יום שני, 01.07.2024 שעה 06:31

ברקת: שמחה שהוא חווה בחייו את האהבה הזאת

בתוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE עסקנו בפטירתו של המאמן האגדי, לופא קדוש. בעלי הפועל ב"ש: "היה לו חיבור מדהים לקהל של ב"ש"

|
אופירה אסייג ואיציק זוהר ב-102FM
אופירה אסייג ואיציק זוהר ב-102FM

אופירה אסייג ואיציק זוהר מגישים לכם כעת את תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM), רדיו גלי ישראל, (102.5FM 89.3FM ו-106.5FM) וכן בתחנת רדיו קול הים האדום.

התוכנית משודרת מדי ערב מ-18:00 עד 20:00 וניתן לשמוע אותה גם כאן אצלנו באתר.

ברקת: "אין לי ספק שנמצא את הדרך להנציח אותו במועדון שלנו"
אוהדי הכדורגל בארץ מזילים דמעה לאור פטירתו של שוער העבר והמאמן האגדי, לופא קדוש, שנכנע למחלת הסרטן. בתכנית נחלוק כבוד אחרון לאיש הכדורגל האהוב. שוחחנו על כך עם בנו, אורן קדוש, בעלי הפועל ב"ש, אלונה ברקת, עידן טל ואיש איגוד הכדורסל וחברו הטוב, מוטי אקסמיט.

את האחרונה שחלקת איתו כבוד במגרש הכדורגל, המקום שלופא קדוש אהב יותר מהכל. ספרי על ההחלטה שלך לארח אותו.
ברקת: "אליניב ברדה ניגש אליי וסיפר לי שלופא מאוד חולה. החלטתי שנערוך לו טקס הוקרה. אני חושבת שאנשים צריכים לדעת בחייהם שכל כך הרבה אנשים אוהבים אותם. היה לו חיבור כל כך מיוחד עם הקהל של הפועל ב"ש". 

עוד הוסיפה הבעלים: "מהיום שנכנסתי למועדון, כל הזמן עודדו אותו כשהוא היה חולה. היה לי חשוב שהוא יידע את זה. התקשרתי אליו ואמרתי לו: 'לופא, זאת אלונה ברקת' והוא פתאום נחנק והתחיל לבכות. זה עשה לי צמרמורת. הדמעות זלגו לי מהעיניים".

אלונה ברקת (יניב גונן)
ברקת: "יש אנשים שצריכים לדעת בחייהם שכ"כ הרבה אנשים אוהבים אותם" (יניב גונן)
 

"סך הכל באתי לחזק אותו, לעשות לו משהו טוב וזה היה כל כך קשה. אמרתי לו שאני בסך הכל מנסה לעשות משהו טוב. איחלתי לו רפואה שלמה. רציתי שיבוא ויראה כמה אנשים אוהבים אותו. הוא נתן לי לדבר עם הילד והם כמובן מאוד התרגשו מהמחווה הזאת. אני כל כך שמחה שהוא בא וחווה עוד בחייו את האהבה הזאת ואת האושר הזה וכמה אנשים אהבו והוקירו את מה שהוא עשה".

הוא היה בקדנציות קצרות בהפועל ב"ש ובכל זאת נוצר חיבור מדהים עם הקהל.
ברקת: "היה לו חיבור מדהים להקהל, אי אפשר להסביר את זה. מהרגע שהגעתי זה השם שכל הזמן עלה. כל הזמן האוהדים עודדו אותו וקראו לו בשמו".

טקס ללופא קדוש (יניב גונן)
טקס ללופא קדוש. חיבור מדהים להקהל (יניב גונן)
 

תמצאו את הדרך להנציח את את לופא?
ברקת: "נבקש לכבד אותו בדקת דומיה גם במשחק מול מכבי ת"א ואין לי ספק שנמצא את הדרך להנציח אותו במועדון שלנו".

אורן קדוש: "לפחות היה לנו את הזמן להיפרד ממנו"
בשלב זה, צירפנו לשיחה את בנו, אורן קדוש.

מה אתה יכול לספר על התקופה האחרונה של אבא?
אורן קדוש: "בזה אני לא רוצה להיכנס לפרטים, בתקופה האחרונה המצב שלו לא היה טוב. הייתה הידרדרות במצבו לאחרונה. אלונה הייתה הראשונה שהתקשרה אליי היום ושמעתי את דבריה ואת דברי איציק (זוהר) ואני מודה להם על כך. אני כן שמח שהוא עשה זאת בדרכו - עם כמה שפחות סבל. מאז שהוא גילה היה פחות מחודשיים עד שהוא נפטר. זה לקח אותו מאוד מהר. אני עצוב מאוד, כולי כאב, אך לפחות זה היה יחסית קצר והיה לנו את הזמן להיפרד ממנו".

בחודשיים הללו היו לכם שיחות פרידה?
אורן קדוש: "בטח, אבל אלו דברים שביני לבינו. היה לי איתו המון תכניות גם של כייף וגם במקצוע. ממנו למדתי כל החיים, בהכל. קודם כל להיות בן אדם. אין אנשים כאלה ולא שאני אומר את זה כי הוא אבא שלי. הוא קודם כל גבר. הוא עבר מכשולים גדולים בחיים. זה לקח אותו מהר מדי. קיבלתי את הבשורה כשהייתי בחו"ל ומיד חזרתי. התקופה הזאת הייתה לא פשוטה. מי שמכיר אותו, הוא תמיד ידע לקרוא את המפה. הוא ידע בדיוק מה קורה איתו. זאת הגדולה שלו, הוא הסתכל על זה בעיניים עד שזה נגמר".

לופא קדוש (עמית מצפה)
לופא קדוש. אבדה כבדה לכדורגל הישראלי (עמית מצפה)
 

גם עידן טל, ששחיק תחת לופא קדוש בהפועל ירושלים, חלק מילים אחרונות.

מה אתה יכול לספר עליו?
טל: "זה באמת קשה, באמת עצוב. למרות הכל הוא היה איש מאוד חמים, מאוד נחמד, כייף היה להיות בסביבתו, הוא שידר הרבה אושר. בלי שום קשר ליכולות מקצועיות, היית נהנה להיות בקירבתו".

לופא היה סוג אחר של מאמן בהשוואה לדור הישן?
"הוא היה יותר דמות אבאית. כשאתה מגיע לגילאים מסוימים, דברים נראים לך אחרת בחיים. כל הניסיון שלו, הדרך שלו והגישה שלו מול שחקנים, בין צעירים וותיקים, הייתה נהדרת. הוא ידע לבוא בצורה מכובדת ונעימה. גם אם הוא היה כועס הוא ידע לעשות זאת בצורה נעימה. אומנם לא הייתי הרבה איתו, אבל בעונה אחת הספקתי להכיר איש מקסים. עובדה שהוא שרד כל כך הרבה שנים בכדורגל שלנו".

עידן טל (חגי ניזרי)
עידן טל: "הוא היה יותר דמות אבאית, הספקתי להכיר איש מקסים" (חגי ניזרי)
 

אקסמיט: "הוא היה החבר הכי טוב שלי, יותר מאח"
לקראת סוף התכנית, העלנו לשידור את איש איגוד הכדורסל וחברו הקרוב של לופא קדוש, מוטי אקסמיט.

ספר לנו על הימים האחרונים של לופא.
"אני מכיר אותו הרבה שנים. הוא היה החבר הכי טוב שהיה לי. הוא היה בשבילי יותר מאח. השיחות בינינו היו שיחות של נפש. בשנים שהוא היה בריא היינו נפגשים פעם-פעמיים ב שבוע. החודשיים האחרונים היו הקשים שעברתי בחיי. זה יותר קשה מאותם ימים כשאבא שלי נפטר. כל יום הייתי עם האיש, שמרתי עליו ותמכתי בו. נתתי לו את הכוחות להיאבק ולא להישבר. נסעתי איתו לב"ש לטקס הכל-כך מרגש, שלא זכור לי בכל שנותיי המקצועיות כמוהו".

הרגשת שלופא בא להיפרד?
"התשובה היא כן. הוא לא רצה להגיע. אמרנו לו שהוא ייקבל חיבוקים ולבסוף הוא נסע. לאחר שהורדתי אותו בבית, מהבית שלו עד לבית שלי נסעתי ובכיתי. שלשום הגעתי לבית החולים וכבר הבנתי שהמצב הוא קריטי. החזקתי לו את היד ודיברנו. העיניים שלו היו פקוחות והוא הסתכל עליי. לא יכולתי להישאר שם ועזבתי. נסעתי הביתה וכל הדרך בכיתי. אין אנשים כאלה, אני לא מאמין שיהיו עוד אנשים כאלה".

מה היה הרגע האחרון שלך איתו?
"דקות לפני שהוא נפטר, אינ חיבקתי אותו והוא הזיל דמעה. זאת הייתה הפרידה שלנו. בשבילי הוא מורה לחיים".

מוטי אקסמיט, דובר איגוד הכדורסל (יניב גונן)
מוטי אקסמיט: "אין אנשים כאלה, אני לא מאמין שיהיו עוד" (יניב גונן)
 

קורצקי: "לא אמשיך בהפועל רעננה, קרוב מאוד לחתימה בבית"ר"
בהמשך, עסקנו בשביתת השחקנים בבית"ר י-ם ובעתיד המועדון. העלנו לשידור את מאמן הפועל רעננה, מנחם קורצקי ששיתף וסיפר כי הוא לא ממשיך בקבוצתו הנוכחית וכי הוא עתיד להתמנות לתפקיד המאמן בבית"ר.

איך היית מסכם את העונה עד כה?
"אני יכול להגיד שיש טעם של פספוס עם הרבה אושר וסיפוק".

יש לך 48 שעות להודיע אם אתה עוזב את רעענה.
"זה היה אמור להיות כך, אבל רעננה הודיעו לי שהם לא מחכים והם מחפשים מאמן".

אשר אלון. מחפש מאמן לעונה הבאה (רדאד ג´בארה)
אשר אלון. מחפש מאמן לעונה הבאה (רדאד ג´בארה)
 

זה אומר שאתה לא ממשיך.
"אני לא ממשיך בהפועל רעננה. היום הייתה אספה של הקבוצה והודיעו שאני לא ממשיך בעונה הבאה".

מתי אתה חותם אצל אלי טביב?
"אני קרוב מאוד לחתימה. אנחנו דנים על עוד כמה דברים קטנים אבל זה בדרך".

מנחם קורצקי. על סף סיכום בבית&qout;ר (רדאד ג´בארה)
מנחם קורצקי. על סף סיכום בבית"ר (רדאד ג´בארה)
 

שלומי ברזל: "למי שיש חשדות מוצקים, שיפנה אלינו"
עוד עסקנו בתכנית בחשיפת ONE כי לא מעט משחקים בליגה הלאומית חשודים כמכורים לכאורה, וכי מאמן בליגה הלאומית אף צוטט: "אתה לא תלוי בעצמך בליגה הזו, הכל מכור". שוחחנו על כך עם ראש אגף ההסברה של ההתאחדות לכדורגל, שלומי ברזל.

מה ההתאחדות יכולה לעשות? אלו דבירם פליליים.
"ההתאחדות לכדורגל מפעילה שתי חברות חקירות שפועלות בשירותינו. אותו מאמן או מאמנים שדיברו, מוזמנים לבוא ולהגיש תלונה לחקירה. השם שלהם לא יוצא החוצה. המשטרה לא מוציאה שמות החוצה. המשחק הפחדני של המאמנים הללו, שכנראה בדרך לליגת ליגה, מפיצים שמועות. כשבן אדם רוצה להגיש תלונה למשטרה, אין לו ברירה אלא לעשות זאת".

עוד הוסיף ברזל: "חברות החקירות של ההתאחדות עובדות באופן שוטף גם בלי מידעין. יש פער גדול מאוד בין הדיווחים לבין מה שבסוף מתגלה. צריך מאוד להיזהר בשמם הטוב של אנשים. נורא קל לזרוק האשמות. לכן, אני אומר שלמי שיש חשדות מוצקים, שיפנה אלינו. אגב, האינטרס הגדול ביותר לפתירת הבעיה הוא של מוסדות ההימורים החוקיים, כי ההימורים הבלתי חוקיים לוקחים להם את מירב ההכנסות".

שלומי ברזל (חגי ניזרי)
שלומי ברזל: "חברות החקירות של ההתאחדות עובדות באופן שטוף" (חגי ניזרי)
 

אהרונוביץ': "הייתי שבטוח שהוא ייקח את המטוס הראשון הביתה"
עוד בתוכנית, עסקנו בהפסד 3:1 של מכבי חיפה לעירוני קריית שמונה. הירוקים קיוו להשיג ניצחון כדי לשפר את סיכוייהם להשיג כרטיס לאירופה, אך לא הצליחו להשיג את שלוש הנקודות. שוחחנו על כך עם עיתונאי הספורט: איציק גולדשטיין, איציק אהרונוביץ' ואלי שווידלר.

מי הוא סטנוייביץ', מאמנה החדש של מכבי חיפה?
שווידלר: "הוא נחשב למומחה ולאחד מהמאמנים הקשוחים אפילו בכדורגל הסרבי. קבוצות שלו תמיד מחויבות למשמעת. משמעת זאת מילת מפתח אצלו. הוא רוצה שדברים יעשו על פי מה שהוא יקבע או שהעוזרים יידעו וייעצו לו. הוא אימן בליגת האלופות ובסופו של דבר תוך כדי סכסוך עם הנהלת פרטיזן, הוא הוחלף באברהם גרנט. הוא עזב עם פער של 15 נקודות מהכוכב האדום והקהל דרש שהוא יחזור, בגלל זה הם לא קיבלו את גרנט שהחליף אותו".

כיצד מקבלים בסרביה את זה שהוא בא לאמן בישראל?
שווידלר: "הוא אימן בקבוצה שלא פחות חזקה ממכבי חיפה. יש לו עוזר שב-20 שנה יותר מבוגר ממנו, והוא נחשב בסרביה ל'שר ההגנה'. הקבוצה שלו משחקת הגנה מאוד חזקה, מאוד מסודרת, אבל לא בונקר. הוא מנסה להשיג את המיטב מהקבוצה שלו".

שחר עם סטנוייביץ´ ועוזרו (עמית מצפה)
שחר עם סטנוייביץ´ ועוזרו. האנשים הנכונים למכבי חיפה? (עמית מצפה)
 

מה אתה אומר על המאמן החדש של מכבי חיפה?
אהרונוביץ': "כל מה שנאמר לגביו נשמע מאוד מתאים למכבי חיפה. כל השנה השחקנים עשו מה שהם רוצים, הם לא הבינו מה אריק בנאדו רוצה מהם. הוא לא ידע לתת את ההוראות המתאימות. ראינו שקבוצות שיחקו נגד מכבי חיפה ועשו לה בית ספר. ראינו את המרווחים הגדולים בין חוליה לחוליה. אם המאמן החדש הוא טקטיקן גדול ויש לו משמעת גדולה מחוץ למגרש, יהיה טוב בחיפה".

האם הוא בהלם מהיכולת אמש ב-3:1 לק"ש?
"אחרי שהוא ראה את מה שהוא ראה, הייתי בטוח שהוא ייקח את המטוס הראשון הביתה ולא חוזר.

האם לפי דעתך אלכס הוא הפתרון הטוב ביותר עבור יעקב שחר?
גולדשטיין: "יכול להיות שהוא המאמן שיציל את העונה הבאה של מכבי חיפה, אבל כולנו חשבנו ששחר יביא מאמן תותח שיצעיד את הקבוצה קדימה. לדעתי הוא ברמה אירופית מתחילה, יש לו 4-5 עונות בליגה בינונית".

סטנוייביץ´ (רויטרס)
סטנוייביץ´. יציל את העונה הבאה של הירוקים? (רויטרס)
 

רפאלוב: "הקיזוז לא ספורטיבי, היה נכון להשאיר את הנקודות"
לאחר מכן, שוחחנו על המצב בליגה הבלגית, שם הצמרת צפופה והקרב על האליפות בין קלאב ברוז' של ליאור רפיאלוב וסטאנדרד ליאז' של גיא לוזון עולה לרמות חדשות. שוחחנו על כך עם קשרה של ברוז' ונבחרת ישראל, ליאור רפאלוב.

עניין הקיזוז מזכיר לך את איבוד האליפות להפועל ת"א?
"לפני הקיזוז היינו מרוחקים 4 נקודות מליאז' וזה צומק ל-2, ככה שזה לא היה כל כך משמעותי. הבלגים חיים את זה כבר כמה שנים, זה חלק מהשגרה פה. הם מחפשים איך לשמר את הליגה. אני עידין בדעה שזה לא ספורטיבי. הפלייאוף טוב, אבל אני חושב שהיה נכון להשאיר את הנקודות".

מי תיקח את האליפות?
"יש לנו עכשיו שני משחקים קשים, נגד אנדרלכט בבית ונגד ליאז' בחוץ. אלו משחקי מפתח שאנחנו צריכים לדעת לנצח, לפחות בבית, ולפחות לעשות תיקו בליאז'. אז אוכל להגיד שאנחנו עם רגל וחצי בזכייה. הדברים כל כך דינמיים, כל שבוע מישהי אחרת מועמדת לאליפות. הלחץ פה מטורף, המתח אדיר. לא חוויתי כזה דבר בארץ".

גיא לוזון. מאבק עיקש על תואר האליפות (רויטרס)
גיא לוזון. מאבק עיקש על תואר האליפות (רויטרס)
 

ראית את הקטע שגיא לוזון אמר "טוב שיצאת" במשחק ביניכם?
"הוא פירגן לי דווקא. בכלליות, הוא הוסיף המון צבע. רוב המאמנים פה שומרים על איפוק וגיא הגיע עם הרבה אמוציות".

בלגיה תחנה אחרונה?
"הדברים כל כך דינמיים, הכל יכול לקרות בכל רגע. כרגע אני מציב לעצמי מטרה לזכות אליפות".

ליאור רפאלוב בפעולה (רויטרס)
ליאור רפאלוב בפעולה (רויטרס)
 

גם קבוצת הכדורסל של העיר הפסידה. מי שניצחה אותה היא מכבי תל אביב שהבטיחה את המקום הראשון בתום העונה הסדירה בליגת העל בכדורסל.

נעסוק גם בקרב המסקרן בין באיירן מינכן לריאל מדריד בגומלין של חצי גמר ליגת האלופות. הבלאנקוס ניצחו 0:1 במשחק הראשון, הבווארים ינסו לנצח בשני שערים כדי להעפיל לגמר שנה שנייה ברציפות.

אסור לפספס
נגןמסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
מסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
נגןניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
ניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
נגןחתך את כדור היורו בכדי למצוא את החיישן
חתך את כדור היורו בכדי למצוא את החיישן
נגןמולר נשאר מולר: בועט במסך הגבוה באצטדיון
ישלם על זה? מולר הפגיז את המסך החדשני
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */