יום שני, 01.07.2024 שעה 06:20
ליגת העל 24-25
00-00בית"ר ירושלים1
00-00בני סכנין2
00-00הפועל ב"ש3
00-00הפועל חדרה4
00-00הפועל חיפה5
00-00מ.ס אשדוד6
00-00מכבי בני ריינה7
00-00מכבי חיפה8
00-00מכבי נתניה9
00-00מכבי פ"ת10
00-00מכבי ת"א11
00-00עירוני ק"ש12
00-00עירוני טבריה13
00-00הפועל ירושלים14
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי נתניה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • עירוני טבריה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מ.ס אשדוד
  • עירוני ק"ש
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ב"ש
  • בני סכנין
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי פ"ת
  • מכבי ת"א
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל חיפה

"לא היו הרבה כמוהו, איש גדול שייחסר מאוד"

אנשי הכדורגל סופדים למאמן שהלך לעולמו. שפיגל: "אבדה גדולה ואסון גדול". שפיגלר: "קשה לעכל". ברקת: "יום עצוב וקשה". לבנת: "הצליח להיכנס ללב"

|
לופא קדוש בטקס שנערך לכבודו בב
לופא קדוש בטקס שנערך לכבודו בב"ש (יניב גונן)

מאמן הכדורגל ושוער העבר האגדי, לופא קדוש, הלך היום (שלישי) לעולמו לאחר שניהל מאבק במחלת הסרטן, כשהוא בן 74. מדובר ביום אבל עבור עולם הכדורגל הישראלי, שאיבד את אחד האנשים היותר מזוהים עמו. 

מהנהלת הפועל ב"ש נמסר: "בצער רב ובלב כואב, התבשרנו לפני דקות אחדות על פטירתו של מיכאל "לופא" קדוש. לופא האהוב אימן את הפועל באר-שבע בשתי קדנציות בעבר, ומצא מקום של קבע בלבבות האוהדים. באחרונה נאבק קדוש במחלת הסרטן, והיום נכנע לה. אנו כואבים את כאבה הרב של משפחת קדוש ומשתתפים בצערה".

ידידו הקרוב של לופא, גיורא שפיגל, אמר: "אבדה גדולה ואסון גדול. היה שוער גדול וחבר טוב עם כל המעלות הטובות וזה לא קלישאות, אבל לא היו הרבה כמוהו. איש גדול שייחסר מאוד".

אלונה ברקת, יו"ר הפועל ב"ש: "זהו יום עצוב וקשה עבורי. לופא קדוש היה דמות וסמל בקרב אוהדי כדורגל רבים ובמיוחד בעבור אוהדי הפועל באר שבע. לופא היה בעל השראה יוצאת דופן ונחקק בעיני אוהדי המועדון כאחד שנתן תקווה שהכל אפשרי אם רק מאמינים. כל מי שמכיר את לופא מתאר אדם צנוע וכנה שמתנהל בגובה העיניים עם תשוקה רבה, בלי מניירות ובלי משחקי כוח. בזכות אישיותו הכל כך מיוחדת, הוא תמיד סחף אחריו את חדר ההלבשה ואת האוהדים במועדונים שבהם אימן וכך קרה גם בהפועל באר שבע.

לופא קדוש (עמית מצפה)
לופא קדוש (עמית מצפה)
 

"לפני פחות מחודש התקשרתי ללופא כדי לספר לו שהחלטנו לערוך טקס לכבודו באצטדיון וסרמיל. השיחה היתה מהמרגשות בחיי. מרוב התרגשות, לופא לא הצליח לדבר ולא הפסיק להודות לי כשגרונו חנוק. זהו לופא, הוא כל כך הופתע כאילו זה בכלל לא מגיע לו".

עוד הוסיפה ברקת: "אני שמחה שהספקנו לערוך לו את אותו טקס מרגש. הרגשתי שהטקס הראה לו ולו במעט, את ההערכה האדירה שחולקים לו, ומקווה שהוא הספיק להפנים כמה זה בעצם מגיע לו. אני מבטיחה שנמצא את הדרך להנציח את שמו גם בעתיד".

לופא קדוש (גיא בן זיו)
לופא קדוש (גיא בן זיו)
 

שרת הספורט, לימור לבנת, הביעה צער על פטירתו של לופא קדוש, ואמרה: "לופא הינו אחד מעמודי התווך המוכרים והאהובים ביותר בכדורגל הישראלי במשך עשרות שנים ותרומתו כשוער וכמאמן תישאר עימנו שנים רבות. לופא היה ישיר, כן ו״דיבר בגובה העיניים״ והצליח בזכות זה להיכנס לליבם של אוהדים רבים האבלים על לכתו ביום עצוב זה. אני שולחת את תנחומיי ומשתתפת בצערה של משפחת קדוש".

אייל לחמן: "לופא היה אהוב באופן יוצא דופן"
אייל לחמן: "לא היה כדבר הזה. לא זוכר טקס מרגש שכזה. היה לי הכבוד להיות הפרשן במפגן הרגש וההערכה שערכה הפועל באר-שבע ללופא, כזה שלא נראה בכדורגל הישראלי. שעות לפני המשחק, הקהל של ב"ש היה כאחוז תזזית, עסוק בארגון המפגן, הכל לכבודו. כשלופא עלה אל כר הדשא, מובל בכסא הגלגלים ע"י בניו, כפיר ואורן, המילים נעתקו והדמעות זלגו אל נוכח היציעים הגועשים,אל נוכח האחדות והאהבה סביבו.

לופא קדוש עם הבן כפיר (גיא בן זיו)
לופא קדוש עם הבן כפיר (גיא בן זיו)
 

"לופא הטביע חותם בב"ש, אך עשה זאת גם בצפון, בשרון, בשפלה ובירושלים, בהפועל ובבית"ר ,שגם אותה העלה ליגה. בכל מקום שבו אימן אהבו אותו, אפשר לומר בפה מלא שהיה אהוב באופן יוצא דופן. אמש נפרדתי ממנו. אורן בנו, שתמיד יהיה חלק ממני ומהצוות המקצועי שלי, אמר לי כשיצאנו שזו כנראה הפעם האחרונה שאראה אותו, ואני לא האמנתי. לופא שכב ללא נוע, ורק הקשיב למילות האהבה שהרעיפו אליו בני המשפחה היקרים. רק העפעפיים נעו, לופא הקשיב, והתרגש".

עוד הוסיף לחמן: "שבוע קודם לכן, במשחקה של הכח, המועדון שסימל יותר מכל את לופא ולופא סימל אותו, הייתי עד לשיחה של ותיקי הסגולים, על ההיסטוריה של קבוצתם האהובה השזורה בחייו של לופא, הנער שצעד בשכונת שפירא, כמו נסיך,.בעצם כמו מלך. בלילה, אמש, ליד מיטתו, לופא הקשיב לאותם סיפורים מרגשים מעליית משפחתו מאלכסנדריה והילדות ביפו, מהמבחנים לקבוצת הנערים של הפועל, דרך שנות הנוער בגדנ"ע ועד לימי המגרש המיתולוגי בגלי-גיל והאליפות הבלתי נשכחת עם הכח.

לופא קדוש (גיא בן זיו)
לופא קדוש (גיא בן זיו)
 

"ולנו,ציבור המאמנים,אתה לופא,היית לאב ולמודל לחיקוי.הדמות הזקופה והסמכותית מחד, הלב החם מאידך. לנו, המאמנים, ברגעים הקשים, היית מרים טלפון ומחזק, נותן מילה טובה וים אופטימיות. כפרשן, מעולם לא שלחת מאמן אחד מאוכזב הביתה, ידעת לומר את דעתך הברורה, רק עם חיוביות,הגינות ויושר. כך תשמר בלב תמיד: זקוף וחזק, הגון ובעיקר רגיש ואוהב".

ויקי פרץ: "טרגדיה קשה. הספקתי לשחק איתו ושגם יאמן אותי. גדלנו עליו בשכונה ברמת גן כששיחקתי בעמידר והיה תענוג לראות אותו, את ההופעה שלו. גבר, בחור עם הופעה יפה, נאה ושימש דוגמא. איש מיוחד מאוד ואחד השוערים הגדולים שהיו במדינה אדם נחמד וחכם במיוחד. מאמן גדול אני התאמנתי תחתיו בשמשון לקראת סוף הקריירה הייתה לנו עונה נפלאה והגענו לגמר גביע מול בית"ר והפסדנו, אבל זאת הייתה עונה נהדרה ודרך נפלאה.

לופא קדוש (משה חרמון)
לופא קדוש (משה חרמון)
 

"כשחקן שהגעתי למכבי ת"א היה לנו ממש נחמד ביחד בן אדם שיודע לצחוק וכיף לדבר איתו, היינו יוצאים. כל הסופרלטיבים שאפשר להגיד בספורט הישראלי. הטביע את חותמו, אין אדם בעולם שאין לו שונאים וזה בן אדם שכל הזמן דיברו עליו דברים טובים וגם את הביקורת הוא ידע לתת בצורה נכונה ומיוחדת. ידעת שיש נסיון להגיד את הדברים ממקום טוב ובגלל זה לקחנו את כל מה שהוא אמר למקום טוב".

לופא קדוש (מור שאולי)
לופא קדוש (מור שאולי)
 

אופיר חיים, ששיחק תחת הדרכתו של לופא בהפועל ב"ש, אמר: "אני עצוב נורא מההודעה המצערת על אובדן של האיש הכל כך מיוחד ויקר עבורי, לופא, מעבר ליחסיי מאמן שחקן, הייתה בנינו קירבה שלא היתה לו עם שחקנים אחרים. הוא היה כמו אבא עבורי, בדאגה שלו, בחום ובקרבה. צר לי שאיבדנו אדם כזה. לופא הוא אדם טוב ומי שזכה להיות קרוב או בסביבתו זכה לראות את זה. את מה שעשה להפועל באר שבע ובכלל בספורט אי אפשר לקחת ממנו. יהי זיכרו ברוך".

לופא קדוש (מור שאולי)
לופא קדוש (מור שאולי)
 

בעלי הפועל ירושלים, יוסי סאסי, אצלו אימן קדוש, פרץ בבכי ואמר בגרון חנוק: "האיש הכי גדול שאני מכיר בכדורגל הישראלי. איש טוב שהפתגם הגדול ביותר שאמר לי הוא שמעוף זקן יוצא מרק טוב, והוא עשה מהשחקנים, מהקבוצה שלי דברים מדהימים. האיש הכי גדול והמאמן הכי גדול שהיה בכדורגל הישראלי שלא הוערך כמו שמגיע לו".

לופא קדוש (דין אלמס)
לופא קדוש (דין אלמס)
 

מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים: "לופא קדוש שהיה מבין המאמנים הוותיקים והמצליחים במדינה נכנס לליבם של כל אוהדי הכדורגל בארץ בזכות אישיותו המקסימה, הכנות שבו ואיש המקצוע שהיה. לעולם נזכור את עונת 1991/1992 בה הקבוצה שיחקה בליגה השנייה ולופא נקרא לאמן את ביתר ובדרך מופלאה הצליח להנהיג את חבורת השחקנים בחזרה לליגה העליונה מאז ועד היום. לופא היה מאמן דגול כשהיה לצידך ויריב ראוי וספורטיבי מנגד, לצערינו נותרו מעטים האנשים מסוגו. יהי זכרו ברוך".

לופא קדוש (גיא בן זיו)
לופא קדוש (גיא בן זיו)
 

מנכ"ל הפועל ב"ש, אסי רחמים, ששיחק תחת הדרכתו של לופא בקבוצה: "זהו יום עצוב מאוד לכדורגל הישראלי. עבורי לכתו של לופא היא אבידה קשה. הוא היה מאמני במשך ארבע עונות בהפועל ב"ש ותרם לי רבות מנסיונו כשוער עבר והיה דמות מאוד משפיעה בקריירת המשחק שלי. יהי זכרו ברוך".

מוט'לה שיפגלר: "עצוב, קשה לעכל. חבר, איש יקר. הכרתי אותו כשהייתי מאוד צעיר הוא כבר היה שוער בהכח ולימים שיחקנו יחד בנתניה היה כל מה שאתה מאחל לעצמך שיהיה לחבר שאתה משחק איתו בקבוצה אחת. אבדה ותנחומים למשפחה".

לופא קדוש (דרור עינב)
לופא קדוש (דרור עינב)
 

בני טבק: "קיבלנו את הידיעה על המחלה ממש לפני חודשיים וראיתי לפני חודשיים שהוא היה בקרית שלום. היינו בקשר מדי פעם. מה אפשר להגיד על אדם כזה שהלך, קשה להביע במילים הוא היה טיפוס במיוחד שאני נזכר בו אני מחייך. הוא היה הסמל של הדור ההוא. הייתה לו הופעה בזמנו שהלהיבה את כולם היה מאוד מרשים. הוא היה אדם עליז, נחמד, מיוחד ושוער ענק".
 

פרוספר אזגי, הבעלים של הפועל אשקלון, הקבוצה האחרונה שאימן קדוש, אמר בעצב: "איש יקר. אין לי הרבה מה להגיד חוץ מאשר שאני משתתף בצער המשפחה ואני נמצא כרגע קצת בהלם ולא יודע מה להגיד".

לופא קדוש
לופא קדוש
 

אסור לפספס
נגןמסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
מסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
נגןניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
ניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
נגןחתך את כדור היורו בכדי למצוא את החיישן
חתך את כדור היורו בכדי למצוא את החיישן
נגןמולר נשאר מולר: בועט במסך הגבוה באצטדיון
ישלם על זה? מולר הפגיז את המסך החדשני
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */