפים גם בנבחרת הדייויס של ישראל. ב-2009 רשם הצמד "אנדיוני" הישג שיא כשהגיע לחצי גמר הגביע, עם 1:4 ענק על נבחרת רוסיה ברבע הגמר.

רם על ההמשך: " המדינה זקוקה לניסיון שלי, מודה לאישתי"
בסיום הטקס, ניגש אנדי רם כשהוא נרגש וסיפר על התחושות שלו לאחר ההודעה המפתיעה. "הגיע הזמן, בגיל 34, זה התחיל בילדות דרך הפנימיה, ולאורך הזכיות והפציעות הקשות. אני לא מוותר על שום דבר".

אנדי רם (רדאד ג´בארה)
אנדי רם: "גאה שנפרדים ממני באהבה" (רדאד ג´בארה)
 

על האירוע הוסיף אנדי: "החלטתי להיפרד מהענף בדרך הכי מכובדת שיש, הארוע הזה הוא ההישג שלי הכי גדול בחיים. אני מרגיש בר מזל שכולם פה נפרדים ככה ממני באהבה", רם לא שכח את טקס התודות וסיפר: "אני מודה לאישתי המדהימה, שירי, ולמאמן רפי מורלי שבזכותו אני פה".

לקראת מפגש הדיוויס מול נבחרת ארגנטינה סיפר: "לא ניתן להם לנצח פה, אני פורש מטניס מקצועני, לא מהנבחרת. אם יחליטו שאני מתאים, אני לרשותם כדי להחזיר את הנבחרת לבית העליון". על הרגעים הגדולים בחייו הוסיף אנדי: "בחיים שלי זה היה הלידה של בני, בטניס זה היה בנוקיה מול רוסיה עם יוני".

דודי סלע (רדאד ג´בארה)
דודי סלע, בא לתת כבוד לאגדה (רדאד ג´בארה)
 

הקריירה של הטניסאי הוותיק ידעה גם רגעים קשים, עליהם אמר: "הרגע הקשה היה באולימפיאדה, בסיבוב הראשון, הרגשנו מועמדים למדליה. שהודחנו רציתי שהאדמה תבלע אותי". על הטענה לגבי שחקני זוגות שממשיכים לשחק עד גיל מבוגר אמר רם: "לא רציתי לדעוך, רציתי לפרוש ברגע מתוק".

החלל שהשאיר הטניסאי הענק הזה, יכול לשרת את הדור הצעיר, על ההמשך אמר אנדי: "המדינה זקוקה לניסיון שלי, אני לא יודע אם אהפוך למאמן, אולי מאמן מנטלי. אני חושב על עסקים ודברים מחוץ לטניס, שתמיד ישאר חלק מחיי".

הצלע השנייה בצמד האגדי "אנדיוני", לא נכח בטקס, אך שלח את הברכות שלו לשותפו לדרך. יוני ארליך: "למרות שידעתי שזה מגיע, זה עדיין קשה מנשוא. לצערי לא הייתי באירוע היום, וזאת אכזבה גדולה מאוד, זה כמו לא להיות בחתונה של אח".

אנדי רם, יוני ארליך ואמיר וינטרוב (משה חרמון)
ארליך: "אנדי תמיד יהיה חלק ממני "(משה חרמון)
 

לקראת המשך דרכו סיפר ארליך: "היום נסגר לא דף בקריירה אלא ספר, זה עצוב ומרגש גם יחד. אנדי תמיד יהיה חלק ממני ואני חלק ממנו, חגגנו יחד, בכינו יחד, בנינו מותג שהצליח לעמוד איתן עשור. זה דבר לא פשוט בספורט הישראלי בכלל ובטניס בפרט", על הרגעים הגדולים הוסיף: "תמיד אנצור את הרגעים שלנו, לא לכולם יש מה לספר לנכדים. אני כולי ציפייה למשחק האחרון שלנו בספטמבר מול ארגנטינה".

רן בן שמעון (רדאד ג´בארה)
רן בן שמעון, גם הוא הגיע לחלוק כבוד (רדאד ג´בארה)
 
ציפי אובזילר (רדאד ג´בארה)
ציפי אובזילר, טיפים אחרי הפרישה? (רדאד ג´בארה)
 
הצופים (רדאד ג´בארה)
הצופים בהקרנת הסרט (רדאד ג´בארה)
 
אסור לפספס
נגןמסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
מסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
נגןניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
ניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
נגןחתך את כדור היורו בכדי למצוא את החיישן
חתך את כדור היורו בכדי למצוא את החיישן
נגןמולר נשאר מולר: בועט במסך הגבוה באצטדיון
ישלם על זה? מולר הפגיז את המסך החדשני
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */