יום שני, 01.07.2024 שעה 06:04
ליגת ווינר סל 23-24
 בית עליון 
86%2310-267029מכבי ת"א
72%2348-266329הפועל ת"א
62%2325-239129הפועל ירושלים
62%2348-242729עירוני רמת גן
55%2321-235729הפועל חולון
45%2493-238829עירוני קריית אתא
 בית תחתון 
50%2664-248130הפועל חיפה
47%2461-246530עירוני נס ציונה
40%2435-243130הפועל עפולה
40%2503-244930בני הרצליה
33%2598-246930הפועל גליל עליון
30%2646-248130הפועל ב"ש/דימונה
30%2553-233330הפועל אילת
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • 74 - 82
  • הפועל ת"א

וויצ'יץ': על מדים או אזרחי, סופו יגיע להדר יוסף

מנהל מכבי דיבר על העונש של הסנטר: "מוזר שמדובר בדיוק ב-7 משחקים". בקבוצה מתלבטים האם להשאיר את ג'יימס. וגם: כמה ז'יז'יץ' הרוויח על כל נקודה?

|
וויצ´יץ´ וסופו באימון מכבי (רדאד ג`בארה)
וויצ´יץ´ וסופו באימון מכבי (רדאד ג`בארה)

1. פחות משבוע אחרי שהעפילה לפיינל פור היורוליג לאחר סדרה מרתקת מול ארמני מילאנו, מכבי תל אביב חזרה לזירה המקומית וקטפה את ראשות טבלת ליגת העל כשסיימה את העונה הסדירה במקום הראשון עם ניצחון 59:74 על מכבי חיפה. 

אמנם הצהובים החלו את המשחק בהיסוס והציג שאננות ברבע הראשון, אך זהות הקבוצה המנצחת לא הוטל בספק כאשר במחצית מכבי הוליכה 26:34 ובסיום שייטה לניצחון קליל כשהיא מנצחת בכל אחד מארבעת הרבעים. 

ראוי שלא להמעיט בניצחון של דייויד בלאט וחניכיו וביכולתם להגיע למשחק ליגה שגרתי אחרי פיק עונתי מול מילאנו והעלייה לפיינל פור. אגב פיינל פור, אלו שעוקבים אחר הליגה הספרדית ודאי שמו לב לעובדה שלאחר ההעפלה לפיינל פור, ריאל מדריד - הקבוצה הטובה באירופה והפייבוריטית לזכייה ביורוליג - רשמה הפסד בכורה העונה 110:105 ביתי לוולנסיה ושמה סוף לרצף מדהים של 27 משחקים ב-ACB ללא הפסד. 

״בלאט דיבר איתנו לפני המשחק על מה דרוש בשביל להיות קבוצה גדולה כדי שיזכרו אותך ואחד הדברים שציין זה היכולת להמשיך את המומנטום אחרי ההעפלה לפיינל פור והסדרה הקשוחה מול מילאנו ולא להוריד את הרגל מהגז", אמר סילבן לנדסברג, "טבעי שהייתה ירידה מתח. התחלנו את המשחק בהיי אבל לאורך ההתמודדות הגברנו קצב והוכחנו שיש לנו את הדרוש כדי להיות קבוצה גדולה״.

מקום 1! מכבי מנצחת את חיפה

2. מנהל הקבוצה, ניקולה וויצ׳יץ׳, שהפך לג׳נרל מנג׳ר מקצועי במכבי, התפנה למיני-סיכום עונתי. ״האם עברתי עונה קשה? אני בעיצומה של עונה קשה מאוד. ספגנו העונה הפסדים כואבים, הפסדי בית, הפסדי חוץ, רצף הפסדים, פשוט יותר מדי הפסדים. בשורה התחתונה סיימנו את העונה הסדירה במקום הראשון וזה מה שעושים אלופים, גומרים את המירוץ ראשונים. לפעמים יש פסי האטה בדרך אך בסופו של דבר אלופים מסיימים ראשונים״

על העובדה שמכבי יצאה העונה מהקבר אין ספור פעמים, העיד ההקרואטי, ״עם כל הרגעים הקשים שעברנו תראו בכמה מטרות עמדנו. 1. גביע המדינה 2. פיינל פור של היורוליג 3. מקום ראשון בישראל 4. בוא נדבר על הדבר הרביעי בתחילת יוני״. 

3. הנושא המרכזי והמדובר ביותר בכותלי ההיכל היה העונש החמור של דייני איגוד הכדורסל לסופוקוליס שחורציאניטיס שהורחק משבעה משחקים בפועל וסםג קנס כספי על סך 65 אלף שקלים בגין אירועי הדרבי. סופו עצמו לא הגיע למשחק ובקבוצה טענו כי השחקן ״חולה״, למרות שהשתתף באימון הקליעות בבוקר.

"החזקנו את חיפה על תוצאה נמוכה"

ראשי המועדון כעסו מאוד על החלטת אנשי האיגוד כאשר אחד מהם אמר: ״על מה קנסו את סופו ב-65 אלף שקלים? מדובר ב-25 אלף שקלים יותר מהמלצת היועץ המשפטי. זה מגוחך״. גורם בקבוצה אישר ל-ONE כי מכבי תגיש ערעור על העונש.

בקבוצה קיבלו את גזר הדין של היווני ברגשות מעורבים ומרגישים כי קיימת קונספירציה חמורה באשר לעונש ההרחקה לשבעה משחקים בדיוק. ״יכלו להשעות את סופו משישה משחקים ובאותה מידה גם משמונה משחקים אבל באיגוד החליטו להשעות אותו דווקא לשבעה משחקים בדיוק״, זעם וויצ׳יץ׳ והוסיף, ״ידוע שאם ננצח את סדרת רבע הגמר 0:3, המשחק השביעי והאחרון ממנו ייעדר סופו נופל בדיוק על המשחק השני בסדרת חצי גמר הפלייאוף - שעשוי להיות בהדר יוסף מול הפועל ת״א. יכול להיות שניסו בכוונה למנוע מסופו להגיע להדר יוסף אבל אני יכול להבטיח שהוא יהיה שם. על מדים או בלבוש אזרחי, סופו יגיע להדר יוסף״.

4. חמישה משחקי ליגה רשם הסנטר הקרואטי אנדריאה ז׳יזיץ׳ מאז הצטרף למכבי בחודש פברואר, שניים מהם סיים לא נקודות ובשלושה מהם רשם סך כולל של 15 נקודות ו-83% מקו העונשין. ״ז׳יז׳ה״, כפי שהקרואטי מכונה על ידי חבריו לחדר ההלבשה, סיפק שיא קריירה ישראלי של 14 נקודות ב-14 דקות ותרם 100% מהקו והפך למר נקודה לדקה הישראלי של הצהובים. למרות ההופעה המרשימה, ביוני הקרוב ז׳יז׳יץ׳ יפנה את מקומו בסגל, ישוב לקרואטיה ולא יחזור לקדנציה נוספת בישראל. 

שחקני מכבי ת&qout;א בסיום המשחק מול חיפה (חגי ניזרי)
שחקני מכבי ת"א בסיום המשחק מול חיפה (חגי ניזרי)
 

על פי חישוב משכורתו של ז'יז'יץ', שהצטרף לצהובים במהלך חודש פברואר, הסנטר הקרואטי הרוויח עד כה 128,600 שקלים. בחישוב מהיר, עבור 29 הנקודות שקלע בשש הופעותיו בליגה הישראלית, הוא הרוויח 4,434 שקלים עבור כל הנקודה.

5. ומזה שהולך לזה שמגיע. מחר ינחת בתל אביב הסנטר הפצוע שון ג׳יימס שחוזר ללא משפחתו וישהה עם הקבוצה עד לסיום העונה. במועדון סיפרו כי ג׳יימס לא ישוב לפעילות רשמית או ישתתף במשחקי הפלייאוף או היורוליג וכי מטרת חזרתו הינה לבדוק את גרף השיקום של האמריקאי והתקדמותו בטיפולים וכן לאפשר לרופאי הקבוצה לאבחן את מצב גבו.

לג׳יימס חוזה לעונה נוספת במכבי ובקבוצה קיימת מחלוקת האם להמשיך עימו את ההתקשרות בעונה הבאה או לשלם פיצוי ולטרפד את חוזהו. מאידך הטענה היא כי ג׳יימס אינו מצליח להתגבר על הפציעה בגבו ועשוי להשאיר את מכבי בעתיד, שוב, עם חור עמוק בקו הקדמי. מאידך מספרים כי ג׳יימס בשיא כשירותו הינו אחד הסנטרים המוכשרים באירופה וכי בשל עלות חוזהו הנמוך יחסית, נכון יהיה מקצועית להשאירו במערכת.

אסור לפספס
נגןמסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
מסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
נגןניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
ניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
נגןחתך את כדור היורו בכדי למצוא את החיישן
חתך את כדור היורו בכדי למצוא את החיישן
נגןמולר נשאר מולר: בועט במסך הגבוה באצטדיון
ישלם על זה? מולר הפגיז את המסך החדשני
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */