יום רביעי, 03.07.2024 שעה 05:14
ליגת העל 24-25
00-00בית"ר ירושלים1
00-00בני סכנין2
00-00הפועל ב"ש3
00-00הפועל חדרה4
00-00הפועל חיפה5
00-00מ.ס אשדוד6
00-00מכבי בני ריינה7
00-00מכבי חיפה8
00-00מכבי נתניה9
00-00מכבי פ"ת10
00-00מכבי ת"א11
00-00עירוני ק"ש12
00-00עירוני טבריה13
00-00הפועל ירושלים14
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי נתניה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • עירוני טבריה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מ.ס אשדוד
  • עירוני ק"ש
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ב"ש
  • בני סכנין
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי פ"ת
  • מכבי ת"א
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל חיפה

ולא מוצא היגיון: סימני הדרך של האליפות הצהובה

המאבק העיקש עם ב"ש, ה"פיו-פיו", ה-0:3 הענק בקריית אליעזר, מסע אירופי מרשים, המשבר שלא היה והסלפי. רגעי המפתח שעשו את האליפות הזו למיוחדת

|
זהבי עושה סלפי עם המצלמה של צלם ONE (יניב גונן)
זהבי עושה סלפי עם המצלמה של צלם ONE (יניב גונן)

לקחת אליפות זה תמיד קשה. לקחת אליפות שנייה ברצף זה קשה עוד יותר. ובמכבי תל אביב יכולים הערב (שבת) לרשום לעצמם עוד וי על השלמת ההישג הזה. גם עונת 2013/14 צהובה ובדרך ללקיחת עוד אליפות, הפעם תחת פאולו סוזה, השחקנים שלו עברו לא מעט רגעי מפתח.

אחרי שהקמפיין האירופי הסתיים וקיבל את נקודות הציון המשמעותיות שלו, הגיע הזמן לסכם את העונה הארוכה של הקבוצה של מיץ' גולדהאר בליגת העל. לכבוד האליפות השנייה ברצף, קיבצנו עבורכם את רגעי המפתח של העונה הנוכחית בזירה המקומית.

23.9.2013: התבוסה בקריית אליעזר
מכבי תל אביב יצאה לקריית אליעזר ומביסה 0:3 את מכבי חיפה הצהובים של פאולו סוזה פתחו את העונה עם השתתפות במוקדמות ליגת האלופות. פארסה בהשתתפות מטאליסט חראקוב מקנה לקבוצה מקום אוטומטי בשלב הבתים של הליגה האירופית וארבעה ימים לפני הקרב בקריית אליעזר, מכבי פותחת קמפיין עם 0:0 מאכזב מול אפואל ניקוסיה כשברק יצחקי מחמיץ פנדל בדקות הסיום.

יצחקי וזהבי חוגגים (יניב גונן)
יצחקי וזהבי חוגגים בקריית אליעזר (יניב גונן)
 

האוהדים היו לחוצים. בכל זאת, מפגש מול מכבי חיפה בקריית אליעזר, מקום בו הקבוצה לא ניצחה עשור. כשכולם הביטו בהרכב של סוזה כשזה פורסם שעה וחצי לפני שריקת הפתיחה, הלסתות נשמטו. אחרי מחצית ראשונה מאופסת, ברק יצחקי פתח את החצי השני עם דחיקה עם הלב לרשת. סוזה הגיב בהכנסתו של ראדה פריצה ועד הסיום הוא הוסיף צמד ענק. עבור כמה אוהדי מכבי ת"א, זה היה המשחק בו הוכתרה הקבוצה האהודה שלהם בפעם השנייה ברצף.

23.11.2013: משבר בדרך?
מכבי מוחקת פיגור ומנצחת 1:3 את הפועל חיפה אחרי הפסד ראשון לעונה הזאת בליגת העל, 3:2 מפתיע להפועל באר שבע, ותיקו עוד יותר מפתיע בבית נגד מכבי פ"ת, כשבין לבין הקבוצה רושמת גם 2:4 מדהים על איינטרכט פרנקפורט, החניכים של סוזה שוב יצאו לקריית אליעזר. הפעם, הפועל חיפה היריבה כשברקע ההכנות למשחק נגד אפואל ניקוסיה שיכול להבטיח עלייה לשלב 32 האחרונות של הליגה האירופית.

טל בן חיים חוגג (עמית מצפה)
טל בן חיים חוגג על הפועל חיפה (עמית מצפה)
 

בזמן שהיה נראה כי הקמפיין האירופי מתחיל לתת את אותותיו על המאבק בליגה, הצליחו החניכים של שלומי דורה לרדת להפסקה ביתרון 0:1 והיו נראים עדיפים בהרבה מול מכבי נטולת ערן זהבי הפצוע. אלא שהחצי השני היה שונה לחלוטין ובדקה ה-50 עומרי בן הרוש בשער בכורה בצהוב איזן. פנדל גבולי שניתן לצהובים הוביל למהפך מרגלי יצחקי כשהאחרון מוסיף בישול ענק לטל בן חיים כדי לקבוע את תוצאת הסיום.

16.12.2013: פיו פיו
הצהובים הוליכו את ליגת העל בבטחה מהרגע הראשון ועוד לפני שהתחילה להתעסק בב"ש שנושפת בעורף, הם הגיעו לדרבי הראשון של העונה. זה לא היה משחק גדול של אף קבוצה. אבל היה בו פנדל אחד וערן זהבי אחד שחגג בתנועת ה"פיו פיו" המפורסמת שלו והצליח להפוך לשחקן הכי אהוב בצד הצהוב של תל אביב והכי שנוא בצד האדום.

ערן זהבי מתגרה בקהל של הפועל (רדאד ג´בארה)
זהבי עושה פיו פיו. הפך לנותג (רדאד ג´בארה)
 

6.1.2014: פעם שנייה, שלוש
קצת פחות מחודש אחרי סיום שלב הבתים של הליגה האירופית, אירחה מכבי ת"א את מכבי חיפה בבלומפילד. האוהדים פינטזו על עוד ניצחון, בחיפה דיברו על לשנות את פני העונה שלהם. אחרי מחצית ראשונה מאופסת, ראדה פריצה בנגיחה, שרן ייני בדחיקה וברק יצחקי בשער העונה עם מספרת משוגעת, נתנו למכבי ניצחון נוסף עם שלושה שערים נגד הירוקים, הפעם 1:3. חילופי השלטון הושלמו רשמית באותו הערב.

פאולו סוזה (יניב גונן)
פאולו סוזה. לא מתרגש מהקהל של חיפה (יניב גונן)
 

9.2.2014: זה משחק עונה?
הפועל באר שבע לא הסכימה לשחרר. היא רדפה ורדפה ורדפה. השיגה ניצחון אחר ניצחון. ברוב המקרים גם השיגה את הניצחונות שלה לפני שמכבי עלתה לכר הדשא. התקשורת דיברה על לחץ בצד הצהוב ועל זה שאולי אנחנו יכולים להיות עדים למשחק שישנה את פני העונה הזאת לחלוטין. שלוש דקות אחרי שהוא נפתח, ראדה פריצה כבר חגג את הראשון. חמש דקות עברו וב"ש נותרה בעשרה שחקנים. ערן זהבי אומנם החמיץ את הפנדל שהוביל להרחקה וגליינור פלט עוד איזן בשער מטורף, אבל קרלוס גארסיה וברק יצחקי באחד ממשחקיו האחרונים לעונה הזאת סידרו 1:3 גדול.

אוהדי מכבי (שי לוי)
אוהדי מכבי. חגגו על ב"ש (שי לוי)
 

17.3.2014: דרבי הסלפי
דרבי שני לעונה הזאת. הפעם הפועל מארחת ואחרי 34 דקות ערן זהבי שולח בעיטה לא חזקה מדי שמכניעה את בוריס קליימן. הקשר רץ משער 4-5 עד לשער 11 ולוקח את המצלמה של צלם ONE, יניב גונן, כדי להעניק לנו את הסלפי הראשון שנעשה תוך כדי משחק. אבל נראה לכם שבגלל זה המשחק הזה זכור?

כמה דקות לאחר מכן ראדה פריצה מורחק באדום שטותי וכל המשחק של מכבי שהייתה עדיפה בהרבה, השתנה. הלחץ של הפועל הוביל לבסוף ל-1:1 של עומר דמארי ובדקה ה-85 פנדל שלא היה על ורמוט נשרק ודמארי משלים צמד כדי לקבוע 1:2. בזמן שהכרוז של הפועל צורח "עומררררר", טל בן חיים בנגיעה הראשונה שלו בכדור שורף את קו ימין, חודר לרחבה ומוכשל על ידי דגני. זהבי משלים צמד גם כן ונראה כי דרבי הסלפי יהפוך לדרבי דמאריVSזהבי ויסתיים בשוויון. בדיוק מה שמכבי לא צריכה רגע לפני עוד דרבי וכשב"ש עדיין נושפת בעורף.

זהבי עושה סלפי עם המצלמה של צלם ONE (יניב גונן)
זהבי עושה סלפי עם המצלמה של צלם ONE (יניב גונן)
 

ואז, בדקה ה-93, דגני מוסר היישר לייני, שבנגיעה אחת מעביר לבדש, וזה מעביר לזהבי, וזה בכדור הכי מדויק שנבעט בבלומפילד העונה כנראה מוצא בדיוק את הפינה של קליימן כדי לחגוג 2:3 בלתי נתפס, ברגע שייזכר לעד בזכרון של אוהדי מכבי.

31.3.2014: זה משחק עונה 2?
ואם הדרבי לא הספיק כדי לגרום לכולם להבין שהאליפות העונה תלך למכבי ת"א, הגיע עוד משחק עונה. שוב הפועל ב"ש. אפשרות לצמק את הפער ולסדר פלייאוף מהסרטים. מכבי הגיעה בלי פריצה, אבל עם ברק בדש. ועם טל בן חיים. אחרי דקה ושתי שניות הוא סיים פריצה אדירה על הקו עם בישול לבדש. החלוץ השלים צמד 25 דקות לאחר מכן ומכבי סיימה עוד משחק עונה עם ידה על העליונה, ובלי יותר מדי מאמץ. 0:2 בסיום, ואמנם האליפות לא הייתה רשמית לאחר מכן, אבל כולם כבר ידעו שמכבי היא האלופה החדשה-ישנה.

קרלוס גארסיה (יניב גונן)
קרלוס גארסיה נתפס. מכבי עברה גם את משחק העונה השני בהצלחה (יניב גונן)
 

26.4.2014: ההפסד בדרבי, 3.5.2014: זיכרונות מ-1995
החניכים של סוזה ללא ערן זהבי בהרכב הפותח הגיעו לדרבי נגד הפועל במטרה לרשום ניצחון שלישי העונה על האדומים וגם לזכות רשמית באליפות. כבר אחרי 11 דקות הם פיגרו 2:0. טל בן חיים החמיץ פנדל, ורמוט נעץ את השלישי בפנדל משלו וזהבי שנכנס כמחליף רק סידר שער מצמק. בסיום המשחק כשנשאל האם המשחק הזה משאיר טעם חמוץ על המסע של האלופה העונה הוא ענה: "ממש לא. אתם תראיינו אותי בשבוע הבא בב"ש אחרי אליפות", ואכן שבוע לאחר מכן הכל הסתיים.

אסור לפספס
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
נגןתופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
תופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
נגןמסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
מסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
נגןניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
ניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */