יום ראשון, 06.10.2024 שעה 07:39
ליגה איטלקית 24-25
165-147נאפולי1
149-167אינטר2
1310-107אודינזה3
120-96יובנטוס4
117-146מילאן5
1111-127טורינו6
1013-167אטאלנטה7
102-56אמפולי8
1010-126לאציו9
94-76רומא10
912-127ורונה11
814-107קומו12
77-76פיורנטינה13
79-76בולוניה14
512-106פארמה15
510-46קליארי16
512-37לצ'ה17
515-57גנואה18
412-57ונציה19
38-46מונצה20
לוח משחקים
  • נאפולי
  • 1 - 3
  • קומו
  • ורונה
  • 1 - 2
  • ונציה
  • אודינזה
  • 0 - 1
  • לצ'ה
  • אטאלנטה
  • 1 - 5
  • גנואה
  • אינטר
  • 2 - 3
  • טורינו
  • יובנטוס
  • ראשון, 06/10, 13:30
  • קליארי
  • בולוניה
  • ראשון, 06/10, 16:00
  • פארמה
  • לאציו
  • ראשון, 06/10, 16:00
  • אמפולי
  • מונצה
  • ראשון, 06/10, 19:00
  • רומא
  • פיורנטינה
  • ראשון, 06/10, 21:45
  • מילאן

משוגע עם רישיון: טוני מחמם מנועים למונדיאל

בגיל 24 לוקה היה נהג משאית בלי עתיד, אחרי שקרע אינספור רשתות הגיעה הטרגדיה האיומה שבה איבד את בנו. לאחר שתכנן לפרוש הוא חוזר לשגע את איטליה

|
משוגע עם רישיון: לוקה טוני מחמם מנועים למונדיאל
משוגע עם רישיון: לוקה טוני מחמם מנועים למונדיאל

"מה שהיה אמור להיות היום המאושר בחיינו הפך לעצוב ביותר, ילדנו עזב אותנו לפני שהוא הספיק לראות את האור, אנו רוצים להודות לכולם על התמיכה הרבה אך אני ומרתה מבקשים שתבינו אותנו ותתנו לנו לעכל את האובדן הקשה בשקט".

את אותו משפט מצמרר שיחרר לוקה טוני לפני כמעט שנתיים כשהוא על סף דמעות. היה זה בתאריך 1/6/2012 ביום השחור בו החלוץ האגדי וארוסתו הדוגמנית איבדו את בנם התינוק, שהפציע לאוויר העולם ללא רוח חיים. כמעט אף אחד לא ידע, אך באותם ימים "המשוגע" שכבש למעלה מ-250 שערים במהלך הקריירה, תכנן את הודעת הפרישה מכר הדשא.

"פשוט לא הצלחתי להתמודד עם הכאב, אתם חולם על הרגע הזה כל כך הרבה זמן ובשנייה אחת הכול מתפוצץ. למזלי הגדול מרתה הרבה יותר חזקה ממני, רק בזכותה אני איפה שאני היום" סיפר החלוץ הענק (תרתי משמע ) אחרי שכבש את שער הניצחון בדרבי מול קייבו בתחילת השבוע. אז נכון, אומנם לוקה כבר לא ילד כמו פעם, אך עם מאזן של 16 שערים בקבוצה קטנה כמו ורונה, מקום בסגל האזורי למונדיאל הקרוב, בהחלט נראה קרוב מתמיד.

כפי שראיתם בפתיח, תקופה לא קלה עברה על טוני בשנה וחצי האחרונות, אך אם תפשפשו בהיסטוריה של החלוץ שבעוד חודש יחגוג 37 אביבים, תגלו שלא הייתה זאת הפעם הראשונה שבה הוא התכוון לוותר על חלום חייו ולפרוש מכדורגל. עוד בילדותו בפרג'יאנו, עיירה קטנה ממחוז מודנה , סביבתו הקרובה של לוקה, לא בדיוק תמכה בחלומו של הילד. אימו, ולריה ואביו, ג'יאנפרנקו, שני ציירים במקצועם, לא ראו בעין יפה את העובדה שבנם הקטן התאהב במשחק הברברי ולא עזרו לו במיוחד להגשים את חלומו.

&qout;לא הצלחתי להתמודד עם הכאב&qout;. לוקה במסיבת עיתונאים
"לא הצלחתי להתמודד עם הכאב". לוקה במסיבת עיתונאים
 

הנהג שלנו חברמן: ההתחלה הקשה והפריצה בוורוד
"לא היה לי זמן ליהנות מהילדות, היינו גרים באזור הררי בלי תחבורה ציבורית נגישה וכל יום הייתי מבלה הרבה מאוד זמן בלהגיע לאימון. אף פעם לא וויתרתי, הכדורגל היה החלום הכי גדול שלי וההנאה הכי גדולה" בסופו של דבר העבודה הקשה השתלמה וטוני עלה לקבוצת הבוגרים העירונית של מודנה מהסרייה c. עולם הכדורגל מלא בילדי פלא כישרוניים שפרצו כבר בגיל ילדות, במקרה של לוקה, הסיפור היה שונה לחלוטין. עד גיל 24 הוא נדד בקבוצות נידחות מהליגות הנמוכות באיטליה וסבל מרקורד שערים די עלוב של 34 שערים ב-7 עונות.

אומנם כיום טוני בהחלט יכול לחשוף בחיוך את חשבון הבנק בפניכם, אך באותם ימים המצב היה שונה לגמרי והבחור החסון מפריג'אנו נאלץ לעבוד כנהג משאית כדי להתפרנס בכבוד. השפל הגדול מבחינתו הגיע בתקופתו בקבוצת פיורננזולה מהליגה השלישית. טוני כבש רק שני שערים באותה עונה ושמע מלואיג'י גאלי, מאמנו דאז, את המשפט הבא: "עדיף שתתרכז במשאית, כדורגלן אתה לא תיהיה". למרות הרהורים רבים לגבי המשך הקריירה לוקה לא וויתר לרגע ובסופו של דבר המאמץ השתלם כשבעונת 2001/2 חתם בשורותיה של ברשיה מליגה הבכירה.

רוברטו באג´יו ופפ גוארדיאולה. חבריו של לוקה בברשיה
רוברטו באג´יו ופפ גוארדיאולה. חבריו של לוקה בברשיה
 

טבילת האש של לוקה בסרייה A הייתה סבירה. החלוץ בן ה-24 אולי לא התבלט יותר מדי, אך למד לא מעט משני גאונים ששיחקו בברשיה באותם ימים, אנו מתכוונים כמובן לרוברטו באג'יו ולפפ גוארדיאולה. בנוסף לניסיון שצבר, לוקה (משוגע באיטלקית ) גם הרוויח את כינויו באותם שנים, כשאת שעריו היה חוגג בתנועה האופיינית והמשוגעת אותה הוא מאמץ עד ימים אלו. התחנה הבאה של גיבורנו ( תחנה אחת מתוך 16 ) הייתה גם המשמעותית בחייו. אחרי שלא נחל הצלחה יתרה בצפון המגף הוא החליט להדרים הכי רחוק שאפשר, לקבוצת פאלרמו הסיציליאנית.

 כבר מהרגע הראשון האוהדים בוורוד התאהבו בגיבורם החדש. בעונתו הראשונה הוא כבש 30 שערים ב-45 משחקים והעלה את הנשרים לראשונה בתולדותיהם לסרייה A. היו לא מעט שפקפקו במשוגע מסיציליה באותם שנים, אך גם בליגה הבכירה הוא המשיך לקרוע רשתות עם 20 שערים ב-35 משחקים, נתון בלתי נתפס כשמדובר בחלוץ אלמוני וקבוצה קטנה בעונתה הראשונה אי פעם בליגה הראשונה.

לא עוצר בוורוד. לוקה בתקופה בסיציליה
לא עוצר בוורוד. לוקה בתקופה בסיציליה
 

אחרי כל עלייה יש ירידה: השיא בבאיירן והנפילה החופשית
לצערם של הורודים מסיציליה ולצערו של בעל הבית מאוריציו זמפריני שכינה את טוני "בוגד מטונף" אחרי שנתיים לוקה הרים שוב את מקל הנדודים והמשיך לתחנה הבאה בפירנצה כשבעונת 2005/6 הצטרף לפיורנטינה תמורת 10 מיליון יורו. גם חילופי המלתחה מורוד לסגול (גברי משהו) עשו למשוגע רק טוב. ב- 21 משחקיו הראשונים בפיורה הוא כבש 21 שערים ובסיום אותה שנה הוא שבר את שיאו של גבריאל בטיסטוטה עם 31 שערים בעונה אחת בלבד.

 היו אלה השנים הטובות ביותר בקריירה של האיטלקי, מי היה מאמין שעד גיל 24 הוא עדיין השלים הכנסה בנהיגה מפרכת במשאית. הרגע המתוק של לוקה היה ללא ספק בקיץ של אותה שנה, כשזכה להניף עם איטליה את גביע העולם. גם ההמשך היה נפלא מבחינתו, המשוגע עזב לראשונה בחייו את איטליה כשחתם בשורותיה של באיירן מינכן האימתנית.

טוני וחברים חוגגים את הזכייה במונדיאל. התקופה הטובה בחייו
טוני וחברים חוגגים את הזכייה במונדיאל. התקופה הטובה בחייו
 

כמובן שגם במדי הבווארים לוקה לא אכזב, עם מאזן של 39 שערים ודאבל בעונתו הראשונה, האיטלקי הבינלאומי הפך לא רק לאחד השחקנים הטובים בארץ המגף, אלא לאחד הטובים בעולם. כמו שכולנו יודעים אחרי כל עלייה חדה מחכה ירידה תלולה וכך גם קרה לגיבורנו. את השנתיים הבאות בילה לוקה בהחלמה מפציעה טורדנית ובסכסוך מתוקשר עם לואי ואן חאל שהדיח אותו לקבוצת המילואים של באיירן. טוני שהתרגל לשאוף אוויר פסגות לא הסכים לסבול את ההשפלה מהמאמן ההולנדי והחליט לחזור למולדתו אך גם שם הבעיות נמשכו.

כמו במהלך כל הקריירה, טוני לא בדיוק הצליח למצוא לעצמו בית ואת השנתיים הבאות הוא העביר בנדודים בין רומא, גנואה ויובנטוס. לאחר שלא הצליח להטביע חותם באף אחת מהקבוצות, אלוף העולם לשעבר החליט לנפח את חשבון הבנק וחבר לאיטלקי וולטר זנגה שאימן את אל נאסר. כפי שכבר הספקתם לקרוא בפתיחת כתבה זאת, בזמן שהותו בדובאי אירעה הטרגדיה האיומה שבה טוני וחברתו לחיים, מרתה איבדו את תינוקם. מבחינת טוני זה היה הסוף.

לא כל הנוצץ זהב. דווקא אחרי החוזה הגדול הגיע האסון
לא כל הנוצץ זהב. דווקא אחרי החוזה הגדול הגיע האסון
 

אחרי שחורר רשתות כמעט בכל מקום בו דרך וזכה כמעט בכל תואר אפשרי, ללוקה בן ה-35 כבר לא היה עבור מה לשחק. למזלו למזלנו אחרי מסע שכנועים של חברתו ושל נשיא פיורנטינה, דייגו דלה ואלה, המשוגע החליט לחזור לדבר היחיד שהקנה לו אושר בתקופה האיומה ולבסוף גם חתם לקדנציה שנייה בויולה. הקאמבק הושלם כבר ברגע הראשון שבו החלוץ האימתני דרך על כר הדשא. היה זה במשחק הליגה מול קטאניה בשנה שעברה, טוני החליף את אדם לאיץ' בדקה ה-64 וכעבור 50 שניות כבר קבר את הכדור ברשת. החזרה של לוקה לכר הדשא עברה בצורה חלקה, אך היה זה רק חימום למה שקרה השנה בגזרתו של גיבורנו .

אני לא מוותר: הקאמבק המשוגע וחלום המונדיאל
עוד מתחילת דרכו, התקשורת האיטלקית ירדה לחייו של נהג המשאית לשעבר בגלל מעבריו התכופים מקבוצה לקבוצה. פעמים רבות העיתונאים השונים כינו אותו "רודף בצע שמחפש קודם כל את הכסף". להפתעתם של כל המלעיזים והמשמיצים לוקה וויתר בתחילת העונה על 40 אחוז משכרו כדי לחתום אצל ורונה הצנועה. כבר מהרגע הראשון אותה החלטה התבררה כהחלטה אדירה עבור שני הצדדים, במשחק הפתיחה של העונה הוא הימם את איטליה כשכבש פעמיים בניצחונה של העולה החדשה על מילאן בתוצאה 1:2. הענק האיטלקי כמובן לא עצר לרגע וכיום הוא ניצב במקום השני בטבלת מלך השערים עם 16 כיבושים ( צ'ירו אימובילה וקרלוס טבס עם 18 כ"א ).

קאמבק &qout;משוגע&qout;. בגיל 37 לוקה פורח במדי ורונה
קאמבק "משוגע". בגיל 37 לוקה פורח במדי ורונה
 

כמובן שהיכולת האגדית עושה גלים בכל מחזור מחדש ובתקופה האחרונה עוד ועוד אנשים קוראים לצ'זרה פראנדלי לזמן את החלוץ הוותיק לסגל האזורי לקראת המונדיאל בברזיל. למרות הלחצים ההולכים ומתגברים, המאמן הלאומי הצהיר שאגדות דשא שעברו את גיל 35 כמו אנטוניו די נטאלה, פרנצ'סקו טוטי וכמובן נהג המשאית החביב כנראה יראו את אליפות העולם מהבית.

 "מי שמכיר אותי יודע שאני אחד שלעולם לא מוותר . אני מעדיף למות ולא לוותר" סיפר מחורר הרשתות לגאזטה לפני שנתיים אחרי הטראומה הנוראה שקרתה לו ולחברתו. דרך אגב תשמחו לגלות שכיום מרתה כבר לא חברתו של המשוגע אלא ארוסתו. הכדורגלן והדוגמנית המפורסמת לא נשברו לאחר המקרה המצער ובחודש יוני שעבר הביאו לעולם את ביאנקה, בתם הראשונה של השניים. מי יודע ,אולי ביוני הקרוב נהג המשאית לשעבר יקבל מתנה נוספת כשישחק עם איטליה במונדיאל?

מאורסים ומאושרים, לוקה ומרתה. האם נראה את המשוגע במונדיאל
מאורסים ומאושרים, לוקה ומרתה. האם נראה את המשוגע במונדיאל
 

אסור לפספס
נגן מי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */