יום שני, 01.07.2024 שעה 05:51
ליגת ווינר סל 23-24
 בית עליון 
86%2310-267029מכבי ת"א
72%2348-266329הפועל ת"א
62%2325-239129הפועל ירושלים
62%2348-242729עירוני רמת גן
55%2321-235729הפועל חולון
45%2493-238829עירוני קריית אתא
 בית תחתון 
50%2664-248130הפועל חיפה
47%2461-246530עירוני נס ציונה
40%2435-243130הפועל עפולה
40%2503-244930בני הרצליה
33%2598-246930הפועל גליל עליון
30%2646-248130הפועל ב"ש/דימונה
30%2553-233330הפועל אילת
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • 74 - 82
  • הפועל ת"א

קטש: שייכים ל-4 הראשונות, הלפרין: ההגנה תכריע

הגארד סימן את הגורם המכריע לקראת הפלייאוף. מאמן הפועל אילת מוכן לסדרה מול הפועל ת"א: "יכולות להיות הפתעות". פרנקל: "אפעל לשנות את השיטה"

|
השחקנים עם צלחת האליפות (רדאד ג`בארה)
השחקנים עם צלחת האליפות (רדאד ג`בארה)

לקראת פתיחתו של שלב הפלייאוף, שייצא לדרך ביום חמישי, נערכה היום (שלישי) במלון הילטון, בשיתוף מאמני הקבוצות והקפטנים. מסיבת העיתונאים עברה בשידור חי בערוץ ובאתר ONE

כזכור, העונה הסדירה הסתיימה עם ניצחונה של מכבי תל אביב על מכבי חיפה, ניצחון שהעניק לצהובים את המקום הראשון, שמבטיח עבורם יתרון ביתיות בשלב הפלייאוף.

מכבי, שהעפילה לפיינל פור, תנסה שלא למעוד ולזכות באליפות המדינה, אך זה לא יהיה קל. מולה יעמדו מתמודדות חזקות בדמות הפועל ירושלים, מכבי חיפה והפועל תל אביב, שיעשו הכל כדי למנוע תואר מהצהובים. 

הפועל ירושלים תפגוש את הפועל חולון ביום חמישי למשחק הראשון בשלב הזה, כשהמשחק השני באותו הערב יהיה בין הפועל תל אביב להפועל אילת.

מסע"ת לקראת הפלייאוף העליון

יו"ר מנהלת הליגה, שמואל פרנקל פתח את מסיבת העיתונאים ואמר: "העונה הגיעו 1,700 צופים בממוצע למשחק רגיל ו-4,300 צופים בפלייאוף העליון. אני בטוח שבשנה הבאה הממוצע יגדל כאשר הפועל ת"א תעבור לאולם החדש וי-ם תעבור לארינה. אני מקווה שגם האולם החדש של הפועל חולון יהיה מוכן עוד השנה".

משתתפי מסיבת העיתונאים (רדאד ג´בארה)
משתתפי מסיבת העיתונאים (רדאד ג´בארה)
 

פרנקל המשיך והתייחס למצבו של השחקן הישראלי: החוק הרוסי נתן לכדורסלן עוד עשר דקות בממוצע לעומת השנה שעברה. הכרטיס הכפול הצליח להביא לכך ששחקנים צעירים שיחקו. ישנם שמונה שחקנים חדשים שקיבלו דקות משמעותיות. אעשה הכל בשביל שהאליפות תוכרע בשלושה משחקים. אני לא חושב שיש ליגה שההכרעה היא על סלים".

עידו קוז'יקרו התייחס לסדרה הקרובה שמצפה למכבי חיפה מול נס ציונה: "אנחנו צריכים להרים את המשחק שלנו כי עכשיו יש הרבה יותר לחץ וההגנות יותר חזקות. יש בנס ציונה את מאיר טפירו שעשה הכל. רואים שיש לו השפעה גדולה על הקבוצה שלו. הולכת להיות סדרה מאוד מעניינת".

הסנטר, שקיבל פרס על כניסה לרשימת 50 הקלעים הטובים בכל הזמנים, התבדח: "כשהייתי ילד היה לי סל ודייויד בלאט הפסיד לי בחיובים". מאמנו, דני פרנקו הוסיף: "אנחנו מוכנים. התגעגענו לשחק שני משחקים בשבוע. היורוקאפ עשה אותנו קבוצה טובה יותר וזה עזר לנו לבנות את עצמנו אחרי טרום עונה בעייתי".

פניני וקוז´יקרו מקבלים את הפרס (רדאד ג´בארה)
פניני וקוז´יקרו מקבלים את הפרס (רדאד ג´בארה)
 

פרנקו המשיך: "באפריל שיחקנו פחות טוב אבל המשחק שהיה לנו אתמול ניער אותנו ויכול להיות שהיינו צריכים את זה. בזמן שנותר לנו עד מוצאי שבת נמשיך להתכונן. רוצים להמשיך הלאה לחצי הגמר".

טפירו, שזכה בתואר מלך האסיסיטים, התייחס להישג: מודה למאמן ולחברים שלי לקבוצה. אני נהנה בנס ציונה". לגבי הסדרה הצפויה מול הקבוצה מהכרמל הוסיף: "בשביל להדיח את האלופה צריכים לבוא ולתת סדרה טובה. צריך להביא את התשוקה בשביל לנצח. ראינו שמכבי העפילו לפיינל פור למרות שאף אחד לא האמין שהם יעשו את זה. שם המשחק זה מנטליות, אם נביא יכולת מנטלית חזקה אז נעשה סדרה טובה".

מאמנו של טפירו נדב זילברשטיין התייחס ליכולת של קבוצתו במהלך העונה: "מדברים המון על ההבדלים בין משחקי הבית לחוץ ואני חייב להגיד שיש בתוך הקבוצה תכונה רבה וציפיות לקראת התחלת הסדרה. היו לנו שני משחקי ליגה טובים מול חיפה והסדרה תהיה מעניינת".

סדרה מעניינת נוספת תפגיש את הפועל י-ם עם הפועל חולון. יותם הלפרין התייחס למפגש המעניין: "ההגנה תהיה המפתח לכל הסדרות הפלייאוף. יש הרבה קבוצות הגנה טובות. היה לנו קשה לעבור משני משחקים בשבוע למשחק אחד אבל אני מאמין בחבר'ה שלנו. אנחנו יכולים לעלות את הרמה לקראת הפלייאוף".

בתחילת דבריו, בראד גרינברג מצא להתבדח: "לבקשת אישתי אני לא מתכוון להתלונן". לגבי הסדרה עם חולון: "הם עשו דברים טובים. יש להם את ריבאונד התקפה הטוב בליגה מבחינה סטטיסטית. הם משחקים הגנה האגרסיבית וזאת תהיה סדרה קשה. אבל, יש לנו קבוצה טובה שבנויה משחקנים לא אנוכיים".

בראד גרינברג. מצא זמן להתבדח (רדאד ג´בארה)
בראד גרינברג. מצא זמן להתבדח (רדאד ג´בארה)
 

בצד החולוני, התייחס שלומי הרוש למפגש הצפוי עם הקבוצה מעיר הבירה: "אנחנו מאמינים שיש לנו את היכולת לנצח את הסדרה. עשינו עונה מדימה ואנחנו נבוא בשביל לעשות את הדברים בצורה הטובה ביותר שיש".

מאמן חולון, אלעד חסין אמר: "אנחנו קבוצה שחיה מהמון אנרגיה, גם של הקהל וגם של השחקנים. הגנה זה שם המשחק אצלנו. כמו כל מאמן, ניסיתי לשים דגש על היתרונות שלנו ולהחביא את החסרונות. זה שם המשחק. י-ם קבוצה עם מטרות אבל אנחנו נבוא להסתכל להם עמוק בלבן של העיניים".

סדרה נוספת תפגיש את הפועל ת"א והפועל אילת. בצד האדום, מתן נאור שם דגש על המפתח שלדעתו יכריע את ההתמודדות: מי שידע להיות אגרסיבי יהיה לו יות סיכוי לנצח". ארז אדלשטיין הוסיף: "בלי ההגנה שהצגנו במהלך העונה יהיה לנו קשה. אנחנו פוגשים קבוצה איכותית שבנויה לפיינל פור. המשימה לא פשוטה וקיבלנו את היריבה הקשה ביותר". שחקן האדומים, קרלון בראון, קיבל פרס על מלכות הסלים.

ארז אדלשטיין. דרוך לקראת הפועל אילת (רדאד ג´בארה)
ארז אדלשטיין. דרוך לקראת הפועל אילת (רדאד ג´בארה)
 

מתן נאור וקרלון בראון. האחרון זכה במלך הסלים (רדאד ג´בארה)
מתן נאור וקרלון בראון. האחרון זכה בתואר מלך הסלים (רדאד ג´בארה)
 
אפיק ניסים: "אחנו מכבדים את הפועל ת"א, הם עשו עונה טובה והוכיחו את עצמם במשחקים גדולים. המשחקים בינינו היו צמודים וזה מה שיהיה בסדרה. אנחנו מאוד רוצים להתקדם לחצי הגמר ונעשה את המקסימום בשביל להגיע לשם".

אפיק ניסים. מוכן לסדרה צמודה מול הפועל ת&qout;א (רדאד ג´בארה)
אפיק ניסים. מוכן לסדרה צמודה מול הפועל ת"א (רדאד ג´בארה)
 

עודד קטש מוכן לכל תסריט אפשרי: "כל השערות נכונות לפני שמתחילים לשחק אבל יכולות להיות הפתעות. הפועל היא קבוצה שעשתה עונה מצויינת ויש לה אופי. יש להם את השיטה שלהם והם יודעים להתעלות גם אם חסרים להם שחקנים. בסופו של דבר צריך שהדברים יתחברו ברגע הנכון. נבוא ונעשה את המקסימום". לגבי הליגה עצמה אמר: "מקומות 3,4,5 הם באותה רמה. אנחנו מרגישים שאנחנו שייכים לשם ואנחנו רוצים להוכיח את זה".

עודד קטש. מוכן להפתעות (רדאד ג´בארה)
עודד קטש. מוכן להפתעות (רדאד ג´בארה)
 

המעפילה הטריה לפיינל פור, מכבי ת"א, תפגוש את גלבוע/גליל. גיא פניני התייחס לסדרה הקרובה: "שמחנו על ההגעה לפיינל-פור אבל צריכים לזכור שהלחם והחמאה זאת הליגה הישראלית. גלבוע/גליל הוכיחו שהם קבוצה טובה והגיעו לגמר הגביע של הליגה הבלקנית, אבל אנחנו רוצים להמשיך את הכדורסל הטוב מהתקופה האחרונה". לגבי כניסתו לרשימת 100 הקלעים הגדולים אמר: "אני שמח כי בתור ילד אתה חולם על סל אחד בליגת העל".

גיא פניני. לא מזלזל בגלבוע (רדאד ג´בארה)
גיא פניני. לא מזלזל בגלבוע (רדאד ג´בארה)
 

דייויד בלאט: "העובדה היא שבמדינת ישראל יש קומץ של המאמנים הטובים באירופה. להתכונן למשחק בליגה הישראלית זה קשה. יהיה פה פלייאוף מעניין עם קבוצות נהדרות. לדעתי טוב לקהל ולקבוצות סדרות רגילות כי זה מוביל לתחרות שהקהל מצפה לה. זה יהיה טוב לכולם".

דייויד בלאט. נתן שבחים לליגה הישראלית (רדאד ג´בארה)
דייויד בלאט. חילק שבחים לליגה הישראלית (רדאד ג´בארה)
 

בצד של גליל/גלבוע, התייחס עמית שמחון לעמדה הנחותה שבה נמצאת הקבוצה שלו: "אנחנו יודעים שבאים לפה כאנדרדוג אבל זה לא אומר שאנחנו לא נלחם. מקווה שזה יספיק. אנחנו צריכים להתמקד בעצמנו ולא במכבי".

שרון דרוקר התייחס ליריבה החזקה: "הדבלי הרמות ברורים. גבלוע/גלול בחרה בקונספקט מיוחד ואמיץ. אני התנגחתי קצת בקונספט הזה אבל בסוף הלכתי עם הדרך הזאת. טישמן ושאר הצעירים עשו עבודה טובה. הסדרה הזאת תהיה מדד שיראה לשחקנים הצעירים והזרים איפה הם נמצאים ולאן הם צריכים להגיע. יכלול לתרום להם".

שרון דרוקר. הלך בסוף עם הדרך של הקבוצה (רדאד ג´בארה)
שרון דרוקר. הלך בסוף עם הדרך של הקבוצה (רדאד ג´בארה)
 

"שפיני יפסיק לספר שקרים, אני אפסיק לספר האמת"
הסכסוך בין פיני גרשון לגלבוע/גליל עלה מדרגה. במהלך מסיבת העיתונאים שנערכה לקראת פתיחת הפלייאוף, דרוקר נשאל לגבי ההפסד בגמר הליגה הבלקנית ללבסקי סופיה: "ברור שזה היה צורם כי רצינו לסיים את העונה עם תואר, אבל צרם לי יותר שפיני גרשון הודה במהלך השידור בתמיכתו בקבוצה הבולגרית".

דרוקר המשיך ואמר: "אני אציע לפיני עסקה שנהוגה בפוליטיקה האמריקאית. הוא יפסיק לספר שקרים עלי ואני אפסיק לספר את האמת עליו". עוד טען דרוקר כי המאמן לשעבר לקח את שידור המשחק למקומות אישיים. השניים כידוע לא בקשר מאז עבדו יחד במכבי תל אביב.

גורם במועדון מסר כי: "איפה נשמע שמאמן/פרשן מפרשן משחק של קבוצה ישראלית באירופה ומודיע מראש שהוא ׳אוהד׳ את הקבוצה הנגדית (הקבוצה הזרה) בגלל רקע אישי".

יו"ר הקבוצה חיים אוחיון מסר בתגובה ל-ONE מיד עם תום מסיבת העיתונאים: ״אני חושב שדבריו של פיני גרשון הם לא ראויים לפרשן ולמי שהיה מאמן ישראלי בסדר גודל כזה. חבל שזה קורה, אני חושב שכאשר קבוצה ישראלית משחקת באירופה, היא צריכה לקבל את כל הקרדיט על ההשקעה. בטח שלא לקבל פרשנות אנטי-ישראלית ומעליבה מאוד כתוצאה על רקע אישי. לא זה מה שבגלבוע ציפו ומצפים מאדם במעמדו של פיני גרשון".

גרשון סירב להגיב לדברים.

 

אסור לפספס
נגןמסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
מסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
נגןניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
ניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
נגןחתך את כדור היורו בכדי למצוא את החיישן
חתך את כדור היורו בכדי למצוא את החיישן
נגןמולר נשאר מולר: בועט במסך הגבוה באצטדיון
ישלם על זה? מולר הפגיז את המסך החדשני
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */